Badanie efektywności kampanii reklamowej dla firm

Nie wystarczy stworzyć kampanię reklamową, trzeba także mierzyć jej skutki. Bez tego będziesz prowadzić swój marketing na oślep. Dlatego badanie efektywności kampanii reklamowej jest jednym z kluczowych elementów naszej oferty. Warto bowiem badać efektywność reklam w sposób profesjonalny, aby nie tracić budżetu, czasu i nie ograniczać procesu rozwojowego swojej firmy. Agencja marketingowa KAMAN to specjaliści, których ocena skuteczności reklamy, przekłada się na zyski Twojej firmy. 

Każda kampania reklamowa jest inna, więc każda wymaga indywidualnego podejścia.

Naszym sposobem na skuteczne reklamy, czy konkretne działania marketingowe, jest dopasowanie sposobu audytowania kampanii do tego, co aktualnie sprawdzamy i na jakich celach jesteśmy w nich skoncentrowani. Znamy się na reklamie w jej różnorodnej postaci jak nikt inny, więc jesteśmy w stanie sprawdzić każdą z nich, dobierając stosowne narzędzia i metody. Będzie to doskonała baza cennych informacji o tym, co warto zmienić, ulepszyć czy zaprzestać stosować w konkretnych kampaniach reklamowych. Dzięki temu zaoszczędzisz cenny czas i pieniądze inwestowane w reklamy płatne. Osiągnięcie celów rozwojowych firmy i marketingowych stanie się zdecydowanie łatwiejsze i nabierze prędkości.

Jeśli więc szukasz kogoś, kto pomoże Ci ustalić, czy prowadzone dla Ciebie kampanie reklamowe całkowicie wykorzystują swój potencjał, skontaktuj się z nami! Nasz zespół je przeanalizuje, dostarczy konkretnych wskaźników i zaproponuje najlepiej zoptymalizowane narzędzia i rozwiązania, aby kolejne tworzone kampanie reklamowe były jeszcze efektywniejsze. Badanie efektywności kampanii reklamowej jest tak samo ważne, jak jej planowanie od podstaw! 

Na czym polega analiza kampanii reklamowych wykonywana przez KAMAN?

Nasze badanie efektywności kampanii reklamowej polega na sprawdzeniu, czy dotychczas podejmowane działania marketingowe i promocyjne są odpowiednio zoptymalizowane, zgodne z zamierzeniami, a także budżetem. Czy prowadzą do osiągnięcia celów, które wyznaczono, a jeśli nie – analiza kampanii reklamowej polega na ustaleniu, co było błędne: założenia czy wdrażane procesy marketingowe. Ważnym elementem takiego badania jest wskazanie tego, co można zrobić, by osiągnięte cele pokrywały się z realnymi założeniami.

Jak dokładnie wygląda mierzenie efektów kampanii reklamowej? Analizie poddajemy wszystkie elementy kampanii: cele, budżet, harmonogramy, kreację wizualną i tekstową. Ponadto weryfikujemy, które wskaźniki efektywności w Twojej firmie (KPI kampanii reklamowej) będą najbardziej kluczowe do analizowania i regularnego weryfikowania. Odnosimy do wszystko w sposób indywidualnie dopasowany do sytuacji i charakteru Twojej firmy, jej potencjalnych odbiorców, branży, w jakiej działasz oraz sytuacji rynkowej i konkurencji. Na tej podstawie sprawdzamy efektywność dotychczasowych kampanii, wskazujemy błędy i mocne strony, pokazujemy co i dlaczego warto zmodyfikować, czy dodać.

Badanie skuteczności reklamy to część naszej oferty.
Sprawdź też inne usługi marketingowe, które proponujemy:

Kiedy analityka kampanii reklamowych się przydaje?

W KAMAN oferujemy szeroką gamę analiz marketingowych, mających na celu ocenę skuteczności planowanych, prowadzonych oraz zakończonych kampanii reklamowych w wielu wymiarach. Analizujemy efektywność począwszy od zasięgu, a skończywszy na ocenie realnego wpływu reklamy na postawy konsumenckie wobec oferty.

Analiza kampanii reklamowych jest potrzebna wtedy, gdy:

  • masz wątpliwości, czy poniesione koszty przystają do osiągniętych efektów,
  • prowadzisz kampanie reklam płatnych, ale nie widzisz, aby realnie wpływały na osiąganie wyznaczonych celów biznesowych,
  • kiedy chcesz zmienić kierunek, w jakim zmierza Twoja komunikacja, 
  • kiedy chcesz zyskać dostęp do raportu z informacjami na temat podjętych działań i skutków, które przyniosły,
  • kiedy chcesz wiedzieć, jak tworzyć efektywne kampanie reklamowe na potrzeby rozwoju swojej działalności.

Prowadzone przez nas w tym zakresie badania i analizy obejmują między innymi:

  • Pre-testy koncepcji reklamowych, pozwalające na ocenę odbioru kampanii jeszcze przed jej rozpoczęciem i wybór najlepszego rozwiązania.
  • Badania trackingowe w trakcie długotrwałych kampanii reklamowych, pozwalające na bieżące śledzenie wybranych wskaźników.
  • Badania post-hoc, pozwalające na ocenę skuteczności już zakończonych kampanii reklamowych pod kątem stopnia realizacji ich celów i wyznaczania nowych.

Potrzebujesz badania efektywności
kampanii reklamowej?

Wypełnij brief.