Szkolenie z marketingu w social media dla stylistek rzęs Oh la lash

Szkolenie z marketingu podczas eventu firmowego? To doskonały pomysł! Sprawdź, jak efektywnie wykorzystać zjazd integracyjny i zgarnij dawkę wiedzy o marketingu.
Czas czytania 4 minut

Nowoczesny marketing internetowy nieustannie się rozwija i co rusz pojawiają się nowe trendy w zakresie promowania firm w Sieci. Warto za nimi podążać i być na bieżąco, aby marki prężnie się rozwijały, a przedsiębiorcy mogli systematycznie pozyskiwać nowych klientów. Firmowy event bądź spotkanie integracyjne przedstawicieli marki jest jednym z dobrych momentów na wzbogacenie się o nową dawkę wiedzy z marketingu oraz zaktualizowanie informacji o prognozach i panujących trendach w Internecie. Tak właśnie zrobiły stylistki brwi marki Oh la lash korzystając z moich usług szkoleniowych.

Specjalistka marketingu prowadzi szkolenie z social media

Produktywny zjazd integracyjny a szkolenie z marketingu

Zjazdy integracyjne zespołu, który tworzysz są niesamowicie potrzebne. Tym bardziej, jeśli działasz ogólnokrajowo lub na jeszcze szerszą skalę. To dobra okazja do tego, by lepiej się poznać, odpocząć, ale też zmotywować do dalszej i lepszej pracy. Takie firmowe eventy pozwalają budować struktury wewnętrzne firm, relacje, lojalność wobec marki, ale również to doskonała okazja do wymiany doświadczeń, pomysłowych burz mózgów, a także formowania nowych planów rozwojowych.

Prowadząca szkolenie z social media przemawia na środku sali

Niedawno miałam przyjemność szkolić zespół Oh la lash, który to podczas zjazdu postanowił dokształcić się z zakresu nowoczesnego marketingu w social media. Uważam, że wykorzystanie takiego eventu w marce jest świetną okazją do tego typu szkoleń, ponieważ uczestnicy zyskują nowe umiejętności, a marketing marki wchodzi na zdecydowanie wyższy poziom.

Zazwyczaj przedsiębiorcy i ich zespoły nie mają czasu, aby wzbogacać wiedzę i umiejętności z zakresu marketingu i social media, gdyż koncentrują się na zadaniach i obowiązkach służbowych. A nawet na nie przecież zwykle brakuje już doby. Dlatego warto wykorzystać firmowe eventy, aby nadrobić zaległości, a to co samodzielnie wykonujemy w zakresie promocji w Internecie nabrało nowego rozmachu i przynosiło zamierzone efekty. Warto bowiem wiedzieć, że marketing internetowy nieustannie się zmienia i to co było skuteczne jeszcze kilka miesięcy temu, może już aktualnie nie działać na odbiorców.

Szkolenie z marketingu i social media dla Oh La Lash start!

Szkolenie rozpoczęło się od poznania technik budowania odpowiedniej strategii marketingowej, gdzie instruktorki Oh La Lash ustalały swoją grupę docelową, następnie skupiłyśmy się na wyróżnikach marki, czyli odnalezieniu cech które sprawiają, że klienci przychodzą właśnie do nas. Jest to kluczowy wstęp do tego, aby zrozumieć w jaki sposób wdrażać poszczególne działania marketingowe oraz które narzędzia najlepiej sprawdzą się w konkretnej branży.

Jak przygotować podstawową strategię marketingową?

Strategię marketingową warto pojmować jako przewodnik, który ma pomóc w wyborze narzędzi, zdefiniowaniu priorytetów i celów, planowaniu i realizacji projektów. Świadomie zaplanowane działania są efektywniejsze niż prowadzenie marketingu na wyczucie i na oślep. Dbając o promocję firmy w oparciu o jasno skonstruowany plan marketingowy osiągniesz lepsze rezultaty i precyzyjniej trafisz w gusta konkretnych odbiorców. Mając przygotowaną rozpiskę planu działania w zakresie swojego marketingu możesz realnie wpłynąć na rozwój w różnych obszarach działalności. Ponadto, będzie Ci łatwiej wyłapać ewentualne błędy marketingowe lub zauważyć, które działania są stratą czasu, gdyż nie przynoszą efektów. Najlepszy plan to taki, którego efektywność możemy mierzyć.

Co powinna zawierać podstawowa strategia marketingowa?

  • Cele podstawowe i główne
  • Analiza rynku i firmy (np. metodą SWOT)
  • Określona grupa docelowa
  • Kanały komunikacji np. wybór konkretnych portali mediów społecznościowych
  • Wskaźniki efektywności np. sprzedaż, ilość zapytań, ruch w social mediach itp.
  • Plan działania
  • Zasoby i budżet marketingowy

Rozpisz sobie wszystko w możliwie jak najbardziej szczegółowy sposób, przeanalizuj cele i narzędzia niezbędne do ich osiągnięcia. Pamiętaj, że podstawą każdej realizacji jest dobry plan i systematyczne jego wdrażanie. Twój lokalny biznes z pewnością zacznie się prężniej rozwijać.

Zacznij działać! Bo nawet najlepsza strategia marketingowa, która ma promować lokalny biznes nie przyniesie efektów, jeśli nie będziesz jej konsekwentnie i sukcesywnie realizować. Pamiętaj, że Twój marketing lokalny powinien obejmować zarówno działania w mediach społecznościowych, jak i bezpośrednio w otoczeniu firmy.

Nie zapomnij również o mierzeniu efektów swojej pracy np. ruchu ze swojej strony internetowej i statystyk w social mediach. Dzięki temu zweryfikujesz mocne i słabe strony swoich decyzji marketingowych i będziesz mógł je poprawić w kolejnej strategii.

Zespół kobiet na szkoleniu z social media

Dobra organizacja w prowadzeniu marketingu marki

Kolejnym elementem szkolenia była dyskusja na temat tego, co warto robić samemu w zakresie promocji marki, a co lepiej oddelegować np. agencji marketingowej. Poruszałyśmy kwestie poprawnego pisania postów, nagrywania wideo oraz tworzenia grafik na social media. Kreacja wizualna i właściwa forma komunikacji mają bowiem wyjątkowo istotne znaczenie dla sposobu odbioru przygotowanego contentu przez naszych odbiorców.

Rozróżniałyśmy także formaty video, czyli krótkie stories, TikToki oraz dłuższe, edukacyjne filmy na profil. Ponadto zastanawiałyśmy się, które formaty będą dla dziewczyn najlepsze. Biorąc pod uwagę, że trend wideo w marketingu internetowym ma dziś kluczowe znaczenie, skoncentrowałyśmy się także na nim.

Wideo buduje zaufanie odbiorców w stosunku do Ciebie i Twojej marki i to znacznie szybciej niż jakakolwiek inna forma przekazu. Zanim ktoś kupi dany produkt lub usługę, musi zaufać marce i jej przedstawicielowi. Aby tak się stało, konieczny jest proces przypominający nieco nawiązywanie relacji międzyludzkich w świecie realnym. Zanim ktoś się stanie naszym przyjacielem, musimy z nim spędzać czas i wówczas stopniowo poznajemy się nawzajem. Zaufanie pojawia się dopiero z czasem. Podobnie jest z budowaniem relacji w mediach społecznościowych. Jeżeli będziemy publikować wyłącznie teksty i grafiki, to ten proces znacząco się wydłuży. Tymczasem, wykorzystując wideo wyciągamy rękę do osób widzących nasze komunikaty. Mają oni możliwość poznać nas bliżej i budować z nami relację.

Wiedza przekuwana w praktykę

Oprócz teorii, instruktorki uczyły się również mówić do kamery! Jest to niezwykle ważna część video marketingu. Dlatego ćwiczenie to robię na każdym szkoleniu. Najpierw przerobiłyśmy aspekty techniczne, by później przećwiczyć tworzenie wideo opinii z klientami, czy odpowiadać na najczęściej zadawane pytania.

Zobacz relację ze szkolenia tutaj:

https://youtu.be/FAxjjPo7uxg

A jeśli Ty chcesz zorganizować szkolenie z nowoczesnego marketingu w social media dla swojego zespołu, skontaktuj się ze mną uzupełniając ten BRIEF.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

biogram na instagramie
Social media marketing (nowa)

Skuteczny biogram na Instagramie w 7 prostych krokach

Czas czytania 6 minut Wyobraź sobie, że każdy użytkownik Instagrama, który natrafia na Twój profil, to potencjalny klient lub obserwator. Czy wiesz, że to właśnie Twoje bio na Instagramie

Marketing e-commerce (nowa)

7 technik sprzedaży zwiększających sprzedaż w e-commerce

Czas czytania 5 minut Techniki sprzedaży mogą diametralnie zwiększyć Twoje wyniki i pomóc w budowaniu trwałych relacji z klientami, także w sferze online. Wystarczy, że poznasz kilka sztuczek, które

post sponsorowany na Instagramie
Social media marketing (nowa)

Post sponsorowany na instagramie – czy się opłaca?

Czas czytania 7 minut Instagram to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, z imponującą liczbą użytkowników również w Polsce. Obecnie w naszym kraju aktywnie korzysta z niego aż