Spójna identyfikacja wizualna, czy pomaga?

Zastanawiasz się, czy identyfikacja wizualna ma znaczenie? Przygotowałem dla Ciebie kilka informacji, które z pewnością rozwieją wątpliwości.
Czas czytania 7 minut

Identyfikację wizualną postrzegamy jako jeden z kluczowych elementów brandingu, czyli procesu budowania marki i jej wizerunku. Możemy ją rozumieć jako narzędzie niezbędne do kreowania wizerunku firmy, ale także sposób budowania spójnej świadomości firmy w odbiorze przez potencjalnych klientów. Odpowiednio skomponowane, ujednolicone i konsekwentnie stosowane elementy identyfikacji wizualnej tworzą tożsamość uznawaną za profesjonalną i godną zaufania. Przekonaj się, w jaki sposób identyfikacja wizualna marki może pomóc w Twoim biznesie.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Na czym polega identyfikacja wizualna marki?
  • Jakie korzyści wynikają z dobrze opracowanej i wdrożonej identyfikacji wizualnej?
  • Jakie są elementy i funkcje identyfikacji wizualnej?

Identyfikacja wizualna marki – co to takiego?

Budowanie wizerunku marki to proces, na który składa się wiele elementów, które należy wdrażać długofalowo i konsekwentnie od chwili ich opracowania. Należą do nich przede wszystkim nazwa, slogan i misja, historia, strona internetowa i kanały social media, język komunikacji, oferta i opinie. Ale tym elementem, który ma szczególne znaczenie i scala wszystkie pozostałe jest właśnie identyfikacja wizualna marki. Gdy startujesz z biznesem, musisz zadbać nie tylko o strategię biznesową, ale i wizualną!

Co to jest identyfikacja wizualna firm? Jest to system elementów wizualnych, na które składają się znak marki (logo i/lub logotyp), kolorystyka i typografia, klucz wizualny. Elementy te powinny być spójne i odzwierciedlać tożsamość marki – jej historię, ideę, charakter branży i jej wyróżniki na tle konkurencji. Głównym celem jest ułatwienie odbiorcom rozpoznania marki na podstawie jej wizualnej prezentacji w Internecie i nie tylko. Niniejszy cel zostanie osiągnięty, jeśli będzie na tyle unikatowy, by zapaść w pamięć.

Gadżety reklamowe jako przykłady identyfikacji wizualnej

Dlaczego identyfikacja wizualna działa?

Budowanie marki jest istotne, aby móc wzbudzać zainteresowanie odbiorców, przyciągać nowych klientów, pozyskiwać ich zaufanie. W obecnych czasach treści wizualne są nieodzowną częścią tożsamości marki. Nie bez powodu socjolodzy i psycholodzy nazywają nasze społeczeństwo obrazkowym. Elementy wizualne wpływają na odbiorców wielopłaszczyznowo. Aż 65% populacji stanowią wzrokowcy, dlatego szybciej i łatwiej jesteśmy w stanie zrozumieć i przyswoić treści wizualne aniżeli tekstowe. Właśnie te fakty w procesie budowania wizerunku wykorzystuje spójna i dopracowana identyfikacja marki.

Identyfikacja wizualna jest niczym opowiadanie historii bez wykorzystania słów. Już w 1985 roku nieme obrazy zachwyciły świat, dzięki odkryciu kinematografii. Obraz bez dźwięku, bez napisów – wyłącznie przekaz wizualny budził emocje w widzach i dostarczał wrażeń. Tak było kiedyś, jest tak i dziś. Dbałość o spójność i nowoczesność identyfikacji wizualnej marki procentuje większą świadomością, wzrostem zaufania czy też budowania autorytetu.

Warto też pamiętać, że jesteśmy biologicznie uwarunkowani w taki sposób, że w pierwszej mierze oceniamy rzeczy “na pierwszy rzut oka”. Dzieje się to mimowolnie. Idealnie to odwzorowuje tzw. efekt halo, czyli odmiana podstawowego błędu atrybucji. Przypisujemy negatywne właściwości osobie lub firmie na podstawie pierwszego wrażenia. Jak nietrudno się domyślić, zależy nam dokładnie na odwrotnej reakcji odbiorcy, czyli tzw. anielskim efekcie halo. I właśnie profesjonalna, pomysłowa identyfikacja wizualna marki jest w stanie go zagwarantować. Budzi bowiem pierwsze skojarzenia z konkretną marką i wpływa na jej rozpoznawalność.

