Skąd wziąć pomysły na posty w social media? Poznaj 4 inspiracje!

Pomysły na posty w social media muszą być trafione, aby odbiorcy chętnie na nie reagowali. Skąd je pozyskać, aby działały?
Czas czytania 5 minut

Prowadzenie firmowego fanpage w social mediach to wymagające zajęcie. Zazwyczaj przedsiębiorcom wydaje się, że jeżeli będą publikować dużo postów sprzedażowych, to marketing internetowy ich firmy będzie przynosić efekty. Tymczasem szybko przychodzi zniechęcenie, gdyż mijają tygodnie i miesiące, a efektów nie widać. Powodów może być co najmniej kilka. Ale do największych błędów należy publikowanie niewartościowych dla odbiorców treści, a także nieodpowiednia ich dystrybucja. Zajmijmy się pierwszym aspektem. Skąd wziąć pomysły na posty w social media?

Czego dowiesz się z tego artykułu?

Spis treści:

  • Jak nie powinny wyglądać posty tworzone na firmowy fanpage?
  • Skąd czerpać pomysły na treści do postów na social media?
  • Czym się wyróżniają ciekawe posty w social media?

Wersja do słuchania: Podcast ToM- Tomek o Marketingu

Pierwszym wyzwaniem, przed jakim staniesz planując swoje treści na posty reklamowe jest wybór ich tematyki. Wiele osób zastanawia się, o czym właściwie tworzyć swoje publikacje. Skąd czerpać pomysły na nie? Przygotowałem dla Ciebie kilka sprawdzonych pomysłów, które warto systematycznie wdrażać.

Post w social mediach na smartfonie

Pomysły na posty w social media – jak tego nie robić?

Przedsiębiorcy samodzielnie prowadzący swoje social media zwykle podchodzą do nich niczym do ściany z ogłoszeniami sprzedażowymi. Publikują więc wyłącznie posty prezentujące ofertę firmy, informacje o promocjach i wyprzedażach. Szybko jednak się okazuje, że mimo tych publikacji sprzedaż nie wzrasta. Powodów jest co najmniej kilka. Może to być źle zoptymalizowana reklama na Facebooku, źle dobrany target grupy docelowej, nieodpowiednie podejście do dystrybucji postów. Ale podstawową przyczyną jest zazwyczaj to, że fanpage firmy jest po prostu nieciekawy, nie wzbudza zainteresowania i zaufania odbiorców, a więc i nie zachęca do przejścia na stronę z ofertą sprzedażową firmy. Skąd brać posty na Facebooka i co zrobić?

Zadbaj o różnorodność publikacji a nie o to, by było ich dużo. Badania wskazują, że osoby odwiedzające Twój firmowy fanpage przeglądają zaledwie pięć postów wstecz. Publikowane treści muszą odpowiadać na potrzeby i oczekiwania odbiorców, być dla nich po prostu ciekawe. A przecież nikt z nas nie wchodzi na Facebooka czy Instagram, aby coś kupić, lecz szukamy wartości takich jak rozrywka, edukacja, relacje itp. To właśnie takie powinny być Twoje posty. Ale skąd czerpać pomysły na posty – ich treść i formę? Mam dla Ciebie ściągę.

Pomysły na posty w social media na wykresie

1.  Lista pytań od klientów

Świetnym sposobem na pozyskanie wiedzy o tym, czego oczekują odbiorcy naszych publikacji jest sprawdzenie, jakie są ich pytania i wątpliwości. Dobrym pomysłem jest stworzenie listy 50 pytań, jakie według Ciebie mogą mieć potencjalni klienci. Możesz też wykorzystać pytania, które już zostały zadane przez osoby kontaktujące się z obsługą klienta w Twojej firmie. Przeanalizuj, jakie pytania zadają Ci zazwyczaj klienci oraz jakie są ich wątpliwości. Dzięki temu zyskasz gotową listę tematów, które warto poruszyć w swoich tekstach. W ten sposób stworzysz posty, które staną się konkretną odpowiedzią na potrzeby odbiorców, a więc będą też dla nich ciekawe.

2.  Porady

Osoby przeglądające tablice Facebooka często szukają nie tylko rozrywki, ale i wiedzy lub ciekawostek. Dlatego jedną z wartościowych dla odbiorców form postów są treści edukacyjne. Edukowanie to nie tylko sposób na tworzenie ciekawych dla nich treści, ale również przekazanie czegoś wartościowego od siebie. Jest to niczym upominek, który wzbudzi nie tylko zainteresowanie, ale i może poczucie wdzięczności i większe zaciekawienie marką. Dając od siebie pewną wartość, przywiązujesz odbiorców do siebie na dłużej, bo zapewne zechcą dowiedzieć się czegoś więcej i znów wrócić na Twój profil, aby pozyskać więcej informacji także na inne tematy. Jest to więc dobry sposób na budowanie zaufania do marki, a także pozyskiwanie obserwujących. Ponadto w ten sposób podkreślasz też swój profesjonalizm.

