Szkolenie z wideomarketingu przeprowadzone dla stylistek brwi – Mommy Home

Niedawno odbyło się szkolenie z wideomarketingu dla firmy z branży beauty. Zobacz jego przebieg i dowiedz się kilku ciekawostek o wartości tworzenia wideo na potrzeby social media.
Czas czytania 5 minut

Branża beauty jest bardzo wdzięczna, jeżeli chodzi o prezentację w Internecie. Mamy bowiem szerokie możliwości ciekawego zaprezentowania poszczególnych usług, którymi zainteresowani są odbiorcy. Jednak jest w tym także pewien mankament. Mianowicie – duża konkurencja. Dlatego obserwując różne działania marketingowe i promocyjne poszczególnych firm z tej branży można zauważyć, że wszystkie kreacje i formy komunikacji są do siebie podobne. Co to oznacza? Brak efektywności. W takim razie, jak pokazać pracę w branży beauty inaczej niż wszyscy? Zespół Mommys Home już to wie i prężnie działa! Zobacz fotorelację ze szkolenia z wideomarketingu, jakie miałam przyjemność przeprowadzić. Szkolenie z wideomarketingu – poznaj szczegóły!

Specjalistka od e-commerce prowadzi szkolenie z wideomarketingu w branży beauty

Stylizacja brwi i nie tylko a marketing

Branża beauty charakteryzuje się komunikatywnymi, aktywnymi w social mediach osobami. Można by więc pomyśleć, że nie potrzebują szkoleń z wideomarketingu oraz prezentacji marki w mediach społecznościowych. A jednak! Warto udoskonalać swoje umiejętności, by wyróżniać się, wśród – przecież też aktywnej – konkurencji!

Kobieta przemawia do publiczności na szkoleniu z wideomarketingu w branży beauty

Wieomarketing stał się wiodącym trendem w zakresie marketingu internetowego. Niemniej jednak wciąż wielu przedsiębiorców go nie wykorzystuje w swoich działaniach koncentrując się zwykle wyłącznie na reklamowaniu swoich ofert sprzedażowych i usługowych. Jest to duży błąd, gdyż za pomocą wideo w Internecie można wybić swoją markę na zupełnie nowy poziom i wzbudzić zdecydowanie większe zainteresowanie wśród odbiorców treści.

Specjalistka od marketingu prowadzi prezentacje

Wideo w branży beauty – dlaczego to dobry pomysł?

Socjolodzy wskazują, że nasze społeczeństwo stało się obrazkowe. Stwierdzenie to ma określać zjawisko, jakie cechuje nasze preferencje, które wykształciły się w związku z przesytem banerów i reklam, a także zamiłowaniem do skrótowych, estetycznie zaprezentowanych informacji. Stąd też tak duża popularność platform social medialnych, na których dominują ładne obrazki, grafiki i wizualne treści. Zdecydowanie bardziej wolimy obejrzeć ciekawy filmik w Internecie lub zapoznać się z grafiką/infografiką niż oglądać reklamy, czy też czytać nieciekawe materiały ofertowe.

Stąd też rosnąca popularność wideo w Internecie. Zamiast przeglądać treści, wolimy je oglądać! Warto więc wykorzystać te preferencje w marketingu swojej firmy i wyróżnić ją na tle konkurencji. Wideomarketing stał się odpowiedzią na potrzeby rozwojowe przedsiębiorców, gdyż przynosi realne efekty w zakresie promocji. Dlaczego jest skuteczny? Oprócz tego, że odbiorcy chętnie oglądają filmiki w Sieci, wideo pozwala pokazać autentyczność marki i z czasem pozyskać większe zaufanie odbiorców takich treści. W długofalowej perspektywie ma więc duży potencjał przekładający się na wzrost zainteresowania marką, utrzymanie przywiązania do niej i osiągnięcie większych zysków.

Kobiety w gabinecie kosmetycznym

Laminacja brwi, rozjaśnianie brwi i nie tylko – poznaj Mommys Home

We wrześniu miałam przyjemność przeprowadzić szkolenie z wideomarketingu i prezentacji firmy w mediach społecznościowych dla marki Mommys Home w Krakowie. Karina – właścicielka Mommy’s Home i Mommy’s Academy na evencie zorganizowanym dla swoich podopiecznych postawiła na rozwój i szkolenie. Jeśli ciekawi Cię relacja z naszego wrześniowego spotkania w Krakowie, mam dla Ciebie kilka zdjęć i opis przebiegu spotkania, które okazało się wyjątkowo owocne.

Przemowa kobiety na szkoleniu z wideomarketingu w branży beauty

Czym się zajmuje firma Mommys Home? Nie bez znaczenia jest już sama nazwa marki. Karina wraz ze swoim zespołem tworzy bowiem dom dla kobiet, w którym mogą poczuć się niezwykle przyjemnie, a także zadbać o swój wygląd. Eksperci Mommys Home w naturalny sposób pomagają kobietom odkrywać i eksponować swoje piękno. Znajdziemy tu specjalistów oferujących usługi takie jak: laminacja brwi, stylizacja brwi, zabiegi dla rzęs. Ponadto możemy tam znaleźć wsparcie w stworzeniu idealnego make-upu, czy doboru fryzury perfekcyjnie dopasowanej do typu urody.

