Jak prowadzić fanpage na Instagramie?

Sprawdź, jak prowadzić fanpage na Instagramie, aby realnie wpływać na rozwój i wizerunek swojej marki. Mamy kilka sprawdzonych rozwiązań.
Czas czytania 8 minut

Prowadzenie fanpage w social media jest dziś niemal obowiązkowym działaniem w zakresie marketingu internetowego. O ile zwykle większość przedsiębiorców koncentruje się na Facebooku, to warto również docenić platformę, jaką jest Instagram. Dobrze jest jednak wiedzieć, w jaki sposób prowadzić fanpage na Instagramie, aby rzeczywiście wpływało to na rozwój i rozpoznawalność marki osobistej, a w efekcie także na zwiększenie sprzedaży. Dowiedz się także, jak pozyskać nowych użytkowników dla swoich mediów społecznościowych. Zaczynajmy.

Zdjęcia z fanpage na Instagramie

Z tego artykułu dowiesz się:

Spis treści

  • Jakie są etapy budowania marki osobistej na Instagramie?
  • Jak pozyskać nowych followersów na Instagramie?
  • W jaki sposób zbudować zainteresowanie potencjalnych klientów?
  • Od czego zacząć prowadzenie profilu na Instagramie?
  • Jak ulepszyć prowadzenie konta na Instagram w Twojej firmie?

Wersja do słuchania: Podcast ToM- Tomek o Marketingu

Etapy budowania marki na Instagram

Przy budowaniu wizerunku w Sieci trzeba wziąć pod uwagę cztery etapy składające się na proces efektywnego prowadzenia fanpage na Instagram i w innych social media.

  • Know me – musisz dotrzeć do osób zainteresowanych Twoją branżą i ofertą, pokazać im się i zostać w ogóle dostrzeżonym.
  • Like me – te osoby muszą Cię polubić i okazać zainteresowanie kliknięciem “obserwuj”.
  • Trust me – obserwujący muszą zaufać Tobie i ofercie, jaką prezentujesz, aby zostać z Tobą na dłużej.
  • Pay me – dopiero, gdy wzbudzisz zainteresowanie i zaufanie, obserwujący zaczną kupować na Twojej stronie docelowej.

Co konkretnie możesz zrobić na każdym z tych etapów, aby osiągnąć wyznaczone cele marketingowe? Przygotuj content plan, nagrywaj wideo i zaprezentuj swój wizerunek a z pewnością przełoży się to na efektywność.

Etapu sprzedaży z fanpage na Instagramie

Fanpage Instagram – dla jakich firm?

Założenie i prowadzenie fanpage’a na Instagramie może być korzystne dla wielu rodzajów firm i marek, szczególnie tych, które chcą dotrzeć do młodszej grupy odbiorców aktywnych online. Instagram jest idealnym miejscem dla firm zajmujących się modą, kosmetykami, zdrowym stylem życia, podróżami, gastronomią oraz sztuką i rozrywką. Te branże czerpią korzyści z wizualnej natury platformy, która umożliwia atrakcyjne prezentowanie produktów i inspirujących treści.

Prowadzenie profilu na Instagramie pozwala firmom nie tylko na budowanie świadomości marki, ale także na zaangażowanie i interakcję z klientami poprzez regularne publikowanie treści, takich jak zdjęcia, filmy, historie czy konkursy. Dzięki analizie statystyk i odpowiedniej strategii hashtagowej można efektywnie zwiększyć zasięg postów i dotrzeć do nowych potencjalnych klientów.

Kampanie reklamowe na Instagramie również są skutecznym narzędziem, pozwalającym na promowanie produktów oraz generowanie ruchu na stronie internetowej. Warto zatem rozważyć założenie fanpage’a na Instagramie, jeśli firma chce zwiększyć swoją obecność online i efektywnie komunikować się ze swoją grupą docelową.

