Jak pisać przyciągające uwagę teksty na social media?

Teksty na social media są bardzo ważne. To one mają przyciągać uwagę odbiorcy i zatrzymywać go na Fanpage. Jak je poprawnie tworzyć?
Czas czytania 4 minut

Prowadzenie firmowego fanpage’a to dziś obowiązkowy element w marketingu internetowym. Niemniej jednak, często przedsiębiorcy są zniechęceni brakiem efektów i nie do końca wiedzą jak się za to zabrać. Zacznijmy więc od podstaw. Jednym z głównych powodów tego, że firmowy fanpage nie przyciąga uwagi odbiorców są nieciekawe treści. Zwykle przedsiębiorcy publikują po prostu efekty swoich realizacji i oferty sprzedażowe z naciskiem na informowanie o promocjach i wyprzedażach. Niestety to nie przynosi efektów sprzedażowych ani PR-owych. Jak więc tworzyć lepsze teksty na social media?

Czego dowiesz się z tego artykułu?
Spis treści:

  • Co to jest CTA i jak je poprawnie stosować?
  • Jak komponować dobre nagłówki?
  • Jakie treści budzą emocje odbiorców?
  • Czy posty na Facebook mają być długie czy krótkie?
  • Jak pisać teksty do postów na social media?

Wersja do słuchania: Podcast ToM- Tomek o Marketingu

Przygotowywanie tekstów na social media może stanowić wyzwanie. Tym bardziej, że nie każdy z nas posiada w tym zakresie umiejętności – i nie ma w tym nic złego. Wiele osób też po prostu nie lubi pisać lub brakuje im na to pomysłu. Ostatnio opowiedziałem Ci o tym, skąd czerpać pomysły na posty reklamowe. Dziś zajmiemy się tym, jak je poprawnie pisać, aby były bardziej zachęcające dla odbiorców. Można bowiem kierować się podczas ich tworzenia pewnymi wypracowanymi już schematami, co pozwoli je znacząco ulepszyć. Jak możesz lepiej pisać, aby Twoje teksty bardziej angażowały odbiorców? Obalamy moty o Facebooku i sprawdzamy, co rzeczywiście przynosi korzyści.

Nagłówek a teksty na social media

Nagłówki w tekstach są kluczowe, bo to one w pierwszej mierze przyciągają uwagę odbiorcy i decydują o tym, czy przeczyta on pozostałą część wpisu. Nagłówek ma być chwytliwy i niejako streszczać to, o czym będzie cały post. Stanowią go zwykle pierwsze dwa zdania treści. Jest to wprowadzenie do tematyki, ale i próba zwrócenia uwagi osoby czytającej. W przypadku Facebooka, to właśnie pierwsze 2-3 linijki tekstu są wyświetlane. Aby czytający w ogóle zobaczył resztę wpisu, musi kliknąć przycisk z rozwinięciem. Jeżeli więc pierwsze 2-3 zdania nie będą ciekawe, to odbiorca po prostu nie wykaże wysiłku, aby kliknąć w przycisk “zobacz więcej”. Dobry nagłówek sprawi, że nie tylko kliknie i się zainteresuje treścią. Warto wiedzieć, że jest to też sygnał dla Facebooka, że Twoja treść jest interesująca, a więc zaczną wzrastać zasięgi.

Tworząc nagłówek warto ująć go w formie pytania, ujęcia problemu, lub obietnicy, że odbiorca otrzyma odpowiedź na swoje zainteresowania i potrzeby.

 

Kobieta szuka wskazówek w sieci na temat tego jak pisać teksty w social media

CTA – zachęć do aktywności

CTA, czyli tzw. call to action to próba zachęcenia odbiorców tekstu do zareagowania w taki sposób, jaki tego oczekujesz. Może to być zachęcenie do polubienia postu, zapisania się na mailing/newsletter, czy też udostępnienie danego materiału. Dlaczego jeszcze warto zastosować wezwanie do interakcji? Otóż nie tylko może to zwiększyć zasięgi w mediach społecznościowych, ale także bardziej przywiązać odbiorcę treści do Twojej marki. Ważny jest tu jednak umiar i brak nachalności. W każdej publikacji zastosuj jedno CTA a nie kilka, by nie wprowadzać chaosu i nie irytować odbiorców. Tekst CTA powinien być krótki, spójny i dokładnie wskazywać, czego oczekujesz od odbiorcy. Dobrze jest więc go zamieścić na końcu tekstu.

