Rób content marketing, jakiego będą Ci zazdrościć!

Content marketing to obecnie kluczowa droga w osiągnięciu celów marketingowych. Dowiedz się, na czym polega i jak tworzyć wartościowe treści.
Czas czytania 12 minut

Prowadzisz firmę i Twoim celem są większe zyski. To oczywiste! Jednak, aby wyprzedzić konkurencję i realizować kolejne cele biznesowe, musisz zadbać o efektywny marketing internetowy. Wielu przedsiębiorców wciąż koncentruje się w tym zakresie na tradycyjnym marketingu opartym na reklamach typu banery, czy wyłącznie prezentacja ofert sprzedażowych. Musisz jednak wiedzieć, że dziś to za mało! Jeżeli chcesz pozyskać więcej nowych klientów z Internetu, odpowiedzią staje się marketing treści. Na czym polega i dlaczego warto iść tą drogą? Podpowiadam! Zaprezentuję Ci też cztery przykłady polskich przedsiębiorców, którzy stosując działania content marketingowe osiągnęli sukces sprzedażowy i wizerunkowy. Zaczynajmy!

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co to jest content marketing?
  • Jakie są skuteczne działania content marketingowe?
  • Co mówią badania o content marketingu?
  • Dlaczego warto inwestować czas i inne zasoby w content marketing dla firm, aby pozyskiwać potencjalnych klientów?
Ekran laptopa z napisem content marketing

Content marketing w mediach społecznościowych

Rozwijając swoją firmę pewnie chciałbyś czerpać z możliwości rynku internetowych rewolucji i bazy potencjalnych klientów robiących zakupy w Sieci. Jak to zrobić? Upraszczając, masz dwa główne podejścia. Pierwsze to publikowanie banerów sprzedażowych i krzyczenie haseł typu “sprzedam, kup teraz, super promocja”, a drugie to content marketing w mediach społecznościowych i nie tylko.

Efekty działań content marketingowych przyjdą z czasem!

Mówi się, że content jest skuteczny, ale tylko dla tych, którzy wytrwają. To prawda. Otóż, jeżeli w ogóle mam Cię przekonać do wdrażania tego rozwiązania, muszę uprzedzić, że efekty przyjdą z czasem. Nie możesz oczekiwać, że Twoja praca w działań content marketingowych zwróci się już w pierwszym, czy drugim miesiącu. Dlaczego, mimo to warto inwestować swój czas i zasoby finansowe w marketing treści?

W tym artykule zaprezentuję Ci, co mówią wiarygodne badania oraz pokażę przykłady ludzi, którzy wytrwali i osiągnęli sukces wdrażając działania content marketingowe.

Etapy działań content marketingowych

Wyniki badań o content marketingu

Na początek zaprezentuję trochę danych z badań o content marketingu, bo to one dowodzą, że mówimy o rozwiązaniach, które są sprawdzone i efektywne. Na portalu Demand Metric – https://www.demandmetric.com, znaleźć można infografikę „Why you need content marketing?”, która prezentuje szereg wyników badań opartych na ankietach przeprowadzonych z przedsiębiorcami i odbiorcami content marketingu. Możemy tu znaleźć informację wskazującą, że content marketing kosztuje 62% mniej niż marketing tradycyjny. Wskazuje się, że na 1 wydany dolar, marketing treści przynosi 3 krotnie większy zwrot z inwestycji niż tradycyjny marketing.

Statystyki wskazują, że 86% ludzi pomija reklamy telewizyjne, co oznacza, że nie wpływają one na zwiększenie sprzedaży lecz jest to kwestia prestiżu (a nie efektywności marketingu). Bardzo dużo ludzi ignoruje też wysyłki typu direct mail i szybko od-subskrybuje newslettery, które mają charakter wyłącznie sprzedażowy.  Sytuacja się zmienia, gdy te treści są wartościowe dla odbiorców. A to zapewnić mogą działania content marketingowe.

Natomiast okazuje się, że aż 70% badanych osób, które kiedykolwiek dowiedziało się o ofercie danej firmy, woli uzyskać tę wiedzę poprzez np. ciekawy artykuł niż tradycyjną reklamę o charakterze sprzedażowym. Przy czym 60% ankietowanych wskazuje, że lubią czytać ciekawy content przygotowany przez marki. Dlatego nie zwlekaj i zacznij wdrażać działania content marketingowe także w swojej firmie. Dobry content działa! Marketing tradycyjny a internetowy może się uzupełniać!

