Każda kobieta chce czuć się pięknie w swoim ciele. Nie zawsze jednak wiemy, w jaki sposób możemy to osiągnąć. Z pomocą przychodzi zespół trenerek personalnych, dzięki którym można przejść realną metamorfozę, zarówno w aspekcie wizualnym, jak i pod kątem osiągnięcia poczucia wiary w siebie.
W każdym mieście spotkać można wiele takich zespołów, jak więc wyróżnić się spośród innych? You Can Studio już wie – za pomocą wideomarketingu! Obejrzyj relację ze szkolenia, które zrealizowałam we wrześniu dla dziewczyn z You Can Studio w Krakowie.
Jak sprawić, by wideomarketing przyczynił się do reklamowania branży fitness wśród kobiet? Mam dla Ciebie kilka podpowiedzi.
Zespół trenerów personalnych You Can Studio – poznaj ich bliżej
Zespół You Can Studio na co dzień pracuje na swojej sali treningowej w Krakowie. Zależało mi więc, by szkolenie odbyło się właśnie tam – by móc pokazać dziewczynom konkretne przykłady nagrań, jakie mogą zrealizować w miejscu swojej pracy, a więc w ich naturalnym otoczeniu. Widzę, że taki format szkoleń sprawia, że uczestnicy szybciej przekładają umiejętności nabyte na spotkaniu w codzienne aktywności marketingowe. Zyskują też możliwość ćwiczyć nagrania wykorzystując potencjał miejsca, które chcą wyróżnić pokazując swoją pracę, backstage działalności firmy, czy też edukować swoich odbiorców w social media. Zespół trenerek personalnych zdecydował się na szkolenie z wideomarketingu, aby dotrzeć do nowych klientek oraz rozwinąć marketing marki. Myślę, że cel został osiągnięty z sukcesem.
Wideomarketing w branży fitness – dlaczego warto?
Wykorzystanie wideo w marketingu internetowym to obecnie wiodący trend, który ma wyjątkowo duży potencjał. Mimo to wciąż niewielu przedsiębiorców z niego korzysta. Dlatego tym bardziej warto wykorzystać wideo w social mediach, aby wyróżnić się na tle konkurencji i to w różnych branżach. Będzie to także świetny pomysł w wybiciu się trenerów personalnych, gdyż wśród firm z branży fitness wideo wciąż jest niszowo stosowanym rozwiązaniem w zakresie prowadzonego marketingu internetowego. W ten sposób można wyróżnić swoją markę na tle innych i łatwiej dotrzeć do nowych potencjalnych klientów. Dlaczego to działa? Otóż biorąc pod uwagę specyfikę pracy trenerów personalnych, istotne znaczenie ma tu wizerunek i zaufanie, jakie powinni wzbudzać wśród klientek.
Jak zdobyć zaufanie odbiorców do trenera personalnego?
Wideo jest idealnym narzędziem, które pozwala osiągać cele marketingowe i pozyskiwać nowych klientów. Badania wskazują, że prezentacja wizerunku w Sieci sprawia, że odbiorcy stają się ufniejsi, lepiej poznają daną markę, a chęć nawiązania kontaktu znacząco wzrasta. A przecież w branży fitness zaufanie do trenera personalnego to podstawa. Osoby zastanawiające się nad skorzystaniem z usług trenerów personalnych mają przecież z nimi pracować indywidualnie. A to wymaga zaufania nie tylko wobec kompetencji i profesjonalizmu trenera personalnego, ale również jego obycia, zachowania, sposobu bycia. Mówiąc krótko – trzeba go po prostu lubić. Będzie to też dodatkowa motywacja do ćwiczeń.
Angażując się w ćwiczenia z trenerem personalnym oraz słuchając jego zaleceń jako autorytetu w zakresie aktywności fizycznej i sposobu odżywiania, musimy nie tylko ufać, że się zna na tym co robi, ale po prostu go polubić. Bo przecież spędzimy z nim sporo swojego czasu. Dlatego właśnie najlepszym sposobem wzbudzenia sympatii i zaufania wśród potencjalnych klientek będzie wykorzystanie wideo w mediach społecznościowych. Jeżeli takie wideo będziemy publikować regularnie pokazując swoją pracę i dzieląc się wskazówkami, wówczas odbiorcy łatwiej nam zaufają i chętniej podejmą próbę kontaktu. W tym celu polecam szkolenie z wideomarketingu dla instruktorów fitness.
Trener personalny, który jest skuteczny
Od czego rozpoczęło się nasze szkolenie z wideomarketingu dla instruktorów fitness? Zaczęłam od przeprowadzenia wywiadu, by dowiedzieć się, w jakim stopniu kursantki “lubią się z kamerą”. Pytałam o doświadczenie mówienia do telefonu oraz o to, jak się z tym czują. Przed szkoleniami zawsze sprawdzam też profile uczestników na Instagramie – by zobaczyć, co się tam dzieje. Dzięki temu zyskuję obraz, jakie są nastawienia i umiejętności w zakresie prowadzenia profili na social mediach. Często dzięki temu okazuje się, że udaje nam się wyłonić frontmana, który staje się później twarzą marki i indywidualnie lub wraz z zespołem nagrywa wideo na potrzeby promocji klubu fitness w Sieci.
