Na czym polega marketing w e-Commerce?

Czas czytania 4 minut

Hasło e-Commerce jest popularne, ale co tak naprawdę oznacza? Na czym polega marketing w e-Commerce i jakie daje korzyści? Sprawdźmy!

Co to jeste-Commercemarketing?

Każdy produkt i każda usługa potrzebuje marketingu, czyli reklamy. Kiedy decydujesz się na otwarcie internetowego second-handu, nie idziesz do drukarni, aby zlecić wydruk ulotek, które zostawisz w skrzynkach sąsiadów (a przynajmniej nie w pierwszej kolejności). Jeżeli mamy do czynieniaz produktami sprzedawanymi online (sklepyinternetowe) czy prezentacją usług, to reklama musi być prowadzonakanałami internetowymi. To właśnie jest marketing w e-Commerce – szereg działań online przyciągających odbiorców i klientów aktywnych w sieci. Celem marketingue-Commerce może być np. zwiększenie sprzedaży, zbudowanie wizerunku eksperta czy wzmocnienieidentyfikacji wizualnej firmy.

Rodzaje handlu elektronicznego – poznaj je!

E-Commerce jako handel elektroniczny korzysta z wielu działań, wtym np. płatnych kampanii reklamowych, aktywności w social mediach,pozycjonowania SEO czy newsletterów. Przyjrzyjmy się krótko każdej z opcji, aby jeszcze bardziej zrozumieć, na czym polega marketing w e-Commerce.

Płatne kampanie reklamowe

System Google Ads (kiedyś znany pod nazwą Adwords) to najpopularniejszy system umożliwiający promowanie oferty firmy. Reklamy Google Ads pojawiają się nad organicznymi wynikami wyszukiwań Google, dzięki czemu możesz miećpewność, że użytkownik je zobaczy. Google Ads bazuje na modelu PPC (ang. pay per click), czyli płatności za kliknięcia. Jest też dostępny w social mediach i w znanych serwisach e-Commerce – np. Facebook Ads i Allegro Ads.

Social media

Media społecznościowe, tj. np. Facebook, Instagram, TikTok czy YouTube, to popularne na całym świecie kanały. Warto promować przez nie usługi i produkty, aby staćsię rozpoznawalnym, angażować społeczność i zyskać na szerokim zasięgu. Twoja firma może za pośrednictwem social mediów publikować zdjęcia, wpisy i filmy wideo informujące o ofercie, aktualnościach, promocjach, planach czy wartościach marki. Dla większości użytkowników aktywność danej firmy w social mediach ma wpływ na decyzję o zakupach i wyborze usługi. Znacząco wpływa też na wzrost zaufania w stosunku do firmy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pozycjonowanie SEO i content marketing

E-Commerce 

marketing warto też budować poprzez pozycjonowanie SEO i content marketing. Te usługi marketingowe to nic innego jak zadbanie o wzrost widoczności strony internetowej/sklepu online w wyszukiwarce. Dzięki strategii pozycjonowania i tworzeniu treści, można stopniowo wejść na pozycje TOP 10 wyszukiwań, które są dla potencjalnych klientów najważniejsze. Prowadzisz zakład fryzjerski? Otwierasz sklep z farbami? Udzielasz korepetycji z matematyki? Jeśli użytkownicy szybko trafią na Twoją stronę po wpisaniu określonej frazy, prawdopodobieństwo wyboru Twojej oferty będzie bardzo duże.

Newslettery

Na Twoje wyniki wpływają też listy mailingowe i newslettery. Co prawda rozwiązanie to ma tylu zwolenników, co i przeciwników, jednak warto skoncentrować się na dobrych stronach maili. Jeżeli newsletter stanowi dla klienta wartość – bo np. zawiera darmowy ebook, kody rabatowe, niepublikowane wcześniej informacje dotyczące marki lub inne ciekawe fakty – to świetnie buduje relację z użytkownikiem. W rezultacie zwiększa też lojalność klienta wobec firmy. Dlaczego niektórzy postrzegają newsletter negatywnie? Jeśli jest wysyłany zbyt często i nie przynosi żadnych korzyści, użytkownicy traktują to jako spam.