Nagroda za działania content marketingowe - złoty i srebrny medal

Jaki jest z tego wniosek? Odbiorcy treści preferują otrzymywać treści marketingowe, które odpowiadają na ich potrzeby i wnoszą pewną wartość, a nie tylko prezentują ofertę firmy. Co oznacza, że treści będą atrakcyjne dla odbiorców? Content marketing to edukacja, bawienie klienta, mówienie do niego rzeczy, których on sam szuka jeszcze zanim będzie gotowy Ci zaufać. Wykorzystaj to w swoim marketingu i w mediach społecznościowych! Budowanie relacji sprawi, że potencjalni klienci docenią publikowane treści i zostaną z Tobą na dłużej.

Pigułka wiedzy o formie content marketingowej

Wiesz już, że obecnie mamy dwie główne drogi w marketingu: tradycyjną i content marketing. Tradycyjny marketing koncentruje się na komunikacji sprzedażowej, czyli wyraźnej prezentacji oferty firmy za pomocą banerów, ulotek, reklam. Kolokwialnie można to ująć, jako wykrzykiwanie do potencjalnych klientów haseł typu „sprzedam”, „promocja”, „super oferta” itp. Mamy tu jednoznaczne założenie – przedsiębiorca wprost pokazuje, co chce sprzedać, a odbiorca ma to kupić. Ale niestety to już nie działa! 

Konkurencja w Internecie jest na tyle duża, że musimy docierać do osób, które być może jeszcze nie wiedzą, że potrzebują naszej oferty. Samo jej zaprezentowanie nic nie da. Tacy klienci samodzielnie szukają ofert w Internecie, a nie wybierają tych, które akurat im pokazano. Dlaczego? Bo nie wzbudzają zaufania. Jak więc przyciągnąć potencjalnych klientów? Wykorzystując długofalowe działania content marketingowe.

Jak stworzyć content - infografika

Co to jest content marketing? 

Content marketing to edukacja, bawienie klienta, mówienie do niego rzeczy, których on sam szuka jeszcze zanim będzie gotowy Ci zaufać. To nic innego, jak dotarcie do odbiorców za pomocą tworzenia treści, które ich zainteresują i będą dla nich wartościowe. Jako założenie strategii marketingowej, efektem ma być oczywiście przyciągnięcie nowych potencjalnych klientów. 

Co rozumiemy jako treść wartościową dla odbiorcy ? Przede wszystkim zastanów się, dlaczego Ty sam przeglądasz media społecznościowe i konkretne strony internetowe? Szukasz tam rozrywki, ciekawych lub edukujących informacji, atrakcyjnych obrazów i wideo – nie przeglądasz social mediów, aby coś kupić.

Content marketing nie jest jednostronnym przekazem reklamowym, ale przedsięwzięciem, które ma budować długotrwałe relacje z daną grupą odbiorców za pomocą przekazywania im wartościowych dla nich treści i wzbudzaniu określonych emocji. Dobry content marketing spełnia te założenia i jest dopasowany do potrzeb i oczekiwań konkretnej grupy docelowej, która w przyszłości może znaleźć się w miejscu, jakie wskażesz – na Twojej stronie internetowej dokonując zakupu. Wyznacz więc najpierw buyer persony i dobierz do nich przekaz.

Wartościowe treści content marketingowe to:

  • podcasty
  • kanały audio np. YouTube
  • wideo
  • e-booki
  • prowadzenie bloga
  • mailingi i newslettery
  • grafiki i infografiki
  • artykuły tematyczne
  • prezentacje
  • publikacje w social mediach
  • webinary
  • vlogi
  • case studies

Jaki płynie z tego wniosek? Mamy niesamowicie bogaty wybór treści i możliwości, jakie możemy zaoferować dla swoich potencjalnych klientów. Content marketing pozwala nie tylko budować wizerunek, przekazywać wartościową treść przyciągając w ten sposób przedstawicieli naszej grupy docelowej, ale także osiągać cele marketingowe i biznesowe. Ponadto contentowe treści pozwalają podnosić wyniki pod kątem SEO (opisy kategorii, unikalne treści, teksty na blogu firmowym, opisy produktów, frazy kluczowe). Dobry content – jakie daje główne korzyści?

