Zaplanuj biznes przed założeniem firmy! Na co zwrócić uwagę?

Co zrobić, aby osiągnąć sukces po założeniu własnej działalności gospodarczej? Zaplanuj biznes jeszcze zanim go otworzysz! Podpowiadam, na co warto zwrócić uwagę w tym zakresie!
Czas czytania 9 minut

Założenie własnej firmy to pod względem formalnym nic trudnego, ale od tego momentu zaczyna się proces, który będzie od Ciebie wymagać wielozadaniowości w różnych obszarach i walki o rozwój oraz przychody. Wpis do rejestru działalności regulowanej to nie wszystko. Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wiąże się z umiejętnością precyzyjnego poruszania się w dość skomplikowanym systemie licznych zadań. Od sformułowania pomysłu na własny biznes do stworzenia strony internetowej, kanałów social media i koncepcji marketingowej marki – musisz wykonać kilka niezbędnych kroków, zanim uruchomisz swoje przedsięwzięcie. Warto je więc dobrze przemyśleć i zaplanować, jeszcze zanim złożysz wniosek w celu rejestracji firmy. Na co warto zwrócić uwagę, aby zyskać przyszłych klientów?

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Na co zwrócić uwagę jeszcze przed otworzeniem działalności gospodarczej?
  • Jakie aspekty należy zaplanować w zakresie marketingu, gdy tworzysz własny biznes?
  • Na jakie pytania warto sobie odpowiedzieć przed rozpoczęciem działalności gospodarczej?

Rozpoczęcie działalności gospodarczej – nic trudnego?

O ile zapisanie się do rejestru działalności regulowanej to nic trudnego, to zapewnienie jej rozwoju to już solidne wyzwanie dla każdego początkującego przedsiębiorcy. Większość osób koncentruje się na tym, co będą musieć realizować i wdrażać od momentu, gdy otworzą własną działalność gospodarczą. Tymczasem zapominają o tym, że cały proces powinien się zacząć dużo wcześniej przed tym formalnym krokiem. A konkretnie dokładnie w chwili podjęcia decyzji o zakładaniu firmy w danej branży i znalezienia na nią pomysłu. Już wtedy masz przed sobą naprawdę dużo do zrobienia, dlatego nakreślenie strategii z odpowiednim wyprzedzeniem pomoże Ci stawić czoła licznym wyzwaniom, a następnie sukcesywnie pracować nad osiąganiem swoich biznesowych celów.

Kluczem do sukcesu jest dobre przygotowanie. Bez przemyślanego i zarazem elastycznego planu działania, Twoje działania będą prowadzone niekonsekwentnie i na oślep, a to niesie za sobą duże ryzyko porażki. Nie twierdzę, że intuicja w biznesie jest czymś zbędnym. Wręcz przeciwnie, gdyż tzw. “intuicja przedsiębiorczości” często ma duże znaczenie dla powodzenia w biznesie, ale nie można opierać się wyłącznie na niej. Dlatego potrzebujesz solidnych fundamentów w postaci wiedzy, wszechstronnych umiejętności biznesowych, ale i strategii. To da Ci świadomość tego, w jakim miejscu na rynku znajdzie się firma.

Przygotuj strategię biznesową zanim wejdziesz na rynek

Strategia biznesowa nie musi być jakoś szczególnie rozbudowana, mimo że sama nazwa z pewnością na to wskazuje. Niemniej jednak, dobra strategia to taka, która pozwala nam usystematyzować swoje zasoby i możliwości, a także zoptymalizować plan działań, gdy już wejdziemy na rynek oficjalnie. 

Pracując ze swoimi klientami w ramach agencji marketingowej, często podczas indywidualnych konsultacji uczę ich nie tylko wdrażać, ale i tworzyć strategie biznesowe oraz marketingowe dopasowane indywidualnie do ich pomysłu na biznes. Co ciekawe, później otrzymuję od nich bardzo budujące feedbacki, że realizowane strategie przynoszą efekty. Okazuje się więc, że często wystarczy po prostu usystematyzować swoje pomysły biznesowe i z profesjonalnym podejściem odnieść je do sytuacji rynkowej, oczekiwań potencjalnych klientów i własnych zasobów.

