Digital web marketing brzmi skomplikowanie? W praktyce większość ludzi na co dzień korzysta z tego rodzaju marketingu. Pod pojęciem web marketing kryje się tak naprawdę marketing online (marketing internetowy), czyli wszystkie działania związane np. z pozycjonowaniem stron, reklamami Google Ads czy postami sponsorowanymi w social mediach.
Dlaczego web marketing jest popularny?

Kiedyś digital web marketing uzupełniał marketing tradycyjny. Obecnie działania online są dominujące, co zawdzięczamy m.in. pandemii koronawirusa, która zaczęła się w 2020 roku. Globalna sytuacja wymusiła na przedsiębiorcach przeniesienie sprzedaży do Internetu, bo stacjonarne lokale zostały zamknięte. Potwierdzają to dane. W 2020 r. dwukrotnie wzrosła liczba firm zakładanych online. Potencjalni klienci ograniczyli wychodzenie z domu do załatwiania podstawowych potrzeb, ale przecież nie oznaczało to, że nie chcą sięgać po inne produkty – dostępne właśnie przez Internet. Zainteresowanie transakcjami online wzrosło, a web marketing stał się częścią życia nawet tych osób, które wcześniej były nastawione do niego sceptycznie.
Co to jest digital marketing w praktyce?

Digital marketing obejmuje na przykład:
- pozycjonowanie stron internetowych (SEO), czyli działania zwiększające bezpłatną widoczność w wyszukiwarce Google,
- kampanie reklamowe Google Ads, czyli płatne wyniki wyszukiwania w reklamie Google,
- site marketing – działania na stronie mające na celu zwiększenie konwersji,
- widoemarketing,
- aktywność w social mediach – na portalach takich jak np. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok,
- newslettery,
- influencer marketing.
Wszystkie te działania pozwalają zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
Dlaczego warto wybrać web marketing?

Digital web marketing, w tym marketing e-commerce, daje wiele korzyści w postaci:
- zwiększenia rozpoznawalności w branży (budowa świadomości to najważniejszy cel marketingowy dla aż 78% e-commerców),
- dotarcia do potencjalnych klientów,
- oszczędności kosztów w porównaniu do tradycyjnego marketingu – bloga czy posty na Instagramie możesz pisać bez żadnych nakładów finansowych,
- personalizacji działań – np. w przypadku kampanii Google Ads możesz skierować je do osób w konkretnym wieku, płci, miejscu zamieszkania i o wybranych zainteresowaniach,
- precyzyjnego pomiaru efektów (KPI) i natychmiastowego reagowania – możesz edytować kampanie i wprowadzać zmiany w szeroko rozumianej strategii marketingowej,
- zdobycia zaufania użytkowników, (według znanej myśli, że kiedy nie ma Cię w Internecie, nie ma Cię wcale),
- zbudowania wizerunku eksperta w swoim fachu.
Jak rozpocząć świadomy web marketing?
Wiesz już, co to jest digital web marketing i może nawet z niego korzystasz. Jednak tak jak w każdej innej branży, czasem warto postawić na wsparcie specjalistów. Agencja marketingowa KAMAN oferuje różne konsultacje marketingowe i usługi marketingowe, które pomogą Ci osiągnąć cele biznesowe. Nie działamy schematycznie, ale przygotowujemy strategię “szytą na miarę”, zgodnie ze specyfiką marki i oczekiwaniami, które masz!