Prowadzenie Facebooka – czy naprawdę potrzeba regularnych postów?

Jeżeli zastanawiasz się, czy regularne publikowanie postów ma znaczenie koniecznie przeczytaj ten artykuł.
Czas czytania 5 minut

Posty w mediach społecznościowych należy dodawać codziennie. To często powtarzany mit. Prowadzenie profilu na Facebooku nie powinno być sztywno narzucone przez liczbę postów. Wrzucanie wpisów raz na kilka miesięcy też może nie być dobrym wyborem. Jeżeli zastanawiasz się, czy regularne publikowanie postów w najpopularniejszym serwisie społecznościowym ma znaczenie, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Ile postów dodać w social mediach?

Chcesz zlecić prowadzenie Facebooka agencji, bo wiesz że posty muszą być dodawane regularnie, a nie chcesz robić tego sam? To naturalne. Prowadzisz biznes i rozumiesz, że marketing internetowy jest kluczowy, aby pozyskiwać klientów i rozwijać firmę. Na prowadzenie profilu firmowego trzeba jednak mieć czas. Tyle tylko, że “prowadzenie social media” rozumiane jako dodawanie ładnych postów to najmniej ważny element Twojej reklamy jeśli prowadzisz firmę. Wytłumaczyć Ci dlaczego?

Prowadzenie Facebooka - co warto wiedzieć? Spis treści

Profesjonalne prowadzenie Facebooka – dlaczego go potrzebujesz?

Od 2016 roku można zauważyć, że coraz więcej firm próbuje odnaleźć się w nowej rzeczywistości, w której Internet odpowiada często za 100% przychodów. Nic więc dziwnego, że obecnie już ponad sześć milionów przedsiębiorstw aktywnie promuje swoją działalność na Facebooku. Coraz częściej firmy pojawiają się też na innych serwisach społecznościowych. Jeszcze do nich nie należysz?

Pora to zmienić, bo Twoja konkurencja z pewnością jest aktywna w social media, dzięki czemu z powodzeniem dociera do szerokiego grona odbiorców. Promowanie produktów poprzez media społecznościowe to zresztą jeden z mniej nachalnych sposobów na marketing. Co więcej, fanpage na Facebooku to skuteczna metoda na budowanie świadomości marki i utrzymywanie relacji z jej odbiorcami.

Mężczyzna opowiada o tym, jak powinna wyglądać obsługa fanpage na Facebooku

Prowadzenie profilu na Facebooku – czy regularność ma znaczenie?

Dawno dawno temu, (przed 2016) kiedy jeszcze wszyscy Twoi koledzy prowadzący firmy śmiali się z social media, popyt na nowe treści był znacznie wyższy niż teraz. Już wtedy całe miliardy ludzi używały Internetu do rozrywki i szukania informacji. Firmy jednak “nie miały czasu” aby zasypać Internet reklamami, tak jak to robią teraz. Firmowy fanpage często prowadzony był po omacku. W “tamtych czasach” regularne dodawanie postów w social media dla wielu marek wystarczało, bo treści było tak niewiele, że fani dzielili się nimi i wysyłali sobie znacznie chętniej niż teraz. Obecnie jednak posty publikowane „od tak” nie wystarczą.

Jak często dodawać posty w mediach społecznościowych?

Posty na Facebooku osiągają organiczny zasięg w ciągu kilku godzin do nawet doby. Dlatego zaleca się publikację maksymalnie 1 postu dziennie. Co więcej, w większości przypadków to i tak zdecydowanie zbyt wiele. Spokojnie można rozważyć ograniczenie publikacji do dwóch razy w tygodniu. Prowadzenia fanpage’a wcale na tym nie ucierpi. Dlaczego?

Uważaj na kanibalizację

Publikowanie zbyt wielu podobnych postów w social media (a zazwyczaj tak to wygląda, gdy nie masz pomysłu na content) może prowadzić do kanibalizacji, czyli konkurencji w zakresie dotarcia do odbiorców. Po co masz konkurować sam/a ze sobą?

Postaw na angażujące treści

Co więcej, udostępniane treści powinny w pierwszej kolejności angażować grupę docelową. Częstotliwość publikacji, liczba wyświetleń, zasięgi czy dostosowanie do algorytmów powinny być mniej istotne. Jeśli treści są interesujące dla odbiorców, istnieje większe prawdopodobieństwo, że dana platforma pomoże w ich promocji.

Warto więc eksperymentować z różnymi formatami treści, takimi jak filmy lub transmisje na żywo, które mogą przyciągnąć większą uwagę odbiorców. Do tego celu warto wykorzystać też aplikacje do montowania filmów na telefonie. Ponadto jeśli odbiorcy są bardziej aktywni w weekendy, warto rozważyć zwiększenie liczby postów w tym okresie, aby maksymalnie wykorzystać potencjał komunikacyjny platformy.

