Reklama digital oczami klienta, czyli jak poprawić grafiki i teksty w reklamach

Gdy dowiesz się, w jaki sposób reklama digital jest postrzegana przez Twoich klientów, będziesz mógł ją tak ulepszyć by przynosiła większe zyski. Podpowiadam, jak to zrobić.
Czas czytania 10 minut

Zastanawiasz się, jak poprawić reklamy w social media, aby przynosiły efekty? Kiedy tworzysz reklamy sponsorowane i ponosisz za nie koszty, oczekujesz że przeznaczony na nie budżet się zwróci, a sprzedaż wzrośnie. Często szukamy różnych powodów, dla których wyniki mogą być niezadowalające. Tymczasem, okazuje się, że zwykle wystarczy poprawić teksty i grafiki w swoich reklamach na social mediach, aby móc efektywniej wykorzystać ich potencjał. W ten sposób z tym samym budżetem będziesz trafiać do większej liczby ludzi. A osoby, które zobaczą Twoje reklamy, wejdą w interakcję. Jak poprawić teksty i grafiki, aby odpowiadały na potrzeby współczesnych klientów? Podpowiadam!

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak odbiorcy postrzegają reklamy w social mediach?
  • Jakie są etapy przyswajania reklam przez klientów?
  • Jak zatrzymać “scrollowanie”, które jest naturalne dla Twoich potencjalnych klientów?
Reklama digital na ekranie smartfona

Jak klient widzi reklamę? Digital marketing oczami klienta

Jeżeli chcesz tworzyć skuteczne reklamy dla swojej branży i w maksymalnym stopniu wykorzystać budżet na nie przeznaczony, musisz przede wszystkim zrozumieć, jak klient widzi reklamę i w jaki sposób używa mediów społecznościowych. Tylko wtedy podejmiesz odpowiednie działania marketingowe. Jeżeli potencjalny klient ma się znaleźć w Twoim sklepie internetowym lub na stronie www, musi kliknąć w reklamę, ale przede wszystkim najpierw ją zauważyć. Jak wygląda kolejność elementów, które postrzega odbiorca wyświetlanej reklamy?

Grafika/wideo w digital marketingu

To pierwszy element, który przyciąga uwagę odbiorcy i skłania go do zatrzymania się na wyświetlonej reklamie. Kreacja wizualna jest to więc najważniejsza kwestia wpływająca na to, czy odbiorca przestaje scrollować tablicę i się zatrzyma na wyświetlonej reklamie. Ale również jest to wyznacznik, czy to będzie skuteczna reklama. Przeglądając social media zwykle robimy to szybko, przesuwając tablicę palcem, gdyż kiepskich Facebook ads jest na niej sporo, a wartościowe treści to rarytas.

Pierwsze 2 linijki tekstu

Nagłówek, czyli pierwsze dwie linijki tekstu to niezwykle mało, ale ma kluczowe znaczenie. Dlatego robiąc Facebook ads musisz bardzo dobrze przemyśleć, jak zbudujesz pierwsze zdania tekstu swojej reklamy w mediach społecznościowych, gdyż to je widzi Twój klient zanim kliknie po więcej. Tutaj zaczyna się budowanie zaufania mające zaangażować potencjalnych klientów. Wykorzystaj język korzyści.

Sprawdź: Prowadzenie Facebooka – czy naprawdę potrzeba regularnych postów?

Pozostała część tekstu

Jest to tekst, który się wyświetli dopiero, gdy odbiorca kliknie “zobacz więcej”. W tym wypadku nie ma znaczenia jaka jest długość tego opisu – pod warunkiem, że utrzymujesz ciekawość odbiorcy. Dobry copywriting utrzymuje uwagę bez względu na to, czy tekst jest długi czy krótki. Jednak, aby coś sprzedać musisz postarać się jeszcze bardziej. Gdyż, gdy odbiorca wyczuwa już, że chodzi o sprzedaż staje się czujniejszy i łatwiej traci poczucie zaciekawienia treścią.

