Strategia marketingowa dla lokalnego biznesu

Strategia marketingowa dla lokalnego biznesu to plan, który po wdrożeniu powinien przynosić efekty sprzedażowe i wizerunkowe. Jak ją opracować?
Czas czytania 9 minut

Strategia marketingowa dla lokalnego biznesu to plan, który po wdrożeniu powinien przynosić efekty sprzedażowe i wizerunkowe. W praktyce niewiele różni się od strategii zaplanowanej dla dużego przedsiębiorstwa. Inny będzie jedynie zakres działań, a zwłaszcza ich skala. Mowa także o mniejszych budżetach. Jak dobrze zaplanować marketing lokalny? Sprawdź, co może mieć znaczenie!

Skuteczny marketing lokalny - jak go zaplanować?

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego strategia marketingowa jest istotna dla rozwoju lokalnego biznesu?
  • Jakie elementy należy wziąć pod uwagę tworząc marketing lokalny?
  • Jakie korzyści może przynieść lokalny marketing online?

Wersja do słuchania: Podcast ToM – Tomek o Marketingu

https://open.spotify.com/episode/1hhlCIOVOocdbliiuqUbF4?si=kWOTwn82RM-IY5QQBZwDQQ&dl_branch=1
Wykres przedstawiający, na czym polega marketing lokalny

Lokalny marketing internetowy – od czego zacząć?

Czym jest strategia marketingowa w marketingu lokalnym? Obejmuje ona wszelkie działania i zasady postępowania, które firma musi wypełnić, aby prowadzenie działalności pozwalało osiągnąć maksymalizację zysku oraz inne wyznaczone cele marketingowe, jak na przykład kształtowanie rozpoznawalności marki. Jej sformułowanie to proces polegający na wskazaniu najistotniejszych problemów oraz określeniu sposobów ich rozwiązań. Tak można opisać strategię marketingową w sposób książkowy.

Chciałbym jednak, abyś rozumiał strategię marketingową swojej firmy czy marki jako przewodnik, który ma pomóc w wyborze narzędzi, zdefiniowaniu priorytetów i celów, planowaniu i realizacji projektów. Nie od dziś bowiem wiadomo, że świadomie zaplanowane działania są efektywniejsze. Dbając o promocję firmy w oparciu o jasno skonstruowany plan marketingowy osiągniesz lepsze rezultaty. Odgrywa to ogromną rolę dla Twojego sklepu lub marki.

Marketingowiec zaznacza kolejne kroki do podjęcia na mapie lokalnego biznesu

Działaj systematycznie a Twój lokalny biznes skorzysta!

Tymczasem, skuteczny marketing Twojej firmy to proces długofalowy i oparty na regularności. Jeżeli więc nie będziesz miał rozpisanego konkretnego planu działań, bardzo łatwo zatracisz się w codziennych obowiązkach i nie będziesz skuteczny w działaniach marketingowych. Twoja strategia marketingowa wcale nie musi być wielostronicową rozpiską z wyjątkowo szczegółowymi analizami. Równie dobrze może to być krótki, lecz dobrze przemyślany plan działania na najbliższy miesiąc, czy kwartał. Najlepsza strategia marketingowa to ta, która działa i której sukcesywnie się trzymamy.

Elementy strategii marketingowej dla małego biznesu

Upraszczając, strategia marketingowa Twojej firmy powinna koncentrować się na najważniejszych celach, jakie chcesz uzyskać w danym okresie czasu, oraz zawierać sposoby ich realizacji (narzędzia i aktywności marketingowe).

Zwykle, gdy pytam klientów agencji, czy zastanawiali się, jakie są ich priorytety i co chcą uzyskać poprzez korzystanie z naszych usług, słyszę prostą odpowiedź: “najlepsze rezultaty” bądź, że “celem jest zwiększenie sprzedaży”. Jest to dobra odpowiedź, bo przecież każdy przedsiębiorca prowadzi działalność, aby na niej zarabiać. Jednak planując strategię na konkretny okres czasu, musimy wyznaczyć także cele bardziej szczegółowe, które będą wspierać osiągnięcie tego głównego. Jest to też świetny sposób, aby w pierwszej kolejności zrozumieć funkcjonowanie swojej firmy i skuteczniej ją wypromować w najbliższym otoczeniu.

Częstym błędem jest zabieranie się za zbyt wiele rzeczy jednocześnie, gdyż w efekcie albo nie jesteśmy w stanie wykonać ich wystarczająco dobrze, albo doprowadzić do końca. Bycie regularnym i skupionym na zadaniach jest przecież szczególnie ważne.

Lepiej jest więc dobrze przeanalizować swoje priorytety marketingowe i w danym okresie czasu skoncentrować się na wybranych. Co w takim razie powinna zawierać dobra strategia marketingowa dla lokalnego biznesu?

Układanka puzzli dotycząca strategii marketingowej dla firmy

1. Cele biznesowe i marketingowe

Jednym z głównych elementów strategii marketingowej jest weryfikacja priorytetów i wyznaczenie na ich podstawie kluczowych celów marketingowych. Jakie powinny być cele marketingowe?

Przede wszystkim muszą w jasny sposób wyznaczać kierunek działania oraz być kompatybilne z celami biznesowymi. Powinny więc być konkretnie sprecyzowane, mierzalne, realistyczne, ale i ograniczone czasowo. Aby wyznaczyć cele marketingowe, przeanalizuj, które cele biznesowe są dla Ciebie najważniejsze. Czym się różnią cele biznesowe od marketingowych? Otóż pierwsze są bardziej ogólnikowe, a drugie mają służyć ich osiągnięciu w miarę pracy nad marketingiem firmy. Cele biznesowe to wszelkie powody, dla których prowadzisz swoją firmę. Określają kierunki, w jakich ma podążać działalność oraz jakie korzyści chcesz z niej osiągać.

Do najważniejszych celów biznesowych zaliczamy więc przede wszystkim: wzrost zysków i sprzedaży, a także rozpoznawalność marki. Natomiast cele marketingowe są bardziej szczegółowe i mają wskazywać, co konkretnie mamy osiągnąć w procesie prowadzenia swojego marketingu, aby wypełnić cele główne. Będą to więc cele takie jak: zwiększenie zasięgów w mediach społecznościowych, pozyskanie leadów, więcej kliknięć w reklamy płatne, czy też zwiększenie ruchu na stronie internetowej.

Zastanów się więc, które cele biznesowe są dla Ciebie najistotniejsze w najbliższej perspektywie rozwoju firmy. Zdefiniuj na początek trzy cele. Następnie przeanalizuj, w jaki sposób możesz wpłynąć na ich realizację poprzez dane działania marketingowe. Być może warto wdrożyć kampanie lead nurturing?

Jeżeli jesteś lokalną firmą, wówczas mogą to być przykładowo:

  • pozyskanie nowych obserwatorów w social media, aby osiągnąć cel zwiększenia świadomości marki,
  • zwiększone lokalne pozycjonowanie w lokalnych wynikach wyszukiwania,
  • zaprezentowanie biznesu na lokalnych wydarzeniach,
  • stworzenie eksperckich treści edukujących odbiorców.

2. Analiza rynku i firmy

Jeżeli wyznaczyłeś już swoje cele biznesowe i marketingowe, czas na kolejny krok. Następnym elementem jest analiza, która pozwala wychwycić wewnętrzne i zewnętrzne czynniki mające wpłynąć na zrealizowanie wyznaczonych celów. Nie musi to być wyjątkowo rozbudowana analiza, ale grunt by była konkretna i dobrze przemyślana.

Dobrym pomysłem w tym zakresie jest skorzystanie ze schematu analizy SWOT. Obejmuje ona określenie mocnych i słabych stron, a także szans i zagrożeń dla Twojego biznesu.

Analiza SWOT

Przeanalizuj swoje dotychczasowe aktywności marketingowe i przemyśl, co w nich było skuteczne i warto to kontynuować, a co należy poprawić bądź wykluczyć. Dobrze jest również poszerzyć analizę o aspekty zewnętrzne, które mają wpływ na Twój lokalny biznes. Weź pod uwagę działania i siłę konkurencji, lokalne zapotrzebowanie na Twoją ofertę, wpływ czynników społecznych i innych.

3. Grupa docelowa

Bardzo ważnym elementem każdej strategii marketingowej jest określenie grupy docelowej. W uproszczeniu, grupa docelowa obejmuje osoby, które są Twoimi potencjalnymi klientami i mogą być zainteresowane ofertą.

Celem Twoich działań marketingowych jest przyciągnięcie jak najwięcej potencjalnych klientów, którzy mają podobne problemy, potrzeby, oczekiwania. Aby umiejętnie zdefiniować grupę docelową, musisz się zastanowić kim są te osoby i jak Twoja oferta może zaspokoić ich potrzeby.

Zastanów się, jakie są wspólne cechy dla grupy docelowej:

  • Przedział wiekowy
  • Zainteresowania
  • Miejsce zamieszkania
  • Styl życia
  • Płeć
  • Dochód

Następnie możesz pogrupować swoich klientów, tworząc w ten sposób nawet kilka grup docelowych.

4. Kanały komunikacji marketingowej

Kanały komunikacji marketingowej to nic innego, jak metody bądź narzędzia używane w konkretnych aktywnościach marketingowych. Mogą to być cyfrowe lub offline’owe kanały. Pierwsze obejmują na przykład strony www, social media, mailing, aplikacje. Drugie to: reklamy banerowe, broszury, ulotki, billboardy.

W jaki sposób wybrać odpowiednie kanały komunikacji marketingowej? Przede wszystkim nie musisz wykorzystywać wszystkich możliwych metod i narzędzi. Lepiej wybrać kilka najbardziej optymalnych i na nich się skoncentrować, aby w pełni wykorzystać ich potencjał.

Aby dobrać odpowiednie kanały zastanów się:

  • gdzie są Twoi potencjalni klienci – przechodnie na ulicy, czy może użytkownicy mediów społecznościowych,
  • które kanały są dla ciebie najwygodniejsze – jeżeli jesteś osobą początkującą w zakresie tworzenia marketingu swojej lokalnej działalności, skup się na 1-2 głównych kanałach, które są dla Ciebie najwygodniejsze i intuicyjne.

Jeżeli jesteś lokalnym biznesem, skoncentruj się na działaniach w konkretnym obszarze, regionie. Możesz wtedy skupić się na ograniczeniu wszystkich działań np. reklam płatnych do konkretnego obszaru, a to znacznie przyspieszy generowanie efektów.

Do najbardziej uniwersalnych kanałów komunikacji marketingowej zaliczyć możemy przede wszystkim media społecznościowe, blog, stronę internetową, email marketing, SEO – widoczność w wyszukiwarce Google, video.

5. Plan działania

Podstawą każdej strategii marketingowej są oczywiście cele, które chcemy osiągnąć w wyznaczonym czasie. Jednak równie istotnym elementem jest plan działania, czyli rozpisanie sposobów na osiągnięcie niniejszych celów.

Dlatego na potrzeby tego punktu zastanów się, jakie działania marketingowe pomogą w ich realizacji oraz będą powiązane z Twoimi KPI.

Jakie przykładowe działania możesz wykonywać?

  • regularne posty w social mediach
  • działania SEO
  • prowadzenie bloga
  • newsletter / mailing
  • przygotowanie wideo
  • wdrożenie reklam płatnych
  • gościnne artykuły eksperckie na innych blogach lub w serwisach branżowych
  • udział w targach branżowych oraz lokalnych wydarzeniach
  • produkcja ulotek, broszur, plakatów

Rozpisz sobie konkretny plan działania i określ systematyczność na okres trwania realizowania strategii marketingowej. Możesz do tego wykorzystać arkusze kalkulacyjne, kalendarz, planner.

Właścicielka małej firmy zapisuje etapy tworzenia strategii marketingowej

Marketing lokalny online – jakie działania podjąć?

Marketing lokalny online jest kluczowy dla przedsiębiorstw, które chcą skutecznie dotrzeć do swojej lokalnej społeczności i przyciągnąć nowych klientów. Jakie działania warto podjąć w jego ramach?

  1. Strona internetowa firmy:
  • Lokalne dane kontaktowe: Upewnij się, że na stronie internetowej znajdują się dokładne informacje kontaktowe, takie jak adres, numer telefonu i godziny otwarcia.
  • Mapy Google: Zintegruj mapy Google na swojej stronie, aby potencjalni klienci mogli łatwo znaleźć lokalizację Twojej firmy.
  1. Google Moja firma
  • Zaktualizuj profil: Udostępnij dokładne informacje o firmie, takie jak godziny otwarcia, zdjęcia, recenzje i linki do strony internetowej.
  • Recenzje: Zachęcaj zadowolonych klientów do dodawania pozytywnych opinii.
  1. Social Media:
  • Lokalne grupy społecznościowe: Dołącz do lokalnych grup na platformach społecznościowych, aby dzielić się informacjami o swojej firmie i być w kontakcie z lokalną społecznością.
  1. SEO Lokalne:
  • Optymalizacja strony pod kątem lokalnych fraz: Upewnij się, że strona jest zoptymalizowana pod kątem lokalnych słów kluczowych, takich jak nazwa miasta czy regionu.
  1. Kampanie Google Ads:
  • Lokalne frazy kluczowe: Stworzysz kampanie skoncentrowane na lokalnych frazach kluczowych, aby przyciągnąć lokalnych klientów.
  • Opcje lokalizacyjne: Wykorzystaj opcje lokalizacyjne w kampaniach reklamowych, aby dotrzeć do konkretnego obszaru geograficznego.

Lokalne pozycjonowanie swojej strony

Lokalne pozycjonowanie strony internetowej jest kluczowym elementem dla przedsiębiorstw, które chcą przyciągnąć klientów z określonego obszaru geograficznego. Marketing lokalny w tym zakresie w dużej mierze pokrywa się z punktami wymienionymi wyżej. Co jeszcze warto dodać?

Wiesz już, że zoptymalizowanie treści na stronie pod kątem lokalnych fraz kluczowych ma duże znaczenie. Pamiętaj jednak, że obecnie wiele się mówi o tzw. mobile first. Co to dla Ciebie oznacza? Upewnij się, że Twoja strona jest responsywna i dostosowuje się do różnych urządzeń mobilnych. Ma to kluczowe znaczenie dla lokalnych wyników wyszukiwania. Ponadto, jeśli prowadzisz firmę z wieloma lokalizacjami, stwórz dedykowane podstrony dla każdej z nich, z unikalnymi informacjami.

Możesz również poszukać lokalnych partnerów biznesowych i zdobywać linki z witryn o charakterze lokalnym, czyli np. z portali regionalnych.

Najlepszym pomysłem na strategię działania przy minimalnym wkładzie jest oparcie kampanii na trzech krokach:

1. Wideo na start

Nagraj krótkie wideo, na którym przywitasz się z oglądającymi i opowiesz, co możesz im zaoferować. Zadbaj o autentyczność i sympatyczną prezencję, a na koniec opatrz wideo obróbką graficzną i dźwiękową, aby wzmocnić jego efektowność. Nagranie uruchom w reklamie płatnej na cały okres trwania Twojej strategii marketingowej. W wideo podkreśl swoje najlepsze atuty, produkty, wyjątkowość marki. Takie wideo będzie systematycznie budować zasięgi i podnosić liczbę odbiorców. W ten sposób pomożesz swojej firmie, gdyż dziś wideomarketing ma kluczowe znaczenie także w zasięgu lokalnym.

2. Publikuj 1-2 posty miesięcznie

Nie musisz publikować licznych postów, aby poprawić swoje zasięgi. Wystarczy 1-2 w perspektywie miesiąca, ale muszą to być rzeczywiście wartościowe treści, które zainteresują odbiorców. Stwórz artykuł, który będzie mówić o Twoich doświadczeniach, emocjach, o tym co się dzieje w branży, czy też edukować.

Postów może być niewiele, ale muszą pojawiać się regularnie. Jest to istotne w kwestii promocji lokalnych firm. Pamiętaj, reagujemy na posty przeglądane na Facebooku tylko, gdy działają na nasze emocje i dają nam coś wartościowego lub skłaniają do dyskusji. Takie działania będą odpowiednio promować firmę i przyciągną także lokalnych klientów. O tym, jak tworzyć jakościowe treści na Facebook i Instagram przeczytasz TUTAJ.

3. Wyślij ofertę swoim fanom i dla potencjalnych klientów

Co zrobić, aby wpłynąć na wzrost sprzedaży? Przygotuj ofertę sprzedażową, którą zaprezentujesz wszystkim tym, którzy już odwiedzili Twoją stronę internetową, polubili Fanpage na Facebooku, lub skomentowali opublikowane wcześniej posty i filmy.

Wynika to z tego, że sprzedaż osobom, które już Cię kojarzą jest zdecydowanie łatwiejsza. Oferta sprzedażowa może być zaprezentowana poprzez wideo lub atrakcyjną grafikę. W lokalnym marketingu musisz pamiętać też, aby prezentować dane kontaktowe w swoich ofertach.

Niniejsza strategia jest dedykowana dla małych i lokalnych firm, które koncentrują się na rozwoju. To dobre rozwiązanie dla osób, które nie mogą w maksymalnym stopniu poświęcić się Social Mediom lub nie posiadają pracowników i podwykonawców odpowiedzialnych za marketing.

W ten sposób wprowadzisz w życie najważniejsze zadania osiągając przy tym zamierzoną wydajność. Niech Twój marketing lokalny skupia się na efektywności, regularności i dobrym planie działania. Nie bój się więc działać za pośrednictwem social mediów. Lokalne firmy również powinny w nich funkcjonować. Nie zapomnij dostosować swojej oferty sprzedażowej dla użytkowników mobilnych.

Strona internetowa lokalnego biznesu

Podsumowując

Opracowanie strategii marketingowej jest kluczowe dla rozwoju każdego biznesu i to bez względu na to, czy jest to firma lokalna, działająca wyłącznie w Sieci, czy większe przedsiębiorstwo. Dzięki temu, Twój marketing nie będzie prowadzony na oślep, a Ty poczujesz, że masz realny wpływ na rozwój swojej marki oraz osiągnięcie wyznaczonych celów marketingowych.

Dlatego rozpisz sobie wszystko w możliwie jak najbardziej szczegółowy sposób, przeanalizuj cele i narzędzia niezbędne do ich osiągnięcia. Pamiętaj, że podstawą każdej realizacji jest dobry plan i systematyczne jego wdrażanie. Twój lokalny biznes z pewnością zacznie się prężniej rozwijać.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

lead generation
Bez kategorii

Generowanie leadów – 5 największych błędów małych firm

Czas czytania 10 minut Generowanie leadów sprzedażowych i przekuwanie ich na płacących klientów jest kluczowe dla każdego przedsiębiorstwa. Z perspektywy małych firm, które często operują na niewielkich budżetach, jest to

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego.Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień!Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności.Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji.To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.