Musisz jeszcze mieć na względzie, że identyfikacja wizualna musi być dopasowana do wybranego archetypu marki. Każdemu z nich przypisana jest konkretne kolorystyka.

Kobieta na zakupach

Elementy skutecznej identyfikacji wizualnej

W skład identyfikacji wizualnej marki wchodzą bazowe elementy, na podstawie których tworzone są konkretne projekty. Wyznacznikiem opracowywania kierunku konkretnej koncepcji wizerunkowej powinna być strategia marketingowa firmy, dokładna analiza jej potrzeb i grupy docelowej.

  • Księga znaku – opis i standaryzacja logo,
  • Key Visual – wiele elementów graficznych, które wykorzystywane są we wszystkich materiałach publikowanych przez firmę,
  • Kolorystyka – wybierz kolor przewodni swojej marki, który pojawi się nie tylko w Twoim logo czy na stronie internetowej, ale również w publikowanych treściach. Dzięki temu dana publikacja od razu będzie kojarzyć się z Tobą i stanie się bardziej przystępna,
  • Grafiki – postaraj się wypracować spójny styl fotografowania oraz projektowania grafik. Wówczas wszystkie publikacje wizualne będą dopracowane wzorniczo i staną się Twoim charakterystycznym wyznacznikiem.
  • Wideo – spójność wizualną wideo można uzyskać nie tylko poprzez sposób kadrowania i wypracowanie schematów ujęć, ale również za pomocą oznaczania w nich treści tymi samymi czcionkami i kolorami.
  • Typografia – dobór jednej – dwóch czcionek, ich zestawiania, wielkości oraz relacji z innym elementami klucza wizualnego,
  • Akcydensy – drukowane materiały firmowe takie jak: wizytówki, teczki, cenniki, papier firmowy, koperty itp.
  • Materiały marketingowe – określenie spójności kreacji wizualnych takich jak: banery, billboardy, plakaty, broszury, foldery, ulotki, grafiki, infografiki, wideo.
  • Opakowania (opcjonalnie) – pudełka, etykiety, naklejki, taśma, kartony.
  • Gadżety firmowe – długopisy, wizytowniki, cukierki firmowe, prezenty.

Wizualne akcenty Twojej marki mają duże znaczenie dla jej rozpoznawalności w świadomości odbiorców. Warto te pozornie drobne czynniki, takie jak spójność kolorystyczna czy typograficzna wykorzystywać, aby się wyróżnić spośród innych marek publikujących swoje treści w mediach społecznościowych i ogólnie w Internecie.

Jakie są funkcje identyfikacji wizualnej?

Do najważniejszych funkcji identyfikacji wizualnej możemy zaliczyć:

  • wyróżnienie marki na rynku, 
  • wyeksponowanie jej unikatowości pod różnymi względami,
  • budowanie skojarzeń z marką,
  • kształtowanie świadomości marki,
  • wpływanie na pozyskiwanie zaufania odbiorców,
  • przełamanie barier komunikacji,
  • budowanie rozpoznawalności w social mediach i nie tylko. 

Użytkownicy Internetu są wprost bombardowani różnego rodzaju komunikatami reklamowymi, informacjami, kampaniami wizualnymi i nie tylko. W efekcie mamy do czynienia z tzw. ślepotą banerową, czyli zjawiskiem polegającym na tym, że nasz umysł niejako pomija przyswajanie banerów reklamowych i koncentruje uwagę na tym, czego konkretnie szukamy na danej stronie lub kanale social media. Przez to pozyskanie uwagi użytkowników Sieci stało się jeszcze trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. I nawet jeżeli wchodzą w interakcję reagując na dane komunikaty, to często nie zostają one zapamiętane. 

