Jak skutecznie zaplanować marketing w małej firmie?

Zastanawiasz się jak zaplanować marketing dla swojej firmy? Służę pomocą! Dowiesz się, na co zwrócić uwagę planując marketing oraz czego nie może zabraknąć w efektywnej strategii.
Czas czytania 8 minut

Marketing internetowy stwarza szerokie możliwości, których nie dają reklamy w tradycyjnej formie. Pozwala na zwiększenie rozpoznawalności marki, dotarcie do nowych klientów i zwiększenie zysków. Szczególne znaczenie marketing internetowy będzie mieć w małej firmie lub w takiej, która dopiero wchodzi na rynek. W dodatku jego koszt jest znacznie niższy niż w przypadku tradycyjnych mediów takich jak druk czy reklama telewizyjna lub radiowa. Jednakże, aby czerpać z niego korzyści, potrzebne jest dużo pracy i wiedza, jak umiejętnie go prowadzić. A pierwszym krokiem w tym zakresie jest oczywiście dobry plan.  Jak zaplanować marketing firmy w Internecie i zwiększyć jej rozpoznawalność w Sieci?

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak zaplanować działania marketingowe?
  • Zlecać marketing dla małych firm czy wdrażać samodzielnie?
  • Co powinien zawierać plan marketingowy?
  • Kiedy warto inwestować w marketing dla firmy?
Kobieta planuje działania marketingowe w swojej firmie

Marketing – outsourcing czy samodzielnie?

Przedsiębiorcy, którzy dopiero zaczynają swoją biznesową drogę stają przed wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest oczywiście marketing oraz niewielki budżet, jakim dysponują na ten cel. Jednak dziś, dzięki łatwemu dostępowi do różnorodnych narzędzi i wiedzy, można prowadzić i wdrażać skuteczne działania marketingowe, wydając na to początkowo stosunkowo niewielkie kwoty. 

Pieniądze to jednak nie wszystko. Przede wszystkim należy podejść do marketingu swojej firmy z odpowiednim planem działania. W tym celu warto zadbać o przygotowanie strategii, ale także poprzedzić jej wdrażanie o tzw. tło marketingowe, czyli posiadać zasób narzędzi internetowych, na których będziemy bazować wykonując określone czynności.

Pierwszym krokiem, jaki trzeba podjąć przed rozpoczęciem planowania marketingu dla swojej firmy jest podjęcie decyzji, czy będziemy niniejszy plan realizować samodzielnie i we własnym zakresie czy zlecimy go agencji zewnętrznej bądź freelancerom na zasadzie outsourcingu. Wybór zależny jest oczywiście od zasobów jakimi dysponujemy: czasu i pieniędzy. 

Jeżeli firma posiada wystarczający budżet już na starcie rozwoju, warto oczywiście zlecić marketing profesjonalistom. Zyskujemy wówczas pewność, że działania będą odpowiednio zoptymalizowane oraz zgodne z aktualną metodologią i praktykami w tej dziedzinie. Korzyścią jest także oszczędność czasu – a jak wiadomo doba dla przedsiębiorcy zawsze wydaje się zbyt krótka, gdyż zakres obowiązków jest naprawdę wyjątkowo szeroki i czasochłonny. Decydując się na outsourcing można więc więcej czasu i koncentracji poświęcić rozwojowi firmy, dopracowaniu produktów i usług, obsłudze klienta itd. 

Natomiast w przypadku małych firm, które nie dysponują wystarczającym budżetem na możliwość skorzystania z usług agencji marketingowej pozostaje konieczność wygospodarowania określonej ilości czasu na samodzielne planowanie i wdrażanie działań z zakresu marketingu internetowego. Nie ulega bowiem wątpliwości, że współcześnie firma bez marketingu w Internecie nie będzie w stanie prężnie się rozwijać. 

Pozostaje jednak dylemat, jak zaplanować marketing małej firmy.

Specjaliście od marketingu doradzają jak rozwijać firmę

Dobry marketing to podstawa

Dobry marketing firmy opiera się nie tylko na samej obecności w popularnych mediach społecznościowych czy posiadaniu strony internetowej, ale regularnych i odpowiednio zaplanowanych działaniach oraz wartościowym dla odbiorców contencie. By móc w pełni docenić korzyści wynikające z marketingu internetowego i dostrzec efekty obecności w Internecie, coraz więcej przedsiębiorców zaczyna coraz bardziej świadomie podchodzić do kwestii planowania swoich działań. 

Choć oczywiście nie wszystkie dostępne narzędzia promocji w Internecie muszą być wykorzystywane jednocześnie, stworzenie przemyślanej kampanii marketingowej, wdrażanie reklam płatnych i działań w zakresie pozycjonowania strony w wyszukiwarce stanowią podstawę pozyskiwania ruchu.

Baza dla planowania marketingowego, czyli od czego zacząć

Planowanie marketingu warto zacząć jeszcze zanim firma oficjalnie pojawi się na rynku. W tym zakresie warto przygotować pewną bazę, na której będziemy regularnie budować swój marketing i wdrażać konkretne plany strategiczne i działania w Internecie. W tym celu warto zacząć od przemyślenia strategii wizerunkowej marki. Czy będziesz promować markę jako firmę lokalną lub sklep internetowy czy też siebie jako markę osobistą budując swój ekspercki wizerunek. To pozwoli dopracować Ci sposób komunikacji względem odbiorców publikowanych treści, charakter kampanii reklamowych, content, a także sposób prezentacji marki. Warto bowiem pamiętać, że niezwykle istotne znaczenie w marketingu mają trzy kwestie:

  • spójny charakter komunikatów i kreacji wizualnej (identyfikacja wizualna, sposób komunikacji itd),
  • regularność i systematyczność działań w social mediach i nie tylko,
  • konsekwencja i analiza.

Co przygotować planując marketing firmy?

  1. Określenie grupy docelowej
  2. Wizerunek marki i identyfikacja wizualna
  3. Forma komunikacji z odbiorcami
  4. Budżet marketingowy
  5. Kanały promocji
  6. Content
  7. Profile w social mediach
  8. Strona internetowa
  9. Wizytówka Google

Jak zaplanować marketing w małej firmie?

Gdy już masz stronę internetową, założone profile w mediach społecznościowych oraz inne wyżej wspomniane aspekty, czas przejść do zaplanowania marketingu dla swojej firmy. W tym zakresie są dwie możliwości na start. Jeżeli Twoja firma jeszcze nie jest aktywna na rynku, już możesz zacząć budować jej promocję poprzez tzw. marketing oczekiwania. Wystarczy komunikować poprzez reklamy płatne, że niebawem pojawi się na rynku nowość i wskazać najmocniejsze strony marki wyróżniające ją na tle działającej już konkurencji. Drugą opcją jest wdrażanie planu marketingowego po tym, jak firma rozpocznie swoje działanie.

Aby wykorzystać potencjał marketingu konieczna jest praca nad 6 aspektami:

  • strategią,
  • stroną internetową,
  • kontami w social media,
  • contentem,
  • reklamami internetowymi (Facebook Ads, Instagram Ads, kampanie płatne YouTube),
  • pozycjonowaniem w wyszukiwarce (Google AdWords, pozycjonowanie).

Strategia – podstawa wszelkich działań marketingowych

Kluczem do sukcesu każdej kampanii marketingowej jest przemyślana strategia. Bez przygotowanego planu działania i analizy sytuacji firmy i jej miejsca na rynku marketing będzie prowadzony na oślep w sposób zbyt intuicyjny. A mierzenie efektywności poszczególnych działań i wdrożonych akcji, zdecydowanie trudniejsze. 

Prowadzenie marketingu w małej firmie nie wymaga opracowania tak rozbudowanej strategii jak w przypadku większych biznesów. Bez planowania z pewnością się jednak nie obędzie. Warto więc na początku odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań, które pomogą lepiej wykorzystać możliwości marketingu internetowego.

  • Cele: wypisanie celów nadrzędnych takich jak większa sprzedaż czy zdobywanie nowych klientów, jak i podrzędnych, które pozwolą osiągnąć zamierzony efekt. Małe cele powinny być przede wszystkim mierzalne, by można było zweryfikować, które działania marketingowe były skuteczne i warto je kontynuować, a które należy zmodyfikować lub całkowicie porzucić w następnych planach marketingowych. Przykładowo, drogą do zwiększenia sprzedaży i napływających klientów może być konkretna ilość wyświetleń na stronie, ilość pozytywnych opinii czy liczba osób obserwujących firmę w mediach społecznościowych.
  • Grupa docelowa: zazwyczaj przedsiębiorca chce trafić nie do każdego, a właśnie do osób, które będą zainteresowane jego ofertą. Trzeba więc zastanowić się kim są tacy odbiorcy. Jaki jest ich wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania, status finansowy i społeczny itd.
  • Produkt i obsługa klienta: kolejnym elementem strategii marketingowej jest przyjrzenie się produktowi lub usłudze, a także dopracowanie sprawności w zakresie obsługi klienta. Czy oferta jest właśnie tym, czego potrzebuje określona grupa docelowa i czy rzeczywiście stanie się rozwiązaniem ich problemów? Co może sprawić, że klienci chętnie go kupią? Czego może brakować im w ofercie lub formie jej prezentacji?
  • Konkurencja: warto też przyjrzeć się konkurencji i jej działaniom marketingowym. To właśnie z nią będzie trwała walka o uwagę klientów. Świadomość przewagi nad innymi przedsiębiorcami pozwala zwiększyć sprzedaż poprzez lepsze eksponowanie walorów marki i jej oferty.

Więcej o tworzeniu efektywnej strategii marketingowej przeczytasz TUTAJ.

Strona internetowa

Strona internetowa to wizytówka firmy i sposób na dotarcie do grona klientów. Poprzez wyeksponowanie oferty sprzedażowej można skłonić klienta do zakupu. To właśnie głównie na stronę internetową przekierowywany jest ruch z reklam płatnych.  Stanowi więc ona metę drogi odbiorców treści reklamowych i to na niej mogą się nie tylko zapoznać ze szczegółami oferty, ale i sfinalizować zakup (w przypadku sklepów internetowych) bądź zdecydować się na kontakt z przedsiębiorcą lub obsługą klienta. 

Na stronie www powinny być zamieszczane rekomendacje innych zadowolonych klientów, które świetnie sprawdzają się jako zachęta dla kolejnych odwiedzających stronę. Natomiast opinie w formie wideo warto również publikować w swoich kanałach mediów społecznościowych np. za pomocą Stories.

W przypadku większości branż warto też pomyśleć o prowadzeniu bloga, na którym znajdą się porady związane z prowadzoną działalnością. Taka forma edukacyjnych treści to swoisty ukłon w stronę odwiedzających osób, gdyż dzielimy się z nimi darmową wiedzą, więc zyskują dzięki nam pewną wartość. A przy okazji budujemy wizerunek ekspertów w swojej branży, co jest niezwykle istotne. Ponadto regularne prowadzenie firmowego bloga sprawia, że zwiększamy szansę na dotarcie do potencjalnych klientów – odbiorców poszukujących w Internecie informacji na konkretny temat. Blog jest też świetnym miejscem do pozycjonowania i budowania długich ogonów, które w przypadku małych firm dają o wiele większą szansę na wysokie miejsce w wyszukiwarce niż ogólne frazy.

Strona internetowa małej firmy

Media społecznościowe firmy

Marketing w małej firmie powinien opierać się w dużej mierze na mediach społecznościowych, a nie tylko na stronie internetowej. To właśnie kanały social media stanowią najlepszy sposób na dotarcie i przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. To idealne miejsce do nawiązywania interakcji z odbiorcami i komunikowania im swoich treści. Każde z nich stwarza też pole do zupełnie innej komunikacji. Na Instagramie można przykuć uwagę przede wszystkim estetycznymi formami graficznymi i zdjęciami, a także ciekawym wideo w postaci Insta Stories. Natomiast na Facebooku świetnie sprawdzą się posty wzbudzające emocje czy angażujące czytelników do wyrażenia swojego zdania albo pozostawienia komentarza. Zamieszczając w social mediach link do strony internetowej stwarza się kolejne okazje do zwiększenia ruchu.

Reklamy płatne 

Szczególne znaczenie dla przedsiębiorcy prowadzącego firmowe social media powinny mieć reklamy płatne. Są wyjątkowo opłacalne, bo oferują zdecydowanie najlepszy stosunek kosztu kampanii do jej efektywności. Koszt skutecznej reklamy szybko się zwraca, a także widoczne staje się zwiększenie liczby obserwujących, ruchu na stronie, a w efekcie i sprzedaży. Należy jednak pamiętać, by działania reklamowe były odpowiednio zoptymalizowane, ponieważ prowadzenie umiejętnie wdrażanej strategii marketingowej może okazać się najskuteczniejszym sposobem na zdobywanie nowych klientów. Stanowią więc istotny element, który należy wziąć pod uwagę podczas planowania marketingu swojej firmy.

