Landing page można przetłumaczyć jako stronę lądowania, czyli miejsce, do którego trafia klient po kliknięciu w link. Główną cechą takiej strony jest prezentacja oferty firmy (np. jednego produktu), a głównym celem – skłonienie doakcji (np. zakupu produktu). Jeden landing page powinien mieć jeden cel.
Co jeszcze warto wiedzieć i jak zrobić landing page,który będzie skuteczny?
Landing page – co to jest i jak działa?
Landing page to strona docelowa tworzona w ramach internetowej strategii marketingowej. Nie jest stroną główną, ponieważ nie prezentuje całej oferty firmy i nie opisuje jej działalności. Landing page koncentruje się na jednym celu, którym może być na przykład:
- zamówienie produktu,
- wypełnienie formularza,
- rejestracja użytkownika,
- podanie adresu e-mail (np. subskrypcja),
- wysłanie zapytania o ofertę.
Z jednej strony tworzenie landing page jest trudniejsze niż tworzenie strony głównej. Zawierać musi tylko najważniejsze informacje podane w sposób przejrzysty, zachęcający do akcji. Z drugiej strony jest to łatwiejsze dla celu, który chcesz osiągnąć. Zależy Ci na tym, aby użytkownicy zapisywali się do newslettera? Na stronie głównejtaka informacja może zostać niezauważona wśród innych, ważnych komunikatów. Na stronie typu landing page poświęconej tylko temu celowi – użytkownicy będą od razu wiedzieli, że mogą (i mają) zapisać się donewslettera.
Skutecznylanding page – najważniejsze elementy
Projektowanielanding page warto zacząć od uwzględnienia przycisku Call to Action w widocznym miejscu. To on odgrywa kluczową rolę w skuteczności strony docelowej. Przycisk Call to Action musi być czytelnym wezwaniem do działania – proste hasła, takie jak „Kup to” czy „Zapisz się na listę mailingową” sprawdzają się najlepiej.
Kolejnymi ważnymi elementami są atrakcyjny nagłówek, który przyciąga uwagę użytkowników. Trzeba też przemyśleć każde słowo i zdanie, każdą grafikę i każdy film video, ale też rodzaje czcionki, zastosowane kolory czy układ treści – to wszystko musi być dostosowane świadomie, pod odbiorcę. Najlepszym doradcą będzie w tej kwestii agencja marketingowa, dla której projekt kampanii reklamowej to codzienność.
Tworzenie stron landing page powinno też przewidywać pożądane działania użytkownikai jak najbardziej ułatwiać ich realizację. W praktyce oznacza to, że jeśli Twój landing page ma skłaniać do wypełnienia nieanonimowego formularza, to ten formularz powinien być zwięzły, przeciwwdziałający zniechęceniu odbiorcy.
Jak zrobić landing page?
Nie wiesz jeszcze, czy wybierzesz usługi marketingowe specjalistów, czy może dasz radę samodzielnie stworzyć landing page? Jeśli chcesz działać samodzielnie, to poza wymienionymi wyżej elementami, zwróć uwagę na:
- dostosowanie strony do urządzeń mobilnych nie jest już niczym zaskakującym prawdopodobieństwo, że większość odbiorców wejdzie na Twój landing page ze smartfona lub iPhone,
- atrakcyjny design strony – z witryną www jest tak samo jak ze sklepem stacjonarnym: klient realizuje swoje cele tam, gdzie jest schludnie, ładnie i przestrzennie,
- optymalizację pod wyszukiwarki www – zanim odbiorca wyląduje na Twojej stronie, musi znaleźć jej reklamę.
W Internecie znajdziesz niejeden kreator landing page, który pomoże Ci przejść przez proces tworzenia strony.
Ile kosztuje landing page?
Jeżeli chcesz powierzyć projektowanie landing page specjalistom, z pewnością interesuje Cię cena. Jest ona ustalana indywidualnie, ponieważ zależy od zakresu prac i może być częścią szerszej strategii marketingowej. Ceny są tym wyższe, im bardziej wymagający jest projekt – np. wykorzystanie skomplikowanych szablonów, unikalny wideo marketing zamieszczony na landing page, integracja z zewnętrznymi aplikacjami albo dodanie kilku wersji językowych.
Landing page – podsumowanie
Landing page umożliwia zdobycie nowych klientów lub potrzebnych danych (np. przy zapisach do newslettera). Jest tak zwaną stroną „lądowania” użytkownika, której cel powinien być jasno określony, a warunki do jego realizacji – przejrzyste. Najlepsze landing page uwzględniają wszystkie szczegóły związane z doświadczeniem użytkownika (ang. user experience). Wśród nich znajdują się jasne treści, kolory szablonu, kompozycja tekstu i grafik, ale również dostosowanie do urządzeń mobilnych.
Sprawdź też: szkolenie marketing internetowy