Aby poradzić sobie z tym, przedsiębiorca musi wykorzystać dodatkowe narzędzia marketingowe i wizerunkowe. Jednym z nich jest content marketing, innym z kolei właśnie profesjonalna identyfikacja firmy, która jest w stanie podświadomie wpisać się w pamięć odbiorcy i sprawić, że myśląc o produktach czy usługach z Twojej branży, wraca właśnie do Ciebie. Dlaczego? Bo Ty zdołałeś się wyróżnić na tle innych niespójnych wizualnie komunikatów, wywołałeś określone wrażenia i emocje, a tym samym zwiększyłeś swoje szanse w wyścigu o zainteresowanie i pozostanie zapamiętanym na zasadzie skojarzeń z elementami identyfikacji wizualnej marki.

Ślepota banerowa

Korzyści wynikające ze spójnej identyfikacji wizualnej

Wizerunek przedsiębiorstwa odgrywa ogromną rolę w funkcjonowaniu biznesu. Identyfikacja wizualna pomaga sprawić, że odbiorcy już po kilkukrotnym zetknięciu z komunikatami, które są spójne wizualnie spojrzą na firmę łaskawszym okiem i ją lepiej zapamiętają. Budowanie pozytywnego wizerunku to praca długofalowa, wymagająca cierpliwości i konsekwencji, w której liczą się wszystkie szczegóły i niuanse. Dbając o spójność kreacji wizualnej w komunikatach i materiałach tworzonych na potrzeby marketingu swojej firmy sprawiasz, że potencjalni klienci nawet nieświadomie zaczną tworzyć kreatywny obraz Twojego przedsiębiorstwa. Zobaczą spójność komunikacji we wszystkich kanałach marki i ją będą rozpoznawać już po samej kreacji przekazów.

Logo, powtarzające się schematy graficzne, czcionki, kolory i inne składowe identyfikacji wizualnej wpływają na wzrost wiarygodności i zaufania do marki. Odbiorca, widząc stronę internetową, komunikację w mediach społecznościowych czy też materiały drukowane, które do siebie nawiązują, oceni firmę jako nowoczesną i dbającą o szczegóły. Zyskuje też większą pewność co do jakości oferowanych produktów czy usług.

Ponadto podczas procesu rozwijania swojej firmy i jej działań marketingowych z czasem zapotrzebowanie na projekty będzie coraz większe. Jeśli zadbasz o konkretny schemat w zakresie identyfikacji wizualnej, tworzenie dodatkowych projektów, będzie już o wiele prostsze, a ich realizacja przebiegnie sprawniej. Firmy mające już opracowaną koncepcję identyfikacji wizualnej zdecydowanie szybciej wprowadzają na rynek nowe produkty i usługi. Dzięki charakterystycznym symbolom nie muszą tak intensywnie angażować się w reklamę mającą ich wyróżnić na tle innych komunikatów pojawiających się w Internecie.

Etapu budowania strategii wizualnej firmy

Świadome kreowanie identyfikacji wizualnej marki

Przede wszystkim musisz wiedzieć, że identyfikacja wizualna marki musi być opracowana ze szczególną starannością. Wszystkie elementy składające się na nią stworzą ogólny obraz marki, który zagnieździ się w świadomości odbiorców, którzy będą na nią trafiać. To, jakie wybierzesz kolory przewodnie, kształty czy formy czcionek, sposób komunikacji mają bezpośrednie przełożenie na sposób postrzegania marki. Przemyślana identyfikacja wizualna jest więc niezwykle ważna w przypadku kontaktu firmy z klientem. 

Identyfikacja wizualna powinna być dostosowana do tego, jak chcemy, by nasza marka była postrzegana. Jej opracowanie musi więc być działaniem przemyślanym i strategicznym. Jeżeli chcesz podkreślić profesjonalizm, dobieraj elementy graficzne kojarzące się z tymi cechami. Jeśli stawiasz na ekskluzywność, wyraź to w czcionce czy kolorystyce. Warto w tym zakresie kierować się psychologią kolorów, Color Emotion Guide, poszukać informacji na temat oddziaływania typografii i elementów wizualnych na skojarzenia u odbiorców.

