Prowadzenie firmowego fanpage w social mediach to wymagające zajęcie. Zazwyczaj przedsiębiorcom wydaje się, że jeżeli będą publikować dużo postów sprzedażowych, to marketing internetowy ich firmy będzie przynosić efekty. Tymczasem szybko przychodzi zniechęcenie, gdyż mijają tygodnie i miesiące, a efektów nie widać. Powodów może być co najmniej kilka. Ale do największych błędów należy publikowanie niewartościowych dla odbiorców treści, a także nieodpowiednia ich dystrybucja. Zajmijmy się pierwszym aspektem. Skąd wziąć pomysły na posty w social media?
Czego dowiesz się z tego artykułu?
Spis treści:
- Jak nie powinny wyglądać posty tworzone na firmowy fanpage?
- Skąd czerpać pomysły na treści do postów na social media?
- Czym się wyróżniają ciekawe posty w social media?
Wersja do słuchania: Podcast ToM- Tomek o Marketingu
Pierwszym wyzwaniem, przed jakim staniesz planując swoje treści na posty reklamowe jest wybór ich tematyki. Wiele osób zastanawia się, o czym właściwie tworzyć swoje publikacje. Skąd czerpać pomysły na nie? Przygotowałem dla Ciebie kilka sprawdzonych pomysłów, które warto systematycznie wdrażać.
Pomysły na posty w social media – jak tego nie robić?
Przedsiębiorcy samodzielnie prowadzący swoje social media zwykle podchodzą do nich niczym do ściany z ogłoszeniami sprzedażowymi. Publikują więc wyłącznie posty prezentujące ofertę firmy, informacje o promocjach i wyprzedażach. Szybko jednak się okazuje, że mimo tych publikacji sprzedaż nie wzrasta. Powodów jest co najmniej kilka. Może to być źle zoptymalizowana reklama na Facebooku, źle dobrany target grupy docelowej, nieodpowiednie podejście do dystrybucji postów. Ale podstawową przyczyną jest zazwyczaj to, że fanpage firmy jest po prostu nieciekawy, nie wzbudza zainteresowania i zaufania odbiorców, a więc i nie zachęca do przejścia na stronę z ofertą sprzedażową firmy. Skąd brać posty na Facebooka i co zrobić?
Zadbaj o różnorodność publikacji a nie o to, by było ich dużo. Badania wskazują, że osoby odwiedzające Twój firmowy fanpage przeglądają zaledwie pięć postów wstecz. Publikowane treści muszą odpowiadać na potrzeby i oczekiwania odbiorców, być dla nich po prostu ciekawe. A przecież nikt z nas nie wchodzi na Facebooka czy Instagram, aby coś kupić, lecz szukamy wartości takich jak rozrywka, edukacja, relacje itp. To właśnie takie powinny być Twoje posty. Ale skąd czerpać pomysły na posty – ich treść i formę? Mam dla Ciebie ściągę.
1. Lista pytań od klientów
Świetnym sposobem na pozyskanie wiedzy o tym, czego oczekują odbiorcy naszych publikacji jest sprawdzenie, jakie są ich pytania i wątpliwości. Dobrym pomysłem jest stworzenie listy 50 pytań, jakie według Ciebie mogą mieć potencjalni klienci. Możesz też wykorzystać pytania, które już zostały zadane przez osoby kontaktujące się z obsługą klienta w Twojej firmie. Przeanalizuj, jakie pytania zadają Ci zazwyczaj klienci oraz jakie są ich wątpliwości. Dzięki temu zyskasz gotową listę tematów, które warto poruszyć w swoich tekstach. W ten sposób stworzysz posty, które staną się konkretną odpowiedzią na potrzeby odbiorców, a więc będą też dla nich ciekawe.
2. Porady
Osoby przeglądające tablice Facebooka często szukają nie tylko rozrywki, ale i wiedzy lub ciekawostek. Dlatego jedną z wartościowych dla odbiorców form postów są treści edukacyjne. Edukowanie to nie tylko sposób na tworzenie ciekawych dla nich treści, ale również przekazanie czegoś wartościowego od siebie. Jest to niczym upominek, który wzbudzi nie tylko zainteresowanie, ale i może poczucie wdzięczności i większe zaciekawienie marką. Dając od siebie pewną wartość, przywiązujesz odbiorców do siebie na dłużej, bo zapewne zechcą dowiedzieć się czegoś więcej i znów wrócić na Twój profil, aby pozyskać więcej informacji także na inne tematy. Jest to więc dobry sposób na budowanie zaufania do marki, a także pozyskiwanie obserwujących. Ponadto w ten sposób podkreślasz też swój profesjonalizm.
