W jaki sposób efektywnie wykorzystać zjazd integracyjny? Organizując szkolenie z marketingu w social media!

Szkolenie z marketingu w social media warto przeprowadzić w każdej firmie. A może by tak wykorzystać do tego event integracyjny?
Czas czytania 5 minut

Większość małych i średnich firm samodzielnie prowadzi swój marketing internetowy i nie korzysta z usług agencji zewnętrznych. W takich przypadkach konieczne jest nieustanne doskonalenie i poszerzanie wiedzy. Warto bowiem pamiętać, że marketing jest dziedziną, która niezwykle dynamicznie się rozwija i nieustannie zachodzą pewne modyfikacje zarówno w zakresie trendów, skuteczności danych działań i narzędzi, jak i sposobów promocji. To co było efektywne wczoraj, dziś już może nie być. Dlatego warto wykorzystywać każdą okazję, aby szkolić siebie i swoich pracowników z marketingu. Tak też zrobiono podczas eventu dla instruktorek rzęs Mlashes.

Jak efektywnie wykorzystać event integracyjny?

Szkolenie z nowoczesnego marketingu w social media na evencie integracyjnym to z pewnością nie jest pomysł banalny i powszechny, ale zapewniam, że niezwykle trafiony. Wspólne spotkanie warto wykorzystać, aby nie tylko zacieśniać relacje, wymieniać się branżowymi nowinkami i nawiązywać kontakty, ale także by zdobyć aktualną wiedzę z zakresu marketingu internetowego i promocji w social mediach. Wiemy przecież, że bez marketingu w sieci obecnie nie sposób się obyć, aby móc pozyskiwać nowych klientów. Branża beauty ma o tyle łatwiej, że wiele osób przybywa na zasadzie poleceń, ale to oczywiście nie wystarczy.

Branża beauty wyróżnia się chęcią ciągłego udoskonalania umiejętności. Dlatego też najczęściej jeżdżę do stylistek i salonów urody w całej Polsce. Kilka tygodni temu miałam przyjemność uczestniczyć w evencie dla instruktorek Mlashes we Wrocławiu, na którym miałam okazję szkolić dziewczyny z zakresu wideo marketingu oraz promowania salonów w mediach społecznościowych. 

Szkolenie z marketingu w social media

Szkolenie dla zespołu instruktorek MLashes

MLashes to marka beauty, która powstała dla stylistek rzęs i brwi. Marka posiada sklep internetowy, w którym można zakupić profesjonalne kosmetyki pielęgnacyjne oraz potrzebne do wykonywania specjalnych zabiegów w salonach. Ponadto firma organizuje także szkolenia z zakresu przedłużania i zagęszczania rzęs oraz eventy, podczas których mają okazję się spotkać instruktorki pracujące pod marką MLashes na terenie całej Polski. Podczas jednego z takich eventów dla instruktorek zorganizowane zostało także szkolenie z nowoczesnego marketingu w social media, aby nauczyć przedstawicielki zespołu efektywnej promocji z wykorzystaniem bieżących trendów.

Dziewczyny zjechały się z różnych miast Polski z ogromnymi chęciami ulepszenia swojego marketingu w social media. Niektóre z nich miały już nawyk i umiejętność mówienia do kamery, jednak większość potrzebowała przekonać się do tej formy reklamy. 

Specjalistka marketingu przemawia na szkoleniu z social media

Wideo marketing w branży beauty

Zespół MLashes świadomy jest tego, że angażujące treści wideo to coś, czego potrzebują na swoich social mediach. Moim zadaniem, jako trenerki video marketingu, było pokazanie dziewczynom, czego potrzebują w swoich działaniach, by było ciekawiej i dynamiczniej. Przekazałam im zasady, którymi sama się kieruję w tworzeniu swojego konta, a także przedstawiłam kilka praktycznych wskazówek, które przydadzą się w promowaniu marki z branży beauty.

Wideomarketing jest jednym z najprężniej rozwijających się trendów marketingu internetowego. Klienci oczekują od firm przyjemnych i łatwych w konsumpcji treści, odpowiadających na ich wątpliwości i pytania. Wszyscy wokół zdają się mówić, że inwestycja w content wideo to “must have” każdej świadomej firmy. Wystarczy jedynie zadbać o to, by poza treściami promocyjnymi, nasze filmy edukowały lub bawiły odbiorców. 

Uczestniczki na szkoleniu z social media

Wówczas uzyskujemy dodatkowe korzyści:

  • Dzięki nowemu rodzajowi treści dotrzemy do większej części naszej grupy docelowej
  • Content zatrzyma nowego widza na znacznie dłużej 
  • Rozwiązując problem naszego klienta uzyskamy znacznie lepsze wskaźniki efektywności kampanii (wyższy CTR, niższy koszt przejścia na stronę, czy pozyskania zapisu)

Ponadto kanały social media dysponują całą gamą narzędzi pozwalających wykorzystywać wideo jako część precyzyjnego lejka sprzedażowego.

Nauka robienia zdjęć na szkoleniu z social media

Jakie są pomysły na content wideo w branży beauty?

