W jaki sposób zachęcić gości do przyjazdu do konkretnego hotelu? Odpowiedzią jest odpowiednia promocja z naciskiem na prezentację jego zasobów w mediach społecznościowych. Z tym, że konkurencja przecież też to robi. W każdym mieście czy miejscowości jest przynajmniej kilka hoteli i pensjonatów. Jak w takim razie wyróżnić swój obiekt, aby stał się miejscem, do którego goście będą przyjeżdżać zamiast do innych? Wykorzystaj trend wideomarketingu.
Sytuacja branży hotelarskiej
W dobie pandemii branża hotelarska przeżywa niemały kryzys. Kolejne lockdowny i obostrzenia sprawiają, że zyski zamiast rosnąć – maleją. Jak w takim wypadku zachęcać gości do przyjazdu właśnie do Twojego hotelu oraz wykorzystać okresy obostrzeń do przypominania o istnieniu obiektu? Poprzez wideomarketing! Zobacz relację z sierpniowego szkolenia, które wykonałam dla działu marketingu Caryńska Resort&SPA w Bieszczadach.
Program szkolenia – marketing hotelu
Szkolenie z wideo marketingu dla hotelu odbyło się w obiekcie Caryńska Resort&SPA. Marketing hotelu już był całkiem dobrze wdrożony, jednak potrzebne były nowe rozwiązania, które pozwoliłyby jeszcze lepiej wyróżnić hotel na tle tak dużej konkurencji.
Dziewczyny, które dbają o marketing obiektu znają zasady oraz teorię dotyczące działań, nad którymi pracowałyśmy. Potrzebowały jednak powiewu świeżości, a także konkretnych przykładów, w jaki sposób nagrywać i tworzyć content pod social media i marketing internetowy, by wyróżnić się wśród obiektów o podobnych standardach co Caryńska.
Cały dzień szkoleniowy dla branży hotelarskiej spędziłyśmy więc na robieniu filmów, które z moją pomocą uczestniczki nagrały i zmontowały.
Szkolenie z wideo marketingu dla hotelu – start
Po przyjeździe w miejsce szkolenia obeszłyśmy wszystkie miejsca, które planowałyśmy nagrać – pokoje o różnych standardach, basen, restaurację oraz SPA. Następnie zaczęłyśmy nagrywać, aby pokazać potencjał hotelu w możliwie jak najbardziej atrakcyjny sposób i przyciągnąć w ten sposób potencjalnych klientów.
Wideo w mediach społecznościowych hotelu to doskonały sposób na prezentację charakteru i zasobów tego miejsca. Zaletą jest to, że hotel dysponuje wieloma atrakcyjnymi pomieszczeniami, które mają duży potencjał wizerunkowy. Warto więc czerpać z tych bogatych zasobów i kręcić filmiki, które nie tylko będą prezentować efektowność hotelu, ale staną się zachętą do przebywania w tym miejscu. Z pomocą smartfonów można nagrać wideo, które odda klimat poszczególnych pomieszczeń, stref relaksacji i aktywności.
Szkolenie, konkretne działania marketingowe, a może skorzystać też z bezpłatnych materiałów szkoleniowych?
Odpowiednia prezentacja w mediach społecznościowych jest bardzo istotna dla branży hotelarskiej. Co ciekawe, aby wyróżnić się w social mediach oprócz szkoleń z marketingu, można również korzystać z blogów, na których można znaleźć praktyczne porady na temat promocji hotelu w Internecie. Dlatego dziś oprócz relacji ze szkolenia z promocji hotelu podpowiem Ci kilka pomysłów na działania marketingowe, które przynoszą efekty w zakresie sprzedaży i PR-u. Ale o tym nieco niżej.
Wideo marketing w zakresie sprzedaży
Przy pierwszych nagraniach pokazywałam dziewczynom, w jaki sposób zrobić to ciekawie, a przy kolejnych – Ola i Dominika próbowały nagrywać same. Następnie analizowałyśmy i omawiałyśmy ich prace. Przekazałam im wiedzę o technice, ujęciach, perspektywie, ale i omówiłyśmy kwestię contentu. Bo przecież celem nagrań jest zainteresowanie odbiorców, wzbudzenie zaufania do hotelu, ale i dostarczenie im treści, które będą odpowiedzią na ich potrzeby. Takie działania marketingowe mają znaczenie w zakresie sprzedaży, ale i wizerunku.
