Branża beauty jest bardzo wdzięczna, jeżeli chodzi o prezentację w Internecie. Mamy bowiem szerokie możliwości ciekawego zaprezentowania poszczególnych usług, którymi zainteresowani są odbiorcy. Jednak jest w tym także pewien mankament. Mianowicie – duża konkurencja. Dlatego obserwując różne działania marketingowe i promocyjne poszczególnych firm z tej branży można zauważyć, że wszystkie kreacje i formy komunikacji są do siebie podobne. Co to oznacza? Brak efektywności. W takim razie, jak pokazać pracę w branży beauty inaczej niż wszyscy? Zespół Mommys Home już to wie i prężnie działa! Zobacz fotorelację ze szkolenia z wideomarketingu, jakie miałam przyjemność przeprowadzić. Szkolenie z wideomarketingu – poznaj szczegóły!
Stylizacja brwi i nie tylko a marketing
Branża beauty charakteryzuje się komunikatywnymi, aktywnymi w social mediach osobami. Można by więc pomyśleć, że nie potrzebują szkoleń z wideomarketingu oraz prezentacji marki w mediach społecznościowych. A jednak! Warto udoskonalać swoje umiejętności, by wyróżniać się, wśród – przecież też aktywnej – konkurencji!
Wieomarketing stał się wiodącym trendem w zakresie marketingu internetowego. Niemniej jednak wciąż wielu przedsiębiorców go nie wykorzystuje w swoich działaniach koncentrując się zwykle wyłącznie na reklamowaniu swoich ofert sprzedażowych i usługowych. Jest to duży błąd, gdyż za pomocą wideo w Internecie można wybić swoją markę na zupełnie nowy poziom i wzbudzić zdecydowanie większe zainteresowanie wśród odbiorców treści.
Wideo w branży beauty – dlaczego to dobry pomysł?
Socjolodzy wskazują, że nasze społeczeństwo stało się obrazkowe. Stwierdzenie to ma określać zjawisko, jakie cechuje nasze preferencje, które wykształciły się w związku z przesytem banerów i reklam, a także zamiłowaniem do skrótowych, estetycznie zaprezentowanych informacji. Stąd też tak duża popularność platform social medialnych, na których dominują ładne obrazki, grafiki i wizualne treści. Zdecydowanie bardziej wolimy obejrzeć ciekawy filmik w Internecie lub zapoznać się z grafiką/infografiką niż oglądać reklamy, czy też czytać nieciekawe materiały ofertowe.
Stąd też rosnąca popularność wideo w Internecie. Zamiast przeglądać treści, wolimy je oglądać! Warto więc wykorzystać te preferencje w marketingu swojej firmy i wyróżnić ją na tle konkurencji. Wideomarketing stał się odpowiedzią na potrzeby rozwojowe przedsiębiorców, gdyż przynosi realne efekty w zakresie promocji. Dlaczego jest skuteczny? Oprócz tego, że odbiorcy chętnie oglądają filmiki w Sieci, wideo pozwala pokazać autentyczność marki i z czasem pozyskać większe zaufanie odbiorców takich treści. W długofalowej perspektywie ma więc duży potencjał przekładający się na wzrost zainteresowania marką, utrzymanie przywiązania do niej i osiągnięcie większych zysków.
Laminacja brwi, rozjaśnianie brwi i nie tylko – poznaj Mommys Home
We wrześniu miałam przyjemność przeprowadzić szkolenie z wideomarketingu i prezentacji firmy w mediach społecznościowych dla marki Mommys Home w Krakowie. Karina – właścicielka Mommy’s Home i Mommy’s Academy na evencie zorganizowanym dla swoich podopiecznych postawiła na rozwój i szkolenie. Jeśli ciekawi Cię relacja z naszego wrześniowego spotkania w Krakowie, mam dla Ciebie kilka zdjęć i opis przebiegu spotkania, które okazało się wyjątkowo owocne.
Czym się zajmuje firma Mommys Home? Nie bez znaczenia jest już sama nazwa marki. Karina wraz ze swoim zespołem tworzy bowiem dom dla kobiet, w którym mogą poczuć się niezwykle przyjemnie, a także zadbać o swój wygląd. Eksperci Mommys Home w naturalny sposób pomagają kobietom odkrywać i eksponować swoje piękno. Znajdziemy tu specjalistów oferujących usługi takie jak: laminacja brwi, stylizacja brwi, zabiegi dla rzęs. Ponadto możemy tam znaleźć wsparcie w stworzeniu idealnego make-upu, czy doboru fryzury perfekcyjnie dopasowanej do typu urody.
