Jak wykorzystać wideomarketing, by w interesujący sposób przedstawić pracę zespołu trenerów personalnych? Odpowiedzią na to oraz inne pytania zajęliśmy się podczas ostatniego szkolenia przeprowadzonego dla firmy z branży fitness. Muszę przyznać, że było to bardzo owocne szkolenie, które spotkało się z dużym entuzjazmem uczestników, jak i prowadzących.
Sport to zdrowie – zobacz efekty naszej pracy dla klubu fitness
To, że warto dbać o zdrowie na co dzień poprzez odpowiedni sposób odżywiania i aktywność fizyczną wiemy wszyscy. Jak w takim razie zespół trenerów personalnych na Podkarpaciu może wykorzystać swoje telefony i trend wideomarketingu, by ciekawie pokazywać pracę i przekonywać nowych klientów do rozpoczęcia przygody w klubie fitness? O tym, że warto tworzyć wideo reklamowe, pisaliśmy już TUTAJ. Tym razem, skupiliśmy się na konkretnej branży. Zobacz relację ze szkolenia, jakie zrealizowałam we wrześniu dla Diamond Club z tego zakresu.
Szkolenie w miejscu pracy
Zespół Diamond Club na co dzień pracuje z podopiecznymi na swoich salach treningowych. Dlatego szkolenie realizowałam w “naturalnym środowisku”, by pracować jak najmocniej na konkretach i praktycznych przykładach. Z mojego doświadczenia wynika bowiem, że daje to uczestnikom o wiele lepsze efekty i łatwiej im przełożyć nowe umiejętności w swoich przyszłych działaniach w social media. W fotorelacji widzicie więc jak wygląda miejsce pracy pracowników klubu fitness, jak i przestrzeń dla ich klientów.
W pierwszej kolejności poznaliśmy się z uczestnikami szkolenia dla klubu fitness. Przeprowadziłam rozpoznanie pytając uczestników o ich twórczość i mówienie do kamery w social mediach, a następnie analizowaliśmy dotychczasowe działania zespołu. Chciałam zobaczyć, jakie jest ich podejście do marketingu i social media, kompetencje w zakresie contentu wideo online i obsługi telefonów komórkowych oraz oczekiwań wobec efektów szkolenia.
Przydatne wskazówki dotyczące nagrań, znajdziecie też w artykule: Wideo w Social Media – Jak zacząć nagrywać?
Wiedza teoretyczna i praktyczna dla zespołu w branży fitness
Po analizie i wywiadach przeszliśmy do nauki, czyli esencji naszego szkolenia. Podstawą było połączenie wiedzy teoretycznej z przykładami w praktyce. Każdy trener personalny mógł samodzielnie wypróbować zdobytą wiedzę oraz uzyskać odpowiedzi na swoje pytania.
Przy ćwiczeniach wideo poruszaliśmy kwestie techniczne oraz od strony dotyczącej odpowiedniego ustawienia telefonu, które mogą pomóc w lepszym nagrywaniu wideo na potrzeby social media. Za pomocą zadań praktycznych zespół poznał zasady ustawiania światła i proporcji obrazu na najwyższym poziomie.
Dzięki temu, że szkolenie odbyło się w siedzibie Diamond Club, mogliśmy potrenować tworzenie filmów contentowych oraz wskazać, jakie tematy z zakresu branży fitness zainteresują odbiorców w social media. Praca w zespole kilkuosobowym sprawiła, że każdy miał szansę zobaczyć, w jaki sposób można zrobić ciekawe nagranie, a także porównać i przeanalizować swoje wideo na potrzeby reklamy.
Konsultacje indywidualne – szkolenie z wideomarketingu
Ćwiczyliśmy także sztukę mówienia do kamery. A także omawialiśmy, jakie tematy wideo będą najlepsze w branży prezentując je od strony pracowników klubu fitness. Na początku wspólnie w pracy grupowej, a później prowadząc konsultacje indywidualnie. Zrobiliśmy również listę pytań, które najczęściej zadają im klienci, a następnie każdy członek zespołu nagrał dwa filmy odpowiadając na niniejsze pytania. Pokazałam również uczestnikom, w jaki sposób nagrywać filmy do kampanii sponsorowanych dla swojego miasta. Każdy z pracowników Diamond Club działa w innym mieście.
Gdy już mieliśmy nagrane filmy, przystąpiliśmy do nauki ich montażu. Zaprezentowałam, w jaki sposób można edytować filmy, by wyglądały ciekawiej i zachęcały odbiorców do reakcji.
Przebieg szkolenia – zobacz wideo
Jak widać na filmie, grupa była bardzo zaangażowana, chłonęła wiedzę, którą przekazywałam. A samo szkolenie odbyło się w bardzo pozytywnej i energetycznej atmosferze! Zobacz rekomendacje i opinie od zespołu fitness.