Szkolenie z wideomarketingu przeprowadzone dla stylistek brwi – Mommy Home

Niedawno odbyło się szkolenie z wideomarketingu dla firmy z branży beauty. Zobacz jego przebieg i dowiedz się kilku ciekawostek o wartości tworzenia wideo na potrzeby social media.
Czas czytania 5 minut

Branża beauty jest bardzo wdzięczna, jeżeli chodzi o prezentację w Internecie. Mamy bowiem szerokie możliwości ciekawego zaprezentowania poszczególnych usług, którymi zainteresowani są odbiorcy. Jednak jest w tym także pewien mankament. Mianowicie – duża konkurencja. Dlatego obserwując różne działania marketingowe i promocyjne poszczególnych firm z tej branży można zauważyć, że wszystkie kreacje i formy komunikacji są do siebie podobne. Co to oznacza? Brak efektywności. W takim razie, jak pokazać pracę w branży beauty inaczej niż wszyscy? Zespół Mommys Home już to wie i prężnie działa! Zobacz fotorelację ze szkolenia z wideomarketingu, jakie miałam przyjemność przeprowadzić. Szkolenie z wideomarketingu – poznaj szczegóły!

Specjalistka od e-commerce prowadzi szkolenie z wideomarketingu w branży beauty

Stylizacja brwi i nie tylko a marketing

Branża beauty charakteryzuje się komunikatywnymi, aktywnymi w social mediach osobami. Można by więc pomyśleć, że nie potrzebują szkoleń z wideomarketingu oraz prezentacji marki w mediach społecznościowych. A jednak! Warto udoskonalać swoje umiejętności, by wyróżniać się, wśród – przecież też aktywnej – konkurencji!

Kobieta przemawia do publiczności na szkoleniu z wideomarketingu w branży beauty

Wieomarketing stał się wiodącym trendem w zakresie marketingu internetowego. Niemniej jednak wciąż wielu przedsiębiorców go nie wykorzystuje w swoich działaniach koncentrując się zwykle wyłącznie na reklamowaniu swoich ofert sprzedażowych i usługowych. Jest to duży błąd, gdyż za pomocą wideo w Internecie można wybić swoją markę na zupełnie nowy poziom i wzbudzić zdecydowanie większe zainteresowanie wśród odbiorców treści.

Specjalistka od marketingu prowadzi prezentacje

Wideo w branży beauty – dlaczego to dobry pomysł?

Socjolodzy wskazują, że nasze społeczeństwo stało się obrazkowe. Stwierdzenie to ma określać zjawisko, jakie cechuje nasze preferencje, które wykształciły się w związku z przesytem banerów i reklam, a także zamiłowaniem do skrótowych, estetycznie zaprezentowanych informacji. Stąd też tak duża popularność platform social medialnych, na których dominują ładne obrazki, grafiki i wizualne treści. Zdecydowanie bardziej wolimy obejrzeć ciekawy filmik w Internecie lub zapoznać się z grafiką/infografiką niż oglądać reklamy, czy też czytać nieciekawe materiały ofertowe.

Stąd też rosnąca popularność wideo w Internecie. Zamiast przeglądać treści, wolimy je oglądać! Warto więc wykorzystać te preferencje w marketingu swojej firmy i wyróżnić ją na tle konkurencji. Wideomarketing stał się odpowiedzią na potrzeby rozwojowe przedsiębiorców, gdyż przynosi realne efekty w zakresie promocji. Dlaczego jest skuteczny? Oprócz tego, że odbiorcy chętnie oglądają filmiki w Sieci, wideo pozwala pokazać autentyczność marki i z czasem pozyskać większe zaufanie odbiorców takich treści. W długofalowej perspektywie ma więc duży potencjał przekładający się na wzrost zainteresowania marką, utrzymanie przywiązania do niej i osiągnięcie większych zysków.

Kobiety w gabinecie kosmetycznym

Laminacja brwi, rozjaśnianie brwi i nie tylko – poznaj Mommys Home

We wrześniu miałam przyjemność przeprowadzić szkolenie z wideomarketingu i prezentacji firmy w mediach społecznościowych dla marki Mommys Home w Krakowie. Karina – właścicielka Mommy’s Home i Mommy’s Academy na evencie zorganizowanym dla swoich podopiecznych postawiła na rozwój i szkolenie. Jeśli ciekawi Cię relacja z naszego wrześniowego spotkania w Krakowie, mam dla Ciebie kilka zdjęć i opis przebiegu spotkania, które okazało się wyjątkowo owocne.

Przemowa kobiety na szkoleniu z wideomarketingu w branży beauty

Czym się zajmuje firma Mommys Home? Nie bez znaczenia jest już sama nazwa marki. Karina wraz ze swoim zespołem tworzy bowiem dom dla kobiet, w którym mogą poczuć się niezwykle przyjemnie, a także zadbać o swój wygląd. Eksperci Mommys Home w naturalny sposób pomagają kobietom odkrywać i eksponować swoje piękno. Znajdziemy tu specjalistów oferujących usługi takie jak: laminacja brwi, stylizacja brwi, zabiegi dla rzęs. Ponadto możemy tam znaleźć wsparcie w stworzeniu idealnego make-upu, czy doboru fryzury perfekcyjnie dopasowanej do typu urody.

