Kampanie reklamowe na Facebooku

Jednym z najskuteczniejszych sposobów docierania do klientów jest reklama na Fb – narzędzie, z którego mogą korzystać wszystkie firmy obecne w serwisie. Prawidłowo zoptymalizowana kampania pozwala osiągnąć szereg korzyści: zbudować większą rozpoznawalność marki, zwiększyć sprzedaż czy pozyskać wartościowe kontakty. Wszystko zależy od celu, jaki chcesz osiągnąć. Nasza agencja marketingowa realizuje skuteczne kampanie na Facebooku dla klientów z różnych branż. Jeśli chcesz w pełni wykorzystać potencjał marketingowy mediów społecznościowych, postaw na wsparcie specjalistów z KAMAN.

Co to jest reklama na Fb?

Facebook Ads to system reklamowy, który pozwala promować produkty i usługi poprzez płatne kampanie. Za pomocą narzędzia możesz docierać z materiałem promocyjnym do określonej grupy odbiorców – osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Co ważne, reklamy mogą wyświetlać się nie tylko na Facebooku, ale także na innych platformach, takich jak Instagram. Dzięki temu zasięg działań marketingowych jest jeszcze większy.

Kto może skorzystać z reklamy na Facebooku? Tak naprawdę każdy: właściciel dużego sklepu internetowego, producent mebli, deweloper, restaurator czy dystrybutor artykułów ogrodniczych. Branża nie jest żadnym ograniczeniem. W KAMAN prowadzimy kampanie reklamowe na Facebooku z uwzględnieniem specyfiki danego biznesu oraz celów, jakie firma chce osiągnąć w określonym czasie.

Dlaczego warto zainwestować w ten rodzaj działań marketingowych? Kampanie reklamowe Facebook mają wiele zalet: pozwalają realizować różne założenia, mają szeroki zasięg, ale przede wszystkim zapewniają wysoką precyzję targetowania. Narzędzie pozwala zawęzić grupę odbiorców na podstawie takich czynników jak płeć, lokalizacja i zainteresowania. Dzięki temu przekaz trafia do odpowiednich osób – takich, które w efekcie wyświetlenia reklamy mogą podjąć konkretne działania.

Formaty reklam na Facebooku

Reklama na Facebooku może mieć różne formaty, a każdy z nich pozwala na stworzenie atrakcyjnego wizualnie komunikatu. Warto poznać wszystkie możliwości serwisu, które obejmują:

  • reklamy w formie obrazów – wysokiej jakości zdjęcia i grafiki,
  • reklamy wideo – materiały przyciągające uwagę odbiorców poprzez ruch i dźwięk,
  • reklamy karuzelowe – pozwalające wyświetlać nawet dziesięć obrazów lub filmów wideo w jednej reklamie,
  • dynamiczne reklamy w formie kolekcji – zawierające obraz lub film w tle oraz 3 zdjęcia produktów.

W ramach usług nasza agencja zawsze dobiera najbardziej efektywne formaty reklam na Facebooku. Stawiamy na indywidualne podejście do klientów – nie korzystamy z szablonów ani gotowych rozwiązań.

Jakie kanały mediów społecznościowych obsługujemy?

zadbamy o Twój

Facebook

poprowadzimy Ci

Instagram

wypromujemy na

TikTok

zadbamy o

YouTube

Zainwestuj w prowadzenie social media dla swojej firmy już dzisiaj! Będziesz pod wrażeniem, jak dużą różnicę robi profesjonalna obsługa względem przypadkowych, wrzucanych pod wpływem impulsu postów.

Cele kampanii reklamowych na Fb

Aby kampania reklamowa na Fb przyniosła oczekiwane efekty, musi mieć określony cel. Może to być zwiększenie sprzedaży, rozpoznawalności czy wyświetleń strony docelowej. Menedżer reklam pozwala wybierać z kilku celów biznesowych. Dzięki reklamie na Fb możesz:

  • zwiększyć sprzedaż (Sprzedaż),
  • pozyskać wartościowe kontakty (Kontakty),
  • zachęcić użytkowników do większej aktywności (Aktywność),
  • zwiększyć ruch na stronie lub w sklepie stacjonarnym (Ruch),
  • zbudować lepszą rozpoznawalność (Rozpoznawalność),
  • wypromować aplikację i zwiększyć liczbę instalacji (Promocja aplikacji).