Nie licz wyłącznie na organiczne zasięgi

Trzeba także podkreślić, że organiczne zasięgi na Facebooku zwykle ograniczają się do zaledwie 5-10% całkowitej liczby obserwujących. Ponadto, tendencja spadkowa w zakresie zasięgów organicznych na Facebooku jest nieunikniona. Biorąc pod uwagę ten fakt oraz coraz większą konkurencję na platformie, należy zastanowić się nad alternatywnymi strategiami. Skuteczne będą zwłaszcza płatne działania reklamowe.

Infografika o tym, jak wygląda prowadzenie fanpage na Facebooku

Reklama płatna na Facebooku

Chcesz, aby nowe osoby dowiedziały się o Twoim produkcie, firmie, usługach? Zainteresuj się kampaniami reklamowymi na Facebooku. Jeśli obecna sprzedaż Cię nie zadowala, to ta usługa jest Ci najbardziej potrzebna i kluczowa na starcie. Kampanie reklamowe na Facebooku realizują różne cele od zwiększenia świadomości marki po zdobycie nowych klientów, czyli sprzedaż.

Co więcej, możesz wybrać praktycznie większość kluczowych danych o potencjalnych klientach i pokazywać swoje komunikaty głównie tym, którzy mają największe szanse kupienia tego, co oferujesz. Możesz także przekierować ruch do swojej strony firmowej.

Nie czekasz na “magiczny algorytm Facebooka” a po prostu docierasz aktywnie do klientów. Przejmując kontrolę nad tym, kto i jak często widzi Twoje komunikaty. I wcale nie oznacza to, że musisz mieć nie wiadomo jak duży budżet reklamowy.

Obsługa fanpage na Facebooku – popatrz na liczby

Wciąż zdarza się, że właściciele firm niewłaściwie podchodzą do analizowania marketingu, zwłaszcza działań prowadzonych w social mediach. Jeśli chcesz to robić dobrze powinieneś monitorować:

  • Zasięg – do ilu potencjalnych klientów dotarły Twoje komunikaty w ciągu miesiąca.
  • Zainteresowanie – jak duży procent tych osób chciał wejść w interakcję i dowiedzieć się więcej.
  • Zapytania/koszyki- jak dużo osób, z tych którzy kliknęli uznało ofertę za wartościową.
  • Sprzedaż- ile z tych osób kupiło produkt. 
Profesjonalne prowadzenie fanpage - najważniejsze elementy

Jeśli wciąż mierzysz liczbę postów/nowych lajków/komentarzy miesięcznie, to nie musi być nic złego – te wskaźniki mogą pomagać Ci rozumieć marketing w social mediach. Jednak finalnie to te pierwsze są bardziej właściwe. W ten sposób lepiej zrozumiesz prowadzenie Facebooka.

Krzyczący specjalista od Facebooka

Prowadzenie Facebooka – podsumowanie

Dodawanie postów na fanpage firmy w określonej liczbie nie ma nic wspólnego z profesjonalnym prowadzeniem Facebooka. Jeśli więc w strategii prowadzenia Twoich social mediów agencja pisze, że co miesiąc doda 12 czy 30 postów, to poważnie zastanów się nad współpracą. Twój fanpage na Facebooku ma realizować konkretne cele, a nie zbierać wyłącznie lajki.

Ile wpisów dodawać w social mediach?

Twoje konto firmowe wcale nie potrzebuje niezliczonej ilości contentu. Lepiej zamienić go na przemyślane i skuteczne kampanie reklamowe. Tym bardziej, że Facebook Ads zapewnia wiele możliwości pod względem realizacji wybranych celów biznesowych i nie chodzi wyłącznie o wzmocnienie wizerunku firmy, ale o to, na czym najbardziej Ci zależy: o sprzedaż.

Oczywiście content organiczny w mediach społecznościowych jest potrzebny, ale powinien być angażujący tak, aby realnie przemawiał do Twojej grupy docelowej. Aktywne prowadzenie profilu nie oznacza jednak dodawania postów codziennie. Takie działanie ma najczęściej jedynie zwiększyć koszt prowadzenia fanpage’a, a tym samym zarobek agencji.

Sprawdź: Skąd wziąć pomysły na posty w social media? Poznaj 4 inspiracje!

Chcesz zlecić profesjonalne prowadzenie fanpage na Facebooku firmie, która wie co robi? Odezwij się do nas. Nasza agencja interaktywna z Warszawy ma ogromne doświadczenie w prowadzeniu kampani social media. Sprawdź jednocześnie historie firm, z którymi współpracujemy w zakresie social media i reklam płatnych, a przekonasz się, jak wiele możesz zyskać decydując się na kampanie reklamowe na Facebooku.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Marketing internetowy

6 systemów CMS, które musisz znać!

Czas czytania 9 minut Wybór odpowiedniego systemu zarządzania treścią (CMS) może mieć kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej strony internetowej lub aplikacji. Możliwości pod tym względem masz całkiem sporo. Jedne