Jak zbudować markę osobistą?

Jakie korzyści biznesowe przynosi budowanie marki osobistej? Przygotowałem dla Ciebie praktyczne wskazówki dotyczące tego, jak zbudować silną markę osobistą.
Czas czytania 9 minut

Jeff Bezos powiedział kiedyś, że marką jest to, co mówią o Tobie inni ludzie, za Twoimi plecami. Takie ujęcie wskazuje, że marka osobista to tak naprawdę opinia, przekonanie klientów na Twój temat. Opinia, którą buduje się przez miesiące i lata. Ale, kiedy jest już pozytywnie wyrobiona, zmienia klientów w lojalnych i oddanych pasjonatów naszej działalności i tego co im oferujemy. Różnicą pomiędzy naszą marką w relacjach międzyludzkich a marką w biznesie jest to, że w drugim przypadku przekłada się to bezpośrednio na zarobki. Jak więc zbudować markę osobistą, aby przyniosła ona korzyści biznesowe? Podpowiadam!

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czym jest marka osobista?
  • Jakie kroki należy podjąć, aby zbudować personal branding?
  • Jak wygląda strategia budowania marki osobistej?
  • Jakie korzyści przynosi budowanie marki osobistej?
Kobieta przy komputerze zastanawia się jak stworzyć markę osobistą

Czym jest marka osobista?

Personal branding to sposób, w jaki promujemy samych siebie wśród innych. W ostatnich latach dostrzegalny jest wielki sukces coachingu, influencerów, nacisku na budowanie w Internecie siły swoich firm w oparciu o wizerunek przedsiębiorcy i/lub jego zespołu oraz szeroko rozumianego rozwoju osobistego.

Współcześnie osiągnięcie sukcesu w tych obszarach działalności bez inwestowania w siebie jest w zasadzie niemożliwe. Blogerzy, YouTuberzy, influencerzy z Instagrama, ale również przedsiębiorcy coraz częściej inwestują swój czas i zasoby finansowe w personal branding.

Na czym to polega? Jest to ogół działań komunikacyjnych i wizerunkowych służących do tworzenia oraz promowania własnego wizerunku, co ma w perspektywie długofalowej przynosić efekty w postaci rozwoju działalności oraz zwiększenia zysków ze sprzedaży usług lub produktów. Personal branding rozumiemy więc jako autopromocję w Internecie z naciskiem na media społecznościowe. Warto jednak pamiętać, że w procesie budowania marki osobistej chodzi nie tyle o to, jak się prezentujesz w Internecie, ale po co istniejesz i co wartościowego możesz zaoferować innym.

Kobieta opowiada przez megafon o tym czym jest marka osobista

Jakie korzyści przynosi personal branding?

Silna marka osobista przekłada się na wiele korzyści PR-owych, ale i sprzedażowych. Posiadając ją sprawiamy, że jesteśmy bardziej dostrzegalni, doceniani jako eksperci w swojej dziedzinie, a nasza oferta cieszy się większym zainteresowaniem.