Najczęstszym błędem jest to, że tworząc reklamy na social media koncentrujemy się w pierwszej kolejności na tekście. Tymczasem bagatelizując pierwszorzędne znaczenie kreacji wizualnej, większość odbiorców nawet nie dotrze do drugiego etapu, jakim jest zapoznanie się z tekstem reklamy.

Przeczytaj też: Jak pisać przyciągające uwagę teksty na social media?

Nazwa fanpage

Odbiorca reklamy na tym etapie może zerknąć na nazwę Twojego fanpage, ale nie musi. Jest to opcjonalne. Dlatego warto, aby na grafice reklamowej znalazła się nazwa Twojej firmy lub jej logotyp. Wykorzystywanie elementów identyfikacji wizualnej firmy jest istotne z perspektywy marketingu internetowego.

Landing page

Jeżeli Twoja reklama okazała się efektywna, to osoba ją oglądająca zareaguje klikając w link. Zadbaj, aby strona, do której kierujesz była dopracowana, łatwa w obsłudze i czytelna, ale i dobrze się prezentowała w wersji mobilnej. Nie odsyłaj w swoich reklamach do fanpage firmy na Facebooku, lecz do strony internetowej z ofertą.

Kreacja reklamy a identyfikacja wizualna firmy

Duże znaczenie w zakresie marketingu ma wykorzystanie spójności w zakresie identyfikacji wizualnej. Dbając o zgodność estetyki reklamy z identyfikacją wizualną firmy i konsekwentnie wykorzystując jej elementy (poprzez prezentację logo, kolorystyki, czcionek) zwiększysz szansę, by przyciągnąć uwagę i zwiększać świadomość marki.

Wszystko, co pokazujesz w Sieci powinno być spójne z identyfikacją wizualną Twojej firmy, aby było już na pierwszy rzut oka widać, że się wyróżniasz na tle innych reklam i prezentacji.

Laptop na biurku w agencji reklamowej

Dlatego np. Mercedes Benz aż na dwóch stronach A4 w swojej księdze identyfikacji wizualnej ma precyzyjnie opisane warunki korzystania z jego logo przez agencje reklamowe. Poświęć więc szczególną uwagę dopracowaniu swojej grafiki, kompozycji kolorystycznej, prezentacji logo i treści nagłówka, gdyż to zaważy na tym, czy odbiorca kliknie w reklamę i przeniesie się do miejsca docelowego.

Na ile Ty dbasz o swój digital marketing? Poprawiając te elementy, możesz nie zmieniać niczego w ofercie czy budżecie przeznaczonym na marketing internetowy, a kliknięcia w reklamy będą tańsze i więcej osób odwiedzi Twoją stronę. Musisz też upewnić się, czy strona, do której kierujesz jest czytelna, szybko działa, czy dobrze prezentuje się w wersji mobilnej, aby na końcowym etapie nie zniechęcić klienta. 

Dlatego, gdy już stworzysz reklamę, powinieneś przeklikać cały proces, jaki przejdzie też jej odbiorca. Od kliknięcia w reklamę po dokonanie zakupu na stronie docelowej. W ten sposób uzyskasz obraz obsługi z perspektywy odbiorcy i przekonasz się, czy każdy element jest odpowiednio dopracowany.

Zadbaj też o to, aby grafika była dopasowana do treści. W ten sposób unikniesz kliknięć przez osoby, które w ogóle nie są zainteresowane Twoją ofertą – a więc zaoszczędzisz budżet marketingowy. Ważne byś trafiał w swoją grupę docelową, aby reklama była efektywna.

Wskazówki dotyczące tego, jak powinna wyglądać reklama digital

Jak zatrzymać “scrollowanie”? Marketing internetowy oczami klienta

Wiesz już, że Twoja grafika ma wpływ na to, czy odbiorca się na niej zatrzyma i przestanie scrollować tablicę Facebooka lub Instagrama. Co możesz zrobić, aby osiągnąć ten cel? W tym zakresie ważne jest to, jak Twoja grafika układa się w proporcjach, gdy wyświetlana jest na smartfonie. Pamiętaj, że aż 90% osób, które zobaczą Twoją reklamę zrobi to przeglądając Facebooka lub Instagram w swoim telefonie.

