Na czym polega influencer marketing w e-commerce?

Czas czytania 3 minut

Obiło Ci się o uszy jedno z nowoczesnych pojęć i zastanawiasz się, na czym polega influencer marketing? Jest to forma reklamy, która bardzo zyskuje na popularności, ze względu na duże zasięgi i wymierne korzyści osiągnięte niewielkim nakładem sił. Potrzebne Ci narzędzie dające pozytywne efekty tu i teraz, a dotychczasowe metody nie przyniosły skutku? Przejdź więc do dalszej części tego wpisu i dowiedz się czym jest influencer marketing i dlaczego warto poważnie rozważyć taki model współpracy w branży e-commerce. Zapraszamy do lektury!

Mężczyzna trzymający kartkę z napisem influencer markekting

Na czym polega influencer marketing?

Być może obiło Ci się o uszy pojęcie influencer marketing i chcesz wiedzieć, na czym polega? Ta strategia często wykorzystywana jest w digital marketingu. O co w niej chodzi? Mówiąc najprościej jest to podejmowanie współpracy z osobą wiarygodną, popularną i znaną publicznie, odznaczającą się wysokimi zasięgami na platformach społecznościowych. Taka osoba ma zazwyczaj wypracowaną markę osobistą w social mediach. Podejmując taką współpracę możesz osiągnąć cel poprzez precyzyjne dotarcie do kilkudziesięciu tysięcy osób, w stosunkowo krótkim czasie. Influencer marketing pozwala na polecanie danego produktu czy usługi i przekonywaniu swoich odbiorców o benefitach wynikających z tego faktu. Jeśli zatem chcesz by Twoja marka stała się rozpoznawalna to niewątpliwie warto postawić na tę formę promocji.

Co ciekawe, szacuje się, że branża influencer marketingu ma wzrosnąć do około 21,1 miliarda dolarów w 2023 roku.

Zalety influencer marketingu – dlaczego warto skorzystać z zasięgów influencera? 

Kobieta przeglądająca profil influencera na Instagramie

Chcesz rozpocząć współpracę w formie infulencer marketing? To świetny sposób, by przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów i zainteresować ich oferowanymi produktami, czy usługami. Sprawdź więc jakie dobre strony niesie za sobą podjęcie współpracy z influencerami:

  • autorytet – dla młodszych pokoleń niektórzy z celebrytów są godnymi naśladowania wzorcami, taki przekaz więc rodzi popularność Twoich artykułów, wpływa na emocje i sprawia, że odbiorca bardzo chce mieć ten sam produkt, co dany influencer,
  • duże zasięgi – jeśli osoba powszechnie znana używa czy wykorzystuje konkretny produkt i rekomenduje go jako godny zaufania to zdecydowanie pozytywnie wpływa to na dotarcie do szerokiego grona odbiorców
  • influencer marketing w e-commerce – linki, które są udostępniane na profilach influencerów w social mediach w ogromnym stopniu wpływają na zasięg Twojej strony internetowej, a co za tym idzie zwiększeniu ruchu na landing pagu i zwiększeniu sprzedaży.

Powyższe profity to oczywiście tylko niektóre z korzystnych stron, jakie dają działania marketingowe oparte na angażowaniu w nie influencera.

Influencer marketing – od czego zacząć?

Kobieta trzymająca koszyk zakupowy, robi zakupy pod wpływem influencer marketingu

Znasz już zalety formy promocji, jaką jest influencer marketing i wiesz, na czym to polega. Od czego zacząć, żeby rozpocząć współpracę w mediach społecznościowych, takich jak Instagram czy Tik Tok? Szczególnie ta ostatnia platforma zyskuje ostatnimi czasy na popularności, o czym możesz przeczytać w naszym artykule: Marka osobista na Tik Toku? To się może udać!

Kluczowe będzie dobranie influencera, którego obserwatorzy mogą być zainteresowani Twoim produktem. W ramach influencer marketingu idol młodszego pokolenia nie zareklamuje skutecznie np. usług prawnych. Jeśli już wybierzesz odpowiednią osobę, konieczne jest nawiązanie kontaktu, np. za pośrednictwem managera tej osoby, oraz zaproponowanie warunków współpracy. Z reguły jest to prowizja od sprzedaży oraz możliwość używania produktów za darmo. Influencer marketing zyskuje na popularności w branży e-commerce, więc warto pochylić się nad tym sposobem promocji.

Co ciekawe, ponad 70% reklamodawców samodzielnie wyszukuje influencerów w Google lub w mediach społecznościowych, tymczasem warto skorzystać ze specjalistycznych narzędzi. Dostęp mają do nich najczęściej agencje.

Kaman marketing to agencja marketingowa z Rzeszowa, posiadająca w swoich szeregach kadrę specjalistów i pasjonatów, którzy zadbają o Twój biznes w sieci i nie tylko. Obsługujemy klientów z całej Polski, dbając o relację od początku współpracy, tak by od początku zbudować partnerstwo oparte na zaufaniu. Od ponad 4 lat wspieramy firmy oferując naszym klientom usługi marketingowe takie jak m.in.:

  • szkolenia
  • strategie
  • materiały reklamowe
  • kampanie reklamowe

Zapraszamy!

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Mężczyzna rysuje na tablicy żarówki jako pomysły w strategii marketingowej
Bez kategorii

Plan marketingowy – przykłady i omówienie realizacji

Czas czytania 4 minut Skuteczny plan marketingowy to sposób na to, by przyciągnąć potencjalnych klientów i dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Marketing plan jest przeważnie elementem szerszej strategii. Często

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.