Cele, które można osiągnąć za pomocą content marketingu:

  • budowanie świadomości marki
  • budowanie wizerunku marki
  • utrzymanie klientów
  • pozyskiwanie nowych klientów
  • zwiększenie ruchu na stronie internetowej
  • wzrost zysków
  • przyciągnięcie i utrzymanie uwagi odbiorców
  • zbudowanie zaufania do marki
  • zaangażowanie odbiorców w komunikację z marką
  • pozyskanie większej liczby leadów
  • generowanie leadów sprzedażowych lepszej jakości
  • wzrost w wynikach wyszukiwania
  • dotarcie do Twojej grupy docelowej
  • korzyści z punktu widzenia SEO
  • zgodność z Google Trends

Jak widzisz, efekty content marketingu są wyjątkowo atrakcyjne, ale główną konsekwencją jest pozyskanie klientów i zwiększenie przychodów firmy za pomocą tworzenia treści. Według ContentStream klient, zanim zdecyduje się na zakup danego produktu, korzysta ze średnio 11 źródeł pozwalających uzyskać informacje o produkcie. Wykorzystaj to w marketingu internetowym wykorzystując tworzenie treści.

Specjalistka od content marketingu wpada na nowy pomysł

Dzięki marketingowi treści możliwe jest szybsze budowanie relacji z klientem poprzez informacje, których on właśnie poszukuje. Ponadto według danych 82% potencjalnych klientów po częstym kontakcie z treściami content marketingowymi, pozytywniej postrzega daną firmę i darzy ją rosnącym zaufaniem. Ma to niebanalne znaczenie w realizowaniu przyjętej strategii marketingowej i właściwej prezentacji usług oferowanych odbiorcom.

Dlaczego content marketing przynosi efekty?

Ludzie płacą dodatkowe pieniądze, aby móc nie oglądać reklam (AdBlock, YouTube Premium, Spotify Premium itd.). Jeżeli więc marketing firmy koncentruje się wyłącznie na tworzeniu reklam i nie prezentuje wartościowego contentu (nie edukuje, nie bawi, nie daje wartości) to nie osiągnie celów biznesowych. Dlatego tak istotna jest dobrze wdrażana strategia marketingowa dopasowana do potrzeb grupy docelowej.

Potwierdzeniem tej tezy jest również zjawisko ślepoty banerowej. Pomimo że patrzymy na baner przewijając jakąś stronę internetową, nasz mózg wykształcił w sobie przyzwyczajenie wizualne, co sprawia, że nie przyswaja takich reklam. Dlatego chcąc wejść w interakcję z potencjalnymi klientami, nie możesz jedynie skupiać się na pokazywaniu im reklam, gdyż z ich punktu widzenia wartościowszy jest marketing treści.

Model E-A-T, czyli: eksperckość, autorytet, wiarygodność – takie wartości powinny przyświecać tworzeniu treści. Edukuj nimi swoich odbiorców i rozwiewaj ich wątpliwości. Wiedząc, że dostarczasz takiego contentu, w razie nowych pytań, właśnie do Ciebie zwrócą się w pierwszej kolejności.

Warto więc pójść w kierunku content marketingu i edukować, bawić, inspirować i to zanim ktoś nam jeszcze za to zapłaci, żeby utrzymać uwagę na Twojej firmie, pomyśle, czy marce osobistej. Wówczas w długiej perspektywie masz szansę zbudować bazę odbiorców, której będzie odpowiadało to, co oferuje Twoja firma. Dzięki temu nawet bardzo mała firma ma szansę zarabiać duże pieniądze zwiększając ruch na stronie internetowej. 

Kto robi dobrze content marketing na polskim rynku? Content marketing – przykłady

Przykład 1. Patryk Konicki – trener personalny

Strona internetowa trenera personalnego

Patryk samodzielnie prowadzi swój profil na Instagramie, ma założoną stronę internetową, nagrywa materiały na kanał YouTube. Za pomocą odpowiedniego tworzenia treści i wdrażania strategii marketingowej, osiąga sukcesy. Zarabia między innymi na tym, że sprzedaje swoje zestawy e-booków o gotowaniu, przepisach kulinarnych, układa diety i plany treningowe.