Proporcje grafiki

Powinieneś nauczyć się, jak tworzyć reklamy i grafiki, które będą miały dłuższy bok pionowy niż poziomy. Jeżeli grafika będzie w formie poziomej, wówczas stanie się mniej czytelna i nie będzie rzucać się w oczy wśród innych postów. Taka reklama zajmuje bowiem dużo mniej miejsca ekranowego, niż pionowa. Znaczenie ma również kształt grafiki – czy jest w formie kwadratu czy prostokąta. Prostokątna reklama będzie zajmować więcej przestrzeni, a więc stanie się lepiej widoczna (obecnie na Facebooku i Instagramie można wykorzystać do tego celu tylko wideo, grafiki powinny być w proporcjach 1:1).

Sama zmiana proporcji obrazu sprawia, że odbiorca widzi reklamę wyraźniej. Najlepsza proporcja dla wideo reklamowych wynosi obecnie 5 (w pionie) do 4 (w poziomie). To są najbardziej optymalne proporcje obrazów, które zajmują możliwie najwięcej powierzchni ekranu w telefonie. Wówczas odbiorcy zajmuje dużo więcej czasu to, aby przewinąć reklamę niżej, a jego wzrok więcej czasu z nią obcuje. W połączeniu z dopracowaną wizualnością reklamy i chwytliwym nagłówkiem znacząco zwiększasz szansę, że go zainteresujesz. 

Wizerunek człowieka a reklama w marketingu internetowym

Chcesz poznać trik, dzięki któremu zwiększysz szansę na zatrzymanie uwagi potencjalnego klienta? Umieść na swojej grafice reklamowej wizerunek człowieka. Dlaczego? Jakiś czas temu Facebook przeprowadził badania ankietowe, w których pytał użytkowników, dlaczego włączają ten portal. Odpowiadano, że używają Facebooka głównie do przeglądania, co słychać u znajomych, do rozrywki, wymiany informacji i nauczenia się czegoś nowego. Oznacza to, że jeżeli używasz grafiki bez wizerunku człowieka, tracisz szansę na to, aby być postrzeganym jako znajomy swoich odbiorców reklam.

Reklamy z wizerunkiem twarzy wzbudzają większe zaufanie i przyciągają uwagę. Bez twarzy firma jest anonimowa. Przestaje taka być, gdy nadajemy jej emocji poprzez wizerunek danej osoby lub osób. Dlatego każda firma powinna posiadać sesję zdjęciową pracowników lub swojego frontmana, aby mieć bazę do tworzenia treści na potrzeby content marketingu.

Zdjęcia reklamy digital

Duże marki wykorzystują ten potencjał wynajmując znanych aktorów, wizerunek eksperta bądź influencerów. Mniejsze natomiast powinny wykorzystać własne zasoby. Pokazuj wartość swojej firmy przez własną osobę, gdyż to generuje więcej zaangażowania, skutecznie przyciąga uwagę, pozwala się wyróżnić na tle innych, ale i świadczy o autentyczności. Nasz mózg jest tak skonstruowany, że zwracamy większą uwagę na obrazy, na których widać czyjąś twarz. Wykorzystaj to!

Estetyka reklamy na potrzeby content marketingu

Żeby zatrzymać scrollowanie, Twoje reklamy muszą być po prostu ładne. Pamiętaj, że potencjalny klient może w jednej chwili zobaczyć Twoją reklamę, a już za kilka sekund konkurencji. Musisz więc się wyróżnić. Jeżeli reklama wizualnie będzie brzydka, wypikselowana, z przestarzałymi czcionkami i elementami graficznymi, nie zwróci niczyjej uwagi. Wówczas nieważne jaką masz ofertę, czy jest atrakcyjniejsza od konkurencji czy nie. Tylko dlatego, że odbiorca po prostu nie kliknie w reklamę, nigdy nie dotrze do oferty.

