Czym jest strategia marketingowa i jej elementy krok po kroku

Czas czytania 8 minut

Wiesz, że chcesz zwiększyć sprzedaż o określony procent w ciągu kwartału? A może dopiero wprowadzasz produkt i marzysz o konkretnej grupie klientów? Zarówno w tych, jak i w wielu innych przypadkach, potrzebna jest strategia marketingowa. Tylko na czym właściwie polega jej tworzenie? Sprawdź, co powinna obejmować skuteczna strategia marketingowa na Facebooku i nie tylko oraz czy możesz ją stworzyć samodzielnie!

Czym jest strategia marketingowa?

Dwie osoby wymieniają się pomysłami na strategie marketingową

Najprostsza definicja mówi o tym, że strategia marketingowa to dokument, który umożliwia zrozumienie firmy i wyznaczenie drogi reklamowej, którą ma ona pokonać. To zapis tego co i jakimi kanałami powinno być dystrybuowane, żeby osiągnąć wyznaczone cele. Na podstawie tego dokumentu wyznaczane są więc określone działania marketingowe.

To trochę tak, jakbyś chciał/chciała zamieszkać w pięknym domu z ogrodem, w którym będziesz często przyjmować gości. Nic nie dzieje się spontanicznie – planujesz zakup mebli, wymyślasz ich komfortowy układ, zastanawiasz się nad tym, co zrobić, żeby stworzyć przytulną przestrzeń i sprawić, że Twoi goście nie tylko poczują się dobrze, ale też będą chętnie przychodzić. Miejsce na grilla? Dekoracje roślinne? A może druga łazienka? Przede wszystkim jednak koncentrujesz się na sobie: wiesz, co lubisz i czego nie zniesiesz; jakie kolory dodadzą Ci energii i jaki typ oświetlenia pomoże zbudować relaksujący nastrój.

Bardzo podobnie jest ze strategią marketingową. Twoja oferta to produkt lub usługi o konkretnym charakterze i z konkretną misją. W punkcie wyjścia warto to sobie określić lub przypomnieć: Twoja marka wyznaje takie, a nie inne wartości, posługuje się takim, a nie innym językiem, budzi takie, a nie inne skojarzenia. Jest sprecyzowana, spójna, wyjątkowa i wynika z wybranego archetypu marki. Chcesz, żeby wiedzieli o tym inni ludzie, którzy podczas przeglądania wielu ofert, zdecydują się właśnie na Twoją. Dopiero teraz możesz zabrać się za strategie reklamowe i wymyślić plan, czyli ustalić jak od wiedzy o tym, czym jest marka, dojść do sukcesów jej rozpoznawalności i wybierania przez klientów.

Czego może dotyczyć strategia marketingowa?

Mężczyzna rysuje na tablicy żarówki jako pomysły w strategii marketingowej

Tworzenie strategii marketingowej może obejmować różne aspekty działalności firmy. Przykładowe pytania pomocnicze opublikowane poniżej pomogą przejść proces przygotowywania strategii.

  • Strategia komunikacji z klientem – Jakim językiem posługuje się marka? Jakie zwroty są wykluczone? Jakich tematów nie podejmuje?
  • Strategia marketingowa produktu/usług – W jaki sposób powinny być przedstawione? Jakie są cechy wyróżniające, które należy komunikować? Czego unikać?
  • Strategia sprzedaży produktu/usług – Jakimi kanałami realizowana będzie dystrybucja? Do kogo kierowana jest oferta firmy?

Odpowiedź na powyższe pytania pozwoli Ci przygotować wstępny zarys tego, jaka ma być Twoja marka. Możesz rozrysować to w postaci mapy. Na tym etapie istotna jest zwłaszcza praca kreatywna. Dopiero później przyjdzie czas na analizę.

Jak przebiega proces tworzenia strategii marketingowej?

Przygotowanie strategii marketingowej to proces, który zajmuje sporo czasu. Nie łudź się, że stworzysz dobrą strategię w 3 dni. Musisz zgromadzić jak najwięcej danych. Gdy praca kreatywna jest już za Tobą, przejdź przez kolejne kroki. Co się do nich zalicza?