Oprócz samych nagrań, zajmowałyśmy się również edycją filmów. Pokazałam uczestniczkom aplikacje, z których korzystam oraz przedstawiłam funkcje, których używam najczęściej. Jakich aplikacji do obróbki nagrań używam? Już podpowiadam!
Aby filmy na social media przynosiły efekty marketingowe musisz zadbać nie tylko o wybór odpowiedniego programu do edycji, który zapewni Ci szereg niezbędnych opcji. Dobry program je umożliwia.
Ponadto ważny jest dobór odpowiedniej tematyki filmów, aby zainteresowała odbiorców i zachęciła ich do powrotu na Twoje social media. Może to być prezentacja backstage firmy, treści edukacyjnych i rozrywkowych, czy też opisy realizacji lub opinii zadowolonych klientów.
Dominika i Ola szybko przyswajały wiedzę i jestem pewna, że skorzystają ze wskazówek, które im przekazałam.
Czas na dawkę wiedzy
Skuteczna strategia marketingowa dla hoteli składa się z kilku głównych filarów: szkoleń, działań wizerunkowych oraz reklamy w Internecie. Ważna jest nie tylko dobrze zrobiona strona internetowa i nastawienie na wzrost sprzedaży czy imprez okolicznościowych, ale i to jak pokazujemy w Internecie klimat i charakter konkretnego hotelu.
Osiągnięcie wysokiego poziomu jakości usług, czas przejść do promowania hotelu za pomocą Facebook Ads, Google Adwords, szkoleń działu sprzedaży, a także przeprowadzania tzw. audyty pracy recepcji. Grunt to odpowiedzieć na indywidualne potrzeby potencjalnych klientów. Zaczynamy od działań wizerunkowych. Obecnie każda strategia marketingowa musi uwzględniać obecność hotelu w mediach społecznościowych. Strona internetowa hotelu, ale i strona na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn powinny być prowadzone starannie, uwzględniać aktualne informacje i atrakcyjną identyfikację wizualną.
Content marketing dla hotelu
Content marketing to obecnie kluczowe narzędzie w marketingu internetowym i to w zasadzie dla każdej branży. Odnosi się do tworzenia wysokiej jakości treści niosącej wartość do samych usług. W przypadku hotelu może być to chociażby poradnik na temat najciekawszych atrakcji regionu czy bezpośredniej okolicy obiektu. Także o tym warto kręcić edukacyjne wideo na potrzeby marketingu, by mówić językiem korzyści.
Dobrym pomysłem jest także prowadzenie bloga, na którym hotel dzieli się aktualnościami z życia obiektu, ale także publikuje poradniki o tematyce związanej z szeroko pojętą branżą HoReCa. Warto, aby na stronie znalazła się duża ilość treści stanowiącej bazę wiedzy na temat różnego rodzaju obiektów i ciekawych miejsc w okolicy. W ten sposób pozyskamy dodatkowy ruch z Google od osób, które szukają informacji na temat regionu i atrakcji turystycznych. Pamiętaj jednak, że nie powinna być to nachalna reklama. Poprzez content i wideo marketing hotel niejako reklamuje się sam poprzez budowanie renomy i wizerunku autorytetu w swojej branży.
Jaki content marketing chcesz tworzyć w komunikacji marki hotelu?
Tworząc strategię marketingową dla promocji hotelu, zastanów się:
1. Kim jest Twój gość hotelowy?
2. Jakie cele chcesz osiągnąć?
3. Na jaki temat będziesz tworzyć content?
4. Jakie emocje ma wywoływać marketing treści?
5. Jaki masz pomysł na promocję treści?
6. W jaki sposób będziesz analizować efekty?
Promocja i marketing hotelu dzięki niestandardowym działom w świecie offline może być jeszcze bardziej urozmaicona. Dlatego warto pamiętać o tym, że działania marketingowe nie opierają się jedynie na Internecie i są też inne, choć nie rzadko trudniejsze do realizacji sposoby, na to, by przykuć uwagę odbiorcy.
Relacja ze szkolenia dla Caryńska Resort&SPA w Bieszczadach
Tutaj zobaczysz relację ze szkolenia i opinię dyrektora resortu: