Reklama płatna na Facebooku – jakich błędów unikać?

Reklama płatna na Facebooku to obecnie najskuteczniejsze narzędzie w marketingu online. Sprawdź, jakich błędów unikać, aby była skuteczna.
Czas czytania 7 minut

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Z jakiego narzędzia należy korzystać tworząc reklamy na Facebooku?
  • Jakie są najczęstsze błędy w reklamie płatnej?
  • Czym spowodowane są słabsze wyniki reklam na Facebooku?
  • Reklama płatna na Facebooku – jak zadbać o jej skuteczność?

Wersja do słuchania: Podcast ToM- Tomek o Marketingu

Płatne reklamy na Facebooku – dlaczego warto?

Reklama płatna na Facebooku to obecnie najskuteczniejszy sposób osiągania celów marketingowych. Jednak tworząc je poprzez uczenie się na własnych błędach możesz sporo stracić. Nie tylko przeznaczony na nie budżet, ale i swój cenny czas. W efekcie szybko poczujesz irytację, że Twoje działania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów w mediach społecznościowych.

Dlatego poprowadzę Cię przez proces przygotowywania skutecznych reklam na Facebooku wskazując, jakich błędów warto unikać. Przekonaj się, jak efektywnie wykorzystać dostępny budżet, aby czuć satysfakcję z prowadzenia swojego marketingu w mediach społecznościowych. Reklamy na Facebooku to obecnie jedna z najskuteczniejszych form promocji i przyciągania odbiorców do strony internetowej bądź innej strony docelowej.

Aktualnie można zauważyć, że coraz więcej firm skupia się przede wszystkim na reklamach płatnych w swoich działaniach związanych z marketingiem online. W większości przypadków odchodzą od częstego publikowania postów na rzecz kampanii płatnych, gdyż zapewniają one mierzalne efekty. Wciąż jednak pewna grupa przedsiębiorców trochę się waha i łączy reklamy płatne z publikowaniem licznych postów. Ostatnią grupę stanowią osoby, które wciąż nieufnie podchodzą do tego typu promocji firmy w Sieci i rezygnują z kampanii płatnych na Facebooku.

Tymczasem warto się przełamać, gdyż obecnie to właśnie płatne kampanie reklamowe na Facebooku dają najlepsze efekty marketingowe, a co za tym idzie także sprzedażowe. Dlatego opowiem Ci o tym, jakie są najczęstsze błędy, które sprawiają, że reklamy na Facebooku nie przynoszą spodziewanych efektów, przez co przedsiębiorcy niesłusznie się zniechęcają do tego rozwiązania.

Reklamy Facebook – dlaczego warto je wdrażać?

Reklama na Facebooku to obecnie jedno z najważniejszych narzędzi marketingu online. Biorąc pod uwagę, że większość przedsiębiorców wykorzystuje już płatne kampanie reklamowe do promocji swoich firm, usług i produktów w Sieci, musisz nie tylko zacząć to robić tak jak oni, ale wręcz wyprzedzić ich działania o krok. Oznacza to, że samo przygotowywanie reklam nie wystarczy. Musisz zdobyć wiedzę i umiejętności, dzięki którym Twoje reklamy będą jeszcze skuteczniejsze. W tym celu powinieneś nie tylko nauczyć się, jak je tworzyć, ale i jakich błędów unikać. Na pocieszenie dodam, że zdecydowana większość Twojej konkurencji robi błędy w reklamie i nie dopracowuje swoich kampanii – co daje Ci pewną przewagę. Dostrzegam tu więc duży potencjał. Możesz to wykorzystać jako przewagę konkurencyjną i to bez względu na to, czy kreujesz małą markę osobistą czy tworzysz już bardziej rozbudowaną firmę.

Na zachętę dodam, że jako agencja reklamowa obsługujemy kilkadziesiąt firm miesięcznie – zarówno dużych, jak i małych. Przy czym obserwujemy, że ich roczne przychody znacząco wzrastają (często nawet dwukrotnie w perspektywie porównania rok po roku), tylko dzięki tej jednej zmianie w ich dotychczasowym marketingu – włączenia profesjonalnie przygotowanych kampanii reklamowych typu Facebook Ads.

https://kamansocialmedia.pl/oferta/kampanie-reklamowe-w-social-media/

Czym spowodowane są słabsze wyniki w reklamie na Facebooku?

Wielu przedsiębiorców szybko zniechęca się brakiem efektów, mimo że zaczęli już samodzielnie wdrażać reklamy płatne na Facebooku. Przyczyn tego stanu rzeczy może być wiele. Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób robić reklamy, aby przynosiły one realny efekt  w postaci większych zasięgów, pozyskania nowych klientów, zwiększenia popularności marki, czy też by to po prostu się zwracało przynosząc większą sprzedaż. Tymczasem główną przyczyną nie jest nieskuteczność tej formy promocji w Sieci, lecz popełniane błędy w reklamie.