Korzyści wynikające z personal brandingu

  • Budowanie zaufania – warto pamiętać, że ludziom ufamy bardziej niż firmom. Warto to wykorzystać w swojej działalności i marketingu. Zdecydowanie łatwiej jest wypromować firmę wykorzystując do tego autentyczny wizerunek człowieka, niż jedynie jej bezosobową identyfikację wizualną. Potencjalni klienci oczekują bardziej osobistych i bliskich kontaktów z drugą osobą, która dopasuje usługę dokładnie do ich potrzeb i oczekiwań. Jeżeli Twoja marka zyska ludzką twarz, będzie bardziej wiarygodna i łatwiej zyskasz zaufanie odbiorców.
  • Odkrycie mocnych stron – aby wyróżnić swoją firmę spośród dużej konkurencji, musisz mieć świadomość, co stanowi jej największą wartość. Warto poświęcić na to czas i dokładnie przyjrzeć się swoim mocnym stronom, zasobom, aby je wykorzystać. Gdy już uda Ci się to osiągnąć, Twoja marka osobista zacznie przynosić efekty zarobkowe oraz marketingowe. Natomiast świadomość jej mocnych stron pozwoli Ci ją prężniej i bardziej świadomie rozwijać.
  • Zatrzymanie uwagi odbiorców – łatwiej jest przekonać klienta do swojej oferty oraz zatrzymać jego uwagę, jeżeli on uważa, że Cię zna. Badania wskazują, że kupujemy coś dopiero, jeżeli zetkniemy się z daną marką lub jej ofertą przynajmniej kilkanaście razy. Kreując markę osobistą nawiązujesz długofalową relację z odbiorcami i nawet jeżeli od razu nie zaczną u Ciebie kupować, to z czasem przekonają się, że warto skorzystać właśnie z Twojej oferty, gdyż będzie ona im bliższa. W międzyczasie będą Cię poznawać i przywiązywać do Ciebie, bo treści, które zaprezentujesz staną się odpowiedzią na ich zainteresowania. Zyskasz więc stałych obserwatorów, którzy z czasem mogą zostać klientami.
  • Lepsze dotarcie do grupy docelowejprzygotowując jakąkolwiek strategię marketingową lub wdrażając reklamy sponsorowane musimy przede wszystkim określić, do kogo będą one kierowane (czyli kto jest docelową grupą odbiorców treści). Kreowanie marki przynosi tę korzyść, że łatwiej jest Ci sprecyzować, kto rzeczywiście będzie zainteresowany Twoją ofertą. Określając to, komu potrzebna jest Twoja marka i jej oferta, zdecydowanie ułatwia tworzyć content, który spełni oczekiwania większej liczby osób. A to oznacza pozyskanie lojalnej grupy osób, która będzie Cię systematycznie obserwować i generować ruch.
  • Lepsza rozpoznawalność w branży.
  • Zdobywanie nowych znajomości i kontaktów biznesowych.
  • Bycie postrzeganym jako autorytet w danej dziedzinie.
Wykres przedstawiający etapy budowania marki osobistej

Silna marka osobista i jej fundamenty

Nie wystarczy wyłącznie budować markę osobistą w odpowiedni sposób prezentując wizerunek w Internecie. Esencją musi być profesjonalizm w danej dziedzinie. Wykonywanie jak najlepiej swojej pracy jest tu fundamentem. W przeciwnym razie stworzysz markę wydmuszkę, która bez wartościowej oferty może przyciągnie klientów, ale nie będą oni wracać ani Cię polecać. Dopiero na tym gruncie, zaczynamy opowiadać o sobie, pracy i budować wizerunek w oparciu o profesjonalizm. Należy więc robić swoje możliwie jak najlepiej, ale też zadbać o to, aby świat się o tym dowiedział. Podejście “siedź pod miotłą, a Cię znajdą” nie działa już na współczesnym rynku. Należy się wyróżnić na tle konkurencji.

Wartościowa cecha

Jednym z popularnych sposobów jest budowanie marki osobistej w oparciu o wyróżniającą nas cechę. Jeżeli eksponujemy silne strony, bo jesteśmy świadomi co nas wyróżnia i co możemy zaoferować, sukces okaże się łatwiejszy do osiągnięcia. Pierwszym krokiem budowania marki osobistej jest więc zyskanie świadomości wyróżniających cech, silnych stron, misji. Przeanalizuj, co wartościowego przychodzi Ci w sposób naturalny, co masz w sobie charakterystycznego, w czym jesteś najlepszy, co działa na ludzi. Wtedy najłatwiej będzie im udowodnić, że warto wejść z Tobą w interakcję, bo dajesz autentyczność i wartość.

Autentyczność

Najpierw trzeba wykreować osobowość, aby później była ona kojarzona z czymś konkretnym. Należy być autentycznym, ale i rozwijać się, panować nad rzeczami, które mogą być dla odbiorców zniechęcające w naszym wizerunku lub sposobie bycia. Akceptujemy błędy, niedoskonałości, ale pod warunkiem, że osobowość jest wiarygodna i autentyczna oraz, gdy niesie nam wartość edukacyjną, rozrywkową itp. Mamy nie tylko budować osobowość, ale przede wszystkim ją odkryć w sobie i wykorzystać. 