Influencer marketing

Wchodząc na rynek e-Commerce, nie lekceważ influencer marketingu. To nic innego jak działania podejmowane we współpracy z influencerami (opiniotwórcami). Grupę tę tworzą m.in. osoby, które publikują treści w social mediach, prezentując przy tym swoje zdanie na temat produktów, usług i wydarzeń. Dla grona fanów jest to cenna, a czasem również decydująca opinia.

Korzyści z e-Commerce

E-Commerce marketing sprawia, że:

      • docierasz do potencjalnych, nowych klientów,

      • Twoja marka jest zauważalna i możesz zbudować zaufanie do niej,

      • wyróżniasz się wśród konkurencji,

      • budujesz i utrzymujesz relacje z odbiorcami,

      • nigdy nie wypadasz z rynku, jesteś na bieżąco,

      • wzmacniasz wizerunek firmy jako eksperta,

      • podążasz za trendami online i realizujesz kolejne cele biznesowe.

    Dla kogo e-Commerce?

    Podstawowym atutem handlu elektronicznego jest to, że może z niego korzystać każdy. Jeśli chcesz wejść na rynek e-Commerce, nie musisz obawiać się wysokiego progu wejścia – nic takiego nie istnieje. Wystarczy, że zdobędziesz podstawową wiedzę na temat marketingu (znajdź np. podstawowy kurs marketingu internetowego i podejmij wyzwanie) lub zaczniesz współpracować ze specjalistami. Każda agencja marketingowa ma inną specyfikę, ale w każdej możesz liczyć na wsparcie. Oczywiście ważna jest też świadomość tego, że:

        • klienci szukają najlepszej oferty i mają świadomość stosunku ceny do jakości,

        • długa ścieżka zakupowa jest dla klienta stratą czasu – jeśli na nią wejdzie, to prawdopodobnie szybko zrezygnuje i uda się do konkurencji,

        • użytkownicy oczekują w Internecie aktualnych i przejrzystych informacji.

      Pamiętaj też, że rynek e-Commerce zmienia się dynamicznie. Wymaga więc ciągłego śledzenia trendów i odpowiadania na nie. Dotyczy to także zachowań Twoich klientów. Jeśli ich zdobędziesz, musisz dowiedzieć się, kim są, co lubią, dlaczego ufają Twojej marce i odwrotnie – kiedy rezygnują z zakupu i co ich do Twojej działalności zniechęciło. Dane te możesz zdobywać dzięki narzędziom analitycznym i na ich podstawie podejmować dalsze kroki marketingowe.

      Jak zacząć z e-Commerce?

      Jeśli zależy Ci na tym, aby marketing dla e-Commerce był “szyty na miarę” i zamiast schematycznego podejścia, liczysz na przemyślaną, dopasowaną do Twojej marki strategię – zgłoś się do nas. Przeanalizujemy Twoją sytuację, oczekiwania i konkurencję. Na podstawie tych wartości zaproponujemy Ci profesjonalny wideomarketing, pozyskiwanie leadów, obsługę social mediów, tworzenie landing page lub zupełnie inne usługi.

      Co to jest e-Commerce marketing? Podsumowanie

      Na czym polega marketing w e-Commerce? Na rozwijaniu marki za pomocą systemów, usług i kanałów internetowych po to, aby osiągać cele sprzedażowe i wizerunkowe. Im bardziej marka angażuje się w działalność marketingową, uaktywnia w social mediach i jest otwarta na podążanie nowymi drogami online, tym większą ma szansę na sukces.

      Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

      Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

      Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

      Ostatnie najciekawsze artykuły

      Bez kategorii

      Badanie efektywności kampanii reklamowej

      Czas czytania 4 minut Badanie efektywności kampanii reklamowej w Internecie jest możliwe i charakterystyczne właśnie dla marketingu online. Możliwość mierzenia wszystkiego (m.in. zysków ze sprzedaży, zwrotu inwestycji czy efektywności

      Co to jest marketing i na czym polega?

      Czas czytania 4 minut Jeśli chcesz wiedzieć, co to jest marketing, przyjrzyj się swojej codzienności. Przeglądasz media społecznościowe i widzisz propozycje wycieczki tuż przed zaplanowaniem urlopu. Idziesz po bułki

      Agencja reklamowa co to jest i czym się zajmuje?

      Czas czytania 4 minut Odpowiedź na pytanie co to jest agencja reklamowa, można teoretycznie wywnioskować z samej nazwy. Skoro agencja nieruchomości pomaga znaleźć dom, a agencja pracy zatrudnienie, to