Jak wyróżnić się w social media za pomocą identyfikacji wizualnej?

Przekonaj się, jak wykorzystać identyfikację wizualną firmy, aby móc wyróżnić się w social media. Mamy dla Ciebie kilka wskazówek od Kaman.
Czas czytania 4 minut

Biorąc pod uwagę, że treści publikowanych w social media jest niewyobrażalnie więcej niż kiedykolwiek wcześniej, przedsiębiorcy zmagają się z większą trudnością dotarcia do potencjalnych odbiorców. Tradycyjne posty giną w natłoku innych i nawet jeżeli ich treść jest interesująca, mogą zostać przeoczone. Jak w takim razie wyróżnić się na tle konkurencji? Jedną ze sprawdzonych metod jest wykorzystanie w tym celu identyfikacji wizualnej marki.

Czego dowiesz się z tego artykułu?
Spis treści:

  • Co to jest identyfikacja wizualna?
  • Dlaczego warto wykorzystać IW w publikacjach na social media?
  • Jak wprowadzić elementy identyfikacji wizualnej w swoich publikacjach?

Wersja do słuchania: Podcast ToM- Tomek o Marketingu

Gadżety reklamowe jako przykład identyfikacji wizualnej w social media

Wielu przedsiębiorców prowadząc swoje social media skupia się na publikowaniu treści związanych ze swoją działalnością. Jednak zdarza się, że pomimo starań nie widać wyraźnych efektów ani sprzedażowych ani PR-owych. Jednym z powodów może być to, że ich publikacje nie wzbudzają zainteresowania pod względem estetycznym. Nie przyciągają uwagi, więc osoby, którym się wyświetliły scrollują tablicę dalej zamiast się na nich zatrzymać. W poprzednim artykule poruszyłem kwestię tego, jak tworzyć ciekawe teksty do postów na social media. Dziś skoncentrujmy się na tym, co zrobić aby przyciągały uwagę pod względem wizualnym.

Social media a forma publikacji

Duże znaczenie ma to, aby treści publikowane w mediach społecznościowych wyróżniały się na tle wszystkich pozostałych. W tym zakresie pomocna będzie wiedza o identyfikacji wizualnej, czyli o tym jak Twoje materiały prezentują się w Sieci. Przygotowując swoje treści do publikacji dobrze jest pamiętać o tym, że większość osób przegląda social media przede wszystkim za pomocą aplikacji w telefonach komórkowych. Dlatego materiały powinny być przygotowane właśnie pod kątem mobilności ich odbioru. Zazwyczaj te treści są konsumowane w pośpiechu, gdy ktoś przebywa w kolejce, w poczekalni, czy też ma przerwę w pracy.

Traktujemy social media jako chwilową odskocznię, która ma nam zapewnić rozrywkę. Dlatego treści, które prezentujemy muszą przyciągać także formą wizualną. Publikacje powinny swoją formą odpowiadać wymaganiom platformy, na której są umieszczane. Przykładowo najlepszy format zdjęć i grafik na Instagram jest kwadratowy, a na Facebooku sprawdzą się zarówno kwadratowe, jak i prostokątne. Dlatego należy kadrować publikacje w taki sposób, aby poszczególne media społecznościowe wyświetlały je w oczekiwany przez nas sposób. Ponadto muszą one być spójne w każdym miejscu publikacji.

Identyfikacja wizualna agencji Kaman

Social media a identyfikacja wizualna firmy

Po co firmie Identyfikacja wizualna? Jest to podstawowy element kreowania wizerunku firmy lub marki, jej tożsamości oraz świadomości wśród potencjalnych klientów. Ten element brandingu wyróżni markę na rynku, przyciągnie uwagę potencjalnych klientów, a także sprawi, że wizualne aspekty będą kojarzone konkretnie z nią. Wielu przedsiębiorców uważa, że identyfikacja wizualna to wyłącznie projekt logo i podstawowych materiałów reklamowych, czy landing page. Tymczasem współcześnie wymagane jest zdecydowanie szersze spojrzenie na kwestię wizerunku marki – szczególnie w Sieci. Powinna ona wynikać m.in. z wybranego archetypu marki.

