Dlaczego nasz klient musiał powiększyć swój zespół i jaką rolę odegrały w tym nasze spoty reklamowe?
Zobacz przykład skutecznego wideomarketingu
Ostatnie miesiące dla wielu branż były naprawdę trudne. Praktycznie całkowite zatrzymanie gospodarki dało się odczuć na każdym kroku. Był to czas, w którym przedsiębiorcy mieli okazję zweryfikować swoje style zarządzania i sposoby pozyskiwania klientów. Wyobraźcie sobie nasze zaskoczenie, gdy klient poinformował nas, że musiał zatrudnić 3 dodatkowe osoby do pomiarów z powodu zwiększonego zainteresowania. Okazało się, że jego zespół nie nadąża z realizacją zamówień – ilość pomiarów i zgłoszeń była 4-krotnie większa niż rok temu (bez reklam) właśnie dzięki wykorzystaniu marketingu wideo, ale o tym za chwilę.
Czy wideomarketing jest skutecznym narzędziem sprzedażowym?
Według specjalistów do końca roku 2020 aż 80% ruchu w Internecie będzie związane z transmisją i oglądaniem video w social mediach. 65% światowej populacji to wzrokowcy. Wzrok użytkownika automatycznie skupia się na obrazie, pomijając komunikat tekstowy. To właśnie treści wideo powodują wzrost zaangażowania wśród użytkowników. Ludzki mózg potrzebuje 1/10 sekundy aby przeanalizować i zrozumieć obraz. Potrzebujemy jednak aż 60 sekund, aby przeanalizować tekst, który zawiera około 250 słów. 20% użytkowników przeczyta tekst, 80% użytkowników wybierze visual content. Wniosek?
Jak sprzedawać za pomocą video? Case study na przykładzie branży budowlanej.
W maju rozpoczęliśmy współpracę z producentem okien, który jednocześnie jest deweloperem domów jednorodzinnych. Klient dodatkowo oferuje wsparcie w znalezieniu i sfinansowaniu zakupu działki budowlanej. Branża budowlana jest jedną z najaktywniejszych branż w social mediach. Pojawia się zatem pytanie, w jaki sposób wybić się na tle konkurencji w takim środowisku?
Strategia na wideomarketing krok po kroku…
Nasza strategia marketingowa opierała się na dwóch elementach – wysokiej jakości treści wizualnej (przede wszystkim video) oraz doskonale dobranej grupie docelowej. Po przeanalizowaniu dotychczasowych działań podejmowanych przez klienta oraz po analizie konkurencji doszliśmy do wniosku, że warto skupić się na treści wizualnej – video. Stworzyliśmy 15 unikalnych materiałów video, które wykorzystaliśmy w ramach kampanii reklamowej.
Gotowe materiały podzieliliśmy na:
- Wizerunkowe – prezentowaliśmy właściciela firmy. Klienci odwiedzający punkt sprzedaży kojarzyli “tego pana z wideo”, dzięki czemu łatwiej było im nawiązać kontakt. W ten sposób mógł też zbudować markę osobistą.
- Sprzedażowe – tutaj również postanowiliśmy wykorzystać wizerunek właściciela firmy, który prezentował najciekawsze modele okien z ich krótką charakterystyką.
- Edukacyjne – stworzyliśmy szereg materiałów video, w których informowaliśmy o wadach i zaletach konkretnych modeli okien, nagraliśmy film instruktażowy, który prezentował montaż okien krok po kroku przy okazji obalając popularne mity.
W ten sposób zbudowaliśmy wizerunek firmy godnej zaufania. Wykorzystanie sylwetki właściciela firmy w materiałach skróciło dystans między użytkownikiem a marką, klienci czuli się lepiej „zaopiekowani”, gdy mogli porozmawiać z właścicielem o swoich potrzebach w salonie.
Jaki był rezultat?
Okazało się, że nikt nie był przygotowany na takie zainteresowanie produktem. Finalnie zatrudnione zostały dodatkowe osoby do obsługi klienta i montażu okien. Kampania trwała 6 miesięcy. Dotarliśmy do 93.000 osób. 35.425 razy nasze filmy zostały wyświetlone w całości – co trzeci użytkownik, do którego skierowaliśmy materiał obejrzał go od początku do końca!
PS: Tydzień po opublikowaniu tego artykułu, otrzymałem taką wiadomość od właściciela firmy:
Jak wdrożyć wideomarketing u Ciebie?
Jeśli czujesz niedosyt po tym artykule i wiesz, że nie dysponujesz czasem, aby samodzielnie prowadzić swoje social media i wideo marketing, możesz zgłosić się do nas. My będziemy obsługiwać kampanie, a Ty zajmiesz się sprzedażą swoich produktów i/lub usług. Jeśli jednak chcesz sprobować nagrywać samodzielnie, to przeczytaj najpierw: jak montować filmy na telefonie.
The form you have selected does not exist.