Co robi Patryk w zakresie content marketingu, że stał się popularny w mediach społecznościowych? Otóż tworząc spójny content marketing daje wartość swoim odbiorcom, a nie tylko prezentuje im ofertę sprzedażową. Wykorzystując w tym celu różne kanały komunikacji realizuje określoną strategię.

Tworzenie treści skupia się tu  na udzielaniu wskazówek żywieniowych, uświadamianiu o produktach spożywczych i przede wszystkim robieniu tego wszystkiego w sposób systematyczny. Takie treści przeplata ofertami i odwołuje do swojego sklepu internetowego.

Na przestrzeni lat realizując określoną strategię w sposób długofalowy i spójny, Patryk wyrobił sobie opinię eksperta interesując marketingiem treści, dzięki czemu jego wizerunek w Sieci nabrał mocy autorytetu i tym samym zyskał popularność. Efektem jest nie tylko więcej obserwujących, ale i osiąganie celów sprzedażowych za pomocą wdrażania strategii marketingowej poprzez tworzenie treści.

Zastanów się więc jakie wartości Ty możesz przekazać swoim odbiorcom, aby zachęcić ich do obserwowania swojej działalności w sposób regularny. Tworząc spójny content marketing oraz dbając o prezentowanie interesujących treści odpowiadających na potrzeby ludzi, przyciągniesz ich do siebie. Możesz to osiągnąć dobrym marketingiem treści.

Jak długo może to trwać? Oczywiście wpływ ma wiele czynników, ale zakłada się, że od roku do dwóch. Czas ten można oczywiście skrócić w zależności od posiadanych zasobów – czasu i budżetu marketingowego na reklamy sponsorowane w mediach społecznościowych. Musisz być więc konsekwentny w swoich działaniach marketingowych, poprawiać skuteczność i dbać o to, by regularnie Twój content się pojawiał. Efekty content marketingu przyjdą!

Głównym problemem osób nie mających zasobów finansowych na inwestowanie w profesjonalne działania z zakresu content marketingu, jest brak konsekwencji i niecierpliwość, albo niska jakość contentu.

Pamiętaj, że content marketing to proces, który musi trwać, aby móc cieszyć się efektami naszych działań.

Przykład 2. Przygody przedsiębiorców

Content na stronie internetowej firmy

Wielu z przedsiębiorców pewnie zna lub przynajmniej kojarzy kanał na YouTube – Przygody Przedsiębiorców. Założyciele zbudowali markę w oparciu o usługi YouTubowe i wdrażając systematycznie content marketing. Panowie od przeszło czterech lat konsekwentnie dodają filmy o przedsiębiorcach. Przeprowadzają z nimi wywiady i rozmawiają o ich biznesach.

Na przestrzeni lat wyraźnie widać, jak założyciele dopracowywali swoje materiały content marketingowe pod kątem jakości i kreacji estetycznej. Mimo że jakość i forma materiałów tu znacząco ewoluowały, to główny cel content marketingu wciąż jest spójny.

Kanał generuje trakcję, co jest jednym z celów tworzenia content marketingu. Jednak oprócz tego posiadają stronę internetową, na której możemy znaleźć informację, że łączą YouTube i biznes. Oznacza to, że prezentują na niej swoją ofertę usługową skoncentrowaną na pomaganiu przedsiębiorcom pozyskiwać wartościowe leady z wykorzystaniem platformy YouTube. Pomoc w budowaniu efektywnych kanałów na YouTube stanowi tu dla nich główny dochód. Natomiast sukces, jaki osiągnął kanał w mediach społecznościowych jest najlepszym dowodem profesjonalizmu i efektywności ich działań content marketingowych.

Czy łatwo jest zrobić taki kanał? Oczywiście, że nie. Wymaga to bowiem nie tylko konkretnego pomysłu na content marketing i czasu poświęcanego na jego systematyczne realizowanie, ale również odpowiedniej oprawy. Istotne znaczenie ma tu przede wszystkim wysoka jakość treści realizowanych na potrzeby content marketingu.

Oprawa wizualna tworzonych treści (miniaturki, napisy, kolorystyka itd.), prezencja i charyzma prowadzących, merytoryczne przygotowanie do wywiadów, promocja – to tylko niektóre elementy mające znaczący wpływ na to, czy kanał osiągnie sukces i czy marketing treści okaże się efektywny.

Jeżeli więc chcesz wpływać na rozwój swojej firmy za pomocą content marketingu, przeanalizuj swoje zasoby oraz weź pod uwagę czynniki, jakich będziesz potrzebować do systematycznej realizacji strategii content marketingowej.