Szkolenie z wideomarketingu dla stylistek brwi – start!
W szkoleniu brały udział stylistki z całej Polski. Uczestniczki nie znały się wcześniej, więc spotkanie rozpoczęłyśmy od krótkiego przedstawienia się – każda z uczestniczek eventu miała powiedzieć kilka słów od siebie. Takie rozpoczęcie pozwoliło nam się lepiej poznać, oswoić z nową sytuacją i przełamać przysłowiowe lody.
Po prezentacji przeszłyśmy do części teoretycznej. Wspólnie określiłyśmy target klientek, a później zastanawiałyśmy się nad tym, które portale społecznościowe są najlepsze dla wybranej grupy odbiorców. Jest to bardzo ważne, aby planując strategię marketingową rozpocząć od określenia cech i preferencji konkretnej grupy docelowej. Dzięki temu możemy dostosować swoje treści w Internecie do osób, które rzeczywiście chętnie mogą skorzystać z danych usług. W tym przypadku główną grupę docelową stanowią kobiety, które pragną dbając o swój wygląd mieć między innymi idealne brwi i rzęsy.
Stylizacja brwi a szkolenie umiejętności tworzenia contentu
Następnym etapem było przygotowanie i opracowanie pomysłów na content wideo. Omawiałyśmy konkretne pomysły na treści marketingowe, które stylistki brwi powinny prezentować w social mediach. Wymyśliłyśmy pomysły na posty, stories, live. Rozmawiałyśmy o tym, które pomysły mogą okazać się strzałem w 10, a które nie są najlepszym wyjściem. Oprócz samej treści, pokazałam w jaki sposób pokazać ich formę, przedstawiając konkretne przykłady. Dzięki temu uczestniczki mogły przeanalizować, jakie rozwiązania są skuteczne, a których warto unikać.
Zaufanie to podstawa w branży beauty
Rozmawiając z uczestnikami moich szkoleń często pytam o to, co ich powstrzymuje przed tworzeniem materiałów promocyjnych. Zwykle odpowiedź brzmi „nie mam pomysłu”. W efekcie, firmy z branży beauty publikują w swoich mediach społecznościowych wyłącznie posty opowiadające o świadczonych przez nie usługach. Niektórzy pokuszą się czasem o pokazanie efektów przed i po zabiegu. Jednak warto wiedzieć, że współcześnie to nie wystarcza. Przede wszystkim dlatego, że w ten sposób nie docieramy do nowych klientek, a nawet jeśli, to nie ufają nam na tyle, by skorzystać z danych usług.
Laminacja brwi, stylizacja brwi, idealny kształt brwi i długie, gęste rzęsy – to tylko niektóre efekty zabiegów realizowanych przez Mommys Home. Warto to wszystko pokazać za pomocą wideo i nie tylko.
Osoby, które mają powierzyć swój wygląd i wizerunek osobom trzecim, muszą im ufać. To podstawa. Dlatego firmy z branży beauty muszą wyjść na wyżyny starań, aby za pomocą swojego contentu wzbudzić to zaufanie. A to nie stanie się wyłącznie za pomocą reklam. Tak samo jest w przypadku budowania relacji w życiu prywatnym. Aby ktoś stał się naszym przyjacielem, musimy się z tą osobą spotykać, pokazywać swoją prawdziwą twarz i charakter. Wówczas zacieśniają się relacje. Podobnie jest w relacji firma beauty i klientka. Regularnie publikując wideo, livy, webinary, posty o backstagu firmy sprawiamy, że jej wizerunek staje się autentyczny i bliższy odbiorcom.
Co działo się dalej podczas szkolenia?
Pod koniec wykładu dyskutowałyśmy wspólnie na temat zamierzonych działań w social mediach, doradzałam uczestniczkom w jaką stronę warto pójść i jak jeszcze można wyróżnić się w branży beauty. Podpowiedziałam między innymi, że warto nagrywać krótkie filmiki z opiniami zadowolonych klientek, gdy tylko wyrażą na to zgodę. Taka forma promocji jest wyjątkowo przekonująca dla potencjalnych klientów, którzy dopiero zastanawiają się, czy warto skorzystać z usług stylistek. Ponadto warto w atrakcyjnej formie wizualnej prezentować efekty przed i po zabiegach. Kolejnym pomysłem na content jest pokazanie backstagu z życia firmy. Taka forma przekazu sprawia, że firma staje się bardziej autentyczna i przyjazna w odbiorze.
Sprawdź też: Jak nagrywać i montować video telefonem?