Każdy z nas ma w sobie coś wyjątkowego i właśnie tę cechę warto wyeksponować. W połączeniu z wykonywaniem swojej pracy najlepiej jak to tylko możliwe, można na tej bazie budować swoją markę osobistą. 

Kobieta stoi przed lustrem i rozważa, czy założyć markę osobistą

Odkryj swoją markę osobistą

Proces budowania marki osobistej warto rozpocząć od znalezienia pomysłu na siebie i swój wizerunek. Wymaga to poznania rdzenia swojej tożsamości i zdefiniowania swoich mocnych cech.

Fundamentem mocnej marki osobistej jest znajomość siebie oraz spójna i przemyślana koncepcja komunikowania tego.

Na fundament tożsamości marki składają się odpowiedzi na pytania: kim jestem oraz co mam wartościowego.

  • KIM JESTEM – obejmuje Twoją misję, wizję, wartości, doświadczenie, wiedzę, umiejętności itd.
  • CO MAM – to zasoby intelektualne, kreatywność, wartościowe cechy i umiejętności, cechy osobowościowe, komunikacyjne, biznesowe i społeczne, talenty.

Inwestycja w budowanie marki

Pracując jako marketer dostrzegam, że mimo że przedsiębiorcy nie mają zbudowanej marki osobistej, to oczekują zwrotu z inwestycji w marketing. Istotne jest jednak, aby zmienić to podejście i zacząć pracować nie tylko nad rozwojem firmy, ale także sposobem jej prezentacji. To wymaga pracy i poświęcenia czasu. Z moich obserwacji wynika, że proces ten zwykle trwa od pół roku do roku, jeżeli działania są zintensyfikowane.

Żeby skrócić tę drogę można oczywiście zapłacić np. marketerom freelancerom lub agencji marketingowej. Można też starać się robić to samodzielnie, ale wówczas wymaga to poświęcenia dużej ilości swojego czasu. Jeżeli zrobisz to dobrze, zaobserwujesz zwroty po około pół roku. Budowanie marki to proces wymagający poświęcenia czasu i/lub budżetu. Kluczem do sukcesu są tu więc wytrwałość i konsekwencja.

Ekran laptopa z napisem marka osobista

Podstawowe narzędzia budowania marki osobistej w Internecie:

  • strona internetowa
  • blog
  • vlog
  • kanał YouTube
  • aktywność w social media
  • ebooki
  • materiały do pobrania
  • udostępnianie treści edukacyjnych
  • prezentacja wizerunku człowieka

Silna marka osobista a budowanie wizerunku eksperta

Nie bazuj wyłącznie na poleceniach, bo jeśli chcesz rozwoju skali swojej marki, musisz też o niej mówić, nagłaśniać, promować, pokazywać autentyczność. Jednym z najlepszych sposobów na rozwój marki osobistej jest budowanie wizerunku eksperta w swojej branży. Dzięki temu wzbudzisz zaufanie odbiorców. 

Aby to osiągnąć, zacznij dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Możesz rozpocząć regularne publikowanie prowadząc kanał na YouTube, stworzyć newsletter, czy też założyć blog branżowy. Będzie to forma prezentacji Twoich zasobów i umiejętności, a także dowód na to, że doskonale znasz się na tym, co oferujesz. Dając wartościowe treści edukacyjne zatrzymasz odbiorców na dłużej, a z czasem przekonasz ich do tego, że warto zapłacić za dodatkowe usługi/produkty.

Dlaczego warto dzielić się swoją wiedzą za darmo w ramach personal brandingu? Sprzedaż przychodzi wtedy, gdy dajemy odbiorcom wartość. Dzieląc się wiedzą budujemy nasz wizerunek eksperta w swojej dziedzinie, a to działa zachęcająco do tego, aby ktoś zechciał kupić od nas coś jeszcze więcej.

