Jak wideomarketing może pomóc Twojej firmie. [Case study]

Czas czytania 3 minut

Dlaczego nasz klient musiał powiększyć swój zespół i jaką rolę odegrały w tym nasze spoty reklamowe?

Zobacz przykład skutecznego wideomarketingu

Ostatnie miesiące dla wielu branż były naprawdę trudne. Praktycznie całkowite zatrzymanie gospodarki dało się odczuć na każdym kroku. Był to czas, w którym przedsiębiorcy mieli okazję zweryfikować swoje style zarządzania i sposoby pozyskiwania klientów. Wyobraźcie sobie nasze zaskoczenie, gdy klient poinformował nas, że musiał zatrudnić 3 dodatkowe osoby do pomiarów z powodu zwiększonego zainteresowania. Okazało się, że jego zespół nie nadąża z realizacją zamówień –   ilość pomiarów i zgłoszeń była 4-krotnie większa niż rok temu (bez reklam) właśnie dzięki wykorzystaniu marketingu wideo, ale o tym za chwilę.

Czy wideomarketing jest skutecznym narzędziem sprzedażowym? 

Według specjalistów do końca roku 2020 aż 80% ruchu w Internecie będzie związane z transmisją i oglądaniem video w social mediach. 65% światowej populacji to wzrokowcy. Wzrok użytkownika automatycznie skupia się na obrazie, pomijając komunikat tekstowy. To właśnie treści wideo powodują wzrost zaangażowania wśród użytkowników. Ludzki mózg potrzebuje 1/10 sekundy aby przeanalizować i zrozumieć obraz. Potrzebujemy jednak aż 60 sekund, aby przeanalizować tekst, który zawiera około 250 słów. 20% użytkowników przeczyta tekst, 80% użytkowników wybierze visual content. Wniosek?

Wideomarketing wykorzystuje naszą skłonność do zatrzymywania uwagi na ruchomych obrazach
W internecie wygrywa obraz. Tym bardziej gdy jest ruchomy- jak w wideo.

Jak sprzedawać za pomocą video? Case study na przykładzie branży budowlanej.

W maju rozpoczęliśmy współpracę z producentem okien, który jednocześnie jest deweloperem domów jednorodzinnych. Klient dodatkowo oferuje wsparcie w znalezieniu i sfinansowaniu zakupu działki budowlanej. Branża budowlana jest jedną z najaktywniejszych branż w social mediach. Pojawia się zatem pytanie, w jaki sposób wybić się na tle konkurencji w takim środowisku?

Strategia na wideomarketing krok po kroku… 

Nasza strategia opierała się na dwóch elementach – wysokiej jakości treści wizualnej (przede wszystkim video) oraz doskonale dobranej grupie docelowej. Po przeanalizowaniu dotychczasowych działań podejmowanych przez klienta oraz po analizie konkurencji doszliśmy do wniosku, że warto skupić się na treści wizualnej – video. Stworzyliśmy 15 unikalnych materiałów video, które wykorzystaliśmy w ramach kampanii reklamowej.

Gotowe materiały podzieliliśmy na:

  • Wizerunkowe – prezentowaliśmy właściciela firmy. Klienci odwiedzający punkt sprzedaży kojarzyli “tego pana z wideo”, dzięki czemu łatwiej było im nawiązać kontakt.
  • Sprzedażowe – tutaj również postanowiliśmy wykorzystać wizerunek właściciela firmy, który prezentował najciekawsze modele okien z ich krótką charakterystyką. 
  • Edukacyjne – stworzyliśmy szereg materiałów video, w których informowaliśmy o wadach i zaletach konkretnych modeli okien, nagraliśmy film instruktażowy, który prezentował montaż okien krok po kroku przy okazji obalając popularne mity. 

W ten sposób zbudowaliśmy wizerunek firmy godnej zaufania. Wykorzystanie sylwetki właściciela firmy w materiałach skróciło dystans między użytkownikiem a marką, klienci czuli się lepiej “zaopiekowani”, gdy mogli porozmawiać z właścicielem o swoich potrzebach w salonie. 

Jaki był rezultat?

Wyniki kampanii wideomarketingowej
Wyniki odtworzeń wideo w kilkumiesięcznej kampanii

Okazało się, że nikt nie był przygotowany na takie zainteresowanie produktem. Finalnie zatrudnione zostały dodatkowe osoby do obsługi klienta i montażu okien. Kampania trwała 6 miesięcy. Dotarliśmy do 93.000 osób. 35.425 razy nasze filmy zostały wyświetlone w całości – co trzeci użytkownik, do którego skierowaliśmy materiał obejrzał go od początku do końca! 

Wideomarketing w firmie może być skutecznym narzędziem.
Jak sądzisz, co takie wyniki dałyby w Twojej firmie?

PS: Tydzień po opublikowaniu tego artykułu, otrzymałem taką wiadomość od właściciela firmy:

To tylko jeden dzień, a takie historie są regularne 🙂

Jak wdrożyć wideomarketing u Ciebie?

Jeśli czujesz niedosyt po tym artykule i wiesz, że nie dysponujesz czasem, aby samodzielnie prowadzić swoje social media i wideo marketing, możesz zgłosić się do nas. My będziemy obsługiwać kampanie, a Ty zajmiesz się sprzedażą swoich produktów i/lub usług: https://kamansocialmedia.typeform.com/to/mFGPvw61

The form you have selected does not exist.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Co to jest lead sprzedażowy? Sposoby pozyskiwania

Czas czytania 3 minut Lead generation, czyli pozyskiwanie leadów to rodzaj marketingu przychodzącego (inbound marketing). Znasz lub chcesz doświadczyć sytuacji, w której potencjalny klient jako pierwszy kontaktuje się z

Landing page – Co to jest i do czego go użyć?

Czas czytania 3 minut Landing page można przetłumaczyć jako stronę lądowania, czyli miejsce, do którego trafia klient po kliknięciu w link. Główną cechą takiej strony jest prezentacja oferty firmy