Szkolenie z wideomarketingu dla stylistek brwi – start! 

W szkoleniu brały udział stylistki z całej Polski. Uczestniczki nie znały się wcześniej, więc spotkanie rozpoczęłyśmy od krótkiego przedstawienia się – każda z uczestniczek eventu miała powiedzieć kilka słów od siebie. Takie rozpoczęcie pozwoliło nam się lepiej poznać, oswoić z nową sytuacją i przełamać przysłowiowe lody.

Po prezentacji przeszłyśmy do części teoretycznej. Wspólnie określiłyśmy target klientek, a później zastanawiałyśmy się nad tym, które portale społecznościowe są najlepsze dla wybranej grupy odbiorców. Jest to bardzo ważne, aby planując strategię marketingową rozpocząć od określenia cech i preferencji konkretnej grupy docelowej. Dzięki temu możemy dostosować swoje treści w Internecie do osób, które rzeczywiście chętnie mogą skorzystać z danych usług. W tym przypadku główną grupę docelową stanowią kobiety, które pragną dbając o swój wygląd mieć między innymi idealne brwi i rzęsy.

Stylizacja brwi a szkolenie umiejętności tworzenia contentu

Następnym etapem było przygotowanie i opracowanie pomysłów na content wideo. Omawiałyśmy konkretne pomysły na treści marketingowe, które stylistki brwi powinny prezentować w social mediach. Wymyśliłyśmy pomysły na posty, stories, live. Rozmawiałyśmy o tym, które pomysły mogą okazać się strzałem w 10, a które nie są najlepszym wyjściem. Oprócz samej treści, pokazałam w jaki sposób pokazać ich formę, przedstawiając konkretne przykłady. Dzięki temu uczestniczki mogły przeanalizować, jakie rozwiązania są skuteczne, a których warto unikać.

Prowadząca szkolenie pokazuje wykres na prezentacji podczas szkolenia z wideomarketingu

Zaufanie to podstawa w branży beauty

Rozmawiając z uczestnikami moich szkoleń często pytam o to, co ich powstrzymuje przed tworzeniem materiałów promocyjnych. Zwykle odpowiedź brzmi „nie mam pomysłu”. W efekcie, firmy z branży beauty publikują w swoich mediach społecznościowych wyłącznie posty opowiadające o świadczonych przez nie usługach. Niektórzy pokuszą się czasem o pokazanie efektów przed i po zabiegu. Jednak warto wiedzieć, że współcześnie to nie wystarcza. Przede wszystkim dlatego, że w ten sposób nie docieramy do nowych klientek, a nawet jeśli, to nie ufają nam na tyle, by skorzystać z danych usług.

Laminacja brwi, stylizacja brwi, idealny kształt brwi i długie, gęste rzęsy – to tylko niektóre efekty zabiegów realizowanych przez Mommys Home. Warto to wszystko pokazać za pomocą wideo i nie tylko.

Osoby, które mają powierzyć swój wygląd i wizerunek osobom trzecim, muszą im ufać. To podstawa. Dlatego firmy z branży beauty muszą wyjść na wyżyny starań, aby za pomocą swojego contentu wzbudzić to zaufanie. A to nie stanie się wyłącznie za pomocą reklam. Tak samo jest w przypadku budowania relacji w życiu prywatnym. Aby ktoś stał się naszym przyjacielem, musimy się z tą osobą spotykać, pokazywać swoją prawdziwą twarz i charakter. Wówczas zacieśniają się relacje. Podobnie jest w relacji firma beauty i klientka. Regularnie publikując wideo, livy, webinary, posty o backstagu firmy sprawiamy, że jej wizerunek staje się autentyczny i bliższy odbiorcom.

Co działo się dalej podczas szkolenia?

Pod koniec wykładu dyskutowałyśmy wspólnie na temat zamierzonych działań w social mediach, doradzałam uczestniczkom w jaką stronę warto pójść i jak jeszcze można wyróżnić się w branży beauty. Podpowiedziałam między innymi, że warto nagrywać krótkie filmiki z opiniami zadowolonych klientek, gdy tylko wyrażą na to zgodę. Taka forma promocji jest wyjątkowo przekonująca dla potencjalnych klientów, którzy dopiero zastanawiają się, czy warto skorzystać z usług stylistek. Ponadto warto w atrakcyjnej formie wizualnej prezentować efekty przed i po zabiegach. Kolejnym pomysłem na content jest pokazanie backstagu z życia firmy. Taka forma przekazu sprawia, że firma staje się bardziej autentyczna i przyjazna w odbiorze.

Sprawdź też: Jak nagrywać i montować video telefonem?

Kursanci na szkoleniu z wideomarketingu w branży beauty

Obejrzyj skrót wykładu

Jeżeli również chcesz zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu promocji za pomocą wideomarketingu w social mediach, wypełnij brief.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

lead generation
Bez kategorii

Generowanie leadów – 5 największych błędów małych firm

Czas czytania 10 minut Generowanie leadów sprzedażowych i przekuwanie ich na płacących klientów jest kluczowe dla każdego przedsiębiorstwa. Z perspektywy małych firm, które często operują na niewielkich budżetach, jest to

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.