Szkolenie z marketingu w social media dla stylistek rzęs Oh la lash

Szkolenie z marketingu podczas eventu firmowego? To doskonały pomysł! Sprawdź, jak efektywnie wykorzystać zjazd integracyjny i zgarnij dawkę wiedzy o marketingu.
Czas czytania 4 minut

Nowoczesny marketing internetowy nieustannie się rozwija i co rusz pojawiają się nowe trendy w zakresie promowania firm w Sieci. Warto za nimi podążać i być na bieżąco, aby marki prężnie się rozwijały, a przedsiębiorcy mogli systematycznie pozyskiwać nowych klientów. Firmowy event bądź spotkanie integracyjne przedstawicieli marki jest jednym z dobrych momentów na wzbogacenie się o nową dawkę wiedzy z marketingu oraz zaktualizowanie informacji o prognozach i panujących trendach w Internecie. Tak właśnie zrobiły stylistki brwi marki Oh la lash korzystając z moich usług szkoleniowych.

Specjalistka marketingu prowadzi szkolenie z social media

Produktywny zjazd integracyjny a szkolenie z marketingu

Zjazdy integracyjne zespołu, który tworzysz są niesamowicie potrzebne. Tym bardziej, jeśli działasz ogólnokrajowo lub na jeszcze szerszą skalę. To dobra okazja do tego, by lepiej się poznać, odpocząć, ale też zmotywować do dalszej i lepszej pracy. Takie firmowe eventy pozwalają budować struktury wewnętrzne firm, relacje, lojalność wobec marki, ale również to doskonała okazja do wymiany doświadczeń, pomysłowych burz mózgów, a także formowania nowych planów rozwojowych.

Prowadząca szkolenie z social media przemawia na środku sali

Niedawno miałam przyjemność szkolić zespół Oh la lash, który to podczas zjazdu postanowił dokształcić się z zakresu nowoczesnego marketingu w social media. Uważam, że wykorzystanie takiego eventu w marce jest świetną okazją do tego typu szkoleń, ponieważ uczestnicy zyskują nowe umiejętności, a marketing marki wchodzi na zdecydowanie wyższy poziom.

Zazwyczaj przedsiębiorcy i ich zespoły nie mają czasu, aby wzbogacać wiedzę i umiejętności z zakresu marketingu i social media, gdyż koncentrują się na zadaniach i obowiązkach służbowych. A nawet na nie przecież zwykle brakuje już doby. Dlatego warto wykorzystać firmowe eventy, aby nadrobić zaległości, a to co samodzielnie wykonujemy w zakresie promocji w Internecie nabrało nowego rozmachu i przynosiło zamierzone efekty. Warto bowiem wiedzieć, że marketing internetowy nieustannie się zmienia i to co było skuteczne jeszcze kilka miesięcy temu, może już aktualnie nie działać na odbiorców.

Szkolenie z marketingu i social media dla Oh La Lash start!

Szkolenie rozpoczęło się od poznania technik budowania odpowiedniej strategii marketingowej, gdzie instruktorki Oh La Lash ustalały swoją grupę docelową, następnie skupiłyśmy się na wyróżnikach marki, czyli odnalezieniu cech które sprawiają, że klienci przychodzą właśnie do nas. Jest to kluczowy wstęp do tego, aby zrozumieć w jaki sposób wdrażać poszczególne działania marketingowe oraz które narzędzia najlepiej sprawdzą się w konkretnej branży.

Jak przygotować podstawową strategię marketingową?

Strategię marketingową warto pojmować jako przewodnik, który ma pomóc w wyborze narzędzi, zdefiniowaniu priorytetów i celów, planowaniu i realizacji projektów. Świadomie zaplanowane działania są efektywniejsze niż prowadzenie marketingu na wyczucie i na oślep. Dbając o promocję firmy w oparciu o jasno skonstruowany plan marketingowy osiągniesz lepsze rezultaty i precyzyjniej trafisz w gusta konkretnych odbiorców. Mając przygotowaną rozpiskę planu działania w zakresie swojego marketingu możesz realnie wpłynąć na rozwój w różnych obszarach działalności. Ponadto, będzie Ci łatwiej wyłapać ewentualne błędy marketingowe lub zauważyć, które działania są stratą czasu, gdyż nie przynoszą efektów. Najlepszy plan to taki, którego efektywność możemy mierzyć.

