Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, który samodzielnie prowadzi marketing swojej firmy, ten artykuł z pewnością przyniesie Ci wiele korzyści. Praca agencji marketingowych opiera się na wielozadaniowości i w dużej mierze na pracach koncepcyjnych i analitycznych. Szukanie konkretnych rozwiązań, analizowanie rynku, kreowanie strategii marketingowej i generowanie nowatorskich pomysłów to tylko mały ułamek całego procesu. Jednak warto wiedzieć, że wszystkie te i inne działania wymagają odpowiednich narzędzi. Jeśli więc chcesz, aby Twój marketing wzniósł się na profesjonalny poziom, wykorzystaj nowe możliwości i zdobądź wiedzę o tym, które aplikacje będą Ci przydatne w osiągnięciu celów marketingowych i biznesowych. Z jakich narzędzi korzystają agencje marketingowe, a przede wszystkim KAMAN marketing? Podpowiadam.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Dlaczego warto używać aplikacji dla marketerów?
- Których aplikacji używamy w naszej agencji marketingowej?
- Jak wygląda praca marketera i dlaczego przedsiębiorca może się nią inspirować?
Wersja do słuchania: Podcast ToM- Tomek o Marketingu
Aplikacje przydatne dla marketera, ale i przedsiębiorcy
Chcę się z Tobą podzielić wiedzą o wartościowych aplikacjach, które nie tylko umożliwiają, ale też ułatwiają pracę w zakresie marketingu. Uważam bowiem, że kreatywność i Twoje potrzeby nie mogą być ograniczane brakiem odpowiedniej technologii. Narzędzia, które chcę Ci zaproponować okażą się przydatne, jeżeli jesteś przedsiębiorcą samodzielnie wykonującym działania marketingowe na potrzeby rozwoju swojej firmy, ale i w przypadku gdy zajmujesz się pracą zdalną jako marketer freelance. Niniejsze aplikacje pomogą Ci usprawnić organizację pracy i zarządzanie zadaniami, ale i skuteczniej wdrażać rozwiązania związane z marketingiem internetowym i osiągać wyznaczone cele biznesowe.
Praca agencji marketingowej w pigułce
Praca agencji marketingowej opiera się na szeregu działań koncepcyjnych i wdrożeniowych. Jednak, jeżeli samodzielnie prowadzisz marketing swojej firmy, warto byś zainspirował się profesjonalistami. Dzięki temu rozwiniesz marketing i będziesz czuł się pewniej wdrażając konkretne rozwiązania dla Twojego biznesu. Zadania realizowane w zakresie usług agencji marketingowych przyjmują przeróżną formę , zakres, i są sukcesywnie wykonywane przy użyciu rozmaitych aplikacji.
Na rynku funkcjonuje szereg narzędzi, które mogą wspierać pracę marketera, ale i przedsiębiorcę – o ile o nich będzie wiedział. Co rusz na rynku pojawiają się kolejne produkty, które wprowadzają nowe ułatwienia i rozwiązania. Część z nich to złożone programy instalowane na komputerze, kosztujące po kilka tysięcy złotych, a inne to proste aplikacje dostępne na stronach internetowych, które są oferowane za niewielką opłatą miesięczną lub też w wersji darmowej. Niektórych z nich używa się na co dzień, innych cyklicznie w zależności od potrzeb i realizowanych projektów.
W ostatnim czasie przeanalizowałem oraz spisałem narzędzia i strony WWW, z których korzystam w swojej pracy. Listę wzbogaciłem o opisy zastosowania oraz możliwości, jakie oferują poszczególne narzędzia. Opisane poniżej aplikacje znacząco wpływają na organizację pracy w zakresie marketingu oraz poprawiają efektywność poszczególnych wdrożeń. Wśród nich znajdują się nie tylko wielofunkcyjne programy, ale także proste aplikacje webowe, które powstały z myślą o automatyzacji tylko konkretnego zadania. Zaczynajmy!
Aplikacje używane w agencjach marketingowych
Landingi – aplikacja do tworzenia landing pages
Aplikacja Landingi pozwala skutecznie zbudować landing page do generowania leadów i nie tylko. Jej główną zaletą jest to, że umożliwia uzyskanie pełnej kontroli nad kreowaniem landing page’y. Na uwagę zasługuje tu również prosty edytor drag & drop pozwalający stworzyć landing page w sposób intuicyjny i bez konieczności poświęcenia na to zbyt dużej ilości czasu. Dzięki temu nawet nie będąc profesjonalnym marketerem czy programistą, w łatwy sposób stworzysz efektywne landing page dla potrzeb swojego marketingu.
