Szkolenie z social media i wideomarketingu w branży beauty

Niedawno przeprowadziłam szkolenie z wideomarketingu w Beauty Nova Centrum. Zobacz fotorelację oraz poznaj szczegóły. Przekonaj się, dlaczego warto wykorzystać wideo w marketingu online.
Czas czytania 4 minut

Jak wykorzystać social media i wideomarketing, by ciekawie zaprezentować pracę centrum beauty?

Jedną z najczęściej szkolących się u mnie branż jest właśnie beauty. Rozumie ona obecne potrzeby reklamy oraz znaczenie, jakie odgrywa marketing, a także media społecznościowe – i z chęcią z tego korzysta. Potencjał wizerunkowy jest tu wręcz niewyobrażalnie bogaty i warto go wykorzystać prezentując markę w mediach społecznościowych używając przy tym wiodącego obecnie trendu, czyli wideomarketingu i inne formy reklamy.

Jedną z firm, która zaufała mi w kwestii nauki o social media jest Beauty Nova Centrum z siedzibą w Łodzi. Beauty Nowa zajmuje się dystrybucją profesjonalnych kosmetyków, posiada bogatą ofertę zabiegów, ale i świadczy usługi jako specjalistyczne centrum szkoleniowe. Prześledź relację z naszego szkolenia, by przekonać się, że warto! Jakie działania marketingowe warto wdrożyć w branży beauty?

Szkolenie z wideomarketingu dla branży beauty

Szkolenie w branży beauty

Beauty Nova Centrum to miejsce, w którym można zaopatrzyć się w profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji i zabiegów kosmetycznych, umówić się na zabieg, bądź przyjść na organizowane tutaj szkolenie. Możliwości i dróg do pokazania tak rozbudowanego centrum jest naprawdę sporo i warto wykorzystać ten potencjał właśnie posługując się mediami społecznościowymi i wdrażając optymalne działania marketingowe! Program szkolenia w branży beauty był przygotowany z zakresu social media, a także nauki wideomarketingu. Celem było pokazanie zespołowi potencjału wideomarketingu, nauczenie kręcenia filmów reklamowych i wizerunkowych za pomocą smartfonów. Ponadto istotne znaczenie miało uświadomienie zespół, jak ich działalność widzą potencjalni klienci w Internecie.

Nasze spotkanie rozpoczęło się od obejrzenia całego obiektu, bym mogła sprawdzić, jakie możliwości reklamy są na miejscu i opracować wstępny pomysł na kampanie reklamowe i konkretne działania marketingowe. Następnie przeszliśmy do części teoretycznej, podczas której zaprezentowałam znaczenie marki osobistej i jej odpowiedniej prezentacji w Sieci za pomocą wideo. Zobacz na zdjęciach, jak przebiegało szkolenie.

Grupa kursantów na szkoleniu z wideomarketingu dla branży beauty

Program szkolenia z zakresu social media

Podczas szkolenia wspólnie przejrzeliśmy media społecznościowe Centrum i ich ogólny marketing, by sprawdzić, co do tej pory wychodziło dobrze, a nad czym warto jeszcze popracować na potrzeby kampanii reklamowych i budowania wizerunku za pomocą wideo marketingu.

Przedstawiłam, co i w jaki sposób można pokazywać w social mediach, aby zbudować silną markę, zaprezentowałam case studies, oraz wskazałam na co zwracać uwagę pod kątem technicznym, aby pozyskiwać nowych klientów.

Przeanalizowaliśmy, co jest wyróżnikami Beauty Nova oraz jak zaakcentować silne strony wykorzystując do tego marketing online z naciskiem na Facebook i treści publikowane na Instagramie, tak aby zachęcić odbiorców treści. Jak się sprawdza wideo marketing w reklamie? Zespół już to wie!

Prowadząca szkolenie z wideomakreitngu

Podczas części teoretycznej omówiliśmy również zagadnienia związane z opiniami klientów w postaci nagrań wideo, o czym pisać i mówić, a także pokazałam zespołowi, w jaki sposób mogą pokazać się za pomocą lokalnych grup w mediach społecznościowych. Przydatne wskazówki na ten temat znaleźć można także w naszym artykule: Skąd wziąć pomysły na posty w social media? Poznaj 4 inspiracje!

Omówiliśmy również dotychczasowy marketing prowadzony przez markę, treści oferowanych szkoleń, profile na Facebook oraz Instagram. Szkolenie obejmowało też przekazanie wskazówek dotyczących kampanii reklamowych i prezentacji usług Centrum w tak atrakcyjny sposób, aby przyciągnąć nowych klientów. Zaprezentowałam również dobre przykłady nagrań. Oraz wskazałam, jak powinna się prezentować branża i jej posty, tak aby nawiązać relacje z nowymi klientami.

Nauka nagrywania krótkich filmów

Praktyczne ćwiczenia w social mediach

Kolejnym elementem naszego spotkania były zajęcia praktyczne. Skupiliśmy się na trenowaniu nagrywania relacji i filmów na potrzeby prezentacji w social media. Filmy montowaliśmy w każdym miejscu Centrum, aby były możliwie jak najbardziej zróżnicowane. Tym samym stały się ciekawsze w zakresie pokazania usług świadczonych przez markę. Uczestnicy ćwiczyli tworzenie filmów produktowych oraz sposoby uchwycenia kulis ich pracy. Wszystko to w taki sposób, aby zaprezentować swój biznes z jak najlepszej strony.

Wspólny montaż filmu na szkoleniu z wideomarketingu

Zabawy z marketingiem branży beauty

Ostatnią częścią szkolenia była nauka montażu nagrywanych filmów na potrzeby Facebook i Instagram. Pracownicy Beauty Nova Centrum dowiedzieli się, z jakich aplikacji do edycji wideo warto korzystać. Przekonali się, że telefonem również można stworzyć świetne filmy reklamujące biznes i usługi Centrum! Szkolenie obejmowało też prezentację tricków przydatnych do montażu i wskazówki związane z aspektami technicznymi. Podczas kursu wskazałam także, jak publikować treści wideo oraz jak je wykorzystać na potrzeby kampanii marketingowych i reklamy, aby zainteresować nowe klientki.

Zobacz film z przebiegu szkolenia

To było owocne 6 godzin szkolenia. Cieszę się, że mogłam poznać drużynę Beauty Nova Centrum. I podczas kursu przekazać im swoją wiedzę i doświadczenie na temat prezentacji branży i marki na Facebook i Instagram. Na takich szkoleniach można naprawdę efektywnie spędzić czas i nauczyć się, jak rozwinąć marketing.

Obejrzyj opinie naszych klientów na temat szkoleń

Jeśli uważasz, że Tobie również przyda się pomoc w kreowaniu ciekawych treści na social media – uzupełnij brief i przekonaj się, co możemy razem zrobić! Skorzystaj z naszych szkoleń, a dowiesz się, w jaki sposób rozkręcić marketing dla swojej branży.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Mężczyzna rysuje na tablicy żarówki jako pomysły w strategii marketingowej
Bez kategorii

Plan marketingowy – przykłady i omówienie realizacji

Czas czytania 4 minut Skuteczny plan marketingowy to sposób na to, by przyciągnąć potencjalnych klientów i dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Marketing plan jest przeważnie elementem szerszej strategii. Często

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.