Co konkretnie możesz zrobić? Stwórz listę porad, które możesz udzielić odbiorcom. Mogą one mieć różną formę – tekstu, nagrania, czy też live’a. Warto wiedzieć, że aż 15,1% osób udostępnia oglądane wideo na swoich kontach w social mediach. Dobrze jest wykorzystać ten format.

Nie wiesz jak to zrobić? Przeczytaj nasz artykuł na ten temat: Wideo reklamowe, czyli sposób na wyróżnienie się w social mediach.

Smartfon z włączonym postem na social media

3.  Subiektywne poglądy na branżę

Dobrym pomysłem na posty publikowane na firmowym fanpage’u jest temat poglądów dotyczących branży. Stwórz listę Twoich subiektywnych poglądów związanych z branżą, w której działasz. Mogą dotyczyć aktualnej sytuacji panującej na rynku, poruszać konkretne sytuacje, z jakimi spotykacie się w firmie i relacjach branżowych itp. Będąc autentycznym i dzieląc się swoimi przemyśleniami z odbiorcami zbudujesz z nimi więź. Ponadto przełamiesz barierę Was dzielącą i dasz się lepiej poznać. Pozwoli to budować zaufanie, a więc jest to też ciekawa metoda PR-owa. Takie działania pozwalają nie tylko zwiększyć zainteresowanie marką osobistą, ale i zatrzymać odbiorców na swoich mediach społecznościowych na dłużej.

Kobieta tworzy pomysły na social media na smartfonie

4.  Realizacje i opinie klientów

Kolejnym pomysłem na firmowe posty, które zaciekawią obserwatorów jest prezentacja wykonanych już realizacji. Może to być publikacja opinii zadowolonych klientów w formie estetycznie dopracowanej grafiki, ale i zdjęcia lub filmy pokazujące zrealizowane projekty w ramach swojej działalności. W ten sposób dasz wyraz aktywności, a także niejako pochwalisz się dokonaniami. Będzie to swoiste świadectwo umiejętności i profesjonalizmu.

Jak widzisz, te pomysły na posty w social media stanowią bogatą bazę, dzięki której możesz stworzyć plan publikacji nawet na wiele miesięcy. Wystarczy wszystko dobrze rozplanować, spisać i sukcesywnie publikować.

Podsumowując

Tworzenie ciekawych postów na fanpage może stanowić wyzwanie, ale jeżeli się do tego odpowiednio przygotujesz możesz efektywnie rozwijać swój marketing internetowy. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest to, aby prezentowane publikacje były po prostu ciekawe. Zastanów się więc, jakie treści Ty sam chętnie czytasz i oglądasz na Facebooku, które fanpage obserwujesz i dlaczego. Jeżeli Twój post będzie odpowiedzią na potrzeby, zainteresowania i wątpliwości odbiorców, wtedy stanie się skutecznym narzędziem marketingowym.

ikonki mediów społecznościowych na telefonie

Wiedza w pigułce

Jak pisać posty na firmowy fanpage?
Posty na social media powinny być przede wszystkim unikatowe i odpowiadać na potrzeby i zainteresowania odbiorców. Oznacza to, że warto odejść od prezentowania wyłącznie ofert sprzedażowych, bo nikt z nas nie wchodzi na Facebook czy Instagram, aby coś zakupić, lecz by znaleźć tam rozrywkę, ciekawostki, wiedzę, fakty.

O czym pisać posty na fanpage?
Przygotowując posty na firmowy fanpage możesz poruszyć wiele kwestii, aby były one zróżnicowane. Badania wskazują, że osoby wchodzące na daną stronę na Facebooku przeglądają około 5 postów wstecz. Dlatego zadbaj, aby treści były ciekawe i różnorodne. O czym pisać? Możesz pokazywać backstage życia firmy, publikować swoje subiektywne opinie dotyczące branży, pokazywać wykonane już realizacje oraz opinie klientów. Warto również tworzyć posty edukacyjne np. webinary, livy i poradniki, w których podzielisz się swoją profesjonalną wiedzą, dając tym samym wartość odbiorcom.

Jak wygląda dobry post na fanpage?
Zadbaj nie tylko o zapewnienie odbiorcom ciekawych treści, ale także o estetyczną ich prezentację. Przede wszystkim wszelkie publikacje w postaci treści, grafiki, czy wideo powinny być dopasowane do identyfikacji wizualnej firmy. Wykorzystuj więc w nich firmowe akcenty w postaci spójnych kolorów, czcionek, form przekazu.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, o czym pisać w Social Media, koniecznie zajrzyj do naszego sklepu z ebookami. Znajdziesz tam książkę, która jest prawdziwą skarbnicą wiedzy na ten temat – KLIK.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Mężczyzna rysuje na tablicy żarówki jako pomysły w strategii marketingowej
Bez kategorii

Plan marketingowy – przykłady i omówienie realizacji

Czas czytania 4 minut Skuteczny plan marketingowy to sposób na to, by przyciągnąć potencjalnych klientów i dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Marketing plan jest przeważnie elementem szerszej strategii. Często

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.