Jak zmontować film na telefonie? Sprawdź, jakie są najlepsze aplikacje

Sprawdź, jakie aplikacje do montażu filmów w telefonie są najbardziej polecane. Wideo w social mediach zyskuje na popularności. Wykorzystaj to!
Czas czytania 6 minut

Wideo staje się coraz silniejszym narzędziem w marketingu internetowym. Coraz więcej przedsiębiorców prowadzących swoje social media stara się więc je wykorzystywać. Pozostali natomiast wciąż się przed tym wzbraniają ze względu na brak umiejętności dotyczących tego, jak montować filmy. Warto jednak wiedzieć, że montowanie wideo nigdy nie było tak proste jak dziś! Jakie aplikacje do montażu filmów warto wykorzystać?

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie aplikacje do montażu filmów warto zainstalować?
  • Jak montować filmy na telefonie?
  • Który video editor jest najlepszy?
  • Jak montować filmy na instagram?
  • Co musisz wiedzieć o edycji filmów na social media?
Jakie są przydatne aplikacje do montażu filmów

Wideo edytor – podstawa w tworzeniu filmów na social media

Czego potrzebujesz, aby stworzyć krótkie formaty wideo, które umieścisz na Facebooku czy Instagramie? Dwóch rzeczy! Dobrego telefonu i kilku aplikacji, a w tym dobry video editor. W tym artykule dowiesz się o kilku aplikacjach, które pokochałam do tworzenia krótkich wideo. Dobre programy do tworzenia i edycji wideo są obecnie nie tylko dostępne za darmo, ale oferują też szerokie możliwości. Dzięki temu każdy z powodzeniem może wypróbować je bez obaw, że inwestycja się nie zwróci. Musisz jedynie poświęcić odrobinę czasu, aby nauczyć się ich obsługi.

Jak montować tiktoki na telefonie? Pamiętaj, ćwiczenia czynią mistrza. Po kilku próbach montowania filmów z pewnością zauważysz satysfakcjonujące efekty. Dzięki filmom zamieszczonym w social mediach uczynisz swoje strony zdecydowanie bardziej atrakcyjnymi i ciekawszymi dla odbiorców. Jak zmontować film na telefonie i jakich programów do montażu sama używam? Zaczynajmy!

Specjalistka od marketingu przegląda aplikacje do montowania filmów

Video w firmowych social media – dlaczego warto?

Konkurencja w social mediach nigdy nie była tak duża jak obecnie. Konsekwencją jest to, że przedsiębiorcy muszą prześcigać się, aby zwrócić uwagę osób przeglądających media społecznościowe. Aby się to udało trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników. Ale jednym z ważniejszych jest to, aby wyjść naprzeciw trendom w marketingu internetowym i tym samym wykorzystywać narzędzia, których używa jeszcze niewiele osób.

Idealnym rozwiązaniem jest więc publikowanie video, co wpisuje się w najnowsze trendy w marketingu internetowym. Wciąż wiele osób zwleka z kręceniem i publikowaniem video w swoich social mediach. Warto więc wykorzystać ten czas i wyprzedzić swoją konkurencję. Zwykle jedną z przeszkód jest brak wiedzy o montażu filmów.

Przeczyta też: 6 powodów, dlaczego warto wdrożyć content wideo w firmie.

Wiedz jednak, że posiadając odpowiedni program do montażu video bez problemu sobie poradzisz.

Specjalistka od wideo marketingu nagrywa film za pomocą aplikacji do filmów

Jak zmontować film? Najlepsze aplikacje do montażu filmów

Wybrany edytor wideo ma kluczowe znaczenie dla jakości filmu. Gdyż niektóre programy do montażu wideo mogą się okazać zbyt skomplikowane na początek lub wręcz przeciwnie – oferować zbyt mało możliwości.

Dlatego warto zacząć od zainstalowania kilku aplikacji do montażu wideo i je po prostu wypróbować biorąc pod uwagę swoje indywidualne oczekiwania i potrzeby. Edytor wideo, którego ja używam na co dzień je spełnia.