Elementy wpływające na gorszą efektywność reklam

1. Używasz złego narzędzia, czyli przycisku “Promuj post”

Wiele osób łudzi się, że korzystając z tego przycisku w łatwy sposób mogą osiągnąć cele marketingowe poprzez reklamę. Tymczasem to jest największy błąd. Oto powody, dla których nie warto korzystać z narzędzia “Promuj post” i zamiast tego używać do kreacji reklam Managera Reklam na Facebooku (MR).

  • 1 cel reklamowy vs 11 w Manager Reklam – korzystanie z tego przycisku sprawia, że znacząco ograniczasz swoje możliwości w zakresie doprecyzowania celów reklamowych, jakie chcesz osiągnąć opłacając tę kampanię. W Managerze Reklam możesz dokładnie wybrać, co chcesz uzyskać i masz na to realny wpływ. “Promuj post” cel jest tylko jeden i działa on automatycznie. W zaawansowanej wersji są co prawda 4 cele, ale to i tak zdecydowanie za mało w porównaniu z tym, co możemy uzyskać wykorzystując MR. 
  • Dramatycznie ograniczone grupy odbiorców – niewystarczające sprecyzowanie grupy odbiorców sprawia, że reklama wyświetla się osobom, które są nią kompletnie niezainteresowane. W konsekwencji Twój budżet jest tracony na wyświetlenia nie tam, gdzie potrzeba. W przypadku narzędzia “Promuj post” dostępne są zaledwie 4 podstawowe grupy odbiorców, co jest zbyt szerokim uproszczeniem. Tymczasem w MR możliwości doprecyzowania grup odbiorców są zdecydowanie bardziej rozbudowane.
  • Brak możliwości edycji kreacji – nie masz wpływu na kreację reklamy, bo wyłącznie promujesz sam post, który już stworzyłeś. Zwykle takie posty są zbyt niskiej jakości i nie dają wartości potencjalnym odbiorcom. W efekcie są dla nich nie interesujące. Natomiast posty typowo reklamowe tworzymy z innym celem i nastawieniem niż tradycyjne publikacje umieszczane na tablicy. Forma przekazu ma tu znaczenie.

Odradzam Ci więc korzystanie z tego narzędzia na rzecz Managera Reklam na Facebooku.

https://kamansocialmedia.pl/oferta/kampanie-reklamowe-w-social-media/

2. Błędy w ustawieniach reklamy w Manager Reklam na Fb

Jeżeli nie orientujesz się, w jaki sposób poszczególne możliwości ustawień reklamy działają, niestety nie będziesz w stanie ich dobrze zoptymalizować. Wszystkie te elementy powinny być dobrane tak, aby harmonizować ze sobą i się uzupełniać. Wówczas reklama będzie skuteczna. Dlatego dokładnie przeanalizuj każde ustawienie i jego możliwości. Jeżeli masz z tym problem – zapraszam do naszego szkolenia/wyzwania.

Błędy w ustawieniach reklamy:

  • zły cel reklamowy
  • źle dobrane budżety
  • zła grupa docelowych odbiorców
  • złe umiejscowienia
  • zła optymalizacja reklamy
https://kamansocialmedia.pl/oferta/kampanie-reklamowe-w-social-media/

3. Błędy w kreacji reklamowej

Sposób, w jaki prezentuje się reklama na Facebooku jest niezwykle istotny dla jej odbioru i przyswojenia przez osoby, którym się będzie wyświetlać. Wizualność, na którą wpływają elementy takie jak grafika, czcionka na grafice lub tekstu w wideo, emotikony, podzielenie tekstu postu na bloki – wpływają na to, czy ktoś po pierwsze zainteresuje się reklamą, a po drugie czy się przy niej zatrzyma na chwilę zamiast scrollować tablicę dalej.

Jeżeli kreacja reklamy będzie nieciekawa wizualnie, nie przyciągnie odbiorcy i nie zachęci do działania, czy interakcji. Oto najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia kreacji reklam płatnych na Facebooku.

  • Używanie posta – jak wspomniałem wyżej, zwykły post zwykle ma mniejszą jakość niż ten przygotowany specjalnie pod kątem reklamowym. Przygotowując reklamę masz inne cele i wykazujesz większe zaangażowanie niż w przypadku tradycyjnego posta wrzucanego na tablicę strony. Stwórz kreację reklamową specjalnie pod kątem promocji, a podniesiesz jej jakość.
  • Zły nagłówek – nagłówek to pierwsze dwa zdania Twojego tekstu. Jego zadaniem jest przyciągnąć uwagę odbiorcy, zaprezentować czego dotyczy pozostały tekst. Musi więc on być dobrze przemyślany, aby zatrzymał osoby czytające na dłużej. Więcej o tworzeniu dobrych nagłówków i tekstów do reklam możesz przeczytać tutaj – KLIK.
  • Brak CTA – call to action to nic innego jak wezwanie odbiorców do interakcji, wykonania określonego działania. Może to być zachęcenie do polubienia postu, zapisania się na mailing/newsletter, czy też prośba o udostępnienie danego materiału. Ważny jest tu jednak umiar i brak nachalności. W każdej publikacji zastosuj jedno CTA a nie kilka, by nie wprowadzać chaosu i nie irytować odbiorców. Tekst CTA powinien być krótki, spójny i dokładnie wskazywać, czego oczekujesz od odbiorcy. Dobrze jest go umieścić na końcu tekstu.
  • Typowo informacyjny tekst – Warto posługiwać się modelem konwersacyjnym, a nie informacyjnym. Stawiając na dialog, w naturalny sposób pobudzisz odbiorców do interakcji. Zadawaj więc pytania wynikające z kontekstu wpisu, wskazuj wątpliwości w danych kwestiach, zachęcaj do rozmowy.
  • Nieatrakcyjna kreacja – zadbaj o estetykę swojej reklamy i spójność z identyfikacją wizualną firmy (czcionki, kolory, atrakcyjne grafiki i zdjęcia).
  • Brak wideomarketingu – o tym, dlaczego warto włączyć wideo do swojego marketingu online przeczytasz tutaj – KLIK.
https://kamansocialmedia.pl/oferta/kampanie-reklamowe-w-social-media/