Artykuł w sieci o tym jak pisać teksty w social media

Teksty na social media – lepsze długie czy krótkie?

Wiele osób zastanawia się, jakiej długości powinny być dobre teksty w publikacjach na fanpage. Tymczasem w tej kwestii nie ma konkretnych wyznaczników, gdyż każdy odbiorca ma inne indywidualne preferencje w tym zakresie. Ponadto, jeżeli sama treść będzie na tyle interesująca i stanowiąca odpowiedź na potrzeby odbiorców, to chętnie przeczytają ten tekst bez względu na jego długość. Niektórzy wolą krótsze formy, a inni te rozbudowane, które wyjaśniają zagadnienie niemal całościowo. Długość tekstu nie ma więc znaczenia. Ważne jest to, czy tekst jest angażujący i ciekawy. To jego wartość merytoryczna sprawi, że zostanie przeczytany z przyjemnością i czy ktoś się w niego zaangażuje i odpowie na Twoje CTA. Zarówno długie, jak i krótsze teksty znajdą swoich odbiorców, o ile będą wywoływać w nich emocje. Warto zastosować w nich język korzyści. Można więc żonglować długością publikowanych tekstów i czasem publikować krótsze na zmianę z dłuższymi.

Kobieta przegląda na smartfonie social media

Co budzi emocje i ciekawi odbiorców tekstów?

  • Twoje poglądy na temat branży
  • Otwarta krytyka pewnych zachowań
  • Historie o trudnych lub zabawnych doświadczeniach
  • Real Time Marketing – aktualne wydarzenia w różnych sferach życia codziennego
  • Backstage życia firmy
  • Treści edukacyjne/poradnikowe
  • Ciekawostki branżowe
  • Odpowiedzi na popularne pytania i wątpliwości

Podsumowując

Jednym z głównych celów postów, które publikujesz w mediach społecznościowych jest zainteresowanie potencjalnych klientów tym, co oferujesz. Aby pozyskiwać ich więcej, warto zmienić model swojej komunikacji. W tym celu należy posługiwać się modelem konwersacyjnym, a nie informacyjnym. Oznacza to, że stawiając na dialog w naturalny sposób pobudzisz odbiorców do interakcji. Zadawaj więc pytania wynikające z kontekstu wpisu, wskazuj wątpliwości w danych kwestiach, zachęcaj do rozmowy. Jeżeli będziesz w swoich publikacjach podawać wyłącznie informacje, to odbiorcy się z nimi zapoznają i pewnie je polubią, ale nie będą czuli się zobowiązani do skomentowania, czy powrócenia na fanpage. Przyswoją więc informacje, ale nie pozostawią po sobie śladu. A nie taki jest Twój cel, prawda?

WIEDZA W PIGUŁCE

Jakie są cechy dobrego postu na fanpage?

  • Treść jest odpowiedzią na potrzeby i zainteresowania odbiorców
  • Treść i forma wpisu przyciągają uwagę.
  • Zawierają zachętę do interakcji.
  • Treść wywołuje emocje u odbiorców.
  • spójne z identyfikacją wizualną firmy.

Jak pisać dobre posty na fanpage?

Aby post na firmowy fanpage przyciągał uwagę i interesował odbiorców, powinien być nie tylko atrakcyjny pod względem tematyki, ale również estetycznie dopracowany. Zadbaj więc o to, aby posty były spójne z identyfikacją wizualną firmy. Natomiast w kontekście ich treści pamiętaj o przyciągającym uwagę nagłówku oraz tematyce, która będzie odpowiadać na zainteresowania, pytania i wątpliwości odbiorców. Takie posty na fanpage będą zachęcać do interakcji, wzbudzą emocje oraz zachęcą do obserwowania strony. Możesz też wykorzystać program do pisania postów, który pozwoli zaplanować działania w social mediach.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o tym, jak poprawnie prowadzić firmowy fanpage oraz jakie są gorące trendy w marketingu internetowym, zapisz się do naszego Newslettera. Czeka Cię spora dawka praktycznej wiedzy.

Przeczytaj też: Jak wygląda strategia marketingowa na Facebooku

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Mężczyzna rysuje na tablicy żarówki jako pomysły w strategii marketingowej
Bez kategorii

Plan marketingowy – przykłady i omówienie realizacji

Czas czytania 4 minut Skuteczny plan marketingowy to sposób na to, by przyciągnąć potencjalnych klientów i dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Marketing plan jest przeważnie elementem szerszej strategii. Często

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.