Szkolenie z wideomarketingu dla stylistek brwi – start! 

W szkoleniu brały udział stylistki z całej Polski. Uczestniczki nie znały się wcześniej, więc spotkanie rozpoczęłyśmy od krótkiego przedstawienia się – każda z uczestniczek eventu miała powiedzieć kilka słów od siebie. Takie rozpoczęcie pozwoliło nam się lepiej poznać, oswoić z nową sytuacją i przełamać przysłowiowe lody.

Po prezentacji przeszłyśmy do części teoretycznej. Wspólnie określiłyśmy target klientek, a później zastanawiałyśmy się nad tym, które portale społecznościowe są najlepsze dla wybranej grupy odbiorców. Jest to bardzo ważne, aby planując strategię marketingową rozpocząć od określenia cech i preferencji konkretnej grupy docelowej. Dzięki temu możemy dostosować swoje treści w Internecie do osób, które rzeczywiście chętnie mogą skorzystać z danych usług. W tym przypadku główną grupę docelową stanowią kobiety, które pragną dbając o swój wygląd mieć między innymi idealne brwi i rzęsy.

Stylizacja brwi a szkolenie umiejętności tworzenia contentu

Następnym etapem było przygotowanie i opracowanie pomysłów na content wideo. Omawiałyśmy konkretne pomysły na treści marketingowe, które stylistki brwi powinny prezentować w social mediach. Wymyśliłyśmy pomysły na posty, stories, live. Rozmawiałyśmy o tym, które pomysły mogą okazać się strzałem w 10, a które nie są najlepszym wyjściem. Oprócz samej treści, pokazałam w jaki sposób pokazać ich formę, przedstawiając konkretne przykłady. Dzięki temu uczestniczki mogły przeanalizować, jakie rozwiązania są skuteczne, a których warto unikać.

Prowadząca szkolenie pokazuje wykres na prezentacji podczas szkolenia z wideomarketingu

Zaufanie to podstawa w branży beauty

Rozmawiając z uczestnikami moich szkoleń często pytam o to, co ich powstrzymuje przed tworzeniem materiałów promocyjnych. Zwykle odpowiedź brzmi „nie mam pomysłu”. W efekcie, firmy z branży beauty publikują w swoich mediach społecznościowych wyłącznie posty opowiadające o świadczonych przez nie usługach. Niektórzy pokuszą się czasem o pokazanie efektów przed i po zabiegu. Jednak warto wiedzieć, że współcześnie to nie wystarcza. Przede wszystkim dlatego, że w ten sposób nie docieramy do nowych klientek, a nawet jeśli, to nie ufają nam na tyle, by skorzystać z danych usług.

Laminacja brwi, stylizacja brwi, idealny kształt brwi i długie, gęste rzęsy – to tylko niektóre efekty zabiegów realizowanych przez Mommys Home. Warto to wszystko pokazać za pomocą wideo i nie tylko.

Osoby, które mają powierzyć swój wygląd i wizerunek osobom trzecim, muszą im ufać. To podstawa. Dlatego firmy z branży beauty muszą wyjść na wyżyny starań, aby za pomocą swojego contentu wzbudzić to zaufanie. A to nie stanie się wyłącznie za pomocą reklam. Tak samo jest w przypadku budowania relacji w życiu prywatnym. Aby ktoś stał się naszym przyjacielem, musimy się z tą osobą spotykać, pokazywać swoją prawdziwą twarz i charakter. Wówczas zacieśniają się relacje. Podobnie jest w relacji firma beauty i klientka. Regularnie publikując wideo, livy, webinary, posty o backstagu firmy sprawiamy, że jej wizerunek staje się autentyczny i bliższy odbiorcom.

Co działo się dalej podczas szkolenia?

Pod koniec wykładu dyskutowałyśmy wspólnie na temat zamierzonych działań w social mediach, doradzałam uczestniczkom w jaką stronę warto pójść i jak jeszcze można wyróżnić się w branży beauty. Podpowiedziałam między innymi, że warto nagrywać krótkie filmiki z opiniami zadowolonych klientek, gdy tylko wyrażą na to zgodę. Taka forma promocji jest wyjątkowo przekonująca dla potencjalnych klientów, którzy dopiero zastanawiają się, czy warto skorzystać z usług stylistek. Ponadto warto w atrakcyjnej formie wizualnej prezentować efekty przed i po zabiegach. Kolejnym pomysłem na content jest pokazanie backstagu z życia firmy. Taka forma przekazu sprawia, że firma staje się bardziej autentyczna i przyjazna w odbiorze.

Sprawdź też: Jak nagrywać i montować video telefonem?

Kursanci na szkoleniu z wideomarketingu w branży beauty

Obejrzyj skrót wykładu

Jeżeli również chcesz zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu promocji za pomocą wideomarketingu w social mediach, wypełnij brief.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Marketing e-commerce (nowa)

Droppshipping – 8 kroków do osiągnięcia zysku

Czas czytania 6 minut Jak działa dropshipping? Czym jest dropshipping zapwne wiesz, ale nie każdy zdaje sobie sprawę, jak to dokładnie działa. Dropshipping to model biznesowy, w którym sklep