Wiesz już, z jakich powodów użytkownicy korzystają z Facebooka – relacje, edukacja, ciekawość. A wiesz, dlaczego korzystają z Instagrama? Otóż ten portal zaspokaja potrzebę oglądania piękna. Socjolodzy wskazują, że jesteśmy społeczeństwem obrazkowym. Oznacza to, że łakniemy pięknych obrazków, które przekazują nam określone treści, informacje, zaspokajają potrzebę patrzenia na to, co estetyczne.

Co to dla Ciebie oznacza jako przedsiębiorcy dbającego o marketing cyfrowy? Otóż, jeśli Twoja reklama tworzona na potrzeby marketingu internetowego jest nieatrakcyjna, nie przyciągniesz do siebie ludzi. Jaką wagę przykładasz do tego, jak prezentują się Twoje komunikaty reklamowe?

Digital marketing a błędy estetyczne:

  • wypikselowane grafiki
  • zbyt ciemne obrazy
  • grafiki przesycone elementami
  • przestarzałe czcionki
  • brzydka kompozycja obrazu
  • forma wizualna jak na plakat
  • złe proporcje

Jak zachęcić do kliknięcia? Marketing cyfrowy, który działa

Jeżeli za pomocą przyciągającej grafiki, udało Ci się zatrzymać odbiorcę, to co dalej? Musisz zachęcić go do jej kliknięcia. Zajmijmy się więc tym, jak tworzyć treści sprzedażowe, aby ludzie kliknęli w reklamy, a Ty byś mógł pozyskać nowych klientów.

Nagłówek

Nagłówek ma wielki potencjał, który warto wykorzystać. Za jego pomocą możesz bowiem zachęcić odbiorcę do kliknięcia w reklamę i przejścia do Twojej landing page. Jest na to kilka sposobów.

Przykłady reklamy digitalowej na ekranie smartfona

Powyżej widzisz trzy przykładowe nagłówki, które mogą efektywnie zatrzymać uwagę nowych klientów i ich zaciekawić.

  • Pierwszy przykład pokazuje działanie oparte na nawiązaniu kontekstem do tego, co dana osoba aktualnie robi. Taką reklamę nazywamy kontekstową, gdyż jej idea odnosi się do aktualnych zainteresowań odbiorcy. Zwykle takie treści kierujemy w remarketingu, czyli gdy reklamę kierujemy do osób, które już wcześniej odwiedziły nasz sklep internetowy czy stronę z ofertą. Dzięki temu będzie trafiać do aktualnych potrzeb odbiorców, a więc znacząco zwiększa się szansa, że klient powróci na stronę. Niejako jest to przypomnienie mu o sobie.
  • Drugi przykład to reklama odnosząca się do potrzeb i oczekiwań odbiorcy np. do jego chęci uzyskania niższej ceny za dany produkt lub usługę. Tutaj kampania reklamowa odwołuje się do ważnej motywacji zakupowej. Jednak nie wszystkie reklamy konstruujemy w ten sposób, bo niektóre z nich nie mają na celu klikania lecz pokazanie się wielokrotnie, aby wzbudzić zaufanie i aby zostać zapamiętanym. 
  • Trzeci przykład to reklama często kojarząca się z marketingiem tradycyjnym. Posiada bowiem nagłówek odwołujący się do konkretnego problemu odbiorcy. Wskazując problem, zachęcamy jednocześnie do kliknięcia w reklamę i skorzystania z oferty, aby odbiorca mógł rozwiązać swój problem korzystając z naszej oferty.

Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Przeczytaj tekst Artura Jabłońskiego o tworzeniu nagłówków, który znajdziesz TUTAJ.

Call to Action – zachęta do kliknięcia w reklamę

CTA to nic innego, jak próba bezpośredniego zachęcenia odbiorcy reklamy tworzonej na media społecznościowe do zareagowania na nią w taki sposób, jaki tego oczekujemy. Celem może być kliknięcie w reklamę, zaproszenie do kontaktu, czy też udostępnienie linku. Pisząc tekst swojej reklamy na końcu zawrzyj zdanie, które jasno wskaże odbiorcy, czego od niego oczekujesz i co powinien zrobić.

Zadbaj też o to, aby opis reklamy zawierał jedno CTA, a nie więcej, aby nie wprowadzać zamieszania i nie dezorientować odbiorcy. Oto kilka przykładów dobrego CTA:

Reklamy digitial na smartfonie

Jak budować tekst sprzedażowy?

