6 powodów, dlaczego warto wdrożyć content wideo w firmie

Content wideo to jeden z najlepszych sposobów na osiągnięcie celów marketingowych w firmach. Sprawdź, dlaczego warto.
Czas czytania 5 minut

Wideomarketing jest jednym z najszybciej rozwijających się obecnie trendów marketingu internetowego. Klienci oczekują od firm przyjemnych i łatwych w konsumpcji treści, odpowiadających na ich wątpliwości i pytania. Wszyscy wokół zdają się mówić, że inwestycja w content wideo to “must have” każdej świadomej firmy. Zobaczmy dlaczego.

1. Video content marketing poparty badaniami

W badaniu z grudnia 2020 przeprowadzonym przez www.wyzowl.com na prawie 900 osobowej grupie zarówno marketerów, jak i klientów okazało się, że dobrej jakości treści wideo dają według ankietowanych wiele korzyści. Zobaczmy jakie wyniki uzyskali ankieterzy:

  • 86% firm wykorzystuje już wideo reklamowe jako narzędzie marketingowe
  • 93% marketerów uważa, że content wideo jest bardzo ważną częścią ich strategii
  • Aż 74% zdecydowało, że przez pandemię jeszcze mocniej zainwestują w treści wideo

Wśród klientów natomiast okazuje się, że 96% z nich znacznie zwiększyło czas poświęcany na content i treści wideo oglądany online. 

Statystyki z badań dotyczące contentu wideo

Czy mój klient potrzebuje content i wideo marketingu?

Klienci pytani, jak najchętniej chcieliby dowiadywać się o nowej usłudze lub produkcie decydowali, że:

  • Tylko dla 2% najlepsza byłaby krótka rozmowa ze sprzedawcą
  • 3% wybrałoby webinar
  • 7% infografikę
  • 18% zainteresowanych chciałoby dowiedzieć się takich informacji w formie tekstowej, na blogu, z postu lub pliku pdf
  • Aż 70% ankietowanych klientów mówi, że najchętniej o nowej ofercie chce dowiedzieć się z przygotowanego przez firmę filmu. 

Co istotne, w 2023 roku wideo nadal jest jednym z najważniejszych trendów w marketingu.

2. Lepsze możliwości kampanii i targetowania, dzięki wideo marketingowi

Popyt na usługi marketingowe i rozwój rynku reklamy w ostatnich latach spowodował zjawisko tzw. ślepoty banerowej. Konsumenci coraz lepiej odfiltrowują hasła “przecena” “promocja” “oferta” itp. W codziennym zalewie informacji ta umiejętność wykształciła się zupełnie nieświadomie, jednak skutecznie niszczy potencjał nawet najciekawszych komunikatów graficznych i zdjęć. 

Rozwiązaniem, które wciąż działa wyśmienicie jest ruchomy obraz w dowolnej formie. Gdy jeszcze zadbamy o to, by poza treściami promocyjnymi, nasze filmy edukowały lub bawiły klienta uzyskujemy dodatkowe korzyści:

  • Dzięki nowemu rodzajowi treści dotrzemy do większej części naszej grupy docelowej
  • Content zatrzyma nowego widza na znacznie dłużej niż kampanie sprzedażowe
  • Rozwiązując problem naszego klienta uzyskamy znacznie lepsze wskaźniki (wyższy CTR, niższy koszt przejścia na stronę, czy pozyskania zapisu)

Dodatkowo serwisy społecznościowe dysponują całą gamą narzędzi pozwalających wykorzystywać content wideo jako część precyzyjnego lejka sprzedażowego (możemy dla przykładu prezentować inny komunikat osobom, które obejrzały nasz edukacyjny film do połowy, a jeszcze inny tym, którzy obejrzeli film do końca). 

3. Lepsze zrozumienie potrzeb klientów

Trudno jest przygotować dobrą serię edukacyjną o naszej usłudze lub produkcie bez przemyślenia pytań, jakie na ich temat zadaje sobie Twój klient. To kolejna okazja do zastanowienia się nad jego punktem widzenia, ograniczeniami czy poziomem wiedzy. Dodatkowo jeśli założymy, że chcemy tworzyć dla naszej grupy docelowej regularne treści wideo, dobrze będzie zaangażować się w komentarze, jakie pojawią się pod filmami od pierwszych oglądających. To pozwoli nam być znacznie bliżej naszego odbiorcy niż do tej pory i może finalnie stanowić przewagę konkurencyjną, dzięki lepszemu rozumieniu rynku. 

