Wideo reklamowe, czyli sposób na wyróżnienie się w social mediach

Wideo reklamowe to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingu internetowego. Sprawdź, jak wyróżnić się w social mediach.
Czas czytania 6 minut
Wideo reklamowe jest sposobem promocji w mediach społecznościowych, który ma realny potencjał, aby znacząco zwiększyć zasięgi, ale i rozwinąć markę. Mimo szerokich możliwości rozwojowych dla poszczególnych firm, wiele osób wciąż się wzbrania przed kręceniem wideo. Przygotowałem więc kilka praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak oswoić się z kamerą oraz o czym nagrywać firmowe wideo na social media.

Czego dowiesz się z tego artykułu?

Spis treści:

  • Wideo reklamowe w social media – dlaczego warto?
  • Jak zacząć mówić do kamery?
  • O czym nagrywać wideo?
  • Jakich błędów nie popełniać nagrywając wideo?

Dlaczego warto publikować wideo reklamowe w social media?

Wideomarketing to narzędzie, które nabiera szczególnego znaczenia w procesie budowania firmowej obecności w social mediach. Mimo to wiele osób wciąż się wzbrania przed nagrywaniem filmów na potrzeby promocji firmy. Wynika to przede wszystkim z braku odwagi w kwestii mówienia do kamery, ocenianiem swojego wizerunku i poczuciem krępacji.

Tymczasem wideo buduje zaufanie odbiorców w stosunku do Ciebie i Twojej marki i to znacznie szybciej niż jakakolwiek inna forma przekazu. Zanim ktoś kupi dany produkt lub usługę, musi zaufać marce i jej przedstawicielowi. Aby tak się stało, konieczny jest proces przypominający nieco nawiązywanie relacji międzyludzkich w świecie realnym. Zanim ktoś się stanie naszym przyjacielem, musimy z nim spędzać czas i wówczas stopniowo poznajemy się nawzajem. Zaufanie pojawia się dopiero z czasem. Podobnie jest z budowaniem relacji w mediach społecznościowych. Jeżeli będziemy publikować wyłącznie teksty i grafiki, to ten proces znacząco się wydłuży. Tymczasem, wykorzystując wideo wyciągamy rękę do osób widzących nasze komunikaty. Mają oni możliwość poznać nas bliżej i budować z nami relację.

Jak zacząć mówić do kamery?

Ćwiczenia czynią mistrza. Dotyczy to również umiejętności nagrywania dobrego wideo w procesie budowania marki osobistej lub promowania firmy w Internecie. Przede wszystkim warto zacząć od ćwiczeń polegających na nagrywaniu swojego głosu i odsłuchiwania tych nagrań. Pozwoli Ci to obyć się ze swoim głosem i poczuć swobodniej podczas wypowiedzi. Możesz stworzyć na Messenger grupę z zaufanymi osobami, dla których będziesz nagrywać wideo i opowiadać im o swoich przemyśleniach lub o tym, jak spędziłeś dzień. W ten sposób szybko zrozumiesz, że wideo może być równie swobodną formą komunikowania jak każda inna. Taki proces może potrwać, ale najważniejsze jest to, że z pewnością nauczysz się mówić do kamery bez stresu i poczucia zawstydzenia.

Pomysły na wideo reklamowe do mediów społecznościowych

Gdy już za sprawą ćwiczeń poczujesz się swobodniej przed kamerą, możesz zacząć wykorzystywać wideo, aby wspierać rozwój i promocję swojej działalności. Sprawdzonych i zarazem skutecznych sposobów jest przynajmniej kilka. Jednym z nich jest nagrywanie o case studies. Możesz opowiedzieć o swoich realizacjach, o tym co w nich jest wyjątkowego. Drugą możliwością są vlogi, w których poruszysz tematykę swojej codziennej pracy. Prezentując backstage swojej działalności np. dzień z życia firmy, z pewnością zainteresujesz swoich odbiorców. Do tego warto dodać codzienne nagrywanie krótkich stories i live o wartości edukacyjnej lub rozrywkowej. Wideo kręcone na potrzeby mediów społecznościowych przede wszystkim powinno odpowiadać na potrzeby i zainteresowania odbiorców. Nieciekawe treści łatwo giną w social mediach. Odbiorców nie zainteresują zbyt nachalne oferty sprzedażowe i liczne posty informujące o rabatach, promocjach, czy wyprzedażach. Marketing internetowy prężnie się rozwija. Warto nadążyć za tymi zmianami i dotrzeć do grupy docelowej w social mediach.

Transmisje live w social media

Transmisje live to świetny sposób na realne zwiększenie zasięgów, a także przywiązanie odbiorców do siebie i swojej marki. Trzeba je jednak przeprowadzać, zareklamować i wykorzystać w odpowiedni sposób. Podczas live możesz pokazywać backstage życia firmy, swoją pracę i klientów jeśli się na to zgodzą, czy też edukować odpowiadając na pytania i potrzeby. Kręcenie live można zacząć na dowolnym etapie swojego marketingu online. Nie ma tu znaczenia, czy dopiero zaczynasz budować sieć społeczną wokół swojego Fanpage czy już masz wielu odbiorców. Największą zaletą live jest to, że zwiększają zasięgi i pobudzają do interakcji. Czas trwania live na Facebooku warto zaplanować na około 45-90 minut, natomiast na Instagramie choćby 15 minut w zależności od rodzaju przekazywanych treści.