Wiele osób wciąż niestety zmaga się ze strachem przed mówieniem do kamery, przez co okazuje się że nawet, gdy się przełamiemy, nagrania wychodzą nienaturalnie. Jaki jest na to sposób? Jak zacząć nagrywać? Bardzo prosty – ćwiczenia czynią mistrza. Przyczyną zwykle jest to, że wstydzimy się naszego głosu oraz czujemy, że w obiektywie kamery wyglądamy gorzej niż w rzeczywistości.
Tymczasem, wystarczy poćwiczyć i obyć się ze swoim wizerunkiem i głosem. W tym celu nagrywaj prywatne wideo. Możesz opowiadać o swoich przemyśleniach i obserwacjach lub opowiedzieć najbliższym, jak spędziłeś dzień. Ćwiczyć mimikę, gesty, sposób prezencji. Obiecuję Ci, że szybko przekonasz się, że czujesz się naturalnie nagrywając wideo. Wówczas czas przenieść je także do swojej codziennej pracy zawodowej i promować się w mediach społecznościowych.
Techniczne aspekty nagrywania wideo przez trenera personalnego
Co dalej z naszym szkoleniem dla dziewczyn z You Can Studio? Po zapoznaniu się przeszłyśmy na salę treningową, gdzie przekazałam wiedzę na temat aspektów technicznych, kierunków światła i ustawień telefonu tak, by wideo było atrakcyjne i przyciągało uwagę odbiorcy. Te techniczne wskazówki mają bowiem kluczowe znaczenie dla jakości nagrania i tego, jak zostanie ono odebrane przez odbiorców. Zespół trenerek personalnych miał okazję przećwiczyć takie ustawienia, a ja z przyjemnością odpowiadałam na ich pytania i pokazywałam najlepsze rozwiązania.
Ćwiczymy różne rodzaje nagrań
Następną częścią szkolenia było pokazanie przykładów nagrywania – czyli co i w jaki sposób dziewczyny mogą pokazać na sali. Ćwiczyłyśmy filmy, na których nie ma twarzy – bo podopieczne nie zawsze chcą, by było je widać. Dlatego przygotowałyśmy kilka schematów nagrań, które będą stanowić bazę dla tworzenia kreatywnych wideo w miejscu pracy trenera personalnego. Oprócz tego, zespół dowiedział się, kiedy warto nagrywać w formie statycznej, a kiedy w dynamicznej. Jest to bardzo istotne pod względem różnorodności prezentowanych wideo, aby były one możliwie jak najbardziej ciekawe dla odbiorców.
Ćwiczenia czynią mistrza!
Kolejnym punktem spotkania była praktyka! Zespół You Can Studio dostał zadania – dziewczyny podzieliły się w pary i nagrywały siebie nawzajem – podczas ćwiczeń jak i mówienia do kamery. Takie zadania pozwoliły rozluźnić się przed soczewką kamery, dzięki czemu w przyszłości uczestniczki szkolenia nie będą czuć się niekomfortowo przy nagrywaniu siebie nawzajem podczas pracy. Był to nie tylko czas ćwiczeń, ale muszę też przyznać, że świetnej zabawy.
Uczymy się montażu
Ostatnim elementem szkolenia z wideomarketingu jest nauka montażu. Moim zadaniem jest zaprezentowanie aplikacji, z których korzystam na co dzień oraz pokazanie, w jaki sposób działają. Zespół nauczył się, jak szybko i w prosty sposób edytować filmy tak, by były bardziej skondensowane, ciekawsze i dynamiczne. Bo warto pamiętać, że to właśnie takie wideo w social mediach najlepiej się sprawdza i przynosi realne efekty marketingowe.
Z jakich aplikacji ja korzystam?
- Lomotif
- inShot
- Videoleap
- Mojo
Wybór odpowiedniego programu do montażu wideo jest bardzo istotny. Rynek obecnie oferuje wiele wartościowych i zarazem bezpłatnych aplikacji, z których warto korzystać. Dobrym pomysłem jest zainstalowanie kilku z nich, aby móc przetestować, które najlepiej odpowiadają naszym potrzebom i specyfice nagrywanych filmów. Więcej na ten temat możesz przeczytać klikając TUTAJ.
Podsumowanie
Szkolenie z wideomarketingu dla trenerek personalnych You Can Studio odbyło się nie tylko w wyjątkowo przyjaznej atmosferze, ale i zaowocowało bardzo ciekawymi nagraniami. Już w trakcie szkolenia można było dostrzec postępy uczestniczek i ich wielkie zaangażowanie. Dzięki temu dziewczyny zakończyły szkolenie bogatsze o solidną dawkę wiedzy z zakresu marketingu internetowego, nagrywania wideo w celach promocyjnych i wizerunkowych, a także zdobyły nowe umiejętności w zakresie technicznej obsługi i montażu.