4. Łatwiejsza współpraca z agencją

Częstym wyzwaniem na linii współpracy klient – agencja marketingowa w zakresie content marketingu jest kwestia stworzenia wysokiej jakości merytorycznych treści. Nie ulega wątpliwości, że największym ekspertem w zakresie wiedzy o produkcie czy usłudze jest klient. Jego czas i zaangażowanie na początku współpracy jest kluczowe do wypracowania odpowiednio wysokiej jakości treści. Dzięki treściom wideo jakość tej współpracy może wystrzelić natychmiast w górę, ponieważ umożliwi agencji przygotowanie tzw. piramidy treści. 

Wideo content na smartfonie kontra baner

Co to jest piramida treści?

To jeden z najlepszych sposobów na tworzenie w firmie wysokiej jakości content marketingu, przy minimalnym nakładzie czasu ekspertów. Polega on na tym, że ekspert zostaje zaangażowany tylko w tworzenie tzw. pillar content – głównej, najbardziej wartościowej treści, na przykład wywiadu, wystąpienia publicznego, webinaru, podcastu. Mając główną, najbardziej rozbudowaną treść, wzbogaconą o poglądy eksperta, jego emocje i styl wypowiedzi, można outsourcować dalsze prace do zewnętrznego zespołu agencji, może to wyglądać następująco:

1. Nagranie wywiadu z ekspertem długości 1,5h zostaje opublikowane na firmowym kanale Youtube

2. Zespół w agencji ma możliwość dzięki temu przygotować:

  • 2-3 krótkie formy wideo (1-3 minut) do opublikowania w social media: Fanpage, Instagram, Linkedin
  • Transkrypcję wywiadu w formie tekstowej do umieszczenia na blogu
  • 4-8 wpisów graficznych do social media z najważniejszymi punktami wywiadu
  • Rozbudowaną o dodatkowy research prezentację PDF rozwijającą najbardziej wartościowe wątki wywiadu – wykorzystana zostanie jako materiał do budowania bazy mailowej.

Jakie mamy więc korzyści z jednego merytorycznego content wideo?

  • Przynajmniej 12 mniejszych wysoko jakościowych porcji contentu na wszystkie platformy
  • Oszczędność czasu eksperta
  • Wysoką jakość naszych treści
  • Spójny na wszystkich kanałach komunikat

Przeczyta też: Jak nagrywać i montować video telefonem?

Pomysły na contetn wideo

5. Mocniejsze budowanie zaufania dzięki content wideo

Wciąż skuteczny jest na rynku syndrom “osoby z telewizji”. Od początku rozwoju komunikacji wideo nauczono nas traktować ekspertów i osoby wypowiadające się publicznie jako bardziej profesjonalnych. Ale również jako lepiej przygotowanych i oferujących wyższą jakość usług. To wciąż obecny sposób postrzegania wszystkich, którzy w merytoryczny sposób komunikują się w Internecie. Dzięki przekazywaniu swojej wiedzy i edukowaniu potencjalnego klienta wchodzimy w relację mistrz-uczeń, w której zaufanie do mistrza jest niekwestionowane. Zdecydowanie warto wykorzystywać ten mechanizm. Gdyż pozwoli dostarczać na rynek merytoryczną wartość, ponieważ codziennie miliony klientów szuka rozwiązania swoich problemów właśnie poprzez konsumpcję treści wideo. 

6. Błyskawiczne wyróżnienie się na rynku

Wdrażając komunikację wideo u klientów obserwujemy natychmiastowy efekt w postaci rosnącego podziwu nie tylko klientów, ale też branży i dostawców współpracujących z daną firmą. W Polsce inwestycja w edukacyjne treści wideo nadal jest czymś, co budzi podziw i szacunek. Firma, która wykorzystuje ten rodzaj komunikacji w marketingu jest postrzegana jako nowoczesna, patrząca długofalowo. Natomiast decydenci uznawani są za pionierów w rozwoju biznesu w Internecie. Poza faktem, że buduje to zaufanie i szacunek, warto nadmienić, że jest również bardzo ciekawe w realizacji i przyjemne.

Wypunktowane korzyści z zastosowania contentu wideo

Podsumowując

Ponad 96% pytanych klientów zwiększyło ostatnio czas poświęcany na konsumowanie wideo. A 85% z nich mówi, że chętnie widzieliby więcej filmów edukacyjnych i wideo marketingu od firm. 

Jednocześnie okazuje się, że długofalowo wideo jest skuteczniejsze w marketingu i bardziej wyróżnia firmę niż banery. Dodatkowo powoduje szybsze zbudowanie zaufania i pozycji eksperta i pozwala lepiej outsourcować usługi marketingowe do agencji

Czy powinienem mówić więcej? 

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Mężczyzna rysuje na tablicy żarówki jako pomysły w strategii marketingowej
Bez kategorii

Plan marketingowy – przykłady i omówienie realizacji

Czas czytania 4 minut Skuteczny plan marketingowy to sposób na to, by przyciągnąć potencjalnych klientów i dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Marketing plan jest przeważnie elementem szerszej strategii. Często

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.