Szkolenie z nowoczesnego marketingu w social media dla zespołu stylistek brwi

Sprawdź, jak przebiegało szkolenie z nowoczesnego marketingu w social mediach dla stylistek brwi BrowBar. Dowiedz się też więcej o tym, na co zwrócić uwagę tworząc marketing firmy.
Czas czytania 5 minut

Jakiś czas temu miałam przyjemność poprowadzić szkolenie z marketingu w social media dla zespołu stylistek brwi pracujących dla marki BrowBar. Zespół składający się z kilku młodych, zaangażowanych i nastawionych na rozwój kobiet pracował ze mną w pocie czoła, aby zyskać wiedzę i umiejętności potrzebne do tego, aby marketing marki realnie popychał ją na przód w zakresie rozwoju i osiągania celów biznesowych oraz wizerunkowych. Zapraszam Cię do przeczytania relacji z niniejszego szkolenia. Zobacz fotorelację! Przygotowałam też dla Ciebie pigułkę wiedzy o nowoczesnym marketingu w mediach społecznościowych dla małych firm i marek osobistych.

Uczestniczki na szkoleniu z social media robią zdjęcia

Jak wykorzystać naturalne zdolności pracowników w promowaniu firmy w mediach społecznościowych?

To oczywiste, że pokolenia Z i Millenialsów obsługę i możliwości smartfonów mają opanowane w jednym palcu. Social media to też dla nich żadna nowość. Można więc pomyśleć, że tej grupie osób nie potrzeba szkoleń z nowoczesnego marketingu internetowego wdrażanego w mediach społecznościowych. 

Niemniej jednak uważam, że nawet osoby świetnie obeznane w świecie cyfrowym i współczesnych trendach internetowych nie zawsze wiedzą, jak swoją wiedzę przekuć w skuteczne działania marketingowe. Poza tym przecież nie każdy przedsiębiorca i pracownik reprezentujący młode pokolenie aktywnych użytkowników social mediów ma odpowiednią wiedzę marketingową i nie jest na bieżąco w aktualnych trendach w tej dziedzinie.

Prowadząca na szkoleniu z social media tłumaczy, jak wykonać zdjęcie smartfonem

Trzeba jednak przyznać, że młode pokolenie ma bardzo dobrą intuicję zarówno w zakresie marketingu w social mediach, jak i swoistą odwagę pokazywania się w nich. Są obyci z mediami społecznościowymi, pokazywaniem wizerunku, a także intuicyjnie wiedzą, co jest na topie w świecie cyfrowym i co lubią przeglądać użytkownicy. Pozostaje tę intuicyjną wiedzę i umiejętności, a także zasoby personalne przekuć na konkretny plan działania oparty na profesjonalnym marketingu oraz zmienić perspektywę z osobistego użytkowania social mediów na postawę przedsiębiorczą.

Szkoleniowiec udziela porad na szkoleniu z social media

Poznaj zespół stylistek brwi BrowBar

Zespół BrowBar składa się z kilku młodych, bardzo ambitnych kobiet. Od razu widać, że dziewczyny nie mają problemu z mówieniem do kamery, z większą łatwością tworzą interesujące kadry oraz chętnie przeglądają social media, by się zainspirować. Ich otwartość na wiedzę i zdobywanie nowych umiejętności jest naprawdę wyjątkowa. Wróżę więc im wielki sukces! Moim zdaniem zespół tworzący BrowBar ma ogromny potencjał w zakresie video marketingu i sukcesywnego rozwijania firmy za pomocą potencjału jakie dają nam obecnie media społecznościowe. Dziewczyny nie mają problemu z nagrywaniem ciekawych i wysokiej jakości treści w postaci wideo. Dlatego moim zadaniem było nauczyć je social media marketingu. Co więc robiłyśmy na szkoleniu?

Grupa przedsiębiorczyń uczy się tworzyć zdjęcia na potrzeby social media

Szkolenie stylistek brwi – czas start!

Szkolenie stylistek brwi rozpoczęłyśmy od wspólnego opracowania targetu, do którego dziewczyny powinny skierować swoje treści. W jakim wieku są klientki, czym się interesują, w co klikają w Internecie. Dobór grupy docelowej ma kluczowe znaczenie dla powodzenia w zakresie promocji marki osobistej w mediach społecznościowych.

Media społecznościowe – Jak sprecyzować grupę docelową?

Kluczowym etapem tworzenia kampanii reklamowych w social mediach w zakresie marketingu online jest odpowiednie dobranie grup docelowych, czyli sprecyzowanie osób, które rzeczywiście będą zainteresowane naszym contentem oraz ofertą. Aby to zrobić, wejdź w buty swoich klientów! Zastanów się, w jakim są wieku, co lubią robić na co dzień i czym się interesują. Im lepiej poznasz ich potrzeby i motywacje, tym skuteczniejsze będą Twoje reklamy. Pamiętaj, że grupy docelowe różnią się w zależności od rodzaju oferowanych usług. W przypadku firm z branży beauty grupą docelową będą przede wszystkim kobiety. Jeżeli prowadzisz lokalny salon lub gabinet piękności, targetuj swoje reklamy do konkretnego obszaru regionalnego. Warto wykorzystać social media, aby skutecznie wypromować markę i pozyskać nowych klientów.

Określanie grup docelowych w oparciu o:

  • Przedział wiekowy
  • Zainteresowania
  • Miejsce zamieszkania
  • Styl życia
  • Płeć
  • Dochód

Aby przeanalizować grupę docelową uzyskaj dane przykładowo w oparciu o:

  • analizę obecnych i dotychczasowych klientów
  • obserwację lokalnej konkurencji
  • analitykę web (strona www, social media itp.)

Jeżeli masz dostęp do swoich dotychczasowych klientów, możesz po prostu ich zapytać wykorzystując do tego kontakt bezpośredni, ankiety lub formularz opinii po dokonanej usłudze/zakupie. Żeby zachęcić klientów możesz przykładowo zaproponować im jakiś rabat lub upominek.

Szkolenie BrowBar – co było dalej?

W następnej kolejności zajęłyśmy się wyróżnikami marki. Dobrą jakość usług i obsługę klienta mamy wszędzie. Niemal każdy salon beauty wysyła komunikaty o tym, że są najlepsi jako specjaliści, mają doskonały sprzęt i zasoby. Dlatego należy zastanowić się, co Twoją firmę wyróżnia na tle tak wspaniale mówiącej o sobie konkurencji. W tym celu przeanalizuj, co najbardziej chwalą dotychczasowe klientki. 

Podczas szkolenia zastanawialiśmy się, dlaczego klientki przychodzą właśnie do BrowBar. Przykładem ciekawego wyróżnika są… fotele! Podobno najwygodniejsze w całym mieście. Warto więc pochylić się nad kwestią analizy wartości, które wyróżniają konkretną firmę i przedsiębiorcę. A następnie wykorzystać te informacje podczas wysyłania komunikatów w social mediach.

Kursantki na szkoleniu z nowoczesnego marketingu uczą się robić selfie

Wideomarketing w branży beauty

Rozmawiałyśmy także na temat różnych form reklamy video oraz sposobów zaangażowania widzów w nasze treści. Pokazałam dziewczynom, za pomocą jakich sposobów można dać się zauważyć nowym osobom, które do tej pory nas nie obserwowały. Ale również, co zrobić aby obserwujących zatrzymać na dłużej i ich zainteresować publikowanymi treściami.

Wideomarketing jest jednym z najszybciej rozwijających się obecnie trendów marketingu internetowego. Klienci oczekują od firm przyjemnych i łatwych w konsumpcji treści, odpowiadających na ich wątpliwości i pytania. Wszyscy wokół zdają się mówić, że inwestycja w content wideo to “must have” każdej świadomej firmy.

Dlaczego warto wdrażać content w postaci wideo?

  1. Lepsze możliwości kampanii i targetowania
  2. Większe zainteresowanie odbiorców
  3. Mocniejsze budowanie zaufania wśród odbiorców
  4. Łatwy sposób na wyróżnienie się w social mediach

Ponad 96% pytanych klientów zwiększyło ostatnio czas poświęcany na konsumowanie wideo. A 85% z nich mówi, że chętnie widzieliby więcej filmów edukacyjnych i wideo marketingu od firm. Jednocześnie okazuje się, że długofalowo wideo jest skuteczniejsze w marketingu i bardziej wyróżnia firmę niż banery. Dodatkowo powoduje szybsze zbudowanie zaufania i pozycji eksperta i pozwala lepiej outsourcować usługi marketingowe do agencji. 

Uczestniczki szkolenia z nowoczesnego marketingu nagrywają wideo na smartfonie

Tworzenie contentu wideo w praktyce

Po analizach i części teoretycznej przeszłyśmy do zadań praktycznych w zakresie tworzenia wideo. Ćwiczyłyśmy sposoby ciekawszego pokazywania efektów, nagrywania wideo opinii z klientkami, a także robiłyśmy burzę mózgów o czym można nagrywać stories, z jakimi problemami dotyczącymi salonu mogą borykać się klienci. Zaprezentowałam również, z jakich aplikacji do montowania filmów korzystam na co dzień i jakie dają one możliwości. Przykładem takich problemów może być kwestia parkingu, trafienia na miejsce, czy sposobu zapisania się na zabieg.

O czym nagrywać wideo w branży beauty?

  • Backstage życia firmy
  • Nowości w ofercie
  • Opinie klientek
  • Efekty zabiegów tzw. “przed i po”

Wierzę, że moje porady sprawią, że profil nabierze świeżości, a pomysły i wiedza ekspercka, którą podzieliłam się z zespołem zachęcą odbiorców do większego zaangażowania w ich treści, a co za tym idzie – większej sprzedaży.

Od tego jestem. Jestem po to, by pokazać Ci jak możesz wykorzystać swoje nabyte już umiejętności do działań marketingowych firmy, by promować ją lepiej. Jestem również po to, by pokazać Ci co i jak możesz zrobić w Twoim miejscu pracy. 

Obejrzyj skrót ze szkolenia

Poznaj opinię właścicielki salonu Brow Bar Poznań:

Zapraszam do kliknięcia w LINK i wypełnienia briefu – chętnie skontaktuję się z Tobą w celu umówienia szkolenia z wideo reklamowego i marketingu internetowego.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Bez kategorii

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Sposoby, które działają!

Czas czytania 7 minut Lead generation, czyli proces pozyskiwania potencjalnych klientów, odgrywa kluczową rolę w budowaniu zdolności firmy do identyfikacji, przyciągania i konwertowania zainteresowanych osób w rzeczywistych klientów. Wartościowe

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.