Skąd wziąć pomysły na posty w social media? Poznaj 4 inspiracje!

Pomysły na posty w social media muszą być trafione, aby odbiorcy chętnie na nie reagowali. Skąd je pozyskać, aby działały?
Czas czytania 5 minut

Prowadzenie firmowego fanpage w social mediach to wymagające zajęcie. Zazwyczaj przedsiębiorcom wydaje się, że jeżeli będą publikować dużo postów sprzedażowych, to marketing internetowy ich firmy będzie przynosić efekty. Tymczasem szybko przychodzi zniechęcenie, gdyż mijają tygodnie i miesiące, a efektów nie widać. Powodów może być co najmniej kilka. Ale do największych błędów należy publikowanie niewartościowych dla odbiorców treści, a także nieodpowiednia ich dystrybucja. Zajmijmy się pierwszym aspektem. Skąd wziąć pomysły na posty w social media?

Czego dowiesz się z tego artykułu?

Spis treści:

  • Jak nie powinny wyglądać posty tworzone na firmowy fanpage?
  • Skąd czerpać pomysły na treści do postów na social media?
  • Czym się wyróżniają ciekawe posty w social media?

Wersja do słuchania: Podcast ToM- Tomek o Marketingu

Pierwszym wyzwaniem, przed jakim staniesz planując swoje treści na posty reklamowe jest wybór ich tematyki. Wiele osób zastanawia się, o czym właściwie tworzyć swoje publikacje. Skąd czerpać pomysły na nie? Przygotowałem dla Ciebie kilka sprawdzonych pomysłów, które warto systematycznie wdrażać.

Pomysły na posty w social media – jak tego nie robić?

Przedsiębiorcy samodzielnie prowadzący swoje social media zwykle podchodzą do nich niczym do ściany z ogłoszeniami sprzedażowymi. Publikują więc wyłącznie posty prezentujące ofertę firmy, informacje o promocjach i wyprzedażach. Szybko jednak się okazuje, że mimo tych publikacji sprzedaż nie wzrasta. Powodów jest co najmniej kilka. Może to być źle zoptymalizowana reklama na Facebooku, źle dobrany target grupy docelowej, nieodpowiednie podejście do dystrybucji postów. Ale podstawową przyczyną jest zazwyczaj to, że fanpage firmy jest po prostu nieciekawy, nie wzbudza zainteresowania i zaufania odbiorców, a więc i nie zachęca do przejścia na stronę z ofertą sprzedażową firmy.

Co zrobić? Zadbaj o różnorodność publikacji a nie o to, by było ich dużo. Badania wskazują, że osoby odwiedzające Twój firmowy fanpage przeglądają zaledwie pięć postów wstecz. Publikowane treści muszą odpowiadać na potrzeby i oczekiwania odbiorców, być dla nich po prostu ciekawe. A przecież nikt z nas nie wchodzi na Facebooka czy Instagram, aby coś kupić, lecz szukamy wartości takich jak rozrywka, edukacja, relacje itp. To właśnie takie powinny być Twoje posty. Ale skąd czerpać pomysły na posty – ich treść i formę? Mam dla Ciebie ściągę.

1.  Lista pytań od klientów

Świetnym sposobem na pozyskanie wiedzy o tym, czego oczekują odbiorcy naszych publikacji jest sprawdzenie, jakie są ich pytania i wątpliwości. Dobrym pomysłem jest stworzenie listy 50 pytań, jakie według Ciebie mogą mieć potencjalni klienci. Możesz też wykorzystać pytania, które już zostały zadane przez osoby kontaktujące się z obsługą klienta w Twojej firmie. Przeanalizuj, jakie pytania zadają Ci zazwyczaj klienci oraz jakie są ich wątpliwości. Dzięki temu zyskasz gotową listę tematów, które warto poruszyć w swoich tekstach. W ten sposób stworzysz posty, które staną się konkretną odpowiedzią na potrzeby odbiorców, a więc będą też dla nich ciekawe.

2.  Porady

Osoby przeglądające tablice Facebooka często szukają nie tylko rozrywki, ale i wiedzy lub ciekawostek. Dlatego jedną z wartościowych dla odbiorców form postów są treści edukacyjne. Edukowanie to nie tylko sposób na tworzenie ciekawych dla nich treści, ale również przekazanie czegoś wartościowego od siebie. Jest to niczym upominek, który wzbudzi nie tylko zainteresowanie, ale i może poczucie wdzięczności i większe zaciekawienie marką. Dając od siebie pewną wartość, przywiązujesz odbiorców do siebie na dłużej, bo zapewne zechcą dowiedzieć się czegoś więcej i znów wrócić na Twój profil, aby pozyskać więcej informacji także na inne tematy. Jest to więc dobry sposób na budowanie zaufania do marki, a także pozyskiwanie obserwujących. Ponadto w ten sposób podkreślasz też swój profesjonalizm. Co konkretnie możesz zrobić? Stwórz listę porad, które możesz udzielić odbiorcom. Mogą one mieć różną formę – tekstu, nagrania, czy też live’a.