Fundamenty marki osobistej:

  • autentyczność
  • wytrwałość
  • regularne działanie
  • inwestycja (czas i/lub pieniądze)
  • wysoka jakość świadczonych usług
  • doświadczenie i wiedza branżowa
  • strategia marketingowa

Strategia marketingowa a personal branding

Zawsze podkreślam, że podstawą działań marketingowych powinna być dobrze przemyślana strategia. Przygotuj konkretny plan działania, bo mając jasno określone cele, łatwiej będzie Ci zoptymalizować działania i dobrać narzędzia, które będą służyć ich realizacji. O tym, jak przygotować strategię marketingową przeczytasz TUTAJ

Tworzenie marki osobistej to długofalowy proces, który wymaga wykorzystania i wdrożenia strategii działania, narzędzi oraz pomysłu. Ale również konsekwentnego i regularnego działania w Internecie i mediach społecznościowych. Pamiętaj, że dobry plan to znacząca część drogi do sukcesu.

Budowanie marki osobistej w 10 krokach

Od czego zacząć tworzenie strategii marki osobistej?

1. Pomysł na markę osobistą

Przemyśl, jakie cechy osobowościowe oraz umiejętności branżowe wyróżniają Cię na tle konkurencji. Przeanalizuj, co warto pokazywać w Sieci i w jaki sposób prezentować swoją osobowość, aby wpływało to na rozwój i dobre opinie. Bazuj na autentyczności i swoich realnych zasobach, umiejętnościach, talentach, przekonaniach. Pomysł ma znaczenie! 

Wyznacz także misję dla marki osobistej i trzymaj się jej konsekwentnie w swojej branży. Wizja to cel, do którego zmierzasz ze swoją marką. Przykładowo, jeżeli jesteś osobą pogodną i masz dobre poczucie humoru – wykorzystaj ten atut w swoich komunikatach bawiąc odbiorców. Możesz otworzyć kanał na YouTube lub nagrywać humorystyczne livy, w których w zabawny sposób będziesz przekazywać wiedzę branżową. 

2. Bądź autentyczny

Twoja marka musi odzwierciedlać prawdziwą osobowość: charakter, sposób bycia, wyznawane wartości, wizję. Nie twórz fałszywego wizerunku marki, bo szybko okaże się, że Twoja marka osobista to tylko “wydmuszka”. 

Przeczytaj też: Marketing na poważnie czy z uśmiechem? Co wybrać?

3. Bądź konsekwentny

Konsekwencja jest bardzo istotna zarówno w kreowaniu marki osobistej, jak i wdrażaniu wszelkiego rodzaju działań marketingowych np. w mediach społecznościowych. Jeżeli nie będziesz regularnie komunikować światu kim jesteś, czym się zajmujesz i jak dobry w tym jesteś – nikt Cię nie pozna i nie zostanie na dłużej.

4. Miej specjalizację

Aktualnie duże znaczenie ma wizerunek eksperta. Jako potencjalni klienci i odbiorcy treści zdecydowanie bardziej ufamy markom, które nas edukują i udowadniają, że ich oferta jest rzetelna. Dlatego konieczne jest, abyś specjalizował się w obszarze, który Cię fascynuje i stanowi podstawę Twojej działalności przedsiębiorczej. Specjalizacja ma kryć w sobie wartość w ramach Twojej branży, którą klient od Ciebie otrzyma. Marka osobista bez specjalizacji i wizerunku eksperta nie będzie funkcjonować tak, jak powinna.

Przykładowo, jeżeli prowadzisz salon beauty i Twoją specjalizacją są zabiegi związane z pielęgnacją rzęs – podkreślaj to w swoich komunikatach. Wypowiadaj się w taki sposób, aby pokazać odbiorcom, że rzeczywiście się na tym znasz. Informuj ich o rozwoju w tym zakresie np. opowiadając o szkoleniach, w których uczestniczysz, ciekawych książkach lub artykułach, z których się uczysz nowości itp.

5. Bądź ekspertem w swojej dziedzinie

Zadbaj o opinię specjalisty, osoby doświadczonej i z dużą wiedzą na konkretne tematy. Jest to fundament silnej marki osobistej. Prowadź bloga, udzielaj się na forach internetowych, w grupach branżowych, prowadź regularnie profile społecznościowe w social mediach, a przyniesie to korzyści Twojej firmie. Publikując materiały edukacyjne pokazujesz, że znasz się na tym, czym się na co dzień zajmujesz. Zadbaj o to, aby treści odzwierciedlały Twój profesjonalizm. Dzięki temu pokażesz, że jesteś ekspertem w swojej branży i warto Ci zaufać.

