Poprzedni rok osoby decyzyjne w firmach zapamiętają na długo. Transformacja sposobu komunikacji i przesunięcie uwagi klienta w stronę Internetu nigdy wcześniej nie następowało tak szybko. Wiele osób zostało postawionych przed trudnymi wyborami, które oznaczały w wielu branżach “być albo nie być”. Jak na tle tych zmian wypadają wyniki agencji marketingu online? Jak prezentują się liczby najważniejsze dla klientów agencji?
Sprzedaż, dzięki marketingowi online
Ponad 9.500.000.00 zł przychodu wygenerowane w ostatnim roku dla wszystkich klientów, dzięki wszystkim działaniom marketingowym. Wliczamy w to zarówno bezpośrednie kampanie sprzedażowe dla e-commerce w Google, Facebooku i Instagramie, jak również wartość transakcji wygenerowanych dzięki pozyskanym leadom w kampaniach performance marketingu.
Pozyskane leady
Przez 12 miesięcy nasza agencja marketingu z Krakowa i okolic pozyskała 2475 osób chętnych do rozmowy o ofercie w branżach: samochodów premium, budowlanej, wykończenia wnętrz, ubezpieczeń, fotowoltaiki. Część z nich wynikała z odpowiednio opracowanej oferty i interesujących kreacji reklamowych, część ze stopniowego budowania wizerunku eksperta i powolnego przekonywania klientów do wiarygodności firmy, której kampanie prowadziliśmy. Obie formy, przy zachowaniu rozsądnego podejścia do współpracy dają zadowalające efekty i przychody rzędu np. 70.000.00 zł dziennie w wyniku odpowiednio zaprojektowanego lejka sprzedażowego.
Rekordowy ROAS z w E-commerce
Najlepszy wynik w branży odzieży specjalistycznej uzyskaliśmy w trzy ostatnie miesiące roku. Średni zwrot z jednej złotówki zainwestowanej w reklamy sprzedażowe wyniósł 30.11 zł w ciągu trzech miesięcy. W tym miejscu należy jednak uczciwie zaznaczyć, że oferta sklepu była wyjątkowo ciekawa. A także, że dla tego klienta był to najlepszy czas na intensywną reklamę w ciągu całego roku. Co najlepsze, w momencie pisania tego artykułu (14 stycznia) wyniki są jeszcze lepsze i zwrot z ROAS wynosi 32,61 zł. To cieszy i pokazuje, że reklamy w social media, jeśli dać im odpowiedni czas, mogą generować olbrzymie przychody w ecommerce.
Łączny zasięg kampanii – wskaźnik wciąż bardzo ważny
Ostatnie lata rozwoju marketingu internetowego dostarczają nam coraz to nowszych technologii mierzenia skuteczności marketingu i analizowania zachowań klientów. To bardzo dobry kierunek, ponieważ pozwala skuteczniej zarządzać przedsiębiorcom budżetami reklamowymi. Widzimy jednak, że w poprzednim roku kampanie zasięgowe były w przypadku wielu klientów kluczowe. A co najlepsze – będąc jedyną formą reklamy generowały bardzo zadowalający zwrot z inwestycji. Łącznie z wszystkimi kampaniami w poprzednim roku dotarliśmy do ponad 6.000.000 osób, a kampanie wyświetlono ponad 24.000.000 razy.
Budżety reklamowe – czym wyższe tym lepiej
Przez cały rok nasza agencja szukała balansu pomiędzy kreatywnością i growth marketingiem, a odpowiednio dużymi budżetami marketingowymi. Uważamy, że przy obecnej ilości komunikatów i reklam, jakie użytkownik widzi każdego dnia, nawet najbardziej kreatywne kampanie i pomysły wymagają wsparcia odpowiednio wysokim budżetem reklamowym, ponieważ bez tego cała praca kreatywna jest skazana na porażkę.
Podsumowując
Myślimy, że warto podsumowywać pewne rzeczy w takiej formie, ponieważ cieszy nas każda zrealizowana dla klientów sprzedaż. Przekonamy się dzięki temu wpisowi również, jak poprzedni rok wpłynął na podejście przedsiębiorców do marketingu internetowego. Możliwe, że tym razem wyciągniemy wnioski z trudnych czasów i przygotujemy się dzięki temu lepiej na nadchodzące lata.
Być może chciałbyś porozmawiać o możliwości współpracy i być w kolejnym roku częścią tych wyników.
Jeśli tak, wypełnij proszę brief w linku poniżej, dzięki temu lepiej przygotujemy się do rozmowy:
https://kamansocialmedia.typeform.com/to/mFGPvw61
The form you have selected does not exist.