Na czym polega influencer marketing w e-commerce?

Czas czytania 3 minut

Obiło Ci się o uszy jedno z nowoczesnych pojęć i zastanawiasz się, na czym polega influencer marketing? Jest to forma reklamy, która bardzo zyskuje na popularności, ze względu na duże zasięgi i wymierne korzyści osiągnięte niewielkim nakładem sił. Potrzebne Ci narzędzie dające pozytywne efekty tu i teraz, a dotychczasowe metody nie przyniosły skutku? Przejdź więc do dalszej części tego wpisu i dowiedz się czym jest influencer marketing i dlaczego warto poważnie rozważyć taki model współpracy w branży e-commerce. Zapraszamy do lektury!

Mężczyzna trzymający kartkę z napisem influencer markekting

Na czym polega influencer marketing?

Być może obiło Ci się o uszy pojęcie influencer marketing i chcesz wiedzieć, na czym polega? Ta strategia często wykorzystywana jest w digital marketingu. O co w niej chodzi? Mówiąc najprościej jest to podejmowanie współpracy z osobą wiarygodną, popularną i znaną publicznie, odznaczającą się wysokimi zasięgami na platformach społecznościowych. Taka osoba ma zazwyczaj wypracowaną markę osobistą w social mediach. Podejmując taką współpracę możesz osiągnąć cel poprzez precyzyjne dotarcie do kilkudziesięciu tysięcy osób, w stosunkowo krótkim czasie. Influencer marketing pozwala na polecanie danego produktu czy usługi i przekonywaniu swoich odbiorców o benefitach wynikających z tego faktu. Jeśli zatem chcesz by Twoja marka stała się rozpoznawalna to niewątpliwie warto postawić na tę formę promocji.

Co ciekawe, szacuje się, że branża influencer marketingu ma wzrosnąć do około 21,1 miliarda dolarów w 2023 roku.

Zalety influencer marketingu – dlaczego warto skorzystać z zasięgów influencera? 

Kobieta przeglądająca profil influencera na Instagramie

Chcesz rozpocząć współpracę w formie infulencer marketing? To świetny sposób, by przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów i zainteresować ich oferowanymi produktami, czy usługami. Sprawdź więc jakie dobre strony niesie za sobą podjęcie współpracy z influencerami:

  • autorytet – dla młodszych pokoleń niektórzy z celebrytów są godnymi naśladowania wzorcami, taki przekaz więc rodzi popularność Twoich artykułów, wpływa na emocje i sprawia, że odbiorca bardzo chce mieć ten sam produkt, co dany influencer,
  • duże zasięgi – jeśli osoba powszechnie znana używa czy wykorzystuje konkretny produkt i rekomenduje go jako godny zaufania to zdecydowanie pozytywnie wpływa to na dotarcie do szerokiego grona odbiorców
  • influencer marketing w e-commerce – linki, które są udostępniane na profilach influencerów w social mediach w ogromnym stopniu wpływają na zasięg Twojej strony internetowej, a co za tym idzie zwiększeniu ruchu na landing pagu i zwiększeniu sprzedaży.

Powyższe profity to oczywiście tylko niektóre z korzystnych stron, jakie dają działania marketingowe oparte na angażowaniu w nie influencera.

Influencer marketing – od czego zacząć?

Kobieta trzymająca koszyk zakupowy, robi zakupy pod wpływem influencer marketingu

Znasz już zalety formy promocji, jaką jest influencer marketing i wiesz, na czym to polega. Od czego zacząć, żeby rozpocząć współpracę w mediach społecznościowych, takich jak Instagram czy Tik Tok? Szczególnie ta ostatnia platforma zyskuje ostatnimi czasy na popularności, o czym możesz przeczytać w naszym artykule: Marka osobista na Tik Toku? To się może udać!

Kluczowe będzie dobranie influencera, którego obserwatorzy mogą być zainteresowani Twoim produktem. W ramach influencer marketingu idol młodszego pokolenia nie zareklamuje skutecznie np. usług prawnych. Jeśli już wybierzesz odpowiednią osobę, konieczne jest nawiązanie kontaktu, np. za pośrednictwem managera tej osoby, oraz zaproponowanie warunków współpracy. Z reguły jest to prowizja od sprzedaży oraz możliwość używania produktów za darmo. Influencer marketing zyskuje na popularności w branży e-commerce, więc warto pochylić się nad tym sposobem promocji.

Co ciekawe, ponad 70% reklamodawców samodzielnie wyszukuje influencerów w Google lub w mediach społecznościowych, tymczasem warto skorzystać ze specjalistycznych narzędzi. Dostęp mają do nich najczęściej agencje.

Kaman marketing to agencja marketingowa z Rzeszowa, posiadająca w swoich szeregach kadrę specjalistów i pasjonatów, którzy zadbają o Twój biznes w sieci i nie tylko. Obsługujemy klientów z całej Polski, dbając o relację od początku współpracy, tak by od początku zbudować partnerstwo oparte na zaufaniu. Od ponad 4 lat wspieramy firmy oferując naszym klientom usługi marketingowe takie jak m.in.:

  • szkolenia
  • strategie
  • materiały reklamowe
  • kampanie reklamowe

Zapraszamy!

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

współczynnik konwersji
Marketing internetowy

Jak podnieść współczynnik konwersji w Twojej firmie?

Czas czytania 8 minut Wysoki współczynnik konwersji to cel każdego e-commercu. W końcu, gry prowadzisz biznes online, zależy Ci przede wszystkim, na jak największej sprzedaży Twoich produktów lub usług.

Allegro Ads
Bez kategorii

Kampania Allegro Ads – jak ją prowadzić, aby zarobić?

Czas czytania 7 minut Allegro stanowi jedno z najważniejszych miejsc, gdzie sprzedawcy mogą dotrzeć do milionów potencjalnych klientów. Jednak sam fakt posiadania konta na tej popularnej platformie nie gwarantuje