6. Wyróżnij się

Zadbaj o to, aby prezentować wartości, umiejętności, wiedzę, które Cię wyróżniają. Niech najważniejsze cechy i zasoby pozwalają Ci w wyróżnieniu marki osobistej. W tym artykule (KLIK) opisuję trzy przykłady przedsiębiorców, którzy potrafili się wyróżnić budując swoje marki. Sprawdź, jakie działania pomogły im stać się bardziej rozpoznawalnymi, mimo konkurencji. Pamiętaj, że firmy bez żadnego brandingu łączącego z odbiorcami mają -18% wartości klienta.

7. Pokaż się

Jeśli już wiesz, co wartościowego masz do zaoferowania, pokaż to. Zadbaj o własną promocję. Pokazuj się w tych miejscach, gdzie mogą być Twoi klienci. W tym celu sprecyzuj grupę docelową i komunikuj tymi kanałami, w których znajdziesz jej przedstawicieli. Wykorzystaj przede wszystkim media społecznościowe (Facebook, LinkedIn, Goldenline, Twitter, YouTube, Google+), webinary, livy, networking. Jest to kluczowe dla stworzenia silnej marki osobistej.

8. Dawaj wartość

Komunikat, w którym dajesz wartość, a nie tylko sprzedajesz jest dużo bardziej wart uwagi dla odbiorców. Musi być szczery i jak najbardziej odległy od oferty reklamowej. W tym celu zabawiaj odbiorców, edukuj ich, opowiadaj o ciekawych faktach.

3 rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę w budowaniu marki osobistej

9. Zainwestuj w samodoskonalenie

Odkryj zarówno swoje talenty, mocne strony, jak i to, co Cię ogranicza. A następnie nieustannie pracuj nad własnym rozwojem, wzbogacaniu tych umiejętności i zdobywaniu specjalistycznej wiedzy. Nie zatrzymuj się!

10. Dbaj o innych

Zadowoleni konsumenci to najlepsza reklama. Aby zyskać przychylność musisz nie tylko zadowolić klientów dobrą ofertą, ale spełniać ich oczekiwania i zaspokajać potrzeby. To właśnie na tym skupiają się najlepsi przedsiębiorcy.

Podsumowując

Promować swój wizerunek i kreować markę osobistą możemy na naprawdę wiele sposobów – media społecznościowe dają nam obecnie olbrzymie możliwości w tym zakresie. Sprawiają, że niekoniecznie będzie to kosztowało dużo pieniędzy, raczej będzie wymagało sporej ilości sumiennej i wytrwałej pracy. Ale przecież bez poświęcenia czasu i innych zasobów nie da się osiągnąć prawdziwego sukcesu w żadnej branży. Budowanie własnej marki z pewnością Ci się opłaci!

Wiedza w pigułce

Co to jest personal branding?

Personal branding to strategia marketingowa, która pozwoli Ci zbudować spójny wizerunek i przedstawić go Twoim odbiorcom. Silna marka osobista pozwoli Ci wyróżnić się z tłumu i pokonać konkurencję swoim profesjonalizmem, co może przełożyć się na wyższe zarobki.

Jakie korzyści przynosi silna marka osobista?

  • Wyróżnienie na tle konkurencji
  • Budowanie zaufania odbiorców treści
  • Budowanie trwalszych relacji z potencjalnymi klientami
  • Realizacja celów marketingowych i biznesowych
  • Pozycja w grupie docelowej
  • Eksperckość

Jeżeli potrzebujesz profesjonalnej strategii i wsparcia w zakresie budowania marki osobistej, KLIKNIJ i umów się na indywidualne konsultacje. Chętnie pomogę Ci wypromować markę.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Mężczyzna rysuje na tablicy żarówki jako pomysły w strategii marketingowej
Bez kategorii

Plan marketingowy – przykłady i omówienie realizacji

Czas czytania 4 minut Skuteczny plan marketingowy to sposób na to, by przyciągnąć potencjalnych klientów i dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Marketing plan jest przeważnie elementem szerszej strategii. Często

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.