Pamiętaj, że strategia biznesowa (oraz marketingowa) i poszczególne działania wdrażane w jej zakresie muszą być elastyczne. Co to oznacza? Musisz być otwarty na ewentualne wprowadzanie modyfikacji, gdy okaże się to konieczne. Nie chodzi tylko o zmniejszenie ryzyka popełnienia błędu. Pozwoli to przede wszystkim dopasowywać się do szybko zmieniających się okoliczności, trendów, oczekiwań klientów. Niemniej jednak, przygotowanie strategii biznesowej przed wejściem na rynek jest niezwykle istotne.

Nie bez powodu przedsiębiorcy ubiegający się o dofinansowania państwowe lub unijne na założenie własnej działalności gospodarczej muszą oprócz wniosku przedłożyć również biznesplan. Stanowi bowiem dowód, że pomysł na biznes został precyzyjnie przeanalizowany, dopracowany i odniesiony do realnych warunków.

Przemyśl i dopracuj pomysł na biznes

Wpadasz na genialny pomysł na biznes i czujesz, że świat stoi przed Tobą otworem, a możliwości same będą wpadać w ręce. Postanawiasz więc zacząć działać na własną rękę i założyć firmę. Poczucie olśnienia dodaje Ci skrzydeł i adrenaliny sprawiając, że czujesz już te miliony przychodów na swoim koncie. Pamiętaj jednak, że realizacja pomysłów wymaga poświęcenia czasu, ale często i inwestycji finansowej. W niektórych przypadkach może wiązać się z potencjalnym ryzykiem (większym lub mniejszym, ale jednak). 

Musisz dopracować i przetestować swoją koncepcję, aby upewnić się, że jest realistyczna i wykonalna. Często bowiem w trakcie realizowania pomysłów biznesowych okazuje się, że koncentrowaliśmy się głównie na zamyśle i efektach, jakie przyniesie ich wdrożenie. Co pomijamy? Wszelkie szczeble, które musimy przejść zanim tam dojdziemy. Zwykle okazuje się, że wiele założeń nie było odniesionych do realnego stanu rzeczy np. sytuacji rynkowej, działań i zasobów konkurencji, trendów marketingowych itd.

Odpowiedz sobie na pytanie: „Czy mój pomysł służy tylko celom osobistym, czy istnieje też  odpowiednie zapotrzebowanie rynkowe?”. Ważne jest, aby podążać za swoimi pasjami, ale kluczowy czynnik jednak stanowi potencjalny popyt na Twój produkt lub usługę i to czy będą one takiej jakości, jakiej rzeczywiście oczekują potencjalni zainteresowani. Aby pomysł na biznes mógł się rozwinąć w dobrze prosperującą firmę, pomyśl o nim w kategoriach skalowalności i długoterminowego zapotrzebowania wśród potencjalnych odbiorców.

Dlaczego warto przetestować swój pomysł?

Zanim założysz firmę w celu zrealizowania swojego pomysłu na biznes, musisz zweryfikować jego szanse powodzenia w świecie rynkowym. Co zrobić, aby poczuć się pewniej i sprawdzić, czy pomysł ma realną szansę na sukces? Korzystając z wybranej metody badawczej przetestuj go! Masz kilka możliwości – od badań grup fokusowych do zbierania informacji w ankietach i wywiadach, aż po analizę rynku w konkretnej branży. 

Obecnie popularną strategią na zbadanie potencjału pomysłu jest zbudowanie strony docelowej (landing page) przeznaczonej dla Twojej grupy docelowej i sprawdzenie, jakie będzie zainteresowanie wśród odbiorców. To niezbyt kosztowna metoda, która w dodatku pomoże określić poziom popytu rynkowego na produkt lub usługę i zarazem wzbudzi zainteresowanie Twoim pomysłem. Pozwoli też przy okazji zebrać już bazę osób, które będą potencjalnie zainteresowane produktem lub usługą, gdy już wprowadzisz je oficjalnie na rynek po założeniu firmy. Jest to też technika stosowana przez już działające firmy, które chcą wdrożyć nowy produkt do swojej oferty i wzbudzić nim zainteresowanie. Takie działanie nazywamy marketingiem oczekiwania. Gdyż przedstawiciele grupy docelowej wiedzą wcześniej, że produkt pojawi się na rynku, oczekują na niego i są za to wynagradzani np. rabatami lub gratisami.