  • Rozrywka 
  • Edukacja np. Instruktaż pielęgnacji, aplikowania produktu itp.
  • Backstage życia firmy
  • Prezentacja oferty
  • Livy

Dlaczego wideo marketing w tej branży jest szczególnie skutecznym działaniem promocyjnym? Otóż, aby klientka skorzystała z usług stylistki i powierzyła w jej ręce swoją urodę oraz zaufała w zakresie doboru metod i produktów do codziennej pielęgnacji, musi być pewna, że ma do czynienia ze specjalistą w swojej dziedzinie. Dlatego też w branży beauty tak wielu klientów zjawia się z bezpośredniego polecenia lub poznania opinii w Internecie. 

Ćwiczenie na szkoleniu z social media

Warto pamiętać, że wciąż skuteczny jest na rynku syndrom “osoby z telewizji”, która wydaje nam się być autorytetem i wzbudza zaufanie. Od początku rozwoju komunikacji wideo nauczono nas traktować ekspertów i osoby wypowiadające się publicznie jako bardziej profesjonalne. Ale również jako oferujące wyższą jakość usług. To wciąż obecny sposób postrzegania wszystkich, którzy w merytoryczny sposób komunikują się w Internecie. 

Dzięki przekazywaniu swojej wiedzy i edukowaniu potencjalnego klienta poprzez wideo wchodzimy w relację mistrz-uczeń, w której zaufanie do mistrza jest niekwestionowane. Zdecydowanie warto wykorzystywać ten mechanizm. Gdyż pozwoli dostarczać na rynek merytoryczną wartość, ponieważ codziennie miliony klientów szuka rozwiązania swoich problemów właśnie poprzez konsumpcję treści wideo.

Praktyczna strona szkolenia w MLashes

Porady i wykład to jedno, a praktyka to drugie. Po części teoretycznej przeszłyśmy do wykonywania konkretnych, praktycznych zadań. Dziewczyny ćwiczyły mówienie do kamery i nagrywanie wideo opinii z klientkami. Istotnym elementem szkolenia były także zadania z zakresu efektów, czyli tzw. “Przed i po”. To właśnie taka tematyka nagrań najbardziej przyciąga uwagę i spełnia oczekiwania potencjalnych klientek.

Robienie selfie na szkoleniu z social media

Udzieliłam im wskazówek odnośnie odpowiedniego ustawiania się względem światła, podpowiedziałam jak wykorzystywać dobre tło i perspektywę podczas nagrywania. Przetestowałyśmy też różne ujęcia oraz sposoby kadrowania, aby filmy były przyjemne dla oka i łatwiejsze w odbiorze. Wymyśliłyśmy również ciekawe tematy i scenariusze, dzięki czemu uczestniczki zyskały sporą bazę pomysłów na content. 

Nauka montowania filmów na smartfonie

Po części nagraniowej przyszedł czas na naukę edytowania filmów. Zaprezentowałam zespołowi aplikacje i ich funkcje, z których korzystam. Pokazałam również dziewczynom swoje tricki i pomysły, które można wykorzystać podczas nagrywania i mogą przydać się w branży beauty.

Korzystanie z darmowych aplikacji stało się dziś bardzo popularne. Skoro są darmowe to czas ich używać, gdyż oferują coraz szersze możliwości w zakresie tworzenia wideo na potrzeby rozwoju marki w social media. Wybrany program do edycji filmów może pomóc przebić się i cieszyć się rozwojem za sprawą rozbudowanych opcji montażu. Gdy wypróbujesz już różne aplikacje, z pewnością z czasem będziesz opierać się na jednej lub dwóch ulubionych, które spełnią konkretne oczekiwania.

Jakie aplikacje polecam do montażu filmów w smartfonie?

Kobieta udziela porad na szkoleniu z social media

Na co zwrócić uwagę montując filmy na firmowe social media?

Aby filmy na social media przynosiły efekty marketingowe musisz zadbać nie tylko o wybór odpowiedniego programu do edycji i nauczyć się jego obsługi. Ważny jest również dobór tematyki filmów, aby zainteresować odbiorców i zachęcić ich do powrotu na Twoje social media. Może to być prezentacja backstage firmy, treści edukacyjnych i rozrywkowych, czy też opisy realizacji lub opinii zadowolonych klientów.

Przeczytaj też: Jak wygląda strategia marketingowa na facebooku?

Instruktorki z MLashes to kobiety ambitne, chętne nauki oraz bardzo zaangażowane w szkolenie. Cieszy mnie fakt, że wybrały na swoim evencie szkolenie z video marketingu. Jeśli również zauważasz potrzebę takiego szkolenia – wypełnij brief i skontaktuj się, by poznać szczegóły.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

lead generation
Bez kategorii

Generowanie leadów – 5 największych błędów małych firm

Czas czytania 10 minut Generowanie leadów sprzedażowych i przekuwanie ich na płacących klientów jest kluczowe dla każdego przedsiębiorstwa. Z perspektywy małych firm, które często operują na niewielkich budżetach, jest to

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego.Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień!Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności.Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji.To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.