Znaczenie prezentacji wizerunku w działaniach content marketingowych

Czy można robić content marketing w mediach społecznościowych będąc skutecznym, zarabiając dużo pieniędzy, a jednocześnie nie pokazując swojego wizerunku? Wciąż jest wielu przedsiębiorców, którzy niekoniecznie chcą prezentować swoją twarz w social mediach i pokazywać swój wizerunek w Internecie, ale chcieliby mieć zysk z tego, jaki generuje ruch w Sieci i efekty content marketingu.

Czy można pokazać przykład osoby, która jest anonimowa w Internecie, ale stworzyła efektywny marketing treści, który pozwolił osiągnąć cele sprzedażowe i PR-owe? Tak! Przykładem jest Phil Konieczny. Przyjrzyjmy się jego działaniom w zakresie content marketingu.

Przykład 3. Phil Konieczny

Phil Konieczny opowiada o kryptowalutach prowadząc kanał na YouTube od przeszło czterech lat. Na przestrzeni tego okresu zaczęło go obserwować ponad 200 000 subskrybentów, a ten wynik świadczy o sukcesie. Phil przeprowadza i publikuje analizy kryptowalutowe publikując prezentacje, na których nie pokazuje swojej twarzy. Jego marketing treści opiera się więc na wiedzy w danej dziedzinie, którą się dzieli z odbiorcami.

W każdym z nagrań Phil analizuje ostatnie wydarzenia z rynku kryptowalut na podstawie artykułów i innych źródeł. Podobne treści publikuje w postaci krótszych informacji na innych kanałach społecznościowych np. Twitterze. Co ciekawe, nawet gdy Phil występuje w wideo np. podczas przeprowadzanych z nim wywiadów, zakłada wówczas maski, by nie było widać jego twarzy. Jest więc dobrym przykładem przedsiębiorcy, który wzbudza zaufanie, osiąga wysokie zyski ze swoich działań w Internecie,  mimo że nie prezentuje wizerunku. Jest dowodem, że taki marketing treści również działa!

Jak w takim razie wygląda jego content marketing na medium wizualnym, jak np. Instagram? Jego publikacje to mix zdjęć z życia prywatnego (prezentacja hobby, wycieczek, życia codziennego), inspirujących cytatów, linków do wiadomości ze świata kryptowalut. Wykorzystuje więc trzy filary spójnego contentu.

Nie daj się ograniczać i niech Twoja strategia content marketingowa działa

Dlaczego przykład działalności Phila Koniecznego może być dla Ciebie ważny? Otóż zyskujesz świadomość, że nawet jeżeli posiadasz pewne ograniczenia czy określone preferencje, to możesz dopasować swoją strategię content marketingu do siebie. Z tym, że wówczas musisz bazować na dawaniu wartości odbiorcom w taki sposób, by wypracować w nich przekonanie o Twoim profesjonalizmie.

Jeżeli będziesz konsekwentnie realizować swój content marketing przez rok czy dwa, możesz wygenerować z tego optymalne zyski. Jest to bardzo wygodne, gdyż z czasem koszty stałe spadają, a marżowość takich produktów internetowych znacząco rośnie. Grunt byś zrozumiał, czego potrzebują Twoi odbiorcy i konsekwentnie im to dostarczał – z czasem już jako płatne produkty. 

Jaki content może natomiast robić większa firma a nie marka osobista?

Przykład 4. Morele – sklep internetowy

Strona internetowa sklepu Morele

Morele jest świetnym przykładem na realizowanie wysokiej jakości contentu firmowego. Firma zajmuje się sprzedażą monitorów i prowadzi sklep internetowy. Oprócz tego, że Morele oferuje bardzo bogaty wybór w swoim asortymencie sklepu internetowego, to do większości poszczególnych produktów ma nagrane wideo.

Wideo w działaniach content marketingowych działa!

Firma angażuje frontmana, który występuje w filmach i w ciekawy sposób omawia poszczególne produkty oferowane przez sklep pokazując, jak działają w praktyce i w różnych warunkach. Mimo że stworzenie tych filmów wymagało znacznych nakładów finansowych oraz pracy, to zaletą jest, że będą pracować na siebie przez cały czas. Wykorzystując różne kanały komunikacji można bowiem dotrzeć do konkretnej grupy docelowej dając im wartość na dany temat.