Aplikacja Landingi oferuje przeszło 400 szablonów, które znajdą swoje zastosowanie w różnych branżach i w osiąganiu konkretnych celów marketingowych. Wszystkie szablony można też dostosowywać i modyfikować, dzięki czemu poprzez edytowanie w wizualnym edytorze stworzysz landing page odpowiadający konkretnym oczekiwaniom.
Aplikacja pozwala również na tworzenie pop-upów, które później możesz umieszczać na dowolnych stronach internetowych. Ponadto możesz połączyć kilka landing page’y w jeden skuteczny lejek sprzedażowy, który bardzo łatwo się edytuje. Zaletą tej aplikacji jest również to, że możesz przetestować efektywność kilku różnych wariantów landing page’y, które stworzyłeś. Natomiast, gdy stworzony przez Ciebie landing page okaże się odpowiedni, wówczas możesz go powielić i przystosować do potrzeb nowej strategii marketingowej.
W KAMAN korzystamy z Landingów od bardzo dawna i to co zdecydowanie nas przekonuje to łatwość obsługi, oraz genialne wsparcie obsługi klienta. To naprawdę dwa główne czynniki, dla których Landingi znalazły się na tej liście.
Aplikacja Landingi jest płatna, ale możesz ją wypróbować za darmo, by sprawdzić jej możliwości. Dostępne są 4 warianty cenowe, dzięki czemu można dopasować konkretną opcję do potrzeb swojej działalności i budżetu.
MailerLite – platforma do mailingu
MailerLite to narzędzie wyjątkowo przydatne podczas tworzenia kampanii e-mailowych. Pozwalające wysyłać masowo e-maile, zautomatyzować cały proces, a nawet stworzyć landing pages. Po długich poszukiwaniach idealnego programu do obsługi mailingu, trafiłem właśnie na MailerLite i muszę przyznać, że sprawdza się perfekcyjnie w pracy agencji marketingowej, a przy tym nie pochłania zbyt wysokiego budżetu (do 1000 pierwszych maili system jest bezpłatny, więc to idealne rozwiązanie dla początkujących)
MailerLite jest programem intuicyjnym i prostym w obsłudze, dzięki czemu każdy sobie z nim poradzi. Jedną niedogodnością może być jedynie to, że dostępny jest w wersji anglojęzycznej. System można łatwo zintegrować z wieloma innymi narzędziami, co znacząco ułatwia pracę (np. WordPress, Zapier, czy Shopify).
Jakie możliwości daje nam MailerLite? Oczywiście tą, która jest dla nas najbardziej istotna to możliwości masowego wysyłania newsletterów, mailingów, a także materiałów promocyjnych. System posiada ponadto wbudowany edytor zdjęć, co ułatwia wizualną kreację wysyłanych treści. Ponadto możemy przeprowadzać testy A/B pozwalające ustalić najbardziej efektywną formę przekazu oraz tworzyć pop up’y zachęcające do subskrypcji.
W pracy z MailerLite doceniam automatyczne ponowne wysyłanie wiadomości do osób, które nie otworzyły naszej wiadomości e-mail, a także możliwość uzyskania wsparcia konsultantów 24/7 w płatnym pakiecie. Ciekawostką jest również opcja dodawania postów z Facebooka i Twittera.
Dostępne są dwie wersje korzystania z aplikacji: darmowa i płatna. W wersji darmowej możemy obsługiwać do 1000 subskrybentów. Istnieje także możliwość darmowego przetestowania programu przez okres 14 dni.
JDM – hosting
JDM to platforma oferująca hosting WordPress dla małych, jak i dużych firm. Hosting oferowany przez JDM jest w pełni zoptymalizowany w zakresie uzyskania maksymalnej wydajności i szybkości, a także jest dobrze zabezpieczony przed potencjalnymi atakami. Dzięki temu zyskuję pewność, że moje strony są chronione przed najnowszymi zagrożeniami dla WordPressa i serwera.
Zaletą zmiany dotychczasowego hostingu na JDM jest to, że w każdym oferowanym pakiecie znajduje się opcja przeniesienia strony i automatycznej instalacji WordPressa. Ponadto marka oferuje bezpłatny certyfikat SSL, co przynosi pewne oszczędności w perspektywie długoterminowej.
