Gdy myślisz o kredytach, ubezpieczeniach czy ogólnie o finansach, może masz w głowie nudną pracę biurową, w której przecież nic się nie dzieje. Co takiego można więc pokazać w social mediach poprzez wideo? Przekonaj się przeglądając relację ze szkolenia dla TDF Kredyty i Ubezpieczenia, które przeprowadziłam w sierpniu w Rzeszowie. Szkolenie z wideo marketingu dla branży finansowej – zapraszam!
Czy można ciekawie pokazać „trudną” medialnie branżę w mediach społecznościowych?
Z jednej strony branża finansowa może wydawać się niezbyt ciekawa do pokazania na social mediach. Z drugiej jednak drzemie w niej ogromny potencjał – bo ile znasz firm takich jak TDF, które regularnie udzielają się np. na Instagramie lub Facebook? No właśnie! Jeśli nawet kojarzysz podobną firmę, to zapewne jest ich niewiele.
Dlatego uważam, że warto pomyśleć nad reklamą w różnych portalach społecznościowych i tworzyć angażujące treści. Przygotowując odpowiednią strategię komunikacji i wykorzystując zastosowanie video można nawet pozornie nieciekawą branżę zaprezentować w efektowny sposób i przyciągnąć do niej potencjalnych klientów. Wystarczy postawić na profesjonalne szkolenie z wideo marketingu.
Wykorzystanie marketingu video w branży finansowej
Są branże, o których możemy powiedzieć, że są „medialne” np. beauty, fitness, fotografia itp. Mamy w nich bowiem prawdziwe pole do popisu, jeżeli chodzi o pokazanie zasobów danej firmy, jej oferty, a także w zakresie przygotowywania contentu, który będzie odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania szerokiego grona odbiorców.
Są jednak branże, które nieco trudniej pokazać w taki sposób, aby przyciągnąć nowych odbiorców i utrzymać ich na dłużej. Jedną z nich jest właśnie branża finansowa. Wynika to z tego, że o ile przykładowo w branży beauty możemy pokazywać odbiorcom efekty zabiegów, edukować ich o pielęgnacji urody itp., to w branży finansowej mamy znacznie mniejszy zasób treści, którymi będzie zainteresowana grupa docelowa i to w regularnej relacji i komunikacji. Co zrobić, jeżeli Twoja branża jest niszowa lub niezbyt medialna?
Odpowiedzią jest wdrażanie kampanii video ucząc się od specjalistów marketingu. Tak właśnie zdecydowała się zrobić firma TDF Kredyty i Ubezpieczenia zapraszając mnie na szkolenie z wideo marketingu.
Wykorzystanie kampanii video – dlaczego warto?
Video marketing stał się wiodącym trendem wśród narzędzi marketingowych. Z czego to wynika? Spójrzmy na dane. Według specjalistów do końca roku 2020 aż 80% ruchu w Internecie było związane z oglądaniem video w mediach społecznościowych. Natomiast socjolodzy podkreślają, że staliśmy się społeczeństwem obrazkowym i aż 65% światowej populacji to wzrokowcy. Oznacza to, że wzrok większości z nas w sposób niekontrolowany koncentruje się najpierw na obrazie, pomijając tekst. Warto to wykorzystać i wdrożyć video marketing w swojej firmie!
Treści video powodują wzrost zaangażowania wśród użytkowników. Ludzki mózg potrzebuje 1/10 sekundy aby przeanalizować i zrozumieć obraz. Jednak musi też minąć aż 60 sekund, aby przeanalizować tekst, który zawiera około 250 słów. 20% użytkowników przeczyta tekst, 80% użytkowników wybierze video content.
Wniosek? Jeżeli chcesz wyprzedzić konkurencję (bo nadal niewielu przedsiębiorców wykorzystuje kampanie video w swoim marketingu) i przyciągnąć nowych odbiorców przygotuj content oparty na video. Możesz do tego wykorzystać pracowników agencji, swoje zasoby wewnątrz firmy, aby tworzyć treści na potrzeby skutecznej kampanii. Przydatne okaże się również skorzystanie z usług agencji, która prowadzi szkolenia w tym zakresie. Tak jak zrobiła to ekipa TDF Kredyty i Ubezpieczenia.