Daj się poznać w mediach społecznościowych

Instagram ma codziennie 500 milionów aktywnych użytkowników. To zatem platforma, na której warto działać. Co trzeba zrobić na Instagram, aby ludzie Cię zauważyli i chcieli poznać? Jak zbudować personal branding w social mediach? Po pierwsze trzeba pomyśleć, jak dotrzeć do konkretnej grupy docelowej. Przykładowo, jeżeli pracujesz w branży ślubnej, Twoimi obserwatorami zechcą zostać przede wszystkim osoby zaręczone i planujące ślub. To właśnie takich obserwujących potrzebujesz, aby przejść do kolejnych etapów rozwijania swojej marki w Sieci. Opracuj więc najpierw buyer persony, a następnie dopasuj przekaz.

Masz w tym zakresie dwa podstawowe zasoby. Po pierwsze swój czas, jaki możesz przeznaczyć na działania marketingowe. Drugim zasobem są Twoje finanse, którymi opłacisz reklamy. Przeanalizuj, czy możesz wyznaczyć jakąś kwotę na budżet marketingowy czy jednak musisz wyłącznie bazować na poświęceniu swojego czasu i wysiłku.

Mężczyzna przedstawia, jak odnieść sukces zakładając fanpage na Instagramie

Samo dodawanie treści na Instagram to zbyt mało, aby zostać zauważonym. Publikowane posty docierają wyłącznie do osób, które już Cię obserwują. Oznacza to, że w ten sposób nie zwiększasz zasięgów i nie pozyskujesz nowych followersów. Co więc możesz zrobić, aby docierać do nowych ludzi?

Etap “Know me” – Aktywności w social mediach, które przyciągną nowe osoby

Pierwszy sposób – Komentarze

Dodawanie komentarzy pod czyimiś postami to sposób na zwrócenie na siebie uwagi i zachęcenie do odwiedzenia firmowego profilu.  Jest to aktywność, która jest skuteczna i bezpłatna, ale za to wymagająca poświęcenia swojego czasu. Musisz jednak pamiętać o tym, aby dodawać komentarze pod postami osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane Twoją działalnością.

W tym celu wyszukaj na Instagramie hashtagi związane z Twoją branżą. Przykładowo, jeżeli pracujesz w branży ślubnej mogą to być oznaczenia takie jak: #zaręczyny, #ślub #pierścionekzaręczynowy itp. W ten sposób wzrasta prawdopodobieństwo, że właśnie te osoby zainteresują się Twoim profilem i zostaną na nim na dłużej. Wyszukując #, które wpisały te osoby trafiasz bezpośrednio na związane z daną tematyką posty. Możesz wówczas nie tylko je polubić, ale też zostawić pod nimi sympatyczne komentarze odnoszące się do treści. Będzie to zachętą do odwiedzenia także Twojego profilu. Zaznaczysz swoją obecność na Instagramie.

Trzy smartfony z włączonym Instagramem

Regularna aktywność sprawi, że zostaniesz zauważony zarówno przez osoby prowadzące dany profil, jak i innych komentujących, a w ten sposób realnie wzrosną Twoje zasięgi. Musisz jednak poświęcić na to czas, a także zadbać, aby Twój profil na Instagramie był atrakcyjny, a jego nazwa jasno wskazywała kim jesteś i czym się zajmujesz.

Drugi sposób – Reklama płatna na Instagramie

Reklama płatna na Instagramie jest dobrą opcją dla osób mogących przeznaczyć pewien budżet na budowanie marki w Sieci. Promuj nie tylko zdjęcia i grafiki, ale przede wszystkim postaw na wideo. Tak, przełam się i nagrywaj wideo reklamowe na Instagram!

Znajdź coś, co Cię wyróżnia i nagrywaj o tym wideo. Może to być prosty film. Wystarczy nagrać 15 sekundowe wideo, zmontować je na telefonie i uruchomić je w reklamie w Menedżerze Reklam Facebook. Jest to proste rozwiązanie i odpowiednie, aby zacząć działania mające rozwinąć profil na Instagramie. Sprecyzuj grupę docelową, aby osoby którym wyświetli się reklama rzeczywiście były zainteresowane tą tematyką.

