6 powodów, dlaczego warto wdrożyć content wideo w firmie

Content wideo to jeden z najlepszych sposobów na osiągnięcie celów marketingowych w firmach. Sprawdź, dlaczego warto.
Czas czytania 5 minut

Wideomarketing jest jednym z najszybciej rozwijających się obecnie trendów marketingu internetowego. Klienci oczekują od firm przyjemnych i łatwych w konsumpcji treści, odpowiadających na ich wątpliwości i pytania. Wszyscy wokół zdają się mówić, że inwestycja w content wideo to “must have” każdej świadomej firmy. Zobaczmy dlaczego.

1. Content wideo poparty badaniami

W badaniu z grudnia 2020 przeprowadzonym przez www.wyzowl.com na prawie 900 osobowej grupie zarówno marketerów, jak i klientów okazało się, że dobrej jakości treści wideo dają według ankietowanych wiele korzyści. Zobaczmy jakie wyniki uzyskali ankieterzy:

  • 86% firm wykorzystuje już wideo jako narzędzie marketingowe
  • 93% marketerów uważa, że content wideo jest bardzo ważną częścią ich strategii
  • Aż 74% zdecydowało, że przez pandemię jeszcze mocniej zainwestują w treści wideo

Wśród klientów natomiast okazuje się, że 96% z nich znacznie zwiększyło czas poświęcany na content i treści wideo oglądany online. 

Czy mój klient potrzebuje content i wideo marketingu?

Klienci pytani, jak najchętniej chcieliby dowiadywać się o nowej usłudze lub produkcie decydowali, że:

  • Tylko dla 2% najlepsza byłaby krótka rozmowa ze sprzedawcą
  • 3% wybrałoby webinar
  • 7% infografikę
  • 18% zainteresowanych chciałoby dowiedzieć się takich informacji w formie tekstowej, na blogu, z postu lub pliku pdf
  • Aż 70% ankietowanych klientów mówi, że najchętniej o nowej ofercie chce dowiedzieć się z przygotowanego przez firmę filmu. 

2. Lepsze możliwości kampanii i targetowania, dzięki wideo marketingowi

Popyt na usługi marketingowe i rozwój rynku reklamy w ostatnich latach spowodował zjawisko tzw. ślepoty banerowej. Konsumenci coraz lepiej odfiltrowują hasła “przecena” “promocja” “oferta” itp. W codziennym zalewie informacji ta umiejętność wykształciła się zupełnie nieświadomie, jednak skutecznie niszczy potencjał nawet najciekawszych komunikatów graficznych i zdjęć. 

Rozwiązaniem, które wciąż działa wyśmienicie jest ruchomy obraz w dowolnej formie. Gdy jeszcze zadbamy o to, by poza treściami promocyjnymi, nasze filmy edukowały lub bawiły klienta uzyskujemy dodatkowe korzyści:

  • Dzięki nowemu rodzajowi treści dotrzemy do większej części naszej grupy docelowej
  • Content zatrzyma nowego widza na znacznie dłużej niż kampanie sprzedażowe
  • Rozwiązując problem naszego klienta uzyskamy znacznie lepsze wskaźniki (wyższy CTR, niższy koszt przejścia na stronę, czy pozyskania zapisu)

Dodatkowo serwisy społecznościowe dysponują całą gamą narzędzi pozwalających wykorzystywać content wideo jako część precyzyjnego lejka sprzedażowego (możemy dla przykładu prezentować inny komunikat osobom, które obejrzały nasz edukacyjny film do połowy, a jeszcze inny tym, którzy obejrzeli film do końca). 

3. Lepsze zrozumienie potrzeb klientów

Trudno jest przygotować dobrą serię edukacyjną o naszej usłudze lub produkcie bez przemyślenia pytań, jakie na ich temat zadaje sobie Twój klient. To kolejna okazja do zastanowienia się nad jego punktem widzenia, ograniczeniami czy poziomem wiedzy. Dodatkowo jeśli założymy, że chcemy tworzyć dla naszej grupy docelowej regularne treści wideo, dobrze będzie zaangażować się w komentarze, jakie pojawią się pod filmami od pierwszych oglądających. To pozwoli nam być znacznie bliżej naszego odbiorcy niż do tej pory i może finalnie stanowić przewagę konkurencyjną, dzięki lepszemu rozumieniu rynku. 

4. Łatwiejsza współpraca z agencją

Częstym wyzwaniem na linii współpracy klient – agencja marketingowa w zakresie content marketingu jest kwestia stworzenia wysokiej jakości merytorycznych treści. Nie ulega wątpliwości, że największym ekspertem w zakresie wiedzy o produkcie czy usłudze jest klient. Jego czas i zaangażowanie na początku współpracy jest kluczowe do wypracowania odpowiednio wysokiej jakości treści. Dzięki treściom wideo jakość tej współpracy może wystrzelić natychmiast w górę, ponieważ umożliwi agencji przygotowanie tzw. piramidy treści. 