Co powinna zawierać podstawowa strategia marketingowa?

  • Cele podstawowe i główne
  • Analiza rynku i firmy (np. metodą SWOT)
  • Określona grupa docelowa
  • Kanały komunikacji np. wybór konkretnych portali mediów społecznościowych
  • Wskaźniki efektywności np. sprzedaż, ilość zapytań, ruch w social mediach itp.
  • Plan działania
  • Zasoby i budżet marketingowy

Rozpisz sobie wszystko w możliwie jak najbardziej szczegółowy sposób, przeanalizuj cele i narzędzia niezbędne do ich osiągnięcia. Pamiętaj, że podstawą każdej realizacji jest dobry plan i systematyczne jego wdrażanie. Twój lokalny biznes z pewnością zacznie się prężniej rozwijać.

Zacznij działać! Bo nawet najlepsza strategia marketingowa, która ma promować lokalny biznes nie przyniesie efektów, jeśli nie będziesz jej konsekwentnie i sukcesywnie realizować. Pamiętaj, że Twój marketing lokalny powinien obejmować zarówno działania w mediach społecznościowych, jak i bezpośrednio w otoczeniu firmy.

Nie zapomnij również o mierzeniu efektów swojej pracy np. ruchu ze swojej strony internetowej i statystyk w social mediach. Dzięki temu zweryfikujesz mocne i słabe strony swoich decyzji marketingowych i będziesz mógł je poprawić w kolejnej strategii.

Zespół kobiet na szkoleniu z social media

Dobra organizacja w prowadzeniu marketingu marki

Kolejnym elementem szkolenia była dyskusja na temat tego, co warto robić samemu w zakresie promocji marki, a co lepiej oddelegować np. agencji marketingowej. Poruszałyśmy kwestie poprawnego pisania postów, nagrywania wideo oraz tworzenia grafik na social media. Kreacja wizualna i właściwa forma komunikacji mają bowiem wyjątkowo istotne znaczenie dla sposobu odbioru przygotowanego contentu przez naszych odbiorców.

Rozróżniałyśmy także formaty video, czyli krótkie stories, TikToki oraz dłuższe, edukacyjne filmy na profil. Ponadto zastanawiałyśmy się, które formaty będą dla dziewczyn najlepsze. Biorąc pod uwagę, że trend wideo w marketingu internetowym ma dziś kluczowe znaczenie, skoncentrowałyśmy się także na nim.

Wideo buduje zaufanie odbiorców w stosunku do Ciebie i Twojej marki i to znacznie szybciej niż jakakolwiek inna forma przekazu. Zanim ktoś kupi dany produkt lub usługę, musi zaufać marce i jej przedstawicielowi. Aby tak się stało, konieczny jest proces przypominający nieco nawiązywanie relacji międzyludzkich w świecie realnym. Zanim ktoś się stanie naszym przyjacielem, musimy z nim spędzać czas i wówczas stopniowo poznajemy się nawzajem. Zaufanie pojawia się dopiero z czasem. Podobnie jest z budowaniem relacji w mediach społecznościowych. Jeżeli będziemy publikować wyłącznie teksty i grafiki, to ten proces znacząco się wydłuży. Tymczasem, wykorzystując wideo wyciągamy rękę do osób widzących nasze komunikaty. Mają oni możliwość poznać nas bliżej i budować z nami relację.

Wiedza przekuwana w praktykę

Oprócz teorii, instruktorki uczyły się również mówić do kamery! Jest to niezwykle ważna część video marketingu. Dlatego ćwiczenie to robię na każdym szkoleniu. Najpierw przerobiłyśmy aspekty techniczne, by później przećwiczyć tworzenie wideo opinii z klientami, czy odpowiadać na najczęściej zadawane pytania.

Zobacz relację ze szkolenia tutaj:

https://youtu.be/FAxjjPo7uxg

A jeśli Ty chcesz zorganizować szkolenie z nowoczesnego marketingu w social media dla swojego zespołu, skontaktuj się ze mną uzupełniając ten BRIEF.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Mężczyzna rysuje na tablicy żarówki jako pomysły w strategii marketingowej
Bez kategorii

Plan marketingowy – przykłady i omówienie realizacji

Czas czytania 4 minut Skuteczny plan marketingowy to sposób na to, by przyciągnąć potencjalnych klientów i dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Marketing plan jest przeważnie elementem szerszej strategii. Często

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.