Mimo że w zależności od rodzaju branży i wyznaczonych przez nią celów marketingowych, opisy reklam będą się od siebie różnić, to możesz na początek oprzeć się na uniwersalnym modelu. W większości przypadków możesz swobodnie na nim bazować, co ułatwi Ci tworzenie tekstów do reklam, a Twoja strona internetowa zyska więcej odwiedzających.

Żeby zbudować dobry tekst sprzedażowy, kiedy masz małe doświadczenie, najlepiej jest zacząć od modelu AIDA, gdyż jest najbardziej uniwersalny i przynosi realne efekty.

Model marketingowy AIDA

Model AIDA

  • Attention – zwracający uwagę nagłówek
  • Interest – wzbudzenie zainteresowania poprzez pokazanie istoty oferty, wyróżnienia jej spośród innych konkurencyjnych
  • Desire – przekonanie klienta, że potrzebuje skorzystać z Twojej oferty, bo to rozwiąże jego konkretny problem
  • Action – call to action, czyli zachęta do wykonania oczekiwanego przez nas działania np. kliknięcie w link kierujący na sklep internetowy

Attention – jak możesz zwrócić uwagę?

Przykłady:

  • Chcesz wiedzieć jak osiągnąć X bez Y?
  • A gdybyś już nigdy nie musiał Y?
  • Ile jeszcze będziesz Y?
  • Czy też już maść dość Y?
  • A gdyby X okazało się łatwiejsze niż myślisz?

W miejsce X wstawiasz to, co Twój klient zawsze chciał, a w miejsce Y to, czego się boi.

Interest – jak wzbudzić zainteresowanie?

Przykłady:

  • Mieliśmy podobny problem u naszych klientów i okazało się, że…
  • Badania mówią, że X osób…
  • Do tej pory było to uważane za zbrodnię w branży X…
  • W ostatnich miesiącach widzimy, że…

Wzbudzamy zainteresowanie pokazując, że znamy rozwiązanie konkretnego problemu naszego klienta. W tym miejscu opisujemy historię, krótkie case study, storytelling, pokazujemy nasze doświadczenie. Nie mówimy tu jeszcze o konkretnym produkcie lub usłudze. 

Desire – jak wzbudzić pragnienie?

Przykłady:

  • Okazuje się, że wystarczy…
  • Wypracowaliśmy wspólnie z klientami sposób, który…
  • Wpadliśmy na pomysł, by połączyć…
  • Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie…

Dopiero na tym etapie pokazujemy produkt czy usługę. Warto w tym miejscu zaprezentować, w jaki sposób Twoja oferta rozwiązuje problem klienta lub jak zaspokoi jego potrzeby i oczekiwania.

Action – jak zachęcić do działania?

Przykłady:

  • Kliknij tutaj
  • Zamów…
  • Udostępnij post
  • Wejdź w link i odbierz darmowy…
  • Zarezerwuj sobie miejsce teraz

Podsumowując

Wielu przedsiębiorców, którzy już wdrażają swoje reklamy na Facebooku i Instagram nie dostrzega ich efektywności i szybko pojawia się w nich uczucie rozczarowania. Tymczasem, często okazuje się, że problemem nie jest zbyt niski budżet na nie przeznaczany, lecz zły sposób ich kreacji wizualnej.

Jeżeli poświęcisz swój czas i inne zasoby na tworzenie lepszych reklam pod względem ich estetyki oraz zastosujesz sprawdzone metody pisania tekstów sprzedażowych, możesz uzyskać wyraźnie lepsze wyniki przeznaczając na reklamy ten sam budżet, co dotychczas. Nie zwlekaj więc i zacznij działać, aby pozyskiwać nowych klientów.

Przeczytaj też: Jak wygląda strategia marketingowa na facebooku?

Wiedza w pigułce

Jak zrobić dobrą reklamę w social media?