Co konkretnie możesz zrobić? Stwórz listę porad, które możesz udzielić odbiorcom. Mogą one mieć różną formę – tekstu, nagrania, czy też live’a. Warto wiedzieć, że aż 15,1% osób udostępnia oglądane wideo na swoich kontach w social mediach. Dobrze jest wykorzystać ten format. Jeśli chcesz to zrobić, sprawdź najpierw: jak montować filmy na telefonie.
Przeczytaj też nasz artykuł na ten temat: Wideo reklamowe, czyli sposób na wyróżnienie się w social mediach.
3. Subiektywne poglądy na branżę
Dobrym pomysłem na posty publikowane na firmowym fanpage’u jest temat poglądów dotyczących branży. Stwórz listę Twoich subiektywnych poglądów związanych z branżą, w której działasz. Mogą dotyczyć aktualnej sytuacji panującej na rynku, poruszać konkretne sytuacje, z jakimi spotykacie się w firmie i relacjach branżowych itp. Będąc autentycznym i dzieląc się swoimi przemyśleniami z odbiorcami zbudujesz z nimi więź. Takie działania wzmocnią więc personal branding. Ponadto przełamiesz barierę Was dzielącą i dasz się lepiej poznać. Pozwoli to budować zaufanie, a więc jest to też ciekawa metoda PR-owa. Takie działania pozwalają nie tylko zwiększyć zainteresowanie marką osobistą, ale i zatrzymać odbiorców na swoich mediach społecznościowych na dłużej.
4. Realizacje i opinie klientów
Kolejnym pomysłem na firmowe posty, które zaciekawią obserwatorów jest prezentacja wykonanych już realizacji. Może to być publikacja opinii zadowolonych klientów w formie estetycznie dopracowanej grafiki, ale i zdjęcia lub filmy pokazujące zrealizowane projekty w ramach swojej działalności. W ten sposób dasz wyraz aktywności, a także niejako pochwalisz się dokonaniami. Będzie to swoiste świadectwo umiejętności i profesjonalizmu.
Jak widzisz, te pomysły na posty w social media stanowią bogatą bazę, dzięki której możesz stworzyć plan publikacji nawet na wiele miesięcy. Wystarczy wszystko dobrze rozplanować, spisać i sukcesywnie publikować.
Przeczytaj też: Prowadzenie Facebooka – czy naprawdę potrzeba regularnych postów?
Podsumowując
Tworzenie ciekawych postów na fanpage może stanowić wyzwanie, ale jeżeli się do tego odpowiednio przygotujesz możesz efektywnie rozwijać swój marketing internetowy. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest to, aby prezentowane publikacje były po prostu ciekawe. Zastanów się więc, jakie treści Ty sam chętnie czytasz i oglądasz na Facebooku, które fanpage obserwujesz i dlaczego. Jeżeli Twój post będzie odpowiedzią na potrzeby, zainteresowania i wątpliwości odbiorców, wtedy stanie się skutecznym narzędziem marketingowym.
Wiedza w pigułce
Jak pisać posty na firmowy fanpage?
Posty na social media powinny być przede wszystkim unikatowe i odpowiadać na potrzeby i zainteresowania odbiorców. Oznacza to, że warto odejść od prezentowania wyłącznie ofert sprzedażowych, bo nikt z nas nie wchodzi na Facebook czy Instagram, aby coś zakupić, lecz by znaleźć tam rozrywkę, ciekawostki, wiedzę, fakty.
O czym pisać posty na fanpage?
Przygotowując posty na firmowy fanpage możesz poruszyć wiele kwestii, aby były one zróżnicowane. Badania wskazują, że osoby wchodzące na daną stronę na Facebooku przeglądają około 5 postów wstecz. Dlatego zadbaj, aby treści były ciekawe i różnorodne. O czym pisać? Możesz pokazywać backstage życia firmy, publikować swoje subiektywne opinie dotyczące branży, pokazywać wykonane już realizacje oraz opinie klientów. Warto również tworzyć posty edukacyjne np. webinary, livy i poradniki, w których podzielisz się swoją profesjonalną wiedzą, dając tym samym wartość odbiorcom.
Jak wygląda dobry post na fanpage?
Zadbaj nie tylko o zapewnienie odbiorcom ciekawych treści, ale także o estetyczną ich prezentację. Przede wszystkim wszelkie publikacje w postaci treści, grafiki, czy wideo powinny być dopasowane do identyfikacji wizualnej firmy. Wykorzystuj więc w nich firmowe akcenty w postaci spójnych kolorów, czcionek, form przekazu.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, o czym pisać w Social Media, koniecznie zajrzyj do naszego sklepu z ebookami. Znajdziesz tam książkę, która jest prawdziwą skarbnicą wiedzy na ten temat – KLIK. A jeśli potrzebujesz porad w zakresie obsługi social media, skontaktuj się z nami. Jako profesjonalna agencja interaktywna z Warszawy i nie tylko, wspomagamy firmy z całej Polski w rozwijaniu ich mediów społecznościowych.