Wideo reklamowe, czyli sposób na wyróżnienie się w social mediach

Wideo reklamowe to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingu internetowego. Sprawdź, jak wyróżnić się w social mediach.
Czas czytania 6 minut
Wideo reklamowe jest sposobem promocji w mediach społecznościowych, który ma realny potencjał, aby znacząco zwiększyć zasięgi, ale i rozwinąć markę. Mimo szerokich możliwości rozwojowych dla poszczególnych firm, wiele osób wciąż się wzbrania przed kręceniem wideo. Przygotowałem więc kilka praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak oswoić się z kamerą oraz o czym nagrywać firmowe wideo na social media.

Czego dowiesz się z tego artykułu?

Spis treści:

  • Czy warto nagrywać filmiki i publikować je w mediach społecznościowych?
  • Jak zacząć mówić do kamery?
  • O czym nagrywać wideo?
  • Jakich błędów nie popełniać nagrywając wideo?

Dlaczego warto publikować wideo reklamowe w social media?

Video social media marketing to narzędzie, które nabiera szczególnego znaczenia w procesie budowania firmowej obecności w social mediach. Mimo to wiele osób wciąż się wzbrania przed nagrywaniem filmów na potrzeby promocji firmy. Wynika to przede wszystkim z braku odwagi w kwestii mówienia do kamery, ocenianiem swojego wizerunku i poczuciem krępacji.

Tymczasem wideo buduje zaufanie odbiorców w stosunku do Ciebie i Twojej marki i to znacznie szybciej niż jakakolwiek inna forma przekazu. Zanim ktoś kupi dany produkt lub usługę, musi zaufać marce i jej przedstawicielowi. Aby tak się stało, konieczny jest proces przypominający nieco nawiązywanie relacji międzyludzkich w świecie realnym. Zanim ktoś się stanie naszym przyjacielem, musimy z nim spędzać czas i wówczas stopniowo poznajemy się nawzajem. Zaufanie pojawia się dopiero z czasem. Podobnie jest z budowaniem relacji w mediach społecznościowych. Jeżeli będziemy publikować wyłącznie teksty i grafiki, to ten proces znacząco się wydłuży. Tymczasem, wykorzystując wideo wyciągamy rękę do osób widzących nasze komunikaty. Mają oni możliwość poznać nas bliżej i budować z nami relację.

Jeśli to Cię nie przekonuje, przeczytaj nasz artykuł 6 powodów, dlaczego warto wdrożyć content wideo w firmie.

Kobieta ogląda na telefonie tutorial o tym jak robić wideo reklamowe

Jak zacząć mówić do kamery?

Ćwiczenia czynią mistrza. Dotyczy to również umiejętności nagrywania dobrego wideo w procesie budowania marki osobistej lub promowania firmy w Internecie. Przede wszystkim warto zacząć od ćwiczeń polegających na nagrywaniu swojego głosu i odsłuchiwania tych nagrań. Pozwoli Ci to obyć się ze swoim głosem i poczuć swobodniej podczas wypowiedzi. Możesz stworzyć na Messenger grupę z zaufanymi osobami, dla których będziesz nagrywać wideo i opowiadać im o swoich przemyśleniach lub o tym, jak spędziłeś dzień. W ten sposób szybko zrozumiesz, że wideo może być równie swobodną formą komunikowania jak każda inna. Taki proces może potrwać, ale najważniejsze jest to, że z pewnością nauczysz się mówić do kamery bez stresu i poczucia zawstydzenia.

Specjalistka od marketingu nagrywa wideo reklamowe w biurze

Pomysły na wideo reklamowe do mediów społecznościowych

Gdy już za sprawą ćwiczeń poczujesz się swobodniej przed kamerą, możesz zacząć wykorzystywać wideo, aby wspierać rozwój i promocję swojej działalności. Sprawdzonych i zarazem skutecznych sposobów jest przynajmniej kilka. Jednym z nich jest nagrywanie o case studies. Możesz opowiedzieć o swoich realizacjach, o tym co w nich jest wyjątkowego. Drugą możliwością są vlogi, w których poruszysz tematykę swojej codziennej pracy. Prezentując backstage swojej działalności np. dzień z życia firmy, z pewnością zainteresujesz swoich odbiorców. Do tego warto dodać codzienne nagrywanie krótkich stories i live o wartości edukacyjnej lub rozrywkowej. Wideo kręcone na potrzeby mediów społecznościowych przede wszystkim powinno odpowiadać na potrzeby i zainteresowania odbiorców. Nieciekawe treści łatwo giną w social mediach. Odbiorców nie zainteresują zbyt nachalne oferty sprzedażowe i liczne posty informujące o rabatach, promocjach, czy wyprzedażach. Marketing internetowy prężnie się rozwija. Warto nadążyć za tymi zmianami i dotrzeć do grupy docelowej w social mediach.

Transmisje live w social media

Transmisje live to świetny sposób na realne zwiększenie zasięgów, a także przywiązanie odbiorców do siebie i swojej marki. Trzeba je jednak przeprowadzać, zareklamować i wykorzystać w odpowiedni sposób. Podczas live możesz pokazywać backstage życia firmy, swoją pracę i klientów jeśli się na to zgodzą, czy też edukować odpowiadając na pytania i potrzeby. Kręcenie live można zacząć na dowolnym etapie swojego marketingu online. Nie ma tu znaczenia, czy dopiero zaczynasz budować sieć społeczną wokół swojego Fanpage czy już masz wielu odbiorców. Największą zaletą live jest to, że zwiększają zasięgi i pobudzają do interakcji. Czas trwania live na Facebooku warto zaplanować na około 45-90 minut, natomiast na Instagramie choćby 15 minut w zależności od rodzaju przekazywanych treści.