Ustawienie odpowiedniego celu zwiększa szansę na osiągnięcie pożądanych wyników, dlatego warto dobrze przemyśleć jego wybór. Nasz zespół zawsze dobiera cele na podstawie wnikliwych działań analitycznych, a także potrzeb firmy.

Reklamy na Facebooku krok po kroku

Chcesz wiedzieć, jak wygląda kampania na Facebooku w praktyce? Tworzenie reklam wymaga podjęcia szeregu działań.

Choć samodzielne utworzenie kampanii jest możliwe, warto rozważyć wsparcie ekspertów w tym procesie. Profesjonalne usługi marketingowe to większa szansa na osiągnięcie pożądanych efektów – wiedza, doświadczenie i umiejętność analizowania wyników mają ogromne znaczenie dla skuteczności działań. Co więcej, korzystając ze wsparcia ekspertów, oszczędzasz czas. Nie musisz samodzielnie zajmować się prowadzeniem ani monitorowaniem kampanii. Wystarczy, że znajdziesz czas na rozmowy dotyczące procesu i podejmowanie najważniejszych decyzji. To dobry wybór dla osób, które wolą skupić się na innych obszarach rozwoju firmy, a działania marketingowe powierzyć specjalistom.

Ile kosztują reklamy na Facebooku?

Zastanawiasz się, ile kosztuje reklama na Facebooku? Cena zależy od wielu czynników i jest kwestią mocną indywidualną. Na koszty wpływają m.in. czas trwania i wyznaczone cele kampanii Facebook oraz jej zasięg terytorialny. Serwis umożliwia ustalenie średniego budżetu dziennego lub jednego budżetu – stałego dla całego okresu emisji reklamy.

Należy zaznaczyć, że to reklamodawca ustala budżet, który chce przeznaczyć na działania promocyjne. Facebook nigdy nie wyda więcej niż założyliśmy. Można zacząć od niewielkich kwot na poziomie kilkuset złotych, ale osiągnięcie wymiernych efektów najczęściej wymaga większej inwestycji. „Inwestycja” jest tu słowem o kluczowym znaczeniu – skuteczna reklama na Facebooku przynosi bowiem firmie realne korzyści.

0

Jakie korzyści daje skuteczna reklama na Facebooku?

Nie bez powodu płatne kampanie na Facebooku są częścią działań marketingowych małych, dużych i średnich firm z różnych branż. Prowadzone w odpowiedni sposób potrafią przynieść wiele korzyści. Jakich? To zależy, m.in. od ustawionego celu. Poniżej znajdziesz kilka przykładów korzyści, które możesz osiągnąć dzięki kampanii Facebook Ads.

  • Zwiększenie rozpoznawalności marki.
  • Rozbudowana sieć wartościowych kontaktów.
  • Większa aktywność na profilu firmowym.
  • Wzrost sprzedaży produktów lub usług.
  • Zbudowanie trwałych relacji z klientami.
  • Poprawa wizerunku marki.

 

Kampanie reklamowe Facebook Ads to dobre rozwiązanie dla firm, które stawiają na rozwój i nie chcą pozostawać w tyle za konkurencją. Z mediów społecznościowych korzystają miliony Polaków – warto wykorzystać potencjał marketingowy Facebooka nie tylko poprzez prowadzenie profilu, ale również płatne działania. Dzięki dobrze zoptymalizowanej kampanii szybciej osiągniesz cele biznesowe, na których Ci zależy.

Kampanie na Facebooku z agencją KAMAN – najczęstsze pytania

Jeśli szukasz profesjonalnej agencji reklamowej Facebook, zachęcamy do współpracy z KAMAN. Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęstsze pytania, które pojawiają się w związku z usługą prowadzenia kampanii Fb.

Do kogo jest skierowana usługa Facebook Ads?

Nie ma znaczenia, w jakiej branży działasz. Reklama na Facebook to dobry wybór dla firm o różnych specjalizacjach, działających lokalnie i na rynku ogólnopolskim. Oferujemy usługi dla osób, które dopiero zaczynają działalność, jak i przedsiębiorstw o ugruntowanej pozycji.

Co dokładnie obejmuje usługa?