Strategia marketingowa krok po kroku

  1. Analiza SWOT – analiza SWOT to narzędzie zarządzania strategicznego, które pomaga organizacjom ocenić swoje wewnętrzne mocne strony (S), słabości (W) oraz zewnętrzne szanse (O) i zagrożenia (T). Warto poświęcić jej więcej czasu i dokładnie przyjrzeć się każdej z 4 kategorii. Dlaczego ma to znaczenie? Analiza SWOT umożliwia skoncentrowanie się na mocnych stronach i szansach, co może zwiększyć efektywność działań. Pozwala jednocześnie na wcześniejsze rozpoznanie zagrożeń i podjęcie działań zaradczych.
  2. Określenie celów marketingowych – wypracowanie konkretnych, mierzalnych, osiągalnych, istotnych i czasowo określonych (SMART) celów marketingowych to kolejny istotny krok. Już teraz musisz wiedzieć, gdzie chcesz dojść, przynajmniej w konkretnej perspektywie czasu. Okres ten podziel następnie na mniejsze, np. kwartalne etapy. Co może być celem marketingowym? Chociażby pozyskanie xx nowych klientów, generowanie xx liczby leadów miesięcznie, wzrost sprzedaży o x% lub osiągnięcie konkretnego współczynnika konwersji w sklepie internetowym.
  3. Segmentacja rynku i określenie grup docelowych – podział rynku na segmenty o podobnych cechach i określenie, które grupy klientów są najbardziej atrakcyjne dla firmy to dobry krok. W ten sposób możesz zidentyfikować grupę docelową Twojej marki. Nie musi być ona jedna. Zdarza się, że marki trafiają do różnych grupy docelowych. W takiej sytuacji musisz jednak do każdej z nich skierować nieco inny przekaz. Strategia reklamowa powinna to uwzględniać.
  4. Wybór narzędzi i platform komunikacji – wybór konkretnych narzędzi marketingowych to krok, którego nie możesz pominąć. Zastanów się, czy Twoja marka powinna być obecna w social mediach. Zapewne tak, tylko w których kanałach? Czy Twoi odbiorcy przeglądają treści na Tik Toku, a może przemawia do nich bardziej LinkedIn. Co za tym idzie, czy sięgniesz po quizy i gry, czy raczej po webinary i podcasty edukacyjne? A może powinieneś postawić na influencer marketing? Pamiętaj, że działania marketingowe możesz crossować. Warto jednak zastanowić się, od których zacząć i jaki budżet na nie przeznaczyć. Przydatna będzie więc analiza marketingowa.
  5. Oszacowanie budżetu marketingowego – strategię marketingową trzeba przełożyć na liczby. Musisz wiedzieć, ile i na co możesz przeznaczyć. Początkowo wiele firm decyduje się zainwestować w reklamę płatną, ponieważ tego rodzaju działania najszybciej przynoszą zwrot. Oszacowanie budżetu może być trudne. Sprawdź więc, jak zrobić to dobrze w naszym artykule: Jak oszacować budżet marketingowy w firmie w 2023 roku? [konkretne liczby i kwoty]

Strzała w tarczy

Elementy strategii marketingowej

Jakie są kluczowe elementy strategii marketingowej? To zależy. Zawartość strategii marketingowej uwarunkowana jest m.in. wielkością firmy, zasobami czy budżetem.

Praca nad strategią marketingową jest procesem i obejmuje kilka elementów. Jeśli wyznaczone zostały cele strategii marketingowej, to konieczne jest też uwzględnienie:

  • działań konkurencji (tzw. analiza konkurencji),
  • stworzenie opisu/reklamy wizualnej oferty skoncentrowanej na jej wyróżnieniu wśród innych dotyczących podobnych usług/produktów,
  • monitorowanie działań i efektów za pośrednictwem wybranych narzędzi,
  • aktualizowanie, poprawianie i optymalizowanie wdrożonych działań.

Zwłaszcza ostatni punkt ma istotne znaczenie. Pamiętaj, że nie tworzysz strategii marketingowej raz na zawsze. Jest to plan, który powinien podlegać zmianom. Jeśli widzisz, że coś nie działa, zmień podejście i zrób testy. Jeśli nadal nie masz korzyści z danej inwestycji, to ją zostaw. Te działania promocyjne, które przynoszą zyski, postaraj się doinwestować i rozwijać. Weryfikuj na bieżąco źródła przychodów.

