W jaki sposób efektywnie wykorzystać zjazd integracyjny? Organizując szkolenie z marketingu w social media!

Szkolenie z marketingu w social media warto przeprowadzić w każdej firmie. A może by tak wykorzystać do tego event integracyjny?
Czas czytania 5 minut

Większość małych i średnich firm samodzielnie prowadzi swój marketing internetowy i nie korzysta z usług agencji zewnętrznych. W takich przypadkach konieczne jest nieustanne doskonalenie i poszerzanie wiedzy. Warto bowiem pamiętać, że marketing jest dziedziną, która niezwykle dynamicznie się rozwija i nieustannie zachodzą pewne modyfikacje zarówno w zakresie trendów, skuteczności danych działań i narzędzi, jak i sposobów promocji. To co było efektywne wczoraj, dziś już może nie być. Dlatego warto wykorzystywać każdą okazję, aby szkolić siebie i swoich pracowników z marketingu. Tak też zrobiono podczas eventu dla instruktorek rzęs Mlashes.

Jak efektywnie wykorzystać event integracyjny?

Szkolenie z nowoczesnego marketingu w social media na evencie integracyjnym to z pewnością nie jest pomysł banalny i powszechny, ale zapewniam, że niezwykle trafiony. Wspólne spotkanie warto wykorzystać, aby nie tylko zacieśniać relacje, wymieniać się branżowymi nowinkami i nawiązywać kontakty, ale także by zdobyć aktualną wiedzę z zakresu marketingu internetowego i promocji w social mediach. Wiemy przecież, że bez marketingu w Sieci obecnie nie sposób się obyć, aby móc pozyskiwać nowych klientów. Branża beauty ma o tyle łatwiej, że wiele osób przybywa na zasadzie poleceń, ale to oczywiście nie wystarczy.

Branża beauty wyróżnia się chęcią ciągłego udoskonalania umiejętności. Dlatego też najczęściej jeżdżę do stylistek i salonów urody w całej Polsce. Kilka tygodni temu miałam przyjemność uczestniczyć w evencie dla instruktorek Mlashes we Wrocławiu, na którym miałam okazję szkolić dziewczyny z zakresu wideo marketingu oraz promowania salonów w mediach społecznościowych. 

Szkolenie dla zespołu instruktorek MLashes

MLashes to marka beauty, która powstała dla stylistek rzęs i brwi. Marka posiada sklep internetowy, w którym można zakupić profesjonalne kosmetyki pielęgnacyjne oraz potrzebne do wykonywania specjalnych zabiegów w salonach. Ponadto firma organizuje także szkolenia  z zakresu przedłużania i zagęszczania rzęs oraz eventy, podczas których mają okazję się spotkać instruktorki pracujące pod marką MLashes na terenie całej Polski. Podczas jednego z takich eventów dla instruktorek zorganizowane zostało także szkolenie z nowoczesnego marketingu w social media, aby nauczyć przedstawicielki zespołu efektywnej promocji z wykorzystaniem bieżących trendów.

Dziewczyny zjechały się z różnych miast Polski z ogromnymi chęciami ulepszenia swojego marketingu w social media. Niektóre z nich miały już nawyk i umiejętność mówienia do kamery, jednak większość potrzebowała przekonać się do tej formy reklamy. 

Wideo marketing w branży beauty

Zespół MLashes świadomy jest tego, że angażujące treści wideo to coś, czego potrzebują na swoich social mediach. Moim zadaniem, jako trenerki video marketingu, było pokazanie dziewczynom, czego potrzebują w swoich działaniach, by było ciekawiej i dynamiczniej. Przekazałam im zasady, którymi sama się kieruję w tworzeniu swojego konta, a także przedstawiłam kilka praktycznych wskazówek, które przydadzą się w promowaniu marki z branży beauty.

Wideomarketing jest jednym z najprężniej rozwijających się trendów marketingu internetowego. Klienci oczekują od firm przyjemnych i łatwych w konsumpcji treści, odpowiadających na ich wątpliwości i pytania. Wszyscy wokół zdają się mówić, że inwestycja w content wideo to “must have” każdej świadomej firmy. Wystarczy jedynie zadbać o to, by poza treściami promocyjnymi, nasze filmy edukowały lub bawiły odbiorców. 

Wówczas uzyskujemy dodatkowe korzyści:

  • Dzięki nowemu rodzajowi treści dotrzemy do większej części naszej grupy docelowej
  • Content zatrzyma nowego widza na znacznie dłużej 
  • Rozwiązując problem naszego klienta uzyskamy znacznie lepsze wskaźniki (wyższy CTR, niższy koszt przejścia na stronę, czy pozyskania zapisu)

Ponadto kanały social media dysponują całą gamą narzędzi pozwalających wykorzystywać wideo jako część precyzyjnego lejka sprzedażowego.

Jakie są pomysły na content wideo w branży beauty?

  • Rozrywka 
  • Edukacja np. Instruktaż pielęgnacji, aplikowania produktu itp.
  • Backstage życia firmy
  • Prezentacja oferty
  • Livy

Dlaczego wideo marketing w tej branży jest szczególnie skutecznym działaniem promocyjnym? Otóż, aby klientka skorzystała z usług stylistki i powierzyła w jej ręce swoją urodę oraz zaufała w zakresie doboru metod i produktów do codziennej pielęgnacji, musi być pewna, że ma do czynienia ze specjalistą w swojej dziedzinie. Dlatego też w branży beauty tak wielu klientów zjawia się z bezpośredniego polecenia lub poznania opinii w Internecie. 

Warto pamiętać, że wciąż skuteczny jest na rynku syndrom “osoby z telewizji”, która wydaje nam się być autorytetem i wzbudza zaufanie. Od początku rozwoju komunikacji wideo nauczono nas traktować ekspertów i osoby wypowiadające się publicznie jako bardziej profesjonalne. Ale również jako oferujące wyższą jakość usług. To wciąż obecny sposób postrzegania wszystkich, którzy w merytoryczny sposób komunikują się w Internecie. 

Dzięki przekazywaniu swojej wiedzy i edukowaniu potencjalnego klienta poprzez wideo wchodzimy w relację mistrz-uczeń, w której zaufanie do mistrza jest niekwestionowane. Zdecydowanie warto wykorzystywać ten mechanizm. Gdyż pozwoli dostarczać na rynek merytoryczną wartość, ponieważ codziennie miliony klientów szuka rozwiązania swoich problemów właśnie poprzez konsumpcję treści wideo.

Praktyczna strona szkolenia w MLashes

Porady i wykład to jedno, a praktyka to drugie. Po części teoretycznej przeszłyśmy do wykonywania konkretnych, praktycznych zadań. Dziewczyny ćwiczyły mówienie do kamery i nagrywanie wideo opinii z klientkami. Istotnym elementem szkolenia były także zadania z zakresu efektów, czyli tzw. “Przed i po”. To właśnie taka tematyka nagrań najbardziej przyciąga uwagę i spełnia oczekiwania potencjalnych klientek.

Udzieliłam im wskazówek odnośnie odpowiedniego ustawiania się względem światła, podpowiedziałam jak wykorzystywać dobre tło i perspektywę podczas nagrywania. Przetestowałyśmy też różne ujęcia oraz sposoby kadrowania, aby filmy były przyjemne dla oka i łatwiejsze w odbiorze. Wymyśliłyśmy również ciekawe tematy i scenariusze, dzięki czemu uczestniczki zyskały sporą bazę pomysłów na content. 

Nauka montowania filmów na smartfonie

Po części nagraniowej przyszedł czas na naukę edytowania filmów. Zaprezentowałam zespołowi aplikacje i ich funkcje, z których korzystam. Pokazałam również dziewczynom swoje tricki i pomysły, które można wykorzystać podczas nagrywania i mogą przydać się w branży beauty.

Korzystanie z darmowych aplikacji stało się dziś bardzo popularne. Skoro są darmowe to czas ich używać, gdyż oferują coraz szersze możliwości w zakresie tworzenia wideo na potrzeby rozwoju marki w social media. Wybrany program do edycji filmów może pomóc przebić się i cieszyć się rozwojem za sprawą rozbudowanych opcji montażu. Gdy wypróbujesz już różne aplikacje, z pewnością z czasem będziesz opierać się na jednej lub dwóch ulubionych, które spełnią konkretne oczekiwania.

Jakie aplikacje polecam do montażu filmów w smartfonie?

  • InShot
  • Lomotif
  • Videoleap
  • Mojo

Na co zwrócić uwagę montując filmy na firmowe social media?

Aby filmy na social media przynosiły efekty marketingowe musisz zadbać nie tylko o wybór odpowiedniego programu do edycji i nauczyć się jego obsługi. Ważny jest również dobór tematyki filmów, aby zainteresować odbiorców i zachęcić ich do powrotu na Twoje social media. Może to być prezentacja backstage firmy, treści edukacyjnych i rozrywkowych, czy też opisy realizacji lub opinii zadowolonych klientów.

Instruktorki z MLashes to kobiety ambitne, chętne nauki oraz bardzo zaangażowane w szkolenie. Cieszy mnie fakt, że wybrały na swoim evencie szkolenie z video marketingu. Jeśli również zauważasz potrzebę takiego szkolenia – wypełnij brief i skontaktuj się, by poznać szczegóły.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Bez kategorii

Na czym polega marketing w e-Commerce?

Czas czytania 4 minut Hasło e-Commerce jest popularne, ale co tak naprawdę oznacza? Na czym polega marketing w e-Commerce i jakie daje korzyści? Sprawdźmy! Co to jeste-Commercemarketing? Każdy produkt

Bez kategorii

Badanie efektywności kampanii reklamowej

Czas czytania 4 minut Badanie efektywności kampanii reklamowej w Internecie jest możliwe i charakterystyczne właśnie dla marketingu online. Możliwość mierzenia wszystkiego (m.in. zysków ze sprzedaży, zwrotu inwestycji czy efektywności

Co to jest marketing i na czym polega?

Czas czytania 4 minut Jeśli chcesz wiedzieć, co to jest marketing, przyjrzyj się swojej codzienności. Przeglądasz media społecznościowe i widzisz propozycje wycieczki tuż przed zaplanowaniem urlopu. Idziesz po bułki