Najważniejsze korzyści wdrażania reklam płatnych:

  • Większy zasięg 
  • Możliwość remarketingu 
  • Kontrola nad tym do kogo wysyłamy komunikat
  • Mierzalność efektów
Wykres dotyczący sprzedaży w małym sklepie internetowym

Content marketing

Podstawą marketingu niewątpliwie jest także wartościowy content, który warto dobrze zaplanować. Ogromne znaczenie ma to, aby tworzone treści stanowiły odpowiedź na potrzeby, oczekiwania i zainteresowania odbiorców, aby chcieli je czytać i wracać do nich regularnie. Content musi więc być merytoryczny, skierowany do odpowiedniej grupy odbiorców i przede wszystkim oryginalny. Możesz publikować treści edukacyjne (np. cykle poradnikowe w formie wideo, bloga, infografik), humorystyczne, czy też kontrowersyjne.

  • wideo
  • stories
  • infografiki
  • grafiki
  • artykuły
  • livy
  • webinary
  • zdjęcia

Pozycjonowanie w wyszukiwarce

Mimo że algorytm działania wyszukiwarki Google zmienia się kilkadziesiąt razy w roku, działania w zakresie SEO są w dalszym ciągu jednym ze skutecznych narzędzi pozyskiwania ruchu. Kiedyś pozycjonowanie rozumiano wyłącznie jako nasycanie treści słowami i frazami kluczowymi, jednak dziś wiadomo już że znacznie ważniejsza dla robotów jest jakość prezentowanych treści. Dlatego tak istotne jest przygotowywanie wartościowego z perspektywy odbiorców contentu. Użytkownicy szukają dziś przede wszystkim odpowiedzi na sprecyzowane zapytania, wskazując w ten sposób swoje oczekiwania. Rolą przedsiębiorcy jest dostarczyć na nie odpowiedzi. 

Doprowadzenie witryny internetowej firmy na pierwszą stronę wyszukiwarki może być procesem długofalowym, lecz jego efekty w postaci generowanego ruchu z pewnością da się po czasie odczuć. Często próba osiągnięcia wysokiego miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania jest jednak zastępowana płatną reklamą w formie kampanii Google Ads, która generuje wyniki znacznie szybciej.

Mężczyzna idzie do biura, żeby zaplanować kampanię marketingową e-sklepu

Podsumowując

Z tak szerokimi możliwościami promocyjnymi w Internecie i poza nim, marketing w firmie musi dziś jak nigdy wiązać się z odpowiednim planowaniem i świadomym podejmowaniem poszczególnych działań. Planowanie marketingowe pomaga uniknąć bezcelowych i błędnych działań oraz wykorzystać zasoby w sposób możliwie efektywny i przemyślany. Jest istotną częścią dobrego zarządzania. 

Wiedza w pigułce

Dlaczego warto planować marketing dla firm?

Przede wszystkim wiesz, jakiego efektu możesz się spodziewać. Jesteś też w stanie sprawdzić, czy obrane strategie rzeczywiście przynoszą efekt. Planowanie marketingowe w kilku krokach pozwala rozłożyć duże idee na mniejsze etapy. To ułatwi Ci zarządzanie.

Korzyści wynikające z planowania marketingowego

1. Doskonalenie przewagi konkurencyjnej.

2. Poszukiwanie możliwości rozwoju i innowacyjnych rozwiązań.

3. Monitorowanie, prognozowanie i dostosowanie się do zmian zachodzących na rynku.

4. Uczenie się organizacji.

5. Bardziej efektywne wykorzystanie zasobów i zwrotu z inwestycji.

6. Lepszą komunikację i wyeliminowanie konfliktów.

Jeśli rozwiązaniu problemów e-marketingowych, skontaktuj się ze mną. Z przyjemnością pomogę Ci przygotować efektywną strategię marketingową dopasowaną indywidualnie do Twojej firmy.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Mężczyzna rysuje na tablicy żarówki jako pomysły w strategii marketingowej
Bez kategorii

Plan marketingowy – przykłady i omówienie realizacji

Czas czytania 4 minut Skuteczny plan marketingowy to sposób na to, by przyciągnąć potencjalnych klientów i dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Marketing plan jest przeważnie elementem szerszej strategii. Często

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.