Chętnie Ci opowiem zarówno o nim, jak i kilku innych, które okazują się przydatne w mojej pracy i nie tylko.

Edytor wideo – Lomotif

Lomotif to jeden z programów do montażu, który będzie działać zarówno na telefonach z systemem Android jak i na systemie iOS. Co ważne program jest darmowy – to kolejny plus.

Co możesz za pomocą tej aplikacji stworzyć? Filmy po 30 lub 15 sekund, czyli idealny czas pod np. Instagram Stories. Co więcej jest to jeden z lepszych programów pod kątem możliwości, gdyż masz bardzo szeroki wybór muzyki i to z topowych list przebojów!

Aplikacja sama montuje film pod rytm muzyki, którą wybierzesz. Możesz dodać tytuły, filtry, naklejki, choć ja osobiście z tego nie korzystam. Pamiętaj jednak, że ta aplikacja całkowicie wygłusza głos z filmu, więc jeżeli chcesz zmontować film, w którym mówisz – wiedz o tym, że nie będzie to słyszalne.

Lomotif, strona aplikacji do montażu filmów

Dlatego ta aplikacja świetnie sprawdzi się np. w montowaniu kulis Twojej marki, a już niekoniecznie podczas filmów mających na celu edukację użytkowników.

Od czego zacząć? Nagrywasz filmy na swoją rolkę aparatu, jeden za drugim, z różnych perspektyw. Finalnie dobrze mieć około 8 filmów po 7 sekund. Odpalamy aplikację i montujemy! Jak to zrobić? Zobacz tutaj w moim LIVE, gdzie krok po kroku pokazuję jak to robię.

To z pewnością pomoże Ci rozwinąć swoje możliwości w zakresie nauki kręcenia pierwszych filmów na social media i czerpaniu korzyści z wideomarketingu.

LIVE – montowanie filmów w Lomotif

inShot – aplikacje do montażu filmów

To aplikacja do wideo, która działa na systemie Android, jak i na iOS. Jest wprost genialna! Możesz w niej łączyć filmy, ciąć, dodawać muzykę (jednak ma znacznie uboższy album muzyczny niż Lomotif), dźwięk, napisy, naklejki, zmieniać filtry itd.

Dodajesz filmy, które wcześniej nagrywasz na rolkę aparatu i ustawiasz w takiej kolejności, jaka Ci odpowiada. Możesz w kilka minut przygotować ciekawy film, który odświeży Twoje treści w Social Media.

InShot, strona aplikacji do montażu filmów

InShot to narzędzie uniwersalne, dzięki czemu może trafić w gusta szerokiej grupy użytkowników smartfonów, zainteresowanych czymś więcej niż tylko kręceniem wideoklipów.

Ten program jest również narzędziem przydatnym dla tych, którzy lubią mieć szczegółowy wpływ na swoje nagrania wypróbowując różnego typu cięcia, efekty, czy ścieżki dźwiękowe.

Instruktaż po tej aplikacji również znajdziesz w linku niżej, nagrałam o tym specjalny LIVE!

LIVE – montowanie filmów w InShot

Aplikacja do wideo – Videoleap

Videoleap to wersja programu do tworzenia wideo, która umożliwia łączenie filmów i obrazów w celu utworzenia ramki podwójnej ekspozycji, co daje szersze możliwości w zakresie montażu. Posiada system zaawansowanych warstw transformacji i fuzji. Pozwala również dodawać dodatkowe animacje, teksty oraz emotikony.

Na uwagę zasługuje tu również funkcja Green Screen umożliwiająca usunięcie tła lub pierwszego planu z poszczególnych materiałów wideo.

Program do edycji wideo – Mojo

Aplikacja Mojo to doskonały program do edycji wideo na smartfonie. Dzięki niej w prosty i szybki sposób z jednego zdjęcia lub screena zrobisz PRO Story. Jest to program, w który z pewnością warto zainwestować czas myśląc o tworzeniu Instagram Stories.