Miej jednak na względzie, że na wszystko potrzebny jest czas. Nie ucinaj działań, tylko dlatego, że po miesiącu na nich nie zarabiasz. W marketingu duże znaczenie ma świadomość marki, a na jej zbudowanie trzeba czasu (najczęściej minimum 6 miesięcy, a zazwyczaj nawet 12 miesięcy).

Po co strategia marketingowa?

Można zastanawiać się nad tym, czy budowanie strategii marketingowej rzeczywiście musi opierać się na planowaniu i analizie. Czy działania spontaniczne, dostosowane do bieżących okoliczności nie doprowadzą marki do tego samego miejsca, co starannie przygotowana strategia marketingowa? W tym miejscu warto wrócić do porównania z projektowaniem przestrzeni dla siebie i swoich przyszłych gości.

Spontaniczne decyzje mogą być trafione, ale podejmowane są pod wpływem emocji, a emocje są zmienne. Tylko działania rozłożone w czasie: wyznaczenie budżetu, określenie estetyki, rozpoznanie potrzeb czy porównanie ofert cenowych różnych sklepów meblowych umożliwiają stworzenie idealnego, wymarzonego miejsca. Są też “hamulcem” dla impulsywnych zakupów i wprowadzanych zmian.

Zebranie w agencji, na którym omawiana jest strategia marketingowa

Przekładając to na realia działań firmowych, pomyśl np. o komunikacji z klientem. Chociaż dzisiaj może Ci się wydawać, że trzeba wrzucić na Facebooka post komentujący jakąś nagłą sytuację społeczną, zwrócić uwagę odbiorców i zaangażować ich, jutro może okazać się, że profesjonalny wizerunek upadł i wzrosło ryzyko utraty klientów. Dobre strategie marketingowe przewidują takie momenty i zapobiegają im. Albo wręcz przeciwnie – kształtują i nasilają, jeśli jest to zgodne z misją marki.

Skuteczna strategia marketingowa jest więc przygotowywana po to, aby:

  • działać i uniknąć pułapek związanych z emocjami lub słabymi stronami oferty,
  • poznać konkurencję i wykorzystać ich słabości,
  • utrzymać spójną wizję marki i zachować konsekwencję pod różnymi względami – od języka komunikacji po określony sposób zachowania w trudnych sytuacjach,
  • podejmować decyzje racjonalnie, a nie na zasadzie “chybił-trafił”,
  • wiedzieć o tym, co, kiedy i jak robić również po upływie czasu – strategia marketingowa jako dokument jest bazą, do której zawsze można wrócić.
  • pozyskiwać leady sprzedażowe.

Komu powierzyć przygotowanie strategii marketingowej?

Chcesz samodzielnie stworzyć strategię marketingową? Jak najbardziej masz takie prawo. Zastanów się jednak, czy masz do tego odpowiednie kompetencje, niezbędny czas i narzędzia. Dobra strategia marketingowa wymaga pracy. Zastanawiasz się, komu powierzyć przygotowanie strategii marketingowej? Rozważmy 3 możliwości.

Zespół na zebraniu planuje działania marketingowe

Zespół wewnętrzny

Firmy posiadające własny dział marketingu mogą skorzystać z wewnętrznych zasobów, jeśli posiadają specjalistów od marketingu strategicznego. Zespół ten powinien mieć dostęp do aktualnych informacji dotyczących firmy oraz jej otoczenia rynkowego. Opracowaniu strategii marketingowej powinien towarzyszyć nie tylko entuzjazm. Jeśli chcesz zatrudnić do tego marketingowców, którzy do tej pory nie pracowali nad ułożeniem strategii marketingowej, to lepiej odpuść. W tym przypadku doświadczenie i kompetencje to podstawa.

Agencje marketingowe

Agencje marketingowe specjalizujące się w marketingu strategicznym mogą być doskonałym rozwiązaniem dla firm, które nie mają wewnętrznego zespołu lub chcą skorzystać z zewnętrznej perspektywy. Agencje te posiadają specjalistów z różnych dziedzin marketingu i mogą dostarczyć świeże spojrzenie. Strategie marketingowe stworzone przez doświadczonych specjalistów będą spójne, a przy tym możliwe do zrealizowana. To dlatego, że opierają się na konkretnych danych.

