Szkolenie z wideomarketingu w branży fitness

Zobacz, jak przebiegało szkolenie z wideomarketingu w firmie z branży fitness. Przygotowałam dla Ciebie fotorelację i kilka wskazówek.
Czas czytania 4 minut

Jak wykorzystać wideomarketing, by w interesujący sposób przedstawić pracę zespołu trenerów personalnych? Odpowiedzią na to oraz inne pytania zajęliśmy się podczas ostatniego szkolenia przeprowadzonego dla firmy z branży fitness. Muszę przyznać, że było to bardzo owocne szkolenie, które spotkało się z dużym entuzjazmem uczestników, jak i prowadzących.

Sport to zdrowie – zobacz efekty naszej pracy dla klubu fitness

To, że warto dbać o zdrowie na co dzień poprzez odpowiedni sposób odżywiania i aktywność fizyczną wiemy wszyscy. Jak w takim razie zespół trenerów personalnych na Podkarpaciu może wykorzystać swoje telefony i trend wideomarketingu, by ciekawie pokazywać pracę i przekonywać nowych klientów do rozpoczęcia przygody w klubie fitness? O tym, że warto tworzyć wideo reklamowe, pisaliśmy już TUTAJ. Tym razem, skupiliśmy się na konkretnej branży. Zobacz relację ze szkolenia, jakie zrealizowałam we wrześniu dla Diamond Club z tego zakresu. 

Grupa osób na szkoleniu z wideomarketingu

Szkolenie w miejscu pracy

Zespół Diamond Club na co dzień pracuje z podopiecznymi na swoich salach treningowych. Dlatego szkolenie realizowałam w “naturalnym środowisku”, by pracować jak najmocniej na konkretach i praktycznych przykładach. Z mojego doświadczenia wynika bowiem, że daje to uczestnikom o wiele lepsze efekty i łatwiej im przełożyć nowe umiejętności w swoich przyszłych działaniach w social media. W fotorelacji widzicie więc jak wygląda miejsce pracy pracowników klubu fitness, jak i przestrzeń dla ich klientów.

Kursanci nagrywają film na szkoleniu z wideomarketingu

W pierwszej kolejności poznaliśmy się z uczestnikami szkolenia dla klubu fitness. Przeprowadziłam rozpoznanie pytając uczestników o ich twórczość i mówienie do kamery w social mediach, a następnie analizowaliśmy dotychczasowe działania zespołu. Chciałam zobaczyć, jakie jest ich podejście do marketingu i social media, kompetencje w zakresie contentu wideo online i obsługi telefonów komórkowych oraz oczekiwań wobec efektów szkolenia.

Przydatne wskazówki dotyczące nagrań, znajdziecie też w artykule: Wideo w Social Media – Jak zacząć nagrywać?

Kursanci rozmawiają z prowadzącą na szkoleniu z wideomarketingu

Wiedza teoretyczna i praktyczna dla zespołu w branży fitness

Po analizie i wywiadach przeszliśmy do nauki, czyli esencji naszego szkolenia. Podstawą było połączenie wiedzy teoretycznej z przykładami w praktyce. Każdy trener personalny mógł samodzielnie wypróbować zdobytą wiedzę oraz uzyskać odpowiedzi na swoje pytania.

Grupa osób uczy się montować filmy na szkoleniu z wideomarketingu

Przy ćwiczeniach wideo poruszaliśmy kwestie techniczne oraz od strony dotyczącej odpowiedniego ustawienia telefonu, które mogą pomóc w lepszym nagrywaniu wideo na potrzeby social media. Za pomocą zadań praktycznych zespół poznał zasady ustawiania światła i proporcji obrazu na najwyższym poziomie.

Dzięki temu, że szkolenie odbyło się w siedzibie Diamond Club, mogliśmy potrenować tworzenie filmów contentowych oraz wskazać, jakie tematy z zakresu branży fitness zainteresują odbiorców w social media. Praca w zespole kilkuosobowym sprawiła, że każdy miał szansę zobaczyć, w jaki sposób można zrobić ciekawe nagranie, a także porównać i przeanalizować swoje wideo na potrzeby reklamy.

Nauka ustawiania kamery na szkoleniu z wideomarketingu

Konsultacje indywidualne – szkolenie z wideomarketingu

Ćwiczyliśmy także sztukę mówienia do kamery. A także omawialiśmy, jakie tematy wideo będą najlepsze w branży prezentując je od strony pracowników klubu fitness. Na początku wspólnie w pracy grupowej, a później prowadząc konsultacje indywidualnie. Zrobiliśmy również listę pytań, które najczęściej zadają im klienci, a następnie każdy członek zespołu nagrał dwa filmy odpowiadając na niniejsze pytania. Pokazałam również uczestnikom, w jaki sposób nagrywać filmy do kampanii sponsorowanych dla swojego miasta. Każdy z pracowników Diamond Club działa w innym mieście.

Grupa osób na szkoleniu z marketingi wideo uczy się montować dilmy

Gdy już mieliśmy nagrane filmy, przystąpiliśmy do nauki ich montażu. Zaprezentowałam, w jaki sposób można edytować filmy, by wyglądały ciekawiej i zachęcały odbiorców do reakcji.

Przebieg szkolenia – zobacz wideo

Jak widać na filmie, grupa była bardzo zaangażowana, chłonęła wiedzę, którą przekazywałam. A samo szkolenie odbyło się w bardzo pozytywnej i energetycznej atmosferze! Zobacz rekomendacje i opinie od zespołu fitness.

Rekomendacje i opinie zespołu

Jeśli chcesz, bym w podobny sposób przeszkoliła Ciebie i Twój zespół z zakresu wideomarketingu, uzupełnij brief klikając TUTAJ, a ja skontaktuję się z Tobą w celu ustalenia szczegółów.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

lead generation
Bez kategorii

Generowanie leadów – 5 największych błędów małych firm

Czas czytania 10 minut Generowanie leadów sprzedażowych i przekuwanie ich na płacących klientów jest kluczowe dla każdego przedsiębiorstwa. Z perspektywy małych firm, które często operują na niewielkich budżetach, jest to

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.