Szkolenie z wideomarketingu dla trenerek personalnych

Zobacz, jak wyglądało szkolenie z wideomarketingu dla trenerek personalnych prowadzących studio fitness You Can w Krakowie. Dowiedz się też, dlaczego warto wykorzystać wideo w celu promocji na social media.
Czas czytania 6 minut

Każda kobieta chce czuć się pięknie w swoim ciele. Nie zawsze jednak wiemy, w jaki sposób możemy to osiągnąć. Z pomocą przychodzi zespół trenerek personalnych, dzięki którym można przejść realną metamorfozę, zarówno w aspekcie wizualnym, jak i pod kątem osiągnięcia poczucia wiary w siebie.

W każdym mieście spotkać można wiele takich zespołów, jak więc wyróżnić się spośród innych? You Can Studio już wie – za pomocą wideomarketingu! Obejrzyj relację ze szkolenia, które zrealizowałam we wrześniu dla dziewczyn z You Can Studio w Krakowie.

Jak sprawić, by wideomarketing przyczynił się do reklamowania branży fitness wśród kobiet? Mam dla Ciebie kilka podpowiedzi.

Szkolenie z wideomarketingu dla branży  fitness

Zespół trenerów personalnych You Can Studio – poznaj ich bliżej

Zespół You Can Studio na co dzień pracuje na swojej sali treningowej w Krakowie. Zależało mi więc, by szkolenie odbyło się właśnie tam – by móc pokazać dziewczynom konkretne przykłady nagrań, jakie mogą zrealizować w miejscu swojej pracy, a więc w ich naturalnym otoczeniu. Widzę, że taki format szkoleń sprawia, że uczestnicy szybciej przekładają umiejętności nabyte na spotkaniu w codzienne aktywności marketingowe. Zyskują też możliwość ćwiczyć nagrania wykorzystując potencjał miejsca, które chcą wyróżnić pokazując swoją pracę, backstage działalności firmy, czy też edukować swoich odbiorców w social media. Zespół trenerek personalnych zdecydował się na szkolenie z wideomarketingu, aby dotrzeć do nowych klientek oraz rozwinąć marketing marki. Myślę, że cel został osiągnięty z sukcesem.

Specjalistka od marketingu prowadzi szkolenie z wideomarketingu

Wideomarketing w branży fitness – dlaczego warto?

Wykorzystanie wideo w marketingu internetowym to obecnie wiodący trend, który ma wyjątkowo duży potencjał. Mimo to wciąż niewielu przedsiębiorców z niego korzysta. Dlatego tym bardziej warto wykorzystać wideo w social mediach, aby wyróżnić się na tle konkurencji i to w różnych branżach. Będzie to także świetny pomysł w wybiciu się trenerów personalnych, gdyż wśród firm z branży fitness wideo wciąż jest niszowo stosowanym rozwiązaniem w zakresie prowadzonego marketingu internetowego. W ten sposób można wyróżnić swoją markę na tle innych i łatwiej dotrzeć do nowych potencjalnych klientów. Dlaczego to działa? Otóż biorąc pod uwagę specyfikę pracy trenerów personalnych, istotne znaczenie ma tu wizerunek i zaufanie, jakie powinni wzbudzać wśród klientek.

Nauka nagrywania na szkoleniu z wideomarketingu

Jak zdobyć zaufanie odbiorców do trenera personalnego?

Wideo jest idealnym narzędziem, które pozwala osiągać cele marketingowe i pozyskiwać nowych klientów. Badania wskazują, że prezentacja wizerunku w Sieci sprawia, że odbiorcy stają się ufniejsi, lepiej poznają daną markę, a chęć nawiązania kontaktu znacząco wzrasta. A przecież w branży fitness zaufanie do trenera personalnego to podstawa. Osoby zastanawiające się nad skorzystaniem z usług trenerów personalnych mają przecież z nimi pracować indywidualnie. A to wymaga zaufania nie tylko wobec kompetencji i profesjonalizmu trenera personalnego, ale również jego obycia, zachowania, sposobu bycia. Mówiąc krótko – trzeba go po prostu lubić. Będzie to też dodatkowa motywacja do ćwiczeń.

Angażując się w ćwiczenia z trenerem personalnym oraz słuchając jego zaleceń jako autorytetu w zakresie aktywności fizycznej i sposobu odżywiania, musimy nie tylko ufać, że się zna na tym co robi, ale po prostu go polubić. Bo przecież spędzimy z nim sporo swojego czasu. Dlatego właśnie najlepszym sposobem wzbudzenia sympatii i zaufania wśród potencjalnych klientek będzie wykorzystanie wideo w mediach społecznościowych. Jeżeli takie wideo będziemy publikować regularnie pokazując swoją pracę i dzieląc się wskazówkami, wówczas odbiorcy łatwiej nam zaufają i chętniej podejmą próbę kontaktu. W tym celu polecam szkolenie z wideomarketingu dla instruktorów fitness.

Rozmowa kursantów na szkoleniu z wideomarketingu

Trener personalny, który jest skuteczny

Od czego rozpoczęło się nasze szkolenie z wideomarketingu dla instruktorów fitness? Zaczęłam od przeprowadzenia wywiadu, by dowiedzieć się, w jakim stopniu kursantki “lubią się z kamerą”. Pytałam o doświadczenie mówienia do telefonu oraz o to, jak się z tym czują. Przed szkoleniami zawsze sprawdzam też profile uczestników na Instagramie – by zobaczyć, co się tam dzieje. Dzięki temu zyskuję obraz, jakie są nastawienia i umiejętności w zakresie prowadzenia profili na social mediach. Często dzięki temu okazuje się, że udaje nam się wyłonić frontmana, który staje się później twarzą marki i indywidualnie lub wraz z zespołem nagrywa wideo na potrzeby promocji klubu fitness w Sieci.