Kanał MoreleTV na YouTube ma wielu subskrybentów, a poszczególne filmy wiele wyświetleń. Z pewnością więc kanał generuje znaczący wpływ na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym. Ta marka jest w stanie dostarczyć content, który odpowiada grupie docelowej. Warto więc się nią zainspirować.

Konsekwencja – słowo klucz dla content marketingu

Zaprezentowałem Ci cztery przykłady, jak może wyglądać content marketing w praktyce. Możesz się nimi zainspirować i wyciągnąć ciekawe wnioski także dla własnej strategii content marketingowej. Jak pewnie zauważyłeś, słowem klucz dla content marketingu jest – konsekwencja.

Badanie z firmy Optinmonster wskazuje, że największym wyzwaniem dla przedsiębiorców przy tworzeniu wideo i innych treści jest to, że trudno jest im wymyślić ciekawy, angażujący content. 65% osób zapytanych o to, jaki mają problem z content marketingiem  powiedziało, że brakuje im ciekawego pomysłu. Natomiast 62% ankietowanych nie wie, jak mierzyć zwroty z takiej formy marketingu. Przyczyną jest to, że dodanie filmu czy artykułu nie generuje zysku od razu.

Cierpliwość w publikowaniu treści content marketingowych popłaca!

Content marketing to kula śniegowa, którą musisz systematycznie toczyć, aby później móc na niej zarabiać. 60% osób wskazuje, że nie potrafi tworzyć contentu regularnie, bo zawsze coś innego ich rozprasza lub zajmuje czas. Dlatego, jeżeli chcesz tworzyć skuteczny content marketing, musisz uzbroić się w cierpliwość i być konsekwentnym.

Podsumowując

Wniosek jest więc prosty – bez contentu nie ma efektywnego marketingu w Internecie. Obecnie jest to właściwa forma promocji. Sprawdza się najlepiej i wydaje się mieć największy potencjał zarówno komunikacyjny, PR-owy, jak i sprzedażowy. Poprzez wartościowe treści skierowane do klientów, możemy stworzyć z nimi więź. I zyskać w nich aktywnych zwolenników marki, którzy zaczną ją samodzielnie promować. Finalnie content powinien spełniać zarówno potrzeby marki, jak i odbiorców treści. Dobrze także, gdy bazuje na określonym archetypie marki.

Chcąc w sposób skuteczny dotrzeć do klientów i stworzyć interesujące treści, trzeba przeanalizować, jakimi cechami się ta grupa charakteryzuje. A także jakich mediów społecznościowych (i nie tylko) najczęściej korzysta, jakie są jej zainteresowania czy sposoby spędzania czasu. W następnym kroku można wybrać jedno bądź kilka narzędzi, za pośrednictwem których będziemy prezentować content.

Wiedza w pigułce

Co to jest content marketing?

Content marketing rozumiany jest jako marketing treści. Jest to rodzaj strategii marketingu internetowego wykorzystywanego w celu pozyskania stałego grona klientów. Są to wszelkie działania polegające na publikacji i promocji wartościowych treści dla określonej grupy potencjalnych klientów.

Jakie są korzyści wynikające z content marketingu?

Ważną korzyścią wynikającą z content marketingu jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz skojarzeń związanych z marką danego produktu. Efektem jest pozyskanie nowych klientów i wzrost sprzedaży. Ponadto taki marketing pozwala na uzyskanie większej liczby leadów w porównaniu do działań opierających się na tradycyjnym marketingu.

Jeżeli potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w stworzeniu efektywnej strategii content marketingowej, z przyjemnością Ci pomogę. KLIKNIJ i wypełnij formularz zgłoszeniowy, a odezwę się by zaprezentować Ci szczegóły. Będziemy mogli pomóc Ci zarabiać więcej, dzięki narzędziom do marketingu online. W dłuższej perspektywie będziesz dumny z tej inwestycji.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

lead generation
Bez kategorii

Generowanie leadów – 5 największych błędów małych firm

Czas czytania 10 minut Generowanie leadów sprzedażowych i przekuwanie ich na płacących klientów jest kluczowe dla każdego przedsiębiorstwa. Z perspektywy małych firm, które często operują na niewielkich budżetach, jest to

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego.Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień!Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności.Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji.To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.