3.  Subiektywne poglądy na branżę

Dobrym pomysłem na posty publikowane na firmowym fanpage’u jest temat poglądów dotyczących branży. Stwórz listę Twoich subiektywnych poglądów związanych z branżą, w której działasz. Mogą dotyczyć aktualnej sytuacji panującej na rynku, poruszać konkretne sytuacje, z jakimi spotykacie się w firmie i relacjach branżowych itp. Będąc autentycznym i dzieląc się swoimi przemyśleniami z odbiorcami zbudujesz z nimi więź. Ponadto przełamiesz barierę Was dzielącą i dasz się lepiej poznać. Pozwoli to budować zaufanie, a więc jest to też ciekawa metoda PR-owa. Takie działania pozwalają nie tylko zwiększyć zainteresowanie marką personalną, ale i zatrzymać odbiorców na swoich mediach społecznościowych na dłużej.

4.  Realizacje i opinie klientów

Kolejnym pomysłem na firmowe posty, które zaciekawią obserwatorów jest prezentacja wykonanych już realizacji. Może to być publikacja opinii zadowolonych klientów w formie estetycznie dopracowanej grafiki, ale i zdjęcia lub filmy pokazujące zrealizowane projekty w ramach swojej działalności. W ten sposób dasz wyraz aktywności, a także niejako pochwalisz się dokonaniami. Będzie to swoiste świadectwo umiejętności i profesjonalizmu.

Jak widzisz, te pomysły na posty w social media stanowią bogatą bazę, dzięki której możesz stworzyć plan publikacji nawet na wiele miesięcy. Wystarczy wszystko dobrze rozplanować, spisać i sukcesywnie publikować.

Podsumowując

Tworzenie ciekawych postów na firmowy fanpage może stanowić wyzwanie, ale jeżeli się do tego odpowiednio przygotujesz możesz efektywnie rozwijać swój marketing internetowy. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest to, aby prezentowane publikacje były po prostu ciekawe. Zastanów się więc, jakie treści Ty sam chętnie czytasz i oglądasz na Facebooku, które fanpage obserwujesz i dlaczego. Jeżeli Twój post będzie odpowiedzią na potrzeby, zainteresowania i wątpliwości odbiorców, wtedy stanie się skutecznym narzędziem marketingowym.

Wiedza w pigułce

Jak pisać posty na firmowy fanpage?
Posty na firmowy fanpage powinny być przede wszystkim unikatowe i odpowiadać na potrzeby i zainteresowania odbiorców. Oznacza to, że warto odejść od prezentowania wyłącznie ofert sprzedażowych, bo nikt z nas nie wchodzi na Facebook czy Instagram, aby coś zakupić, lecz by znaleźć tam rozrywkę, ciekawostki, wiedzę, fakty.

O czym pisać posty na fanpage?
Przygotowując posty na firmowy fanpage możesz poruszyć wiele kwestii, aby były one zróżnicowane. Badania wskazują, że osoby wchodzące na daną stronę na Facebooku przeglądają około 5 postów wstecz. Dlatego zadbaj, aby treści były ciekawe i różnorodne. O czym pisać? Możesz pokazywać backstage życia firmy, publikować swoje subiektywne opinie dotyczące branży, pokazywać wykonane już realizacje oraz opinie klientów. Warto również tworzyć posty edukacyjne np. webinary, livy i poradniki, w których podzielisz się swoją profesjonalną wiedzą, dając tym samym wartość odbiorcom.

Jak wygląda dobry post na fanpage?
Zadbaj nie tylko o zapewnienie odbiorcom ciekawych treści, ale także o estetyczną ich prezentację. Przede wszystkim wszelkie publikacje w postaci treści, grafiki, czy wideo powinny być dopasowane do identyfikacji wizualnej firmy. Wykorzystuj więc w nich firmowe akcenty w postaci spójnych kolorów, czcionek, form przekazu.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, o czym pisać w Social Media, koniecznie zajrzyj do naszego sklepu z ebookami. Znajdziesz tam książkę, która jest prawdziwą skarbnicą wiedzy na ten temat – KLIK.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Bez kategorii

Na czym polega marketing w e-Commerce?

Czas czytania 4 minut Hasło e-Commerce jest popularne, ale co tak naprawdę oznacza? Na czym polega marketing w e-Commerce i jakie daje korzyści? Sprawdźmy! Co to jeste-Commercemarketing? Każdy produkt

Bez kategorii

Badanie efektywności kampanii reklamowej

Czas czytania 4 minut Badanie efektywności kampanii reklamowej w Internecie jest możliwe i charakterystyczne właśnie dla marketingu online. Możliwość mierzenia wszystkiego (m.in. zysków ze sprzedaży, zwrotu inwestycji czy efektywności

Co to jest marketing i na czym polega?

Czas czytania 4 minut Jeśli chcesz wiedzieć, co to jest marketing, przyjrzyj się swojej codzienności. Przeglądasz media społecznościowe i widzisz propozycje wycieczki tuż przed zaplanowaniem urlopu. Idziesz po bułki