Jeśli okaże się, że Twój pomysł nie zaciekawił potencjalnych klientów, konieczne będzie przemyślenie innych możliwości. Zastanów się, czy i jak możesz udoskonalić lub odświeżyć swoją koncepcję. Sprawdź, czy da się stworzyć coś bardziej innowacyjnego, albo jak można zmodyfikować pierwotny pomysł, aby Twoja oferta odpowiadała na rzeczywiste potrzeby konsumentów.

Określ klienta docelowego

Określenie grupy docelowej jest jednym z kluczowych aspektów, jakie należy zrobić już na etapie planowania swojego biznesu. Jeśli masz już pomysł na biznes musisz określić do kogo będziesz kierować swoją ofertę oraz kogo rzeczywiście może ona zainteresować, bo spełni jej oczekiwania, potrzeby, rozwiąże konkretne problemy. Pamiętaj, że nie ma oferty, którą będą zainteresowani absolutnie wszyscy. Jeśli coś jest dla wszystkich, to jest dla nikogo. 

To, jak ostatecznie będzie się definiować Twoja grupa docelowa precyzują w głównej mierze warunki rynkowe, a one też się przecież zmieniają. Jednak już w początkowej fazie musisz zadać sobie pytanie, dla kogo Twój produkt będzie najbardziej przydatny? Pozwoli Ci to też lepiej go dopracować, ale i zaplanować odpowiedni plan w zakresie jego promowania w social mediach i nie tylko. 

Zacznij od określenia podstawowych cech Twojego idealnego klienta: jego płeć, wiek, miejsce zamieszkania (wieś, duże miasto), wysokość zarobków (co jest istotne przy późniejszym ustalaniu cen produktów) oraz potrzebę lub problem, jakie chcesz rozwiązać w ramach swojego biznesu. Musisz mieć świadomość tego, do kogo kierujesz swoją ofertę, aby móc ją odpowiednio zareklamować i wreszcie sprzedać.

Zastanów się, jakie są wspólne cechy dla grupy docelowej:

  • Przedział wiekowy
  • Zainteresowania
  • Miejsce zamieszkania
  • Styl życia
  • Płeć
  • Dochód
  • Potrzeby
  • Problemy
  • Oczekiwania

Model biznesowy a jednoosobowa działalność gospodarcza

Model biznesowy to wszystko to, co stanowi fundament Twojego biznesu. To informacje, dzięki którym masz świadomość do kogo kierujesz swoje usługi, jak możesz segmentować klientów, w jaki sposób osiągniesz zyski, jakie produkty sprzedasz (i jakimi kanałami dystrybucji) oraz jakie działania musisz podjąć, aby pozyskać kolejnych klientów i zwiększać swoją płynność finansową. 

Model biznesowy będzie się też dopracowywać z czasem, po tym jak przetestujesz różne rozwiązania. Jest więc elastyczny tak jak strategia marketingowa i biznesowa. Daj sobie czas na zweryfikowanie tego, jakie techniki sprawdzają się najlepiej w konkretnej branży i sytuacji rynkowej.

Przygotuj wstępną strategię marketingową

Niezależnie od tego co będzie oferować Twoja firma, musisz dotrzeć do klientów, by im ją przedstawić. Zaplanuj więc, jakich kanałów promocji potrzebujesz, aby móc zaprezentować swoje możliwości. A w dobie Internetu są one naprawdę duże. Osiągnięcie celu jest jednak czasochłonne i wymaga inwestycji w reklamy płatne. Możesz założyć fanpage na Facebooku, skorzystać z grup facebookowych, założyć profil na Instagramie lub prostą stronę lądowania, która pozwoli Ci zebrać adresy mailowe zainteresowanych osób, w zamian za udostępnienie ciekawego dla nich materiału (np. ciekawego e-booka, nagrania, czy wideo szkolenia). Wybierz to, co najlepiej pasuje do Twojej działalności.

Planując strategię marketingową swojej firmy czy marki traktuj ją jako przewodnik, który ma pomóc w wyborze narzędzi, zdefiniowaniu priorytetów i celów, planowaniu i realizacji projektów. Nie od dziś bowiem wiadomo, że świadomie zaplanowane działania są efektywniejsze. Skuteczny marketing to proces długofalowy i oparty na regularności. Jeżeli więc nie będziesz miał rozpisanego planu działań, bardzo łatwo zatracisz się w codziennych obowiązkach i nie będziesz skuteczny w działaniach promocyjnych i przez to nie dotrzesz do osób zainteresowanych ofertą lub zrobisz to w sposób niezbyt ich zachęcający.

