Digital web marketing – co to jest?

Czas czytania 2 minut

Digital web marketing brzmi skomplikowanie? W praktyce większość ludzi na co dzień korzysta z tego rodzaju marketingu. Pod pojęciem web marketing kryje się tak naprawdę marketing online (marketing internetowy), czyli wszystkie działania związane np. z pozycjonowaniem stron, reklamami Google Ads czy postami sponsorowanymi w social mediach. 

Dlaczego web marketing jest popularny?

Lupa na napisie digital marketing

Kiedyś digital web marketing uzupełniał marketing tradycyjny. Obecnie działania online są dominujące, co zawdzięczamy m.in. pandemii koronawirusa, która zaczęła się w 2020 roku. Globalna sytuacja wymusiła na przedsiębiorcach przeniesienie sprzedaży do Internetu, bo stacjonarne lokale zostały zamknięte. Potwierdzają to dane. W 2020 r. dwukrotnie wzrosła liczba firm zakładanych online. Potencjalni klienci ograniczyli wychodzenie z domu do załatwiania podstawowych potrzeb, ale przecież nie oznaczało to, że nie chcą sięgać po inne produkty – dostępne właśnie przez Internet. Zainteresowanie transakcjami online wzrosło, a web marketing stał się częścią życia nawet tych osób, które wcześniej były nastawione do niego sceptycznie

Co to jest digital marketing w praktyce? 

Wykres przedstawiający rodzaje digital marketingu

Digital marketing obejmuje na przykład: 

  • pozycjonowanie stron internetowych (SEO), czyli działania zwiększające bezpłatną widoczność w wyszukiwarce Google, 
  • kampanie reklamowe Google Ads, czyli płatne wyniki wyszukiwania w reklamie Google, 
  • site marketing – działania na stronie mające na celu zwiększenie konwersji,
  • widoemarketing,
  • aktywność w social mediach – na portalach takich jak np. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok,
  • newslettery,
  • influencer marketing.

Wszystkie te działania pozwalają zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Dlaczego warto wybrać web marketing?

Kobieta dotyka na ekranie ikonki usług digital marketingu

Digital web marketing, w tym marketing e-commerce, daje wiele korzyści w postaci:

  • zwiększenia rozpoznawalności w branży (budowa świadomości to najważniejszy cel marketingowy dla aż 78% e-commerców),
  • dotarcia do potencjalnych klientów,
  • oszczędności kosztów w porównaniu do tradycyjnego marketingu – bloga czy posty na Instagramie możesz pisać bez żadnych nakładów finansowych,
  • personalizacji działań – np. w przypadku kampanii Google Ads możesz skierować je do osób w konkretnym wieku, płci, miejscu zamieszkania i o wybranych zainteresowaniach, 
  • precyzyjnego pomiaru efektów (KPI) i natychmiastowego reagowania – możesz edytować kampanie i wprowadzać zmiany w szeroko rozumianej strategii marketingowej
  • zdobycia zaufania użytkowników, (według znanej myśli, że kiedy nie ma Cię w Internecie, nie ma Cię wcale),
  • zbudowania wizerunku eksperta w swoim fachu. 

Jak rozpocząć świadomy web marketing?

Wiesz już, co to jest digital web marketing i może nawet z niego korzystasz. Jednak tak jak w każdej innej branży, czasem warto postawić na wsparcie specjalistów. Agencja marketingowa KAMAN oferuje różne konsultacje marketingowe i usługi marketingowe, które pomogą Ci osiągnąć cele biznesowe. Nie działamy schematycznie, ale przygotowujemy strategię „szytą na miarę”, zgodnie ze specyfiką marki i oczekiwaniami, które masz! 

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Marketing internetowy

Jak założyć sklep internetowy w 6 krokach

Czas czytania 7 minut Zakupy online cieszą się ogromną popularnością, z drugiej strony coraz więcej osób więcej osób decyduje się na prowadzenie sklepu internetowego. Rosnąca konkurencja na rynku e-commerce