Wideo reklamowe a aplikacje

Loga aplikacji do tworzenia wideo reklamowego

Wideo reklamowe o Twojej firmie można realizować na wiele sposobów. Od nagrywania telefonem, przez współpracę z freelancerami, którzy dysponują półprofesjonalnym sprzętem, po realizowanie profesjonalnych produkcji reklamowych czy edukacyjnych z agencją marketingową, której zlecimy cały proces. Jeżeli jednak zaczynasz od swojego telefonu, może zainteresować Cię temat aplikacji, które ułatwiają pracę z materiałami do Internetu. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o aplikacjach przydatnych do tworzenia filmów lub grafik, które mają się znaleźć w Internecie np. na Facebooku, YouTube, Linkedin oraz na Instagram zwróć uwagę na nasz artykuł opisujący najlepsze, sprawdzone rozwiązania, które sami stosujemy w swojej pracy. Sprawdź, jak tworzyć wpisy z wideo, aby lepiej komunikować się z klientami. KLIK – Jak montować filmy w telefonie?

Przydatne programy do montażu wideo reklamowego:

  • Canva
  • Inshoot
  • Lomotif
  • Autocap
  • Clipomatic
  • Clips

O czym pamiętać w wideo reklamowym na social media?

Wideo reklamowe jest idealnym sposobem do wspierania skuteczności kampanii reklamowych w Internecie i docierania do potencjalnych klientów. Jednak ważne jest to, aby miało ono dobrze sprecyzowany przekaz i by dobrze zaplanować swoje działania. Wówczas Twój content marketing online będzie spełniał oczekiwania użytkowników Facebooka, YouTube, a także pozostałych platform social media.

  • Zadbaj o to, aby pierwsze sekundy zainteresowały odbiorcę – na pewno obejrzy on pierwsze 5 sekund materiału, ale niekoniecznie będzie skupiony po 15 sekundzie
  • Dopasuj format filmu pod medium np. kwadratowe kadry dla publikacji na Instagram
  • Dodaj transkrypcję do wypowiedzi dla ulepszenia komunikacji
  • Stwórz dynamiczny film z ciekawą muzyką dla potencjalnych klientów
  • Pokaż swoją twarz, aby filmy były autentyczne i bezpośrednie

Wskazówki o wideo w Social Media

  • Dopasuj format, długość i content do rodzaju medium dla przyciągnięcia uwagi
  • Nie udawaj i przekazuj warte uwagi informacje o swojej firmie
  • Patrz w aparat z kierunkiem światła, aby było Cię wyraźnie widać
  • Dodawaj napisy, aby ulepszyć wpisy
  • Wykorzystuj sprawdzone aplikacje dla ulepszenia swoich działań
  • Wyczyść aparat, aby zwiększyć możliwości ostrości
  • Mów do jednostki a nie grupy

Podsumowującwideo reklamowe

Artykuły z treściami wideo przyciągają ponad 80% więcej ruchu niż artykuły bez wideo. Aktualnie jest idealny moment, aby rozpocząć swoje działania promocyjne poprzez publikowanie wideo w mediach społecznościowych, gdyż wciąż mało osób z konkurencji wykorzystuje je w swoim marketingu. Warto więc wyprzedzić inne firmy i wyjść naprzeciw oczekiwaniom odbiorców swoich treści budując w ten sposób nie tylko lepsze zasięgi, ale i kreując swoją markę.

Specjaliści od wideo reklamowego biorą udział w biegu

Wiedza w pigułce

Co to jest wideomarketing?

Wideomarketing jest to jedna ze strategii marketingu internetowego, której cele realizuje się przy pomocy treści filmowych. Są to wszelkiego rodzaju działania, które w długofalowej perspektywie powodują budowanie wizerunku marki, wykorzystując przy tym tworzone specjalnie w tym celu treści wideo.

Jakie efekty przynosi wideo reklamowe?

Wideomarketing służy promocji marki, zwiększaniu świadomości o jej produktach czy usługach, a także angażuje odbiorców do interakcji. Taka forma komunikacji z odbiorcami treści pozwala budować z nimi długofalowe relacje. Finalnie prowadzi to do zwiększenia sprzedaży i ilości zapytań o produkty czy współpracę. Aby jednak móc czerpać z tej strategii korzyści, należy odpowiednio przygotować się do jej wdrożenia.

Potrzebujesz pomocy w kręceniu wideo? KAMAN!

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w kręceniu profesjonalnych transmisji na potrzeby Internetu, chętnie Ci w tym pomożemy. Nasz zespół filmowy zrealizuje dla Ciebie nagrania o dowolnej tematyce związanej z działalnością Twojej marki. Jeżeli jednak chcesz nagrywać samodzielnie, to zachęcam Cię do skorzystania z naszego VIDEOBOOKA, o tym jak robić ciekawe filmy swoim telefonem. Dołącz TUTAJ!

Kliknij i dołącz do naszego kursu!

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Mężczyzna rysuje na tablicy żarówki jako pomysły w strategii marketingowej
Bez kategorii

Plan marketingowy – przykłady i omówienie realizacji

Czas czytania 4 minut Skuteczny plan marketingowy to sposób na to, by przyciągnąć potencjalnych klientów i dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Marketing plan jest przeważnie elementem szerszej strategii. Często

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.