Digital web marketing – co to jest?

Czas czytania 2 minut

Digital web marketing brzmi skomplikowanie? W praktyce większość ludzi na co dzień korzysta z tego rodzaju marketingu. Pod pojęciem web marketing kryje się tak naprawdę marketing online (marketing internetowy), czyli wszystkie działania związane np. z pozycjonowaniem stron, reklamami Google Ads czy postami sponsorowanymi w social mediach.

Dlaczego web marketing jest popularny?

Kiedyś digital web marketing uzupełniał marketing tradycyjny. Obecnie działania online są dominujące, co zawdzięczamy m.in. pandemii koronawirusa, która zaczęła się w 2020 roku. Globalna sytuacja wymusiła na przedsiębiorcach przeniesienie sprzedaży do Internetu, bo stacjonarne lokale zostały zamknięte. Potencjalni klienci ograniczyli wychodzenie z domu do załatwiania podstawowych potrzeb, ale przecież nie oznaczało to, że nie chcą sięgać po inne produkty – dostępne właśnie przez Internet. Zainteresowanie transakcjami online wzrosło, a web marketing stał się częścią życia nawet tych osób, które wcześniej były nastawione do niego sceptycznie.

Co to jest digital marketing w praktyce?

Digital web marketing obejmuje na przykład:

Dlaczego warto wybrać web marketing?

Digital web marketing, w tym marketing e-commerce, daje wiele korzyści w postaci:

  • zwiększenia rozpoznawalności w branży,
  • dotarcia do potencjalnych klientów,
  • oszczędności kosztów w porównaniu do tradycyjnego marketingu – bloga czy posty na Instagramie możesz pisać bez żadnych nakładów finansowych,
  • personalizacji działań – np. w przypadku kampanii Google Ads możesz skierować je do osób w konkretnym wieku, płci, miejscu zamieszkania i o wybranych zainteresowaniach,
  • precyzyjnego pomiaru efektów (KPI) i natychmiastowego reagowania – możesz edytować kampanie i wprowadzać zmiany w szeroko rozumianej strategii marketingowej,
  • zdobycia zaufania użytkowników (według znanej myśli, że kiedy nie ma Cię w Internecie, nie ma Cię wcale),
  • zbudowania wizerunku eksperta w swoim fachu.

Jak rozpocząć świadomy web marketing?

Wiesz już, co to jest digital web marketing i może nawet z niego korzystasz. Jednak tak jak w każdej innej branży, czasem warto postawić na wsparcie specjalistów. Agencja marketingowa KAMAN oferuje różne konsultacje marketingoweusługi marketingowe, które pomogą Ci osiągnąć cele biznesowe. Nie działamy schematycznie, ale przygotowujemy strategię „szytą na miarę”, zgodnie ze specyfiką marki i oczekiwaniami, które masz!

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz nasz darmowy e-book, w którym dzielimy się sprawdzonymi strategiami, które pomogły naszym klientom rozwiązać realne problemy i osiągnąć sukces. 

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Marketing e-commerce (nowa)

Najlepsze platformy e-commerce w 2025 roku – ranking

Czas czytania 8 minutUruchomienie własnego sklepu internetowego zajmuje dziś kilka kliknięć, ale droga do prawdziwych zysków zaczyna się od decyzji o wyborze właściwej platformy e-commerce. Czy lepiej postawić na intuicyjny kreator, z którym poradzisz sobie nawet

Woocommerce
Marketing e-commerce (nowa)

WooCommerce – czy w 2025 wciąż się opłaca?

Czas czytania 4 minutKiedy zakładasz swój sklep internetowy, pierwszą rzeczą, jaką powinieneś zrobić, jest wybór odpowiedniej platformy. WooCommerce od lat króluje wśród właścicieli sklepów opartych na WordPressie. Ale czy w 2025 nadal warto