Digital web marketing – co to jest?

Czas czytania 2 minut

Digital web marketing brzmi skomplikowanie? W praktyce większość ludzi na co dzień korzysta z tego rodzaju marketingu. Pod pojęciem web marketing kryje się tak naprawdę marketing online (marketing internetowy), czyli wszystkie działania związane np. z pozycjonowaniem stron, reklamami Google Ads czy postami sponsorowanymi w social mediach.

Dlaczego web marketing jest popularny?

Kiedyś digital web marketing uzupełniał marketing tradycyjny. Obecnie działania online są dominujące, co zawdzięczamy m.in. pandemii koronawirusa, która zaczęła się w 2020 roku. Globalna sytuacja wymusiła na przedsiębiorcach przeniesienie sprzedaży do Internetu, bo stacjonarne lokale zostały zamknięte. Potencjalni klienci ograniczyli wychodzenie z domu do załatwiania podstawowych potrzeb, ale przecież nie oznaczało to, że nie chcą sięgać po inne produkty – dostępne właśnie przez Internet. Zainteresowanie transakcjami online wzrosło, a web marketing stał się częścią życia nawet tych osób, które wcześniej były nastawione do niego sceptycznie.

Co to jest digital marketing w praktyce?

Digital web marketing obejmuje na przykład:

Dlaczego warto wybrać web marketing?

Digital web marketing, w tym marketing e-commerce, daje wiele korzyści w postaci:

  • zwiększenia rozpoznawalności w branży,
  • dotarcia do potencjalnych klientów,
  • oszczędności kosztów w porównaniu do tradycyjnego marketingu – bloga czy posty na Instagramie możesz pisać bez żadnych nakładów finansowych,
  • personalizacji działań – np. w przypadku kampanii Google Ads możesz skierować je do osób w konkretnym wieku, płci, miejscu zamieszkania i o wybranych zainteresowaniach,
  • precyzyjnego pomiaru efektów (KPI) i natychmiastowego reagowania – możesz edytować kampanie i wprowadzać zmiany w szeroko rozumianej strategii marketingowej,
  • zdobycia zaufania użytkowników (według znanej myśli, że kiedy nie ma Cię w Internecie, nie ma Cię wcale),
  • zbudowania wizerunku eksperta w swoim fachu.

Jak rozpocząć świadomy web marketing?

Wiesz już, co to jest digital web marketing i może nawet z niego korzystasz. Jednak tak jak w każdej innej branży, czasem warto postawić na wsparcie specjalistów. Agencja marketingowa KAMAN oferuje różne konsultacje marketingowe i usługi marketingowe, które pomogą Ci osiągnąć cele biznesowe. Nie działamy schematycznie, ale przygotowujemy strategię „szytą na miarę”, zgodnie ze specyfiką marki i oczekiwaniami, które masz!

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

reklama strony internetowej
Marketing e-commerce (nowa)

Skuteczna reklama strony internetowej – poradnik

Czas czytania 7 minut Masz świetną stronę internetową, ale nikt jej nie odwiedza? To częsty problem młodych przedsiębiorców, którzy dopiero wkraczają w świat online. Stworzenie strony www to dopiero

Marketing e-commerce (nowa)

Najlepsze reklamy 2024 – sprawdź wyniki!

Czas czytania 8 minut Według raportu „This Year Next Year” opracowanego przez GroupM, globalne wydatki na reklamę po raz pierwszy przekroczyły 1 bilion dolarów. W Polsce rynek reklamowy cyfrowy

Marketing e-commerce (nowa)

Cele reklamy – jak je wybrać i osiągnąć?

Czas czytania 6 minut Efektywne prowadzenie kampanii reklamowej to nie tylko kwestia budżetu czy atrakcyjnych grafik. Kluczowym elementem każdej strategii jest precyzyjne określenie celów reklamowych. Bez nich działania reklamowe