Gdy zauważysz już efekty tych działań, dobrze jest po kilku miesiącach pójść o krok dalej i wybrać bardziej rozbudowane formy promocji za pomocą reklamy płatnej. Gdyż działania marketingowe to proces, który należy rozwijać, aby był efektywny w długofalowej perspektywie. 

Polubienia fanpage na Instagramie

Etap “Like me” – sympatia kluczem marketingu internetowego

Gdy już pozyskasz nowych obserwujących na swój fanpage instagram firmy, czas na to, aby ich zatrzymać na dłużej. Jak to zrobić? Przygotowując atrakcyjne i ciekawe materiały na najnowsze wpisy oraz Insta Stories.

Postaw na autentyczność i prezentację swojej osoby. By wszystkie treści, które prezentujesz odbiorcom były Twoje. Odnoś się do swoich doświadczeń, opinii, wrażeń, opowiadaj o swoich realizacjach, a przede wszystkim – pokazuj się. Pokaż zarówno swoją firmę, jak i siebie. Zawartość Twoich profili powinna być personalna. W ten sposób wpłyniesz na pozyskanie zaufania obserwujących i zatrzymasz ich na dłużej. Jeżeli ich zainteresujesz swoją autentycznością i  przekażesz wartościowe dla nich materiały, zwiększysz szansę na to, aby przejść do etapu trzeciego – “Trust me”.

Nie masz pomysłów na treści? Przeczytaj: Skąd wziąć pomysły na posty w social media? Poznaj 4 inspiracje!

Zdarza się bowiem, że profile mające wielu obserwujących, nie zachęcają do kupowania. Wynika to właśnie z tego, że brakuje na nich autentyczności i prezencji osób je prowadzących. W efekcie nie wzbudzają zaufania, co przekłada się na brak sprzedaży w finalnym etapie. Tym bardziej, jeżeli pracujesz w branży, w której sprzedaż zależy od tego, czy klient Ci zaufa na tyle, by powierzyć Ci jakieś zadanie (w szczególności branże usługowe).

Etap “Trust me” – Zbuduj zaufanie potencjalnych klientów

Jest to prawdopodobnie najtrudniejszy z etapów, gdyż wymaga tak umiejętnej prezentacji treści, aby pozyskać zaufanie odbiorców do siebie, a tym samym do marki i jej oferty. Jest to proces, a więc musisz do tego podejść długofalowo.  Jak to zrobić? Otóż, z naszych doświadczeń wynika, że najlepiej działa bieżące pokazywanie swoich realizacji, backstage’u działalności, pracy z klientami. Musisz udowodnić, że aktywnie działasz w swojej branży, że się znasz na tym, co robisz wykonując swoją pracę.

Dokumentuj również zainteresowanie swoich klientów informując obserwujących o spotkaniach, czy zapytaniach. Co w przypadku, gdy jesteś początkującym przedsiębiorcą zaczynającym dopiero tworzyć swoją markę osobową i nie masz możliwości pokazania żadnych realizacji lub trafiają się one zbyt rzadko? Wówczas najlepszym sposobem jest nagrywanie i prezentowanie treści edukacyjnych, w których pokazujesz swój profesjonalizm, a przy tym dajesz pewną wartość odbiorcom, bo mogą się od Ciebie czegoś uczyć.

Kobieta nagrywa film na swój fanpage na Instagramie

Dodawaj na Instagramie posty edukacyjne przynajmniej co dwa dni, a oprócz tego każdego dnia nagrywaj kilka (np. 8) stories o tym, co się u Ciebie dzieje, lifestyle, sytuację w branży, w firmie. Jak natomiast zachęcić obserwujących do interakcji? Zadawaj im pytania, poproś o ich opinie na dane tematy, zapytaj o ich doświadczenia związane z omawianą kwestią. Bazując na przykładzie branży ślubnej, możesz zapytać np. “Co uważasz na temat wesela w stylu boho?” lub “Jakie atrakcje weselne są według Ciebie ciekawe?”. 

Dobrym pomysłem jest także zachęta do zadawania pytań Tobie np. “Zadaj mi pytanie, a chętnie Ci odpowiem”, po czym opublikujesz w Stories screeny prezentujące zarówno pytania, jak i odpowiedzi. Taka komunikacja jest jasnym sygnałem, że czas sprzedawać i pozyskać potencjalnych klientów.

Pamiętaj: Zdjęcie opublikowane na Instagramie cieszy się średnio o 23% większym zaangażowaniem niż zdjęcie opublikowane na Facebooku. Nie ograniczaj się więc wyłącznie do jeden platformy.

Przeczyta też: Jak wygląda strategia marketingowa na facebooku?

Podsumowując – Jak prowadzić fanpage na Instagramie?

Chcąc rozwijać markę osobistą w social media musisz pamiętać o tym, że jest to proces długofalowy. Wielu przedsiębiorców niestety jest nastawionych na szybkie efekty już po wykonaniu pierwszych aktywności w mediach społecznościowych. Jednak najczęściej popełnianym błędem jest podejście, że sama publikacja licznych postów na Instagramie wystarczy, aby osiągnąć marketingowy i PR-owy sukces.

Tymczasem, musisz przejść przez kilka etapów zanim Twoja marka stanie się rozpoznawalna dzięki aktywności w Sieci i pojawi się efekt w postaci wzrostu sprzedaży. Nie zniechęcaj się więc i odpowiednio rozplanuj swoje działania w social mediach, bądź aktywny i autentyczny, aby nie tylko przyciągnąć uwagę, ale i zyskać zaufanie obserwujących. Powodzenia!

Wiedza w pigułce

Jak założyć fanpage na Instagramie?

Jak założyć stronę na Instagramie? Kliknij Ustawienia i wybierz opcję Prywatność. Następnie przejdź do Typu konta i narzędzi, gdzie znajdziesz możliwość Przełączenia na konto profesjonalne. Wybierz odpowiednią kategorię, która najtrafniej opisuje Twoją firmę, a następnie zdecyduj się na opcję Firma. Po dokonaniu tych kroków, cała konfiguracja zostanie zakończona, a Ty będziesz już dysponować profesjonalnym kontem firmowym na platformie Instagram.

Jak pozyskać obserwujących na  Instagramie?

Aby rozwijać swój profil na Instagramie, przede wszystkim musisz zacząć od pozyskania followersów. Jeżeli posiadasz budżet na marketing, zainwestuj go w promocję poprzez reklamę płatną. Warto wykorzystać Manager Reklam Facebook. W ten sposób dotrzesz do nowych odbiorców bez konieczności poświęcania swojego czasu na większe aktywności. Drugim rozwiązaniem jest dodawanie komentarzy na profilach osób, które oznaczają swoje posty hashtagami związanymi z tematyką Twojej branży.

Jak prowadzić fanpage na Instagramie?

  • Publikuj treści edukacyjne, backstage firmy, zdawaj relacje ze swojego dnia
  • Wyrażaj opinie o branży
  • Dopracuj estetykę postów
  • Co drugi dzień nagrywaj treści edukacyjne
  • Codziennie publikuj ok. 8 Insta Stories
  • Publikuj wideo, w których się pokazujesz
  • Postaw na autentyczność i buduj swój wizerunek, a nie tylko firmy

Dosłownie każdą branżę można odpowiednio pokazać w Internecie, aby wykorzystując nowoczesne narzędzia docierać do najbardziej zainteresowanych potencjalnych klientów. Jednak warto to zrobić w oparciu o odpowiednie strategie marketingowe.

Chętnie przeanalizujemy Twoją markę i podczas indywidualnych konsultacji wzbogacimy Cię o konkretną wiedzę związaną z promocją w mediach społecznościowych. Naucz się, jak skutecznie prowadzić fanpage na Instagramie. Kliknij i umów się na konsultacje.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Marketing e-commerce (nowa)

Droppshipping – 8 kroków do osiągnięcia zysku

Czas czytania 6 minut Jak działa dropshipping? Czym jest dropshipping zapwne wiesz, ale nie każdy zdaje sobie sprawę, jak to dokładnie działa. Dropshipping to model biznesowy, w którym sklep