Zamawiając strategię, otrzymujesz rzetelnie przygotowany opasły dokument lub prezentację. Możesz się do niego odnosić, prosić o wprowadzenie zmian czy szczegółowe wytłumaczenie wybranych działań. Specjaliści z agencji marketingowej pracują dla Ciebie. Co więcej, mogą nie tylko przygotować strategię, ale i zająć się jej wdrożeniem.

Konsultanci marketingowi

Konsultanci marketingowi, zarówno niezależni, jak i ci zatrudnieni w firmach konsultingowych, doskonale wiedzą, co powinna zawierać strategia marketingowa. Są to specjaliści z doświadczeniem w różnych branżach, co może być korzystne dla różnorodności perspektyw.

Różne rodzaje strategii marketingowych wyszły już spod ich ręki, dlatego niekiedy warto zdać się na ich wiedzę. Możesz np. skonsultować z nimi samodzielnie przygotowaną strategię. Dowiesz się wówczas, czy będzie ona realizować cele marketingowe, które sobie postawisz. Niekiedy mogą Cię też wspomóc w działaniach marketingowych, jednak przeważnie nie przejmą ich realizacji. Działają bardziej na zasadzie organu doradczego. Z powodzeniem wykonają jednak rzetelny audyt.

Ile kosztuje strategia marketingowa?

Od planowania strategii marketingowej możesz zatrudnić ludzi. Co jednak z oszacowaniem budżetu? Agencje marketingowe z pewnością przygotują budżet dla zaproponowanych działań. Mogą go także rozplanować w czasie. To jednak Ty sam musisz w pewnym stopniu podjąć decyzję na temat tego, ile środków chcesz wydać. W końcu mowa o Twoich pieniądzach.

Ile kosztuje strategia marketingowa? Koszt przygotowania strategii (i monitorowania działań) jest uzależniony od wielkości firmy, specyfiki branży, konkurencji i zakresu działań. Innymi słowy: od ilości informacji do przeanalizowania. Sprawdza się tu prosta zasada: im więcej do zrobienia, tym więcej trzeba zapłacić za usługi marketingowe. W związku z tym profesjonalna i skuteczna strategia marketingowa może kosztować markę od np. 5 000 złotych po 50 000 złotych. Niższe kwoty dotyczą mikroprzedsiębiorstw, wyższe – rozwijających się korporacji.

Jeśli pomimo braku doświadczenia, chcesz działać samodzielnie i np. prowadzić fanpage na Facebooku, warto na początek wybrać szkolenie z marketingu internetowego.

Jak zrobić strategię marketingową? Podsumowanie

Strategia marketingowa firmy jest po to, aby realizować wyznaczone cele w sposób konsekwentny i skuteczny. To właśnie cele marketingowe są pierwszym etapem przygotowywania strategii. Powinny być konkretne i określone w czasie. To od nich zależy dopasowanie kanałów marketingowych, ustalenie komunikacji z klientem i ostateczny koszt strategii w przypadku korzystania z pomocy zewnętrznej agencji. Ze względu na ilość poświęconego czasu i wyzwania, z jakimi wiąże się marketing, współpraca z agencją jest najbezpieczniejszym i najlepszym rozwiązaniem.

Dobrze opracowana strategia marketingowa powinna uwzględniać Twoje potrzeby, jasno formułować cele oraz sposoby ich realizacji. Musi także wskazywać narzędzia i kanały komunikacji, za pomocą których chce dane cele zrealizować. Pamiętaj przy tym, że działania marketingowe wymagają częstej analizy. Można stworzyć jedną strategię marketingową i ją modyfikować, należy jednak robić to cyklicznie. Budżety marketingowe nie są z gumy, należy więc podchodzić do nich z głową.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

lead generation
Bez kategorii

Generowanie leadów – 5 największych błędów małych firm

Czas czytania 10 minut Generowanie leadów sprzedażowych i przekuwanie ich na płacących klientów jest kluczowe dla każdego przedsiębiorstwa. Z perspektywy małych firm, które często operują na niewielkich budżetach, jest to

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.