Jak wygląda strategia marketingowa na facebooku?

Czas czytania 2 minut

Strategia marketingowa na Facebooku może przynieść Twojej firmie szereg korzyści – jest w stanie zwiększyć rozpoznawalność marki, poprawić jej wizerunek, znacząco wpłynąć na sprzedaż produktów lub usług. Aby tak się stało, musi być jednak dobrze opracowana, spójna i uwzględniać szereg czynników, takich jak docelowa grupa odbiorców. W dzisiejszym wpisie wyjaśniamy, jakie są najważniejsze elementy strategii marketingowej i podpowiadamy, jak w pełni wykorzystać możliwości Facebooka.

Strategia marketingowa na Facebooku – dlaczego nie warto działać na oślep?

Social media mają ogromny potencjał marketingowy, a jednym z najpopularniejszych kanałów społecznościowych od lat pozostaje Facebook. Jeśli prowadzisz firmę i jeszcze nie masz konta w tym serwisie, czas to zmienić. Nie wystarczy jednak założyć profil i od czasu do czasu wrzucić zdjęcie z lakonicznym opisem. To zdecydowanie za mało, żeby dotrzeć do odbiorców, zaangażować ich i osiągnąć realne korzyści z obecności w social mediach.

Działania na Facebooku muszą być dobrze zaplanowane, a ich podstawą powinna być strategia marketingowa. Co to jest? W dużym uproszczeniu strategia marketingowa obejmuje działania i zasady postępowania, które mają prowadzić do osiągnięcia określonych celów. Podstawowym celem strategii najczęściej jest maksymalizacja zysków, ale może to być także kształtowanie wizerunku eksperta czy zwiększenie rozpoznawalności marki.

Prowadzenie profilu firmowego w mediach społecznościowych bez planu strategii marketingowej nie jest najlepszym pomysłem. Istnieje duża szansa, że działania będą zupełnie nieefektywne i okażą się stratą zasobów: czasowych i finansowych. Mogą też doprowadzić do poważniejszych konsekwencji. Niespójna komunikacja, nieprzemyślane działania, słabej jakości content – wszystko to negatywnie wpływa na wizerunek marki.

Najważniejsze elementy strategii marketingowej na Facebooku

Strategia marketingowa Twojej firmy w mediach społecznościowych powinna opierać się na celach, które chcesz osiągnąć w danym czasie i z uwzględnieniem określonego budżetu. Po wyznaczeniu celów należy przejść do działań analitycznych, w tym określenia grupy docelowej, oraz ustalić styl komunikacji z odbiorcami. Dopiero po wykonaniu tych kroków możesz zaplanować konkretne działania i aktywności na swoim profilu.

W przypadku Facebooka istnieje wiele sposobów realizacji celów marketingowych. Za pomocą serwisu możesz m.in.

  • publikować posty zawierające treści, grafiki, materiały wideo,
  • prowadzić transmisje na żywo,
  • organizować konkursy,
  • udostępniać oferty specjalne,
  • publikować krótkie stories,
  • załączać linki do wpisów na blogu firmowym.

Publikowany na profilu content powinien być unikalny, spójny pod kątem językowym i wizualnym, a przede wszystkim angażujący. Ważna jest też regularność w kontakcie z odbiorcami, dlatego treści powinny być planowane z wyprzedzeniem i udostępniane zgodnie z harmonogramem.

Facebook daje użytkownikom jeszcze jedną możliwość – tworzenie kampanii Facebook Ads. Za ich pomocą możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą, dlatego warto rozważyć tę formę działań.

Planowanie i realizacja strategii marketingowej w praktyce

Wiesz już, co to jest strategia marketingowa na Facebooku i jakie elementy obejmuje. Z pozoru jej przygotowanie może wydawać się łatwe, ale w rzeczywistości wymaga wiedzy, doświadczenia i zdolności analitycznych. Aby strategia przyniosła widoczne rezultaty, należy konsekwentnie ją realizować, a także monitorować efekty i na bieżąco wdrażać ewentualne zmiany. To czasochłonne.

Nie czujesz się na siłach, by samodzielnie zająć się opracowaniem i realizacją strategii na Facebooku? Wolisz powierzyć to zadanie ekspertom i skupić się na innych aspektach biznesu? W takich sytuacjach warto zainwestować w profesjonalne usługi marketingowe, takie jak przygotowanie strategii i kompleksowa obsługa social media. Jeśli szukasz agencji marketingowej doświadczonej w tym obszarze, zapraszamy do współpracy z KAMAN. Zadbamy o to, by konto na Facebooku przyniosło Twojej firmie realne korzyści.

Jeśli interesuje Cię szersza współpraca, sprawdź, na czym polega obsługa marketingowa w naszej agencji. Osobom, które chcą prowadzić działania samodzielnie, polecamy szkolenie marketing internetowy.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.