Pamiętaj, że kompozycje kolorów, sposób kadrowania, kształty itd. mogą podkreślać określone cechy, takie jak rozrywkowy charakter, elegancję, przystępność, czy profesjonalizm. Wszystkie elementy graficzne powinny być dostosowane do rodzaju branży, aby odsyłać do konkretnych skojarzeń. Przykładowo warto, by marka produkująca kosmetyki naturalne zdecydowała się na odcienie zieleni, pastele i jasne barwy ziemi. Kolor kojarzący się z naturą od razu pozwala przyporządkować firmę do danej branży, co ułatwia klientom poruszanie się wśród różnych marek i wpływa na decyzje zakupowe.

Dzięki dobrze przemyślanej strategii wizerunkowej odbiorcy wchodzą w interakcje z firmą i łatwiej odnajdują ją wśród konkurencji. Chętniej angażują się też w organizowane inicjatywy, takie jak promocje czy konkursy i otaczają się przedmiotami kojarzącymi się ze znaną i lubianą marką.

Identyfikacja wizualna marki w mediach społecznościowych

Przygotowując swoje treści do publikacji dobrze jest pamiętać o tym, że większość osób przegląda media społecznościowe przede wszystkim za pomocą aplikacji w telefonach komórkowych. Dlatego materiały powinny być przygotowane właśnie pod kątem mobilności ich odbioru. Zazwyczaj te treści są konsumowane w pośpiechu, gdy ktoś przebywa w kolejce, w poczekalni, czy też ma przerwę w pracy. Traktujemy Social Media jako chwilową odskocznię, która ma nam zapewnić rozrywkę. Dlatego treści, które prezentujemy muszą ich przyciągać także formą wizualną. Publikacje powinny swoją formą odpowiadać wymaganiom platformy, na której są umieszczane. Ponadto muszą one być spójne w każdym miejscu publikacji.

Programy pomocne w tworzeniu identyfikacji wizualnej

·         Coolors.co – paleta kolorów

·         Canva.com/font-combinations – wybór czcionek

·         Thenounproject.com – figury

·         Canva.com – tworzenie grafik i krótkich filmów

Podsumowując

Czas, wysiłek i fundusze poświęcone na stworzenie profesjonalnej strategii i koncepcji identyfikacji wizualnej to inwestycja, która okaże się dla Ciebie bardzo lukratywna. Nie tylko pod względem finansowym, ale i strategicznym. Identyfikacja wizualna nie jest zbędnym “widzi mi się”. To element tożsamości marki, który realnie wpływa na funkcjonowanie biznesu. Dzięki niej zyskasz w oczach odbiorców uznanie i łatwiej pozyskasz sobie ich zaufanie. Twoja firma będzie częściej zapamiętywana, gdyż wszystkie jej składniki będą pojawiać się w wielu miejscach, a przy tym wyróżnią się unikatowością, która zawsze jest w doceniana.

Wiedza w pigułce

Jakie korzyści daje identyfikacja wizualna dla firm?

  • zwiększysz wartość postrzeganej marki
  • stworzysz wizualną tożsamość biznesu
  • wykreujesz rozpoznawalność w branży
  • otrzymasz księgę znaku, czyli zbiór reguł, który pozwoli na utrzymanie wizualnej spójności
  • uzyskasz zbiór wzorców poczynając od typografii po formy budowy reklamy
  • zrobisz pierwsze, dobre wrażenie wśród klientów
  • zyskasz kompleksowe podejście
  • utrwalisz ofertę w pamięci klienta

Przeczytaj też: Co odróżnia firmy z dobrym marketingiem od pozostałych?

Konsultacje ze strategii budowania wizerunku marki

Jeżeli potrzebujesz profesjonalnej pomocy w opracowaniu unikatowej strategii budowania wizerunku Twojej marki, zapraszam na konsultacje. Wypełnij BRIEF, a skontaktuję się z Tobą.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

lead generation
Bez kategorii

Generowanie leadów – 5 największych błędów małych firm

Czas czytania 10 minut Generowanie leadów sprzedażowych i przekuwanie ich na płacących klientów jest kluczowe dla każdego przedsiębiorstwa. Z perspektywy małych firm, które często operują na niewielkich budżetach, jest to

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.