5 sposobów na to, aby Twoje grafiki w Social Media wyglądały lepiej

Czas czytania 3 minut

Z pewnością nie tylko Ty masz wrażenie, że wszystkie zdjęcia i grafiki w Social Media są idealne, a to dlatego, że atrakcyjny wizualnie content jest podstawą skutecznej komunikacji w Sieci. Spersonalizowane i profesjonalne grafiki przyciągają obserwujących, generują znacznie wyższe zasięgi, a przede wszystkim wpływają na zaangażowanie i uaktywniają fanów do wzajemnych interakcji. Doskonale wiedzą o tym największe marki, dlatego ich portale społecznościowe są spójne z całą identyfikacją marki, ciekawe, przyciągające i wyróżniające się podczas scrollowania strony głównej. Podsumowując zapamiętaj, że obraz jest ważny, ale nie byle jaki!

Nie wiesz co ulepszyć? Może zapominasz o czymś tworząc własny fanpage? Jak grafiką wyrazić „więcej niż tysiąc słów”, a przy tym mieścić się w „facebookowym” limicie 20% tekstu. Wprowadzając w życie 5 poniższych zasad „must have” przy tworzeniu grafik lepiej zaprezentujesz swoją markę i osiągniesz zamierzone cele!
Zaczynajmy!

Grafiki w Social Media

Po pierwsze : Na bieżąco z wymiarami 

Każdy z serwisów ma dedykowane wymiary grafik, które co jakiś czas są aktualizowane. Projektując należy pamiętać o przygotowaniu grafiki w kliku formatach tych sugerowanych. Jest to istotne, ponieważ właściwy wymiar pozwala wyświetlać materiał w najkorzystniejszej formie, bez ucinania najważniejszych haseł czy fragmentu zdjęcia.

Po drugie : Jasno, prosto, spójnie

Przy ogromnej ilości postów, jakie codziennie scrollujemy bardzo łatwo, aby publikowane przez nas posty „zlały się” z pozostałymi i nie zostały zapamiętane. Dlatego koniecznie musisz zadbać o ich spójność, jasność przekazu i minimalizm. Płynie z tego mnóstwo korzyści. Odbiorca zacznie kojarzyć Twoje treści, rozpoznawać, a tym samym jego uwaga i sympatia wzrosną. Poprzez spójność postów ułatwiasz swoim fanom odnalezienie Twoich postów (będą wiedzieli kiedy zrobić „stop” podczas przeglądania tablicy). Wpływa to także na ich nawyk zwracania uwagi na Twoje treści. Nie chodzi tu o post, bo nie każdy przeczyta jego treść. Trzeba zadziałać obrazem i hasłem na nim – oferta, rabat, wezwanie do działania. Całość atrakcyjna i czytelna spowoduje sympatię i wywoła lawinę komentarzy.

 Po trzecie: To Ty kierujesz wzrokiem

Czas na małą ciekawostkę związaną z naszym postrzeganiem. Rzeczy, które są po lewej stronie obrazu trafiają do prawej półkuli. Te z prawej wędrują do lewej. Ale co to ma wspólnego z social mediami? Lewa półkula jest analityczną częścią mózgu, natomiast prawa odpowiada za odbiór kreacji, obrazów. Wniosek – obraz na prawo tekst na lewo! To nie koniec magicznych sztuczek jakie możesz wykorzystać. Centralne miejsce na grafice powinno zajmować główne hasło, jakie chcemy perswadować. Warunkuje to fakt, że nasz wzrok najczęściej kieruje się zasadą optycznego punktu centralnego. Kolejne sposoby zwrócenia uwagi na kompozycję grafiki w Social Media to umieszczenie osoby, która patrzy wprost na odbiorcę. Naturalnym odruchem będzie odwzajemnienie spojrzenia. Inny nawyk to spoglądanie w tym samym kierunku co osoba na reklamie. Wykorzystując to w obrazie możemy skierować wzrok np.: na reklamowany produkt. Podobnie działają wszelkie symbole kierunkowe jak strzałki, kursory itd.

Po czwarte : Kolor i typografia a grafiki w Social Media

Kolor – z pewnością najpotężniejszy element projektowania. Siła koloru jest uwarunkowana nasza płcią, wiekiem, a nawet kulturą i demografią. Kolor niebieski w Iranie oznacza żałobę, a dla Chińczyków czerń symbolizuje szczęście. Innych kolorów użyjemy komunikując się z młodymi, a innych ze starszymi. Dzięki specjalnym zestawieniom możemy stworzyć kontrasty wyróżniające elementy i zachęcające do akcji (przycisk CTA).
Musimy też wspomnieć o typografii, czyli w języku potocznym – o czcionce. Krój pisma może w całkowity sposób odmienić grafikę. Zarówno na plus, jak i minus, dlatego nie powinieneś wybierać jej przypadkowo. Warto użyć taką, która będzie pasować do układu grafiki i charakteru grupy docelowej.

Po piąte : Materiały

Strona internetowa, logotyp, istniejący fanpage. W swoich materiałach musisz nawiązać do obecnej identyfikacji lub stworzyć nową, jeśli klient tego oczekuje. Namów go na profesjonalną sesję zdjęciową, abyś mógł wykorzystać ją w postach. Grafiki, na których widnieje sam właściciel lub pracownicy ociepla wizerunek marki i sprawia, że jest autentyczna. Mając materiały już wiesz co ma się znaleźć na grafikach, wystarczy, że ubierzesz je w szablon, dobierzesz wcześniej wspomnianą kolorystykę i fonty! 

Grafiki w Social Media – podsumowanie

Na koniec spójrz z perspektywy odbiorcy. Czy taka grafika zwróciłaby Twoją uwagę? Czy na pierwszy rzut oka wiesz co reklamuje? Chciałabyś kliknąć i dowiedzieć się więcej o promowanych produktach czy usługach? – masz odpowiedź.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Co to jest lead sprzedażowy? Sposoby pozyskiwania

Czas czytania 3 minut Lead generation, czyli pozyskiwanie leadów to rodzaj marketingu przychodzącego (inbound marketing). Znasz lub chcesz doświadczyć sytuacji, w której potencjalny klient jako pierwszy kontaktuje się z

Landing page – Co to jest i do czego go użyć?

Czas czytania 3 minut Landing page można przetłumaczyć jako stronę lądowania, czyli miejsce, do którego trafia klient po kliknięciu w link. Główną cechą takiej strony jest prezentacja oferty firmy