Co to jest piramida treści?

To jeden z najlepszych sposobów na tworzenie w firmie wysokiej jakości content marketingu, przy minimalnym nakładzie czasu ekspertów. Polega on na tym, że ekspert zostaje zaangażowany tylko w tworzenie tzw. pillar content – głównej, najbardziej wartościowej treści, na przykład wywiadu, wystąpienia publicznego, webinaru, podcastu. Mając główną, najbardziej rozbudowaną treść, wzbogaconą o poglądy eksperta, jego emocje i styl wypowiedzi, można outsourcować dalsze prace do zewnętrznego zespołu agencji, może to wyglądać następująco:

1. Nagranie wywiadu z ekspertem długości 1,5h zostaje opublikowane na firmowym kanale Youtube

2. Zespół w agencji ma możliwość dzięki temu przygotować:

  • 2-3 krótkie formy wideo (1-3 minut) do opublikowania w social media: Fanpage, Instagram, Linkedin
  • Transkrypcję wywiadu w formie tekstowej do umieszczenia na blogu
  • 4-8 wpisów graficznych do social media z najważniejszymi punktami wywiadu
  • Rozbudowaną o dodatkowy research prezentację PDF rozwijającą najbardziej wartościowe wątki wywiadu – wykorzystana zostanie jako materiał do budowania bazy mailowej.

Jakie mamy więc korzyści z jednego merytorycznego content wideo?

  • Przynajmniej 12 mniejszych wysoko jakościowych porcji contentu na wszystkie platformy
  • Oszczędność czasu eksperta
  • Wysoką jakość naszych treści
  • Spójny na wszystkich kanałach komunikat

5. Mocniejsze budowanie zaufania dzięki content wideo

Wciąż skuteczny jest na rynku syndrom “osoby z telewizji”. Od początku rozwoju komunikacji wideo nauczono nas traktować ekspertów i osoby wypowiadające się publicznie jako bardziej profesjonalnych. Ale również jako lepiej przygotowanych i oferujących wyższą jakość usług. To wciąż obecny sposób postrzegania wszystkich, którzy w merytoryczny sposób komunikują się w Internecie. Dzięki przekazywaniu swojej wiedzy i edukowaniu potencjalnego klienta wchodzimy w relację mistrz-uczeń, w której zaufanie do mistrza jest niekwestionowane. Zdecydowanie warto wykorzystywać ten mechanizm. Gdyż pozwoli dostarczać na rynek merytoryczną wartość, ponieważ codziennie miliony klientów szuka rozwiązania swoich problemów właśnie poprzez konsumpcję treści wideo. 

6. Błyskawiczne wyróżnienie się na rynku

Wdrażając komunikację wideo u klientów obserwujemy natychmiastowy efekt w postaci rosnącego podziwu nie tylko klientów, ale też branży i dostawców współpracujących z daną firmą. W Polsce inwestycja w edukacyjne treści wideo nadal jest czymś, co budzi podziw i szacunek. Firma, która wykorzystuje ten rodzaj komunikacji w marketingu jest postrzegana jako nowoczesna, patrząca długofalowo. Natomiast decydenci uznawani są za pionierów w rozwoju biznesu w Internecie. Poza faktem, że buduje to zaufanie i szacunek, warto nadmienić, że jest również bardzo ciekawe w realizacji i przyjemne.

Podsumowując

Ponad 96% pytanych klientów zwiększyło ostatnio czas poświęcany na konsumowanie wideo. A 85% z nich mówi, że chętnie widzieliby więcej filmów edukacyjnych i wideo marketingu od firm. 

Jednocześnie okazuje się, że długofalowo wideo jest skuteczniejsze w marketingu i bardziej wyróżnia firmę niż banery. Dodatkowo powoduje szybsze zbudowanie zaufania i pozycji eksperta i pozwala lepiej outsourcować usługi marketingowe do agencji

Czy powinienem mówić więcej? 

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Co to jest lead sprzedażowy? Sposoby pozyskiwania

Czas czytania 3 minut Lead generation, czyli pozyskiwanie leadów to rodzaj marketingu przychodzącego (inbound marketing). Znasz lub chcesz doświadczyć sytuacji, w której potencjalny klient jako pierwszy kontaktuje się z

Landing page – Co to jest i do czego go użyć?

Czas czytania 3 minut Landing page można przetłumaczyć jako stronę lądowania, czyli miejsce, do którego trafia klient po kliknięciu w link. Główną cechą takiej strony jest prezentacja oferty firmy