Na to, czy reklama będzie efektywna wpływ ma oczywiście wiele czynników. Zarówno jej optymalizacja w Manager Reklam na Facebooku, czy dobór grupy docelowej. Jednak w tym wszystkim, często popełnianym błędem jest przykładanie zbyt małej uwagi do kwestii kreacji estetycznej oraz brak wiedzy o tym, jak klienci postrzegają wyświetlające się reklamy. Zadbaj o wysoką jakość grafiki lub wideo, a także odpowiednio skonstruuj tekst sprzedażowy, aby zatrzymać większą liczbę odbiorców.

Jak napisać dobry tekst sprzedażowy do reklamy w social media?

Aby zachęcić odbiorcę reklamy do zatrzymania się na niej i w efekcie skorzystania z Twojej oferty, musisz oprócz zadbania o dobrej jakości grafikę lub wideo, stworzyć przekonujący tekst sprzedażowy. W tym celu zadbaj o zwracający uwagę nagłówek, a następnie wzbudź zainteresowanie poprzez pokazanie wyjątkowości oferty. Przekonaj klienta, że on potrzebuje skorzystać z Twojej oferty, bo to rozwiąże jego konkretny problem lub zaspokoi potrzebę. Na koniec wstaw call to action, czyli zachętę do wykonania oczekiwanego przez nas działania.

Marketingowiec czyta na laptopie o tym, jak powinna wyglądać reklama digital

Jeżeli potrzebujesz pomocy w tworzeniu profesjonalnych reklam na Facebook i Instagram, jesteśmy do Twojej dyspozycji. Nasz zespół w kompleksowy sposób poprowadzi Twoje kampanie reklamowe i stworzy materiały promocyjne, które przyniosą realne efekty.

Jeżeli jednak chcesz nauczyć się samodzielnie przygotowywać efektywne reklamy, zapraszam na indywidualne konsultacje. Kliknij TUTAJ i wypełnij prosty brief, a chętnie Ci pomogę.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Ponad 500 pozyskanych leadów w okresie 6 miesięcy!

  • O 150 więcej pozyskanych leadów w drugim miesiącu współpracy, niż w pierwszym.
  • W 6 miesięcy pozyskaliśmy 511 leadów, średni koszt za leada 8,92 zł

Wyzwanie:

Klientce zależało aby docierać do nowych osób jak i już tych które znają markę.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Skupiliśmy się na kampaniach płatnych z celem na pozyskiwanie leadów oraz wiadomości. Naszym lead magnetem był voucher i promocje na pierwsze zabiegi.
  • Postawiliśmy na kampanie zasięgowe z wykorzystaniem video, które miały na celu docierać do jak największej grupy odbiorców zlokalizowanej w danym mieście i okolicach.
  • Zaproponowaliśmy, by komunikacja w social mediach opierała się na edukacji o usługach oraz tematach, które interesuje grupa docelowa naszej klientki.
  • Naszym celem jest jak największe zaangażowanie i przypominanie się obserwującym, którymi są głównie klientki salonu.

Ponad 9-krotny zwrot z inwestycji przy sprzedaży produktów dla dzieci!

  • Ponad 900% zwrot z reklam!
  • Ponad 170,000zł dodatkowej sprzedaży w 4 miesiące 
  • Zwiększyliśmy liczbę Klientów do 180 miesięcznie 

Wyzwanie:

Wyzwaniem u tego klienta był brak dobrze stworzonego lejka marketingowego oraz podpiędych narzędzi analitycznych, takich jak pixel facebooka czy katalog produktu. Klient na sklepie posiada setki produktów w różnych kolorach oraz rozmiarach, wyzwaniem było więc stworzyć takie reklamy, które mogą chodzić po kilka tygodni bez większych optymalizacji (trzeba pamiętać, że często czym dłużej chodzi reklama tym lepiej działa), tak by na bieżąco pokazywały produkty dostępne na stronie.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Pierwszą rzeczą jaką zrobiliśmy było podłączenie pełnej analityki ( pixela faceooka, api konwersji oraz katalog produktów)
  • Kolejną rzeczą było przygotowanie kontentu graficznego takiego jak grafiki, karuzele oraz kolekcje
  • Oczywiście wcześniej został przeanalizowany cały sklep, dzięki czemu wiedzieliśmy które kategorie produktów oraz same produkty najlepiej się sprzedają oraz również takie, które mimo niskiej sprzedaży mają potencjał na jej zwiększenie. Do tego posłużył nam Google Analytics, na którym sprawdziliśmy jakie procenty konwersji (w tym wypadku ZAKUP) są największe

