Digital web marketing – co to jest?

Czas czytania 2 minut

Digital web marketing brzmi skomplikowanie? W praktyce większość ludzi na co dzień korzysta z tego rodzaju marketingu. Pod pojęciem web marketing kryje się tak naprawdę marketing online (marketing internetowy), czyli wszystkie działania związane np. z pozycjonowaniem stron, reklamami Google Ads czy postami sponsorowanymi w social mediach. 

Dlaczego web marketing jest popularny?

Kiedyś digital web marketing uzupełniał marketing tradycyjny. Obecnie działania online są dominujące, co zawdzięczamy m.in. pandemii koronawirusa, która zaczęła się w 2020 roku. Globalna sytuacja wymusiła na przedsiębiorcach przeniesienie sprzedaży do Internetu, bo stacjonarne lokale zostały zamknięte. Potencjalni klienci ograniczyli wychodzenie z domu do załatwiania podstawowych potrzeb, ale przecież nie oznaczało to, że nie chcą sięgać po inne produkty – dostępne właśnie przez Internet. Zainteresowanie transakcjami online wzrosło, a web marketing stał się częścią życia nawet tych osób, które wcześniej były nastawione do niego sceptycznie

Co to jest digital marketing w praktyce? 

Digital web marketing obejmuje na przykład: 

  • pozycjonowanie stron internetowych (SEO), czyli działania zwiększające bezpłatną widoczność w wyszukiwarce Google, 
  • kampanie reklamowe Google Ads, czyli płatne wyniki wyszukiwania w reklamie Google, 
  • site marketing – działania na stronie mające na celu zwiększenie konwersji,
  • wideomarketing
  • aktywność w social mediach – na portalach takich jak np. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok,
  • newslettery.

Dlaczego warto wybrać web marketing?

Digital web marketing, w tym marketing e-commerce, daje wiele korzyści w postaci:

  • zwiększenia rozpoznawalności w branży,
  • dotarcia do potencjalnych klientów,
  • oszczędności kosztów w porównaniu do tradycyjnego marketingu – bloga czy posty na Instagramie możesz pisać bez żadnych nakładów finansowych,
  • personalizacji działań – np. w przypadku kampanii Google Ads możesz skierować je do osób w konkretnym wieku, płci, miejscu zamieszkania i o wybranych zainteresowaniach, 
  • precyzyjnego pomiaru efektów (KPI) i natychmiastowego reagowania – możesz edytować kampanie i wprowadzać zmiany w szeroko rozumianej strategii marketingowej, 
  • zdobycia zaufania użytkowników (według znanej myśli, że kiedy nie ma Cię w Internecie, nie ma Cię wcale),
  • zbudowania wizerunku eksperta w swoim fachu. 

Jak rozpocząć świadomy web marketing?

Wiesz już, co to jest digital web marketing i może nawet z niego korzystasz. Jednak tak jak w każdej innej branży, czasem warto postawić na wsparcie specjalistów. Agencja marketingowa KAMAN oferuje różne konsultacje marketingowe i usługi marketingowe, które pomogą Ci osiągnąć cele biznesowe. Nie działamy schematycznie, ale przygotowujemy strategię “szytą na miarę”, zgodnie ze specyfiką marki i oczekiwaniami, które masz! 

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Performance marketing

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Czas czytania 5 minut Blog Masz już swoją stronę internetową? Stwórz zakładkę blogową i zacznij pisać merytoryczne artykuły! Użytkownicy, którzy dowiedzą się z nich czegoś praktycznego, zapamiętają Twoją firmę

Performance marketing

Na czym polega marketing w e-Commerce?

Czas czytania 4 minut Hasło e-Commerce jest popularne, ale co tak naprawdę oznacza? Na czym polega marketing w e-Commerce i jakie daje korzyści? Sprawdźmy! Co to jeste-Commercemarketing? Każdy produkt