Wersja PRO pozwala na tworzenie relacji na bardzo wysokim poziomie. Dzięki niej można stworzyć dynamiczne stories z animacjami i niebanalnymi efektami. Aplikacja oferuje 12 kategorii tematycznych, w których znajdziemy 18 darmowych szablonów. Dodatkowo możemy wszystko edytować i dostosować do naszych potrzeb.

Aplikacja w wersji podstawowej jest bezpłatna z możliwością poszerzenia ilości szablonów za dodatkową opłatą. Aktualnie jednak mogą ją docenić tylko użytkownicy smartfonów z systemem IOS.

Program do wideo – VN video editor

VN aplikacja do montażu filmów

Aplikacja VN do montowania wideo zawiera kilka naprawdę świetnych funkcji, które mogą z łatwością obsługiwać zarówno osoby początkujące, jak i już nieco bardziej zaawansowane. Na pozór program może wydawać się dość skomplikowany ze względu na interfejs.

Dlatego polecam stworzyć najpierw próbny projekt, aby móc przeprowadzić edycję wideo metodą prób i błędów.

Podsumowując

Jak montować filmy na telefonie?

Aplikacje do robienia filmików są dziś bardzo popularne i to bardzo dobrze. Skoro są darmowe to czas ich używać! A co więcej, oferują one coraz bogatsze możliwości w zakresie kreowania wideo na potrzeby rozwoju swojej marki w social media.

Wybrany program do tworzenia filmów może pomóc Ci przebić się przez działania konkurencji i cieszyć się rozwojem za sprawą rozbudowanych opcji montażu. Filmy w social media stają się coraz bardziej popularne, dzięki czemu z powodzeniem możemy wykorzystać ich potencjał reklamowy oraz PR-owy. Gdy wypróbujesz już różne aplikacje, z pewnością z czasem będziesz opierać się na jednej lub dwóch ulubionych, które spełnią konkretne oczekiwania.

Tworząc firmowe wideo możemy osiągać nie tylko większe zasięgi w mediach społecznościowych, docierać do większego grona potencjalnych klientów, ale również uzyskać lepsze efekty sprzedażowe.

Jak zmontować film z krótkich filmików?

  1. Otwórz program do edycji wideo i zaimportuj wszystkie pliki wideo, które chcesz połączyć.
  2. Ustaw filmy w docelowej kolejności.
  3. Przesuwaj wideo dowolnie na ścieżce.
  4. Wybierz Menu “Plik” > “Eksportuj film” i wyszukaj odpowiedni format pliku, np. MP4.
Jakie są korzyści z publikowania wideo

Wiedza w pigułce

Jakie jest najlepszy darmowy program do montowania filmów?

Do montowania filmów wykorzystaj m.in.:

  • InShot
  • Lomotif
  • Videoleap
  • Mojo

Na co zwrócić uwagę montując filmy na potrzeby social media?

Aby filmy na social media przynosiły efekty marketingowe musisz zadbać nie tylko o wybór odpowiedniego programu do edycji, który zapewni Ci szereg niezbędnych opcji. Dobry program je umożliwia.

Wiesz już, jak zmontować filmik na telefonie. To jednak nie wszystko. Ważny jest przede wszystkim dobór odpowiedniej tematyki filmów, aby zainteresowała odbiorców i zachęciła ich do powrotu na Twoje social media. Może to być prezentacja backstage firmy, treści edukacyjnych i rozrywkowych, czy też opisy realizacji lub opinii zadowolonych klientów.

KLIKNIJ I ZAPISZ SIĘ NA VIDEOBOOK

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o tym, jak nagrywać i montować wideo telefonem, zapraszam Cię do zapisania się na mój Videobook. Dostaniesz tam solidną dawkę wiedzy oraz wskazówek, dzięki którym za pomocą filmów publikowanych w social media rozwiniesz swoją działalność i prześcigniesz konkurencję.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Mężczyzna rysuje na tablicy żarówki jako pomysły w strategii marketingowej
Bez kategorii

Plan marketingowy – przykłady i omówienie realizacji

Czas czytania 4 minut Skuteczny plan marketingowy to sposób na to, by przyciągnąć potencjalnych klientów i dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Marketing plan jest przeważnie elementem szerszej strategii. Często

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.