Wideo reklamowe a aplikacje

Wideo reklamowe o Twojej firmie można realizować na wiele sposobów. Od nagrywania telefonem, przez współpracę z freelancerami, którzy dysponują półprofesjonalnym sprzętem, po realizowanie profesjonalnych produkcji reklamowych czy edukacyjnych z agencją marketingową, której zlecimy cały proces. Jeżeli jednak zaczynasz od swojego telefonu, może zainteresować Cię temat aplikacji, które ułatwiają pracę z materiałami do Internetu. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o aplikacjach przydatnych do tworzenia filmów lub grafik, które mają się znaleźć w Internecie np. na Facebooku, YouTube, Linkedin oraz na Instagram zwróć uwagę na nasz artykuł opisujący najlepsze, sprawdzone rozwiązania, które sami stosujemy w swojej pracy. Sprawdź, jak tworzyć wpisy z wideo, aby lepiej komunikować się z klientami. KLIK – Jak montować filmy w telefonie?

Przydatne programy do montażu wideo reklamowego:

  • Canva
  • Inshoot
  • Lomotif
  • Autocap
  • Clipomatic
  • Clips

O czym pamiętać w wideo reklamowym na social media?

Wideo reklamowe jest idealnym sposobem do wspierania skuteczności kampanii reklamowych w Internecie i docierania do potencjalnych klientów. Jednak ważne jest to, aby miało ono dobrze sprecyzowany przekaz i by dobrze zaplanować swoje działania. Wówczas Twój content marketing online będzie spełniał oczekiwania użytkowników Facebooka, YouTube, a także pozostałych platform social media.

  • Zadbaj o to, aby pierwsze sekundy zainteresowały odbiorcę – na pewno obejrzy on pierwsze 5 sekund materiału, ale niekoniecznie będzie skupiony po 15 sekundzie
  • Dopasuj format filmu pod medium np. kwadratowe kadry dla publikacji na Instagram
  • Dodaj transkrypcję do wypowiedzi dla ulepszenia komunikacji
  • Stwórz dynamiczny film z ciekawą muzyką dla potencjalnych klientów
  • Pokaż swoją twarz, aby filmy były autentyczne i bezpośrednie

Wskazówki o wideo w Social Media

  • Dopasuj format, długość i content do rodzaju medium dla przyciągnięcia uwagi
  • Nie udawaj i przekazuj warte uwagi informacje o swojej firmie
  • Patrz w aparat z kierunkiem światła, aby było Cię wyraźnie widać
  • Dodawaj napisy, aby ulepszyć wpisy
  • Wykorzystuj sprawdzone aplikacje dla ulepszenia swoich działań
  • Wyczyść aparat, aby zwiększyć możliwości ostrości
  • Mów do jednostki a nie grupy

Podsumowującwideo reklamowe

Aktualnie jest idealny moment, aby rozpocząć swoje działania promocyjne poprzez publikowanie wideo w mediach społecznościowych, gdyż wciąż mało osób z konkurencji wykorzystuje je w swoim marketingu. Warto więc wyprzedzić inne firmy i wyjść naprzeciw oczekiwaniom odbiorców swoich treści budując w ten sposób nie tylko lepsze zasięgi, ale i kreując swoją markę.

Wiedza w pigułce

Co to jest wideomarketing?

Wideomarketing jest to jedna ze strategii marketingu internetowego, której cele realizuje się przy pomocy treści filmowych. Są to wszelkiego rodzaju działania, które w długofalowej perspektywie powodują budowanie wizerunku marki, wykorzystując przy tym tworzone specjalnie w tym celu treści wideo.

Jakie efekty przynosi wideo reklamowe?

Wideomarketing służy promocji marki, zwiększaniu świadomości o jej produktach czy usługach, a także angażuje odbiorców do interakcji. Taka forma komunikacji z odbiorcami treści pozwala budować z nimi długofalowe relacje. Finalnie prowadzi to do zwiększenia sprzedaży i ilości zapytań o produkty czy współpracę. Aby jednak móc czerpać z tej strategii korzyści, należy odpowiednio przygotować się do jej wdrożenia.

Potrzebujesz pomocy w kręceniu wideo? KAMAN!

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w kręceniu profesjonalnych transmisji na potrzeby Internetu, chętnie Ci w tym pomożemy. Nasz zespół filmowy zrealizuje dla Ciebie nagrania o dowolnej tematyce związanej z działalnością Twojej marki. Jeżeli jednak chcesz nagrywać samodzielnie, to zachęcam Cię do skorzystania z naszego VIDEOBOOKA, o tym jak robić ciekawe filmy swoim telefonem. Dołącz TUTAJ!

Kliknij i dołącz do naszego kursu!

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Co to jest lead sprzedażowy? Sposoby pozyskiwania

Czas czytania 3 minut Lead generation, czyli pozyskiwanie leadów to rodzaj marketingu przychodzącego (inbound marketing). Znasz lub chcesz doświadczyć sytuacji, w której potencjalny klient jako pierwszy kontaktuje się z

Landing page – Co to jest i do czego go użyć?

Czas czytania 3 minut Landing page można przetłumaczyć jako stronę lądowania, czyli miejsce, do którego trafia klient po kliknięciu w link. Główną cechą takiej strony jest prezentacja oferty firmy