Tworzenie reklam na Fb w naszej agencji składa się z kilku etapów. Najpierw dokonujemy działań analitycznych, które pozwalają nam lepiej poznać branżę oraz firmę. W porozumieniu z klientem ustalamy cel i budżet kampanii oraz opracowujemy strategię. Określamy też grupę docelową. Następnie przechodzimy do realizacji planu: dobieramy odpowiednie formaty, tworzymy materiały reklamowe i uruchamiamy kampanię. Nie musisz się jednak obawiać, że w tym momencie zostawimy Cię bez opieki. Stale monitorujemy skuteczność podjętych działań, analizujemy konwersje i zyski, a w razie potrzeby wprowadzamy zmiany, ulepszenia, szukamy jeszcze skuteczniejszych rozwiązań. Regularnie raportujemy efekty naszych działań, więc zawsze będziesz na bieżąco.

Ile kosztuje prowadzenie kampanii Fb

Na całkowity koszt reklamy na Facebooku w naszej agencji składają się dwa czynniki: budżet, jaki chcesz przeznaczyć na kampanię, oraz koszt obsługi. Nie podajemy z góry ustalonego cennika, bo do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Skontaktuj się z nami, by omówić szczegóły współpracy.

Ile trwa kampania na Facebooku?

W zależności od celu prowadzimy zarówno kampanie długoterminowe, jak i krótkoterminowe. Nasz zespół zaproponuje Ci najbardziej efektywny plan kampanii uwzględniający Twoje oczekiwania.

Co jeśli kampania okaże się nieskuteczna?

Reklamy Facebook Ads wymagają stałego monitorowania. Nasi specjaliści będą analizować osiągane efekty, a w razie potrzeby wprowadzać zmiany i ulepszenia. Wiemy, jakich błędów unikać, dlatego nie musisz się martwić o przepalenie budżetu – jesteśmy specjalistami od Facebook Ads i mamy duże doświadczenie w prowadzeniu kampanii.

Dlaczego warto wybrać KAMAN?

Z kilku powodów:

  • jesteśmy otwarci na dialog i partnerską relację z klientem,
  • angażujemy się w swoją pracę i rzetelnie podchodzimy do obowiązków,
  • szanujemy czas naszych klientów, dlatego dotrzymujemy ustalonych terminów,
  • tworzymy kampanie szyte na miarę – każdego klienta traktujemy indywidualnie.

 

Nasza agencja Facebook Ads to zespół specjalistów, którzy z entuzjazmem podejmują się kolejnych wyzwań. Sukces Twojej firmy to dla nas priorytet – zrobimy wszystko, by zapewnić Ci jak największe korzyści z działań w mediach społecznościowych. Dzięki temu masz pewność, że współpraca z KAMAN to bezpieczny wybór.

Sprawdź, co jeszcze możemy Ci zaoferować

Kampania reklamowa na Facebooku ze wsparciem zespołu KAMAN może stać się dla Twojej firmy pierwszym krokiem w stronę zmian na lepsze. Jeśli chcesz podjąć współpracę, wypełnij brief dostępny na stronie. Zapoznaj się też z pozostałą ofertą naszej agencji – tworzenie reklam na Facebooku to tylko część usług, które realizujemy. Oprócz prowadzenia kampanii możemy zaproponować Ci pełną obsługę social media: profilu firmowego na Facebooku, a także Instagramie, TikToku i w serwisie Youtube. Dzięki temu w pełni wykorzystasz możliwości, jakie dają najpopularniejsze serwisy społecznościowe, a Twoja marka dotrze do jeszcze większej liczby odbiorców.

Sprawdź też inne usługi KAMAN – oferujemy m.in. wideomarketing, doradztwo marketingowe oraz branding marketing. Kompleksowe wsparcie ze strony naszego zespołu pozwoli Ci rozwijać markę i osiągać zamierzone cele przy jednoczesnej oszczędności czasu. Najlepszym dowodem naszej skuteczności są case study dostępne na stronie – zapoznaj się z nimi i przekonaj się, że warto!

Chcesz rozwijać własne kompetencje w obszarze marketingu? Sprawdź kurs marketingu internetowego z naszej oferty. Jeśli masz jakiekolwiek pytania o reklamę Facebook Ads lub inne usługi, zapraszamy do kontaktu.

PorozmawiajMY o Twoich social media

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.