Szkolenie z video marketingu dla TDF Kredyty i Ubezpieczenia – START!
Szkolenie z wideo marketingu dla TDF Kredyty i Ubezpieczenia rozpoczęliśmy od zapoznania i obejrzenia siedziby firmy, by móc odkryć potencjał poszczególnych miejsc pod kątem tła do kręcenia filmów. Moje szkolenia z marketingu rozpoczynam zawsze od części teoretycznej. Tak i było z tym szkoleniem. Wytłumaczyłam uczestnikom, w jaki sposób nagrać ciekawe wideo na potrzeby social media oraz co zrobić, aby zachować w tym spójność.
Dlaczego spójność contentu jest istotna?
Prowadząc każde moje szkolenie dla różnych branż zawsze podkreślam uczestnikom, jak istotne jest to, aby kampania marketingowa i materiały publikowane w jej ramach były spójne pod względem formy, wizualności, estetyki. Istotne jest także, aby wszystko współgrało z identyfikacją wizualną firmy.
Przeczytaj: 5 sposobów na to, aby Twoje grafiki w Social Media wyglądały lepiej
Każda marka powinna mieć swój kolor przewodni, 1-2 czcionki, których używa w materiałach marketingowych, logotyp, a także spójną formę wdrażanych kampanii. Dzięki temu Internet Marketing jest dopracowany i bardziej efektywny. Warto też pamiętać, że forma reklam sponsorowanych również powinna być spójna z identyfikacją wizualną firmy.
Szkolenie dla TDF – przechodzimy do praktyki
Gdy omówiliśmy działania marketingowe dotychczas prowadzone przez firmę TDF Kredyty i Ubezpieczenia, a także poruszyliśmy kwestię nowych wdrożeń i teorii na temat video marketingu, przyszedł czas na zajęcia praktyczne i ćwiczenia. Pokazałam również, jak ważne jest zachowanie odpowiednich ustawień oraz jak zachowuje się światło naturalne oraz sztuczne w soczewce aparatu.
Przedstawiłam grupie TDF przykładowe pomysły na to, w jaki sposób nagrać wideo z codziennego życia firmy oraz zaproponowałam harmonogram obowiązków dotyczący prowadzenia kanałów mediów społecznościowych przez zespół TDF. Uznaliśmy, że pokazywanie backstagu pracy oraz nagrywanie treści edukujących odbiorców będzie dla tej branży najlepszą formą realizacji strategii video marketingowej.
Strategia na wideo marketing
Nasza strategia kampanii marketingowej opierała się na dwóch czynnikach. Wysokiej jakości treści wizualnej (z naciskiem na video) oraz konkretnych pomysłach na content. Po przeanalizowaniu dotychczasowych działań podejmowanych przez uczestników szkolenia doszliśmy do wniosku, że warto skupić się na treści wizualnej – video. Stworzyliśmy kilkanaście przykładowych, unikalnych materiałów video, które staną się świetną bazą dla reklam, a także publikacji w mediach społecznościowych firmy.
Materiały video podzieliliśmy na:
- Wizerunkowe – prezentowaliśmy zespół firmy. Dzięki temu potencjalni klienci odwiedzający strony internetowe i social media lub siedzibę firmy będą kojarzyli te osoby. W ten sposób budowane będzie zaufanie do zespołu i ich usług, a także okaże się łatwiejszym, aby nawiązać kontakt.
- Sprzedażowe – tutaj również wykorzystamy wizerunek poszczególnych osób z zespołu, które będą prezentować najciekawsze realizacje z ich krótką charakterystyką, a także opinie zadowolonych klientów, którzy już skorzystali z usług TDF.
- Edukacyjne – przygotowaliśmy pomysły na materiały video, w których zespół będzie edukować o wadach i zaletach konkretnych rozwiązań z tematyki branży finansów.
W ten sposób zbudowaliśmy strategię content marketingową opartą na video, której celem jest ukształtowanie wizerunku firmy godnej zaufania. Wykorzystanie sylwetek osób z zespołu firmy w materiałach skraca dystans między potencjalnym klientem a marką. Video buduje zaufanie odbiorców w stosunku do firmy i to znacznie szybciej niż jakakolwiek inna forma przekazu. Zanim ktoś kupi dany produkt lub usługę, musi zaufać marce i jej przedstawicielowi.