Badanie efektywności kampanii reklamowej dla firm

Nie wystarczy stworzyć kampanię reklamową, trzeba także mierzyć jej skutki. Bez tego będziesz prowadzić swój marketing na oślep. Dlatego badanie efektywności kampanii reklamowej jest jednym z kluczowych elementów naszej oferty. Warto bowiem badać efektywność reklam w sposób profesjonalny, aby nie tracić budżetu, czasu i nie ograniczać procesu rozwojowego swojej firmy. Agencja marketingowa KAMAN to specjaliści, których ocena skuteczności reklamy, przekłada się na zyski Twojej firmy. 

Każda kampania reklamowa jest inna, więc każda wymaga indywidualnego podejścia.

Naszym sposobem na skuteczne reklamy, czy konkretne działania marketingowe, jest dopasowanie sposobu audytowania kampanii do tego, co aktualnie sprawdzamy i na jakich celach jesteśmy w nich skoncentrowani. Znamy się na reklamie w jej różnorodnej postaci jak nikt inny, więc jesteśmy w stanie sprawdzić każdą z nich, dobierając stosowne narzędzia i metody. Będzie to doskonała baza cennych informacji o tym, co warto zmienić, ulepszyć czy zaprzestać stosować w konkretnych kampaniach reklamowych. Dzięki temu zaoszczędzisz cenny czas i pieniądze inwestowane w reklamy płatne. Osiągnięcie celów rozwojowych firmy i marketingowych stanie się zdecydowanie łatwiejsze i nabierze prędkości.

Jeśli więc szukasz kogoś, kto pomoże Ci ustalić, czy prowadzone dla Ciebie kampanie reklamowe całkowicie wykorzystują swój potencjał, skontaktuj się z nami! Nasz zespół je przeanalizuje, dostarczy konkretnych wskaźników i zaproponuje najlepiej zoptymalizowane narzędzia i rozwiązania, aby kolejne tworzone kampanie reklamowe były jeszcze efektywniejsze. Badanie efektywności kampanii reklamowej jest tak samo ważne, jak jej planowanie od podstaw! 

Na czym polega analiza kampanii reklamowych wykonywana przez KAMAN?

Nasze badanie efektywności kampanii reklamowej polega na sprawdzeniu, czy dotychczas podejmowane działania marketingowe i promocyjne są odpowiednio zoptymalizowane, zgodne z zamierzeniami, a także budżetem. Czy prowadzą do osiągnięcia celów, które wyznaczono, a jeśli nie – analiza kampanii reklamowej polega na ustaleniu, co było błędne: założenia czy wdrażane procesy marketingowe. Ważnym elementem takiego badania jest wskazanie tego, co można zrobić, by osiągnięte cele pokrywały się z realnymi założeniami.

Jak dokładnie wygląda mierzenie efektów kampanii reklamowej? Analizie poddajemy wszystkie elementy kampanii: cele, budżet, harmonogramy, kreację wizualną i tekstową. Ponadto weryfikujemy, które wskaźniki efektywności w Twojej firmie (KPI kampanii reklamowej) będą najbardziej kluczowe do analizowania i regularnego weryfikowania. Odnosimy do wszystko w sposób indywidualnie dopasowany do sytuacji i charakteru Twojej firmy, jej potencjalnych odbiorców, branży, w jakiej działasz oraz sytuacji rynkowej i konkurencji. Na tej podstawie sprawdzamy efektywność dotychczasowych kampanii, wskazujemy błędy i mocne strony, pokazujemy co i dlaczego warto zmodyfikować, czy dodać.

Badanie skuteczności reklamy to część naszej oferty.
Sprawdź też inne usługi marketingowe, które proponujemy:

Kiedy analityka kampanii reklamowych się przydaje?

W KAMAN oferujemy szeroką gamę analiz marketingowych, mających na celu ocenę skuteczności planowanych, prowadzonych oraz zakończonych kampanii reklamowych w wielu wymiarach. Analizujemy efektywność począwszy od zasięgu, a skończywszy na ocenie realnego wpływu reklamy na postawy konsumenckie wobec oferty.

Analiza kampanii reklamowych jest potrzebna wtedy, gdy:

  • masz wątpliwości, czy poniesione koszty przystają do osiągniętych efektów,
  • prowadzisz kampanie reklam płatnych, ale nie widzisz, aby realnie wpływały na osiąganie wyznaczonych celów biznesowych,
  • kiedy chcesz zmienić kierunek, w jakim zmierza Twoja komunikacja, 
  • kiedy chcesz zyskać dostęp do raportu z informacjami na temat podjętych działań i skutków, które przyniosły,
  • kiedy chcesz wiedzieć, jak tworzyć efektywne kampanie reklamowe na potrzeby rozwoju swojej działalności.

Prowadzone przez nas w tym zakresie badania i analizy obejmują między innymi:

  • Pre-testy koncepcji reklamowych, pozwalające na ocenę odbioru kampanii jeszcze przed jej rozpoczęciem i wybór najlepszego rozwiązania.
  • Badania trackingowe w trakcie długotrwałych kampanii reklamowych, pozwalające na bieżące śledzenie wybranych wskaźników.
  • Badania post-hoc, pozwalające na ocenę skuteczności już zakończonych kampanii reklamowych pod kątem stopnia realizacji ich celów i wyznaczania nowych.

Potrzebujesz badania efektywności
kampanii reklamowej?

Wypełnij brief.

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.