4. Błędy w strategii marketingowej

Wielu przedsiębiorców tworzy swoje reklamy “na wyczucie” i często spontanicznie. W efekcie cały marketing staje się niespójny i nie realizuje konkretnych celów. Przygotowanie strategii marketingowej jest więc niezwykle istotne. Jakie błędy w tym zakresie pojawiają się najczęściej?

  • Słabe materiały marketingowe – nieciekawe kreacje, słabe teksty, brak przyciągających nagłówków, nieodpowiednia forma komunikacji i prezentacji wizualnej.
  • Nieregularność marketingu – postaw na podejście długofalowe a nie na szybki i krótki rozgłos, gdyż tylko taki marketing rzeczywiście będzie przynosić zamierzone efekty.
  • Kupujemy tylko, gdy ufamy – nikt z nas nie kupuje produktu lub usługi, jeżeli nie ufa marce. Dlatego najpierw zbuduj zaufanie swoich odbiorców.
  • Potrzebujemy około 70 “punktów styku” z marką, by kupić – specjaliści wskazują, że dana reklama, strona, prezentacja lub logo firmy musi nam się pojawić aż kilkadziesiąt razy zanim uznamy ją za zaufaną i zechcemy od niej kupować.
https://kamansocialmedia.pl/oferta/kampanie-reklamowe-w-social-media/

Podsumowując – błędy w reklamie

Jak te wszystkie problemy można rozwiązać?

Mam nadzieję, że udało mi się przyswoić Ci, jakich błędów warto unikać podczas tworzenia swoich reklam na Facebooku. Niektóre zagadnienia (np. te związane z optymalizacją ustawień reklam) mogą być wciąż kłopotliwe. Dlatego zachęcam Cię do skorzystania z dwóch możliwości, które pomogą Ci tworzyć skuteczne reklamy realizujące plany marketingowe i sprzedażowe.

Konsultacje indywidualne a reklama na Facebooku

  • praca 1 na 1 w formie wideo
  • od strategii do reklam
  • nagrane spotkanie
  • w pełni indywidualne podejście

Wyzwanie “Reklama płatna w social media”

  • 14 dni konkretów
  • wdrożenie krok po kroku
  • 30×60 min – live Q&A
  • praktyka

Wiedza w pigułce

Jakie jest najlepsze narzędzie do tworzenia reklamy na Facebooku?

Najlepszym rozwiązaniem jest korzystanie z Managera Reklam na Facebooku. Jest to narzędzie dające wiele możliwości kreacji reklamy, jak i wyjątkowo skuteczne w zakresie doprecyzowania grupy docelowej. Dzięki temu Twoje reklamy trafiają do osób, które rzeczywiście mogą być nimi potencjalnie zainteresowane. Pozwala to efektywnie wykorzystać budżet przeznaczony na promocję firmy w Sieci.

Jakie są najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia reklamy na Facebooku?

  • korzystanie z przycisku “Promuj post” zamiast Managera reklam na Facebooku
  • brak spójnej strategii marketingowej
  • błędy w kreacji reklamowej
  • zła optymalizacja ustawień reklamy płatnej

Jeżeli potrzebujesz indywidualnego wsparcia w tworzeniu i optymalizacji swoich reklam na Facebooku, zachęcam Cię do skorzystania z konsultacji indywidualnych. Więcej informacji znajdziesz klikając TUTAJ. Natomiast jeżeli jesteś zainteresowany zdobyciem wiedzy o tworzeniu reklam płatnych, dołącz do wyzwania i zacznij świadomie korzystać z najlepszego narzędzia marketingowego: płatnej reklamy w social media – KLIK.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Co to jest lead sprzedażowy? Sposoby pozyskiwania

Czas czytania 3 minut Lead generation, czyli pozyskiwanie leadów to rodzaj marketingu przychodzącego (inbound marketing). Znasz lub chcesz doświadczyć sytuacji, w której potencjalny klient jako pierwszy kontaktuje się z

Landing page – Co to jest i do czego go użyć?

Czas czytania 3 minut Landing page można przetłumaczyć jako stronę lądowania, czyli miejsce, do którego trafia klient po kliknięciu w link. Główną cechą takiej strony jest prezentacja oferty firmy