Tpay – płatności online
Tpay to operator płatności online. Jest to system umożliwiający bezpieczne przyjmowanie płatności oraz dający szerokie możliwości konfiguracji poszczególnych ustawień. Wybranie odpowiedniego systemu płatności online jest kluczowe, gdyż chodzi przecież o bezpieczeństwo naszych funduszy. W KAMAN używamy Tpay od samego początku i jesteśmy zadowoleni z bezproblemowego działania.
Doceniam Tpay zarówno za bezpieczeństwo transakcji, jak i partnerskie wsparcie w obsłudze konta. Ponadto platforma oferuje dostęp do wielu metod płatności oraz responsywny panel transakcyjny. Tpay stworzyło też Widget One Click, który pomaga zwiększać wartość koszyków w sklepie internetowym, a także wdrożył płatność blikiem w Messengerze. Platforma zapewnia prostą i szybką integrację z popularnymi portfelami elektronicznymi: Google Pay, masterpass, Visa, PayPal.
Jakie formy płatności oferuje Tpay?
- płatności online
- przekazy masowe
- raty online
- moduły sklepowe
- blik
- SMS premium
- Fastpass
- płatności QR
- aplikacje mobilne
- płatności kartą online i offline
ClickMeeting
ClickMeeting to platforma do webinarów i spotkań online. Cenię korzystanie z niej za łatwość i przejrzystość obsługi, a także zapewnienie bezpieczeństwa moim danym. Można swobodnie wybierać pomiędzy wydarzeniami na żywo, automatycznymi webinarami i webinarami na życzenie. Jest to bardzo wygodne w użytkowaniu. Warto przy tym wiedzieć, że współcześnie coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest organizowanie nie tylko live’ów w social mediach i nagrywanie wideo na potrzeby promocji, ale również edukowanie swoich odbiorców. W ten sposób dajemy im bowiem wartość, która się z czasem zwraca. ClickMeeting pozwala na dostęp innym, włączając w to także opcję płatnych webinarów. Umożliwia też rozbudowany system promowania i rozpowszechniania wydarzeń.
Happy Scribe
Happy Scribe to platforma transkrypcji oraz dodawania napisów do nagrań wideo. Aktualnie wiodącym trendem stał się wideomarketing i coraz więcej przedsiębiorców decyduje się włączyć to narzędzie do swoich strategii marketingowych. To bardzo dobrze! Gdyż wideo pozwala przekonać do siebie odbiorców, pozyskać nowych klientów poprzez budowanie zaufania do marki, a także podkreślić jej autentyczność. Istotne jest jednak, aby wideo promocyjne lub wizerunkowe było atrakcyjne nie tylko pod względem treści, ale i kreacji wizualnej.
Biorąc pod uwagę, że użytkownicy często oglądają wideo w miejscach, w których nie mogą sobie pozwolić na włączenie dźwięku, ważne jest, aby filmy posiadały napisy. W ten sposób sprawisz, że filmy będą łatwiej dostępne dla większej grupy odbiorców. Happy Scribe umożliwia wybór między automatycznymi napisami do filmów, a skorzystaniem z usługi ich tworzenia przez obsługę platformy.
Generator napisów ma dokładność wynoszącą 85% i dodaje napisy do filmu w ciągu zaledwie kilku minut. Edytor jest bardzo intuicyjny w obsłudze i formatuje napisy tak, aby pasowały do Twojej marki. Możesz wybrać wiele ustawień i przygotować film do publikacji. Wykorzystujemy go we wszystkich filmach na Tiktok, reklamach płatnych do social media dla nas i klientów, oraz do krótkich filmów na landing page (np. instruktażowych)
Podsumowując
Agencje marketingowe, aby opracowywać i wdrażać strategie dla swoich klientów korzystają z wielu funkcjonalnych narzędzi, dzięki którym praca przebiega nie tylko sprawniej, ale i efektywniej. W ten sposób uzyskiwane są korzyści dla obu stron – agencji, jak i jej klientów. Na przestrzeni lat doświadczenia wypracowaliśmy efektywne modele działania opierające się na wykorzystywaniu sprawdzonych aplikacji i platform wspierających efektywność i wydajność. A to przekłada się na wyniki. Zaprezentowałem Ci kilka rozwiązań, które mogą okazać się przydatne także w rozwoju Twojego marketingu i usprawnić osiąganie celów biznesowych, jakie wytyczyłeś.
Wiedza w pigułce
Jakie aplikacje i platformy wykorzystywane są przez agencje marketingowe?
Kliknij i wypróbuj aplikacje, które są przydatne w działaniach marketingowych i nie tylko: