Szkolenie z wideomarketingu dla hotelu Caryńska Resort SPA

Szkolenie z wideomarketingu w branży hotelarskiej – poznaj case study i zdobądź garść informacji o marketingu internetowym. Zapraszam!
Czas czytania 5 minut

W jaki sposób zachęcić gości do przyjazdu do konkretnego hotelu? Odpowiedzią jest odpowiednia promocja z naciskiem na prezentację jego zasobów w mediach społecznościowych. Z tym, że konkurencja przecież też to robi. W każdym mieście czy miejscowości jest przynajmniej kilka hoteli i pensjonatów. Jak w takim razie wyróżnić swój obiekt, aby stał się miejscem, do którego goście będą przyjeżdżać zamiast do innych? Wykorzystaj trend wideomarketingu.

Kobiety na szkoleniu z wideomarketingu

Sytuacja branży hotelarskiej

W dobie pandemii branża hotelarska przeżywa niemały kryzys. Kolejne lockdowny i obostrzenia sprawiają, że zyski zamiast rosnąć – maleją. Jak w takim wypadku zachęcać gości do przyjazdu właśnie do Twojego hotelu oraz wykorzystać okresy obostrzeń do przypominania o istnieniu obiektu? Poprzez wideomarketing! Zobacz relację z sierpniowego szkolenia, które wykonałam dla działu marketingu Caryńska Resort&SPA w Bieszczadach.

Nauka tworzenia krótkich filmów na szkoleniu z wideomarketingu

Program szkolenia – marketing hotelu

Szkolenie z wideo marketingu dla hotelu odbyło się w obiekcie Caryńska Resort&SPA. Marketing hotelu już był całkiem dobrze wdrożony, jednak potrzebne były nowe rozwiązania, które pozwoliłyby jeszcze lepiej wyróżnić hotel na tle tak dużej konkurencji.

Kursantka na szkoleniu z wideomarketingu kręci film

Dziewczyny, które dbają o marketing obiektu znają zasady oraz teorię dotyczące działań, nad którymi pracowałyśmy. Potrzebowały jednak powiewu świeżości, a także konkretnych przykładów, w jaki sposób nagrywać i tworzyć content pod social media i marketing internetowy, by wyróżnić się wśród obiektów o podobnych standardach co Caryńska.

Cały dzień szkoleniowy dla branży hotelarskiej spędziłyśmy więc na robieniu filmów, które z moją pomocą uczestniczki nagrały i zmontowały.

Szkolenie z wideo marketingu dla hotelu – start

Po przyjeździe w miejsce szkolenia obeszłyśmy wszystkie miejsca, które planowałyśmy nagrać – pokoje o różnych standardach, basen, restaurację oraz SPA. Następnie zaczęłyśmy nagrywać, aby pokazać potencjał hotelu w możliwie jak najbardziej atrakcyjny sposób i przyciągnąć w ten sposób potencjalnych klientów.

Specjalistka od wideo marketingu tłumaczy, jak zrobić zbliżenie

Wideo w mediach społecznościowych hotelu to doskonały sposób na prezentację charakteru i zasobów tego miejsca. Zaletą jest to, że hotel dysponuje wieloma atrakcyjnymi pomieszczeniami, które mają duży potencjał wizerunkowy. Warto więc czerpać z tych bogatych zasobów i kręcić filmiki, które nie tylko będą prezentować efektowność hotelu, ale staną się zachętą do przebywania w tym miejscu. Z pomocą smartfonów można nagrać wideo, które odda klimat poszczególnych pomieszczeń, stref relaksacji i aktywności.

Szkolenie, konkretne działania marketingowe, a może skorzystać też z bezpłatnych materiałów szkoleniowych?

Odpowiednia prezentacja w mediach społecznościowych jest bardzo istotna dla branży hotelarskiej. Co ciekawe, aby wyróżnić się w social mediach oprócz szkoleń z marketingu, można również korzystać z blogów, na których można znaleźć praktyczne porady na temat promocji hotelu w Internecie. Dlatego dziś oprócz relacji ze szkolenia z promocji hotelu podpowiem Ci kilka pomysłów na działania marketingowe, które przynoszą efekty w zakresie sprzedaży i PR-u. Ale o tym nieco niżej.

Nauka robienia zbliżenia na szkoleniu z wideomarketingu
Specjalistka z marketingu prowadzi szkolenie z wideomarketingu

Wideo marketing w zakresie sprzedaży

Przy pierwszych nagraniach pokazywałam dziewczynom, w jaki sposób zrobić to ciekawie, a przy kolejnych – Ola i Dominika próbowały nagrywać same. Następnie analizowałyśmy i omawiałyśmy ich prace. Przekazałam im wiedzę o technice, ujęciach, perspektywie, ale i omówiłyśmy kwestię contentu. Bo przecież celem nagrań jest zainteresowanie odbiorców, wzbudzenie zaufania do hotelu, ale i dostarczenie im treści, które będą odpowiedzią na ich potrzeby. Takie działania marketingowe mają znaczenie w zakresie sprzedaży, ale i wizerunku.

 Oprócz samych nagrań, zajmowałyśmy się również edycją filmów. Pokazałam uczestniczkom aplikacje, z których korzystam oraz przedstawiłam funkcje, których używam najczęściej. Jakich aplikacji do obróbki nagrań używam? Już podpowiadam!

Aby filmy na social media przynosiły efekty marketingowe musisz zadbać nie tylko o wybór odpowiedniego programu do edycji, który zapewni Ci szereg niezbędnych opcji. Dobry program je umożliwia.

Ponadto ważny jest dobór odpowiedniej tematyki filmów, aby zainteresowała odbiorców i zachęciła ich do powrotu na Twoje social media. Może to być prezentacja backstage firmy, treści edukacyjnych i rozrywkowych, czy też opisy realizacji lub opinii zadowolonych klientów.

Dominika i Ola szybko przyswajały wiedzę i jestem pewna, że skorzystają ze wskazówek, które im przekazałam.

Czas na dawkę wiedzy

Skuteczna strategia marketingowa dla hoteli składa się z kilku głównych filarów: szkoleń, działań wizerunkowych oraz reklamy w Internecie. Ważna jest nie tylko dobrze zrobiona strona internetowa i nastawienie na wzrost sprzedaży czy imprez okolicznościowych, ale i to jak pokazujemy w Internecie klimat i charakter konkretnego hotelu.

Osiągnięcie wysokiego poziomu jakości usług, czas przejść do promowania hotelu za pomocą Facebook Ads, Google Adwords, szkoleń działu sprzedaży, a także przeprowadzania tzw. audyty pracy recepcji. Grunt to odpowiedzieć na indywidualne potrzeby potencjalnych klientów. Zaczynamy od działań wizerunkowych. Obecnie każda strategia marketingowa musi uwzględniać obecność hotelu w mediach społecznościowych. Strona internetowa hotelu, ale i strona na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn powinny być prowadzone starannie, uwzględniać aktualne informacje i atrakcyjną identyfikację wizualną

Content marketing dla hotelu

Content marketing to obecnie kluczowe narzędzie w marketingu internetowym i to w zasadzie dla każdej branży. Odnosi się do tworzenia wysokiej jakości treści niosącej wartość do samych usług. W przypadku hotelu może być to chociażby poradnik na temat najciekawszych atrakcji regionu czy bezpośredniej okolicy obiektu. Także o tym warto kręcić edukacyjne wideo na potrzeby marketingu, by mówić językiem korzyści.

Kursantka na kursie z wideo marketingu nagrywa film

Dobrym pomysłem jest także prowadzenie bloga, na którym hotel dzieli się aktualnościami z życia obiektu, ale także publikuje poradniki o tematyce związanej z szeroko pojętą branżą HoReCa. Warto, aby na stronie znalazła się duża ilość treści stanowiącej bazę wiedzy na temat różnego rodzaju obiektów i ciekawych miejsc w okolicy. W ten sposób pozyskamy dodatkowy ruch z Google od osób, które szukają informacji na temat regionu i atrakcji turystycznych. Pamiętaj jednak, że nie powinna być to nachalna reklama. Poprzez content i wideo marketing hotel niejako reklamuje się sam poprzez budowanie renomy i wizerunku autorytetu w swojej branży.

Dwie kursantki montują film wideo na szkoleniu z wideomarketingu

Jaki content marketing chcesz tworzyć w komunikacji marki hotelu?

Tworząc strategię marketingową dla promocji hotelu, zastanów się:

1. Kim jest Twój gość hotelowy?

2. Jakie cele chcesz osiągnąć? 

3. Na jaki temat będziesz tworzyć content? 

4. Jakie emocje ma wywoływać marketing treści?

5. Jaki masz pomysł na promocję treści? 

6. W jaki sposób będziesz analizować efekty?

Promocja i marketing hotelu dzięki niestandardowym działom w świecie offline może być jeszcze bardziej urozmaicona. Dlatego warto pamiętać o tym, że działania marketingowe nie opierają się jedynie na Internecie i są też inne, choć nie rzadko trudniejsze do realizacji sposoby, na to, by przykuć uwagę odbiorcy.

Relacja ze szkolenia dla Caryńska Resort&SPA w Bieszczadach

Tutaj zobaczysz relację ze szkolenia i opinię dyrektora resortu:

Jeśli uważasz, że Tobie również przyda się pomoc w kreowaniu ciekawych treści na social media – uzupełnij brief i przekonaj się, co możemy razem zrobić!

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

lead generation
Bez kategorii

Generowanie leadów – 5 największych błędów małych firm

Czas czytania 10 minut Generowanie leadów sprzedażowych i przekuwanie ich na płacących klientów jest kluczowe dla każdego przedsiębiorstwa. Z perspektywy małych firm, które często operują na niewielkich budżetach, jest to

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.