Pozyskanie aż 418 potencjalnych klientów w 4 miesiące

  • Kampania reklamowa trwała tylko cztery miesiące. W tym czasie pozyskaliśmy 418 kontaktów do potencjalnych klientów zainteresowanych zakupem sprzętu medycznego.
  • Sprzedaż z zaprojektowanego systemu pozyskiwania klientów wyniosła 70.000 PLN po czterech miesiącach.

Wyzwanie:

Właścicielka sklepu ze sprzętem medycznym z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup sprzętu do elektrostymulacji z górnej półki.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Automatyzacja procesu pozyskiwania klientów
  • Opracowanie treści dla odbiorców, którzy przez webinar będą mogli dowiedzieć się więcej na temat oferty
  • Nagranie filmów wyjaśniających zalety skorzystania z oferty firmy, które przekonają potencjalnych klientów do zainteresowania się ofertą
  • Stworzenie strony docelowej z najważniejszymi elementami oferty i miejscem do zapisu na webinar oraz zostawienie adresu e-mail do kontaktu
  • Przygotowanie kampanii typu Leads Ads (pozyskiwanie kontaktów do potencjalnych klientów) na Facebooku, aby zwiększyć zainteresowanie ofertą i webinarem

Liczba zamówień w sklepie z artykułami dla niemowląt z 75 do 890 miesięcznie!

  • Większa baza potencjalnych klientów przez stały miesięczny przyrost liczby obserwujących na Instagramie
  • Klienci robią większe zakupy, powiększyliśmy średnią wartość koszyka podczas jednych zakupów do 800 PLN
  • Każda złotówka wydana na reklamę zrobioną przez KAMAN! zwraca się kilkukrotnie. Najsłabszy miesiąc to 560% zwrotu z nakładów na reklamę (każda złotówka to pięć złotych i 60 groszy przychodu), najlepsze miesiące to dwudziesto- a nawet 27-KROTNY ZWROT

Wyzwanie:

Właścicielka sklepu Od brzuszka do maluszka codziennie publikowała na swoim Instagramie jak pakuje paczki do wysyłki. Na początku współpracy z KAMAN! miała 75 zamówień w ciągu miesiąca. Później, po dobrym starcie ponad 200 zamówień na swoje produkty na miesiąc. Po ponad roku z nami zamówień jest niemal 900!

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Zwiększenie zasięgu sieci społecznościowej marki – rozbudowanie profili w mediach społecznościowych
  • Dotarcie do klientów, którzy będą regularnie kupować w sklepie internetowym
  • Pokazanie sposobów na właściwy pomiar marketingu, żeby właścicielka była pewna, że jej działania są skuteczne
  • Zbudowanie systemu promocji i rabatów, które nie będą obniżać zysków

Ponad 170,000 £ sprzedaży
w przeciągu 6 miesięcy

  • Zwiększenie rentowności sklepu internetowego: zysk z inwestycji w reklamę zwiększyliśmy dwukrotnie z 36 na na początku okresu, w czerwcu 2022 do 73 w lutym 2023
  • Dodatkowy dochód w postaci zysków z e-sklepu w wysokości średnio około 140.000 PLN miesięcznie
  • Stabilny wzrost zysków oraz dwukrotny wzrost ilości zakupów w e-sklepie

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi renowacji samochodów chciał sprzedawać więcej opon, felg oraz całych zestawów przez swój sklep internetowy. Przez ostatnie 9 miesięcy współpracy zapewniliśmy im stabilne zyski ze sklepu internetowego. Chcesz dowiedzieć się jak?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie planu marketingowego, który pozwoli sklepowi stabilnie rosnąć
  • Przygotowanie sposobów dotarcia do nowych klientów, którzy będą regularnie kupować w sklepie internetowym
  • Znalezienie najbardziej rentownej grupy, do której skierowana będzie reklama (takiej, która przyniesie najwięcej zysku i najchętniej kupi oferowane produkty)

