Prowadzenie Facebooka – czy naprawdę potrzeba regularnych postów?

Jeżeli zastanawiasz się, czy regularne publikowanie postów ma znaczenie koniecznie przeczytaj ten artykuł.
Czas czytania 4 minut

Chcesz zlecić prowadzenie Facebooka agencji, bo wiesz że posty muszą być dodawane regularnie, a nie chcesz robić tego sam. To naturalne. Prowadzisz biznes i rozumiesz, że marketing internetowy jest kluczowy, aby pozyskiwać klientów i rozwijać firmę. To prawda. Tyle tylko, że “prowadzenie social media” rozumiane jako dodawanie ładnych postów to najmniej ważny element Twojej reklamy jeśli prowadzisz firmę. Wytłumaczyć Ci dlaczego?

Obojętne jaką branżę reprezentujesz. Jeśli pracujesz w jakimś zawodzie dłużej niż 6 miesięcy, to już wiesz znacznie więcej o branży niż 90% klientów, którzy kupują to, co oferujesz. Nic więc dziwnego, że gdy jesteś klientem agencji reklamowej, nie do końca wiesz czego oczekiwać od usługi prowadzenia facebooka. Dlaczego?

Wolisz słuchać? Zapraszam do podcastu:

Czasy się zmieniają, a w Internecie zmieniają się 10x szybciej.

Social media w świadomości polskich przedsiębiorców jest obecne od około 2016 roku. Wcześniej, gdy firmie z sektora MŚP proponowano kampanie na Facebooku czy Instagramie prezes zbywał to śmiechem komentując: “Mamy produkt dla poważnych ludzi, nie dla dzieci.”.

Od 2016 roku można zauważyć, że coraz więcej firm próbuje odnaleźć się w nowej rzeczywistości, gdzie Internet odpowiada często za 100% przychodów. Obojętne, czy firma jest “poważna” i oferuje odszkodowania, czy “śmieszna” i sprzedaje zabawne t-shirty – każdy biznes próbuje na swój sposób “ugryźć” marketing internetowy. A w tej branży wiedzy przybywa w rekordowym tempie, bo życie całego świata przenosi się do Internetu. 

Oznacza to, że prowadząc biznes możesz po prostu nie nadążyć za ilością zmian i wiedzy, jaka powstaje każdego miesiąca na temat marketingu i obecności biznesu w Internecie. Z tego powodu kierujesz się tym, co powtarzali znajomi, co usłyszałeś kilka lat temu na szkoleniu, lub co doradził Stefan (19 letni fan komunikacji w social media). Trudno się dziwić – chcesz nadążać za regularną wiedzą.

To jak to jest z tym prowadzeniem Facebooka i regularnym dodawaniem postów?

Dawno dawno temu, (przed 2016) kiedy jeszcze wszyscy Twoi koledzy prowadzący firmy śmiali się z social media, popyt na nowe treści był znacznie wyższy niż teraz. Już wtedy całe miliardy ludzi używały Internetu do rozrywki i szukania informacji. Firmy jednak “nie miały czasu” aby zasypać Internet reklamami, tak jak to robią teraz. W “tamtych czasach” regularne dodawanie postów dla wielu marek wystarczało, bo treści było tak niewiele, że fani dzielili się nimi i wysyłali sobie znacznie chętniej niż teraz.

Wtedy powstali szkoleniowcy-magicy

“Hokus-pokus nie musisz nic robić! Czary-mary dodawaj regularnie posty, aby fani przywykli, że się z nimi komunikujesz i marketing zrobi się sam.”

To co w końcu robić?

Nie zrozum mnie źle – regularne wyświetlanie się swoim potencjalnym i obecnym klientom od zawsze było szalenie istotne. Prezentowanie swoich produktów, pokazywanie wiedzy ekspertów Twojej firmy, czy chwalenie się zadowolonymi klientami jest skuteczne i niezbędne do zbudowania w Twojej firmie bazy osób “czekających” na możliwość zapłacenia za to, co oferujesz. Realizuje się to jednak w inny sposób.

Reklama płatna

Mamy na świecie dwie największe firmy, posiadające dostęp do praktycznie każdego człowieka w Internecie: Facebook i Google. Chcesz, aby nowe osoby dowiedziały się o Twoim produkcie, firmie, usługach? Zainteresuj się kampaniami reklamowymi na tych portalach. Jeśli obecna sprzedaż Cię nie zadowala, to ta usługa jest Ci najbardziej potrzebna i kluczowa na starcie. 

Dlaczego?
Możesz wybrać praktycznie większość kluczowych danych o potencjalnych klientach. Możesz pokazywać swoje komunikaty głównie tym, którzy mają największe szanse kupienia tego, co oferujesz. Nie czekasz na “magiczny algorytm Facebooka” a po prostu docierasz aktywnie do klientów. Przejmując kontrolę nad tym, kto i jak często widzi Twoje komunikaty. 

Pozbądź się ego i popatrz na liczby

Wciąż zdarza się, że właściciele firm niewłaściwie podchodzą do analizowania marketingu. Jeśli chcesz to robić dobrze powinieneś monitorować:

Zasięg – do ilu potencjalnych klientów dotarły Twoje komunikaty w ciągu miesiąca
Zainteresowanie- jak duży procent tych osób chciał wejść w interakcję i dowiedzieć się więcej
Zapytania/koszyki- jak dużo osób, z tych którzy kliknęli uznało ofertę za wartościową
Sprzedaż- ile z tych osób kupiło produkt. 

Jeśli wciąż mierzysz liczbę postów/nowych lajków/komentarzy miesięcznie, to nie musi być nic złego – te wskaźniki mogą pomagać Ci rozumieć marketing. Jednak finalnie to te pierwsze są bardziej właściwe. W ten sposób lepiej zrozumiesz prowadzenie Facebooka.

Czemu piszę o Ego?
Zdarza się, że kiedy w biznesie idzie Ci gorzej, to zaczynasz wariować i porównywać się do konkurencji, która akurat na swoim fanpage pochwaliła się 3 ładnymi wpisami w ciągu 2 dni. Czujesz, że NA PEWNO to te 3 wpisy stanowią o ich sukcesie i zaczynasz wymagać tego od siebie. “Niech się dzieje” “Niech będzie dużo postów” “Niech mnie widzą” – myślisz. 


Jeśli zdarza Ci się tak myśleć, pamiętaj proszę o ważnym rozróżnieniu. To, że Ty śledzisz dokładnie fanpage swój i konkurencji, praktycznie NIGDY nie oznacza, że Twoi potencjalni klienci robią to samo.

PODSUMOWUJĄC

The form you have selected does not exist.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.