Ćwiczenia na szkoleniu z wideomarketingu

Wiele osób wciąż niestety zmaga się ze strachem przed mówieniem do kamery, przez co okazuje się że nawet, gdy się przełamiemy, nagrania wychodzą nienaturalnie. Jaki jest na to sposób? Jak zacząć nagrywać? Bardzo prosty – ćwiczenia czynią mistrza. Przyczyną zwykle jest to, że wstydzimy się naszego głosu oraz czujemy, że w obiektywie kamery wyglądamy gorzej niż w rzeczywistości.

Tymczasem, wystarczy poćwiczyć i obyć się ze swoim wizerunkiem i głosem. W tym celu nagrywaj prywatne wideo. Możesz opowiadać o swoich przemyśleniach i obserwacjach lub opowiedzieć najbliższym, jak spędziłeś dzień. Ćwiczyć mimikę, gesty, sposób prezencji. Obiecuję Ci, że szybko przekonasz się, że czujesz się naturalnie nagrywając wideo. Wówczas czas przenieść je także do swojej codziennej pracy zawodowej i promować się w mediach społecznościowych.

Techniczne aspekty nagrywania wideo przez trenera personalnego

Co dalej z naszym szkoleniem dla dziewczyn z You Can Studio? Po zapoznaniu się przeszłyśmy na salę treningową, gdzie przekazałam wiedzę na temat aspektów technicznych, kierunków światła i ustawień telefonu tak, by wideo było atrakcyjne i przyciągało uwagę odbiorcy. Te techniczne wskazówki mają bowiem kluczowe znaczenie dla jakości nagrania i tego, jak zostanie ono odebrane przez odbiorców. Zespół trenerek personalnych miał okazję przećwiczyć takie ustawienia, a ja z przyjemnością odpowiadałam na ich pytania i pokazywałam najlepsze rozwiązania.

Ćwiczymy różne rodzaje nagrań

Następną częścią szkolenia było pokazanie przykładów nagrywania – czyli co i w jaki sposób dziewczyny mogą pokazać na sali. Ćwiczyłyśmy filmy, na których nie ma twarzy – bo podopieczne nie zawsze chcą, by było je widać. Dlatego przygotowałyśmy kilka schematów nagrań, które będą stanowić bazę dla tworzenia kreatywnych wideo w miejscu pracy trenera personalnego. Oprócz tego, zespół dowiedział się, kiedy warto nagrywać w formie statycznej, a kiedy w dynamicznej. Jest to bardzo istotne pod względem różnorodności prezentowanych wideo, aby były one możliwie jak najbardziej ciekawe dla odbiorców.

Ćwiczenia czynią mistrza!

Kolejnym punktem spotkania była praktyka! Zespół You Can Studio dostał zadania – dziewczyny podzieliły się w pary i nagrywały siebie nawzajem – podczas ćwiczeń jak i mówienia do kamery. Takie zadania pozwoliły rozluźnić się przed soczewką kamery, dzięki czemu w przyszłości uczestniczki szkolenia nie będą czuć się niekomfortowo przy nagrywaniu siebie nawzajem podczas pracy. Był to nie tylko czas ćwiczeń, ale muszę też przyznać, że świetnej zabawy.

Nauka montowaniu filmów na szkoleniu z wideomarketingu

Uczymy się montażu

Ostatnim elementem szkolenia z wideomarketingu jest nauka montażu. Moim zadaniem jest zaprezentowanie aplikacji, z których korzystam na co dzień oraz pokazanie, w jaki sposób działają. Zespół nauczył się, jak szybko i w prosty sposób edytować filmy tak, by były bardziej skondensowane, ciekawsze i dynamiczne. Bo warto pamiętać, że to właśnie takie wideo w social mediach najlepiej się sprawdza i przynosi realne efekty marketingowe.

Z jakich aplikacji ja korzystam?

  • Lomotif
  • inShot
  • Videoleap
  • Mojo

Wybór odpowiedniego programu do montażu wideo jest bardzo istotny. Rynek obecnie oferuje wiele wartościowych i zarazem bezpłatnych aplikacji, z których warto korzystać. Dobrym pomysłem jest zainstalowanie kilku z nich, aby móc przetestować, które najlepiej odpowiadają naszym potrzebom i specyfice nagrywanych filmów. Więcej na ten temat możesz przeczytać klikając TUTAJ.

Podsumowanie

Szkolenie z wideomarketingu dla trenerek personalnych You Can Studio odbyło się nie tylko w wyjątkowo przyjaznej atmosferze, ale i zaowocowało bardzo ciekawymi nagraniami. Już w trakcie szkolenia można było dostrzec postępy uczestniczek i ich wielkie zaangażowanie. Dzięki temu dziewczyny zakończyły szkolenie bogatsze o solidną dawkę wiedzy z zakresu marketingu internetowego, nagrywania wideo w celach promocyjnych i wizerunkowych, a także zdobyły nowe umiejętności w zakresie technicznej obsługi i montażu.

Obejrzyj relację ze szkolenia dla You Can Studio

Jeśli chcesz, bym w podobny sposób przeszkoliła także Twój zespół z zakresu wideomarketingu, uzupełnij brief klikając TUTAJ, a ja skontaktuję się z Tobą, aby zaprezentować szczegóły.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Bez kategorii

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Sposoby, które działają!

Czas czytania 7 minut Lead generation, czyli proces pozyskiwania potencjalnych klientów, odgrywa kluczową rolę w budowaniu zdolności firmy do identyfikacji, przyciągania i konwertowania zainteresowanych osób w rzeczywistych klientów. Wartościowe

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.