Przykładowo

W Kaman dbamy o to, aby wszelkie materiały oraz publikacje w Sieci były spójne wzorniczo i zgodne z systemem identyfikacji wizualnej. Przeglądając nasze strony w social mediach, stronę internetową, blog, a nawet profile prywatne zauważysz, że zarówno kolorystyka, czcionki, jak i inne elementy składające się na identyfikację wizualną naszej marki są ze sobą zgodne. Dzięki temu, gdy wyświetla Ci się nasz mailing lub post, od razu możesz go skojarzyć z naszą marką i zatrzymać się przy nim na dłużej.

Wykres z najważniejszymi elementami wizerunku marki w social media

Social Media – Jak wyróżnić się za pomocą identyfikacji wizualnej?

Kolor – wybierz kolor przewodni swojej marki, który pojawi się nie tylko w Twoim logo czy na stronie internetowej, ale również w publikowanych treściach na social media. Dzięki temu dana publikacja od razu będzie kojarzyć się z Tobą i przyciągnie uwagę odbiorców.

Czcionki – również mają znaczenie w zakresie tego, jak zapamiętują Cię odbiorcy treści. Wybierz więc jedną lub dwie czcionki, które scharakteryzują zarówno Twoją markę, jak i publikowane materiały. Używaj ich na wszelkich materiałach graficznych i wideo, blogu, stronie internetowej.

Zdjęcia i grafiki – postaraj się wypracować spójny styl fotografowania oraz projektowania grafik. Wówczas wszystkie publikacje wizualne staną się dopracowane wzorniczo i staną się Twoim charakterystycznym wyznacznikiem.

Wideo – spójność wizualną wideo można uzyskać nie tylko poprzez sposób kadrowania i wypracowanie schematów ujęć, ale również za pomocą oznaczania w nich treści tymi samymi czcionkami i kolorami.

Programy pomocne w tworzeniu identyfikacji wizualnej

Wybór spójnej palety kolorów – Coolors.co
Wybór spójnych ikon i figur wizualnych – Thenounproject.com
Tworzenie grafik i krótkich filmów – Canva.com

Wybór czcionek – Fontjoy.com

Podsumowując

Wizualne akcenty Twojej marki mają duże znaczenie dla jej rozpoznawalności w świadomości odbiorców. Warto te pozornie drobne czynniki, takie jak spójność kolorystyczna czy typograficzna wykorzystywać. Pozwoli się to wyróżnić spośród innych marek publikujących swoje treści w mediach społecznościowych.

Wiedza w pigułce

Co to jest identyfikacja wizualna firmy?

Identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie, które wykorzystywane jest w celu budowania wizerunku marki lub firmy na rynku. Obejmuje ona ogół symboli wizualnych stosowanych w firmie w celu uzyskania czytelnej i spójnej formy oraz wyróżnienia jej spośród konkurencji.

Jakie są podstawowe elementy identyfikacji wizualnej?

  • logo
  • kolorystyka
  • czcionki

Jeżeli potrzebujesz pomocy w dopracowaniu identyfikacji wizualnej swojej firmy lub wprowadzeniu jej do swoich social mediów – nasz zespół jest do Twojej dyspozycji. Zapraszamy do kontaktu.

Identyfikacja wizualna – koszt

Koszt identyfikacji wizualnej zaczyna się najczęściej od 2000-3000 zł, może jednak kosztować znacznie więcej.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

handlowiec wdraa strategię lead management
DIGITAL MARKETING

Lead management – zwiększ sprzedaż dzięki 5 wskazówkom!

Czas czytania 6 minut Pozyskiwanie leadów, czyli proces lead generation to podstawowe zadanie działu sprzedaży w każdej branży. Nie wystarczy jednak zdobyć kontakt do potencjalnego klienta. Trzeba jeszcze nawiązać

DIGITAL MARKETING

Co to są leady w marketingu B2B i jak je generować?

Czas czytania 7 minut Prowadzenie biznesu ma jeden główny cel – zysk. Żeby zarabiać, trzeba jednak najpierw zdobyć klientów. W otoczeniu wzmożonej konkurencji, zwłaszcza w Internecie, nie jest to

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.