Prawie 12 – krotny zwrot z inwestycji

  • Po 4 miesiącach ponad 300 klientów zrobiło zakupy w sklepie marki.
  • Ponad 170,000 zł dodatkowej sprzedaży w 4 miesiące
  • Zmniejszenie kosztów pozyskania klienta do sklepu

Wyzwanie:

Wyzwaniem u tego klienta był brak dobrze stworzonego lejka marketingowego oraz podpiętych narzędzi analitycznych, takich jak pixel facebook’a czy katalog produktów. Klient na sklepie posiada setki produktów w różnych kolorach oraz rozmiarach, wyzwaniem było więc stworzyć takie reklamy, które mogą chodzić po kilka tygodni bez większych optymalizacji (trzeba pamiętać że często czym dłużej chodzi reklama tym lepiej działa), tak aby na bieżąco pokazywały produkty dostępne na stronie.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Pierwszym krokiem było właściwe połączenie pełnej analizy z katalogiem produktów, który służył nam do bieżącego reklamowania tylko tych produktów, które były dostępne w naszym sklepie. Chcieliśmy uniknąć sytuacji w której nasze reklamy prezentują produkty, które po wejściu na stronę okazywały się niedostępne i miały zerowy stan magazynowy
  • Kolejnym krokiem było przygotowanie treści w formie graficznej, takich jak ilustracje, karuzele oraz zestawienia. Oczywiście wcześniej dokładnie przeanalizowaliśmy cały sklep, co pozwoliło nam zidentyfikować najlepiej sprzedające się kategorie produktów i same produkty oraz te, które mimo niskiej sprzedaży miały potencjał do wzrostu. W tym celu wykorzystaliśmy Google Analytics, gdzie oceniliśmy, które konwersje odnotowały najwyższe wskaźniki

1400% zwrotu z inwestycji w reklamę sklepu internetowego z kosmetykami!

  • Po pół roku już 300 klientów robiło zakupy we własnym sklepie marki: bez dodatkowych marż pośredników
  • W szczytowym momencie zakupy robiło ponad PÓŁ TYSIĄCA osób!
  • Ponad 1715 zakupów w ciagu 4 miesięcy współpacy z Kaman marketing!

Wyzwanie:

Branża beauty nie jest łatwą branżą na facebooku, na polskim rynku firm kosmetycznych są już tysiące. Wyzwaniem było stworzenie kontentu w taki sposób by przyciągnąć jak najbardziej uwagę potencjalnych klientów, oraz pokazać im pełną kurację produktami. Do tego użyliśmy grafik i całego lejka tak że klient w reklamach widział różny kontent taki jak, działanie produktu, efekty produktów, opinie klientów, kiedy używać danego produktu oraz czego może się spodziewać po określonym czasie.

Zaproponowaliśmy po kolei:

Pierwszą rzeczą było przygotowanie grafik oraz video do reklam, w oparciu o wcześniej zebrane dane o klientach. W tym celu przeanalizowaliśmy jakie aspekty produktów są istotne dla klientów i właśnie to umieściliśmy na grafikach reklamowych. Reklamy podzieliliśmy w zależności od stopnia znajomości marki, jeżeli ktoś nie znał produktów widział inne reklamy niż osoba które już zna produkty, albo co najlepsze ich używa. Przykładem może być fakt że do osób które były niezdecydowane były pokazywane grafiki z opiniami.

Prawie 1.000.000 zł przychodu w 10 dni!

  • Już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień!
  • Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność
    z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności.
  • Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji.
  • To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora. Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Ponad 200 długoterminowych umów studia treningu EMS w 18 miesięcy

  • Powyżej 30 potencjalnych klientów KAŻDEGO MIESIĄCA 
  • Budżet reklamowy nie przekracza 2.100 PLN miesięcznie
  • Średnio 12 klientów każdego miesiąca podpisuje umowę na rok lub półtora roku!

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy.
Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.