Co powinna zawierać podstawowa strategia marketingowa?

  • Cele marketingowe – np. zwiększenie zasięgów w social media, pozyskanie ruchu na stronie internetowej, wypozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce, większe zainteresowanie w Twojej okolicy, stworzenie listy do mailingu, więcej zapytań od potencjalnych klientów, zwiększenie liczby kliknięć w płatnych reklamach itp.
  • Analiza rynku  i firmy – np. metodą analityczną SWOT
  • Określenie grupy docelowej
  • Kanały komunikacji marketingowej – metody bądź narzędzia używane w konkretnych aktywnościach marketingowych. Mogą to być cyfrowe lub offline’owe kanały. Pierwsze obejmują na przykład strony www, social media, mailing, aplikacje. Drugie to: reklamy banerowe, broszury, ulotki, billboardy. W jaki sposób wybrać odpowiednie kanały komunikacji marketingowej? Nie musisz wykorzystywać wszystkich możliwych metod i narzędzi. Lepiej wybrać kilka najbardziej optymalnych i na nich się skoncentrować, aby w pełni wykorzystać ich potencjał.
  • Wskaźniki efektywności (KPI) – to wszelkie dane, które pokazują skuteczność działań marketingowych i postęp w osiąganiu wyznaczonych celów. Pozwalają zrozumieć wpływ podejmowanych działań marketingowych na rozwój swojego biznesu. Zastanów się, które dane są dla Ciebie potrzebne w danym czasie, bo będą one się zmieniać w miarę rozwoju Twojego marketingu. Najlepszą metodą jest dopasowanie ich do wyznaczonych celów marketingowych. Na początku skup się na mierzeniu: sprzedaży, ilości zapytań, ruchu na www i w social media, zasięgów komunikatów, przyrostu liczby obserwujących profile i ilości interakcji w social mediach.
  • Plan działania – czyli rozpisanie sposobów na osiągnięcie wyznaczonych celów marketingowych. Rozpisz sobie konkretny plan działania i określ systematyczność na okres trwania realizowania strategii marketingowej. Możesz do tego wykorzystać arkusze kalkulacyjne, kalendarz, planner. Jakie przykładowe działania marketingowe możesz zaplanować? Jakie przykładowe działania możesz wykonywać? Np. regularne publikacje w social mediach, działania SEO, prowadzenie bloga, newsletter / mailing, przygotowanie wideo, wdrożenie reklam płatnych, gościnne artykuły eksperckie na innych blogach lub w serwisach branżowych, udział w targach branżowych oraz lokalnych wydarzeniach, produkcja ulotek, broszur, plakatów itp.
  • Zasoby i budżet marketingowy – określ jaką sumę w perspektywie każdego miesiąca możesz przeznaczyć na reklamy płatne w Internecie i inne działania marketingowe. Policz dokładnie wydatki niezbędne do zrealizowania swojej strategii marketingowej i zweryfikuj plan działania w oparciu o posiadany budżet.

Plan na biznes – co powinien zawierać?

  • Określenie przedmiotu działalności
  • Sprecyzowanie grupy docelowej konsumentów
  • Analiza konkurencji i sytuacji rynkowej
  • Opracowanie strategii biznesowej i marketingowej
  • Stworzenie harmonogramu działania
  • Dokonanie analizy SWOT
  • Ustalenie struktury własności
  • Określenie sposobu zarządzania
  • Dokonanie podziału obowiązków
  • Kalkulacja kosztów
  • Prognoza finansowa przychodów ze sprzedaży
  • Weryfikacja przyjętych założeń
  • Budowanie wizerunku marki
  • Opracowanie spójnej strategii wizualnej firmy

Podsumowując

Prowadzenie działalności gospodarczej wymaga od przedsiębiorcy wielu umiejętności, a jedną z nich jest planowanie i przewidywanie trendów. Dobre przygotowanie to pierwszy krok w drodze do własnej firmy i jej sukcesu. Już w tym momencie możesz udowodnić, że jesteś osobą kompetentną, godną zaufania i poważnie podchodzącą do stawianych jej zadań. Wyciągnij wnioski i prześcignij innych przedsiębiorców! Jeżeli jesteś ciekaw, jakich błędów nie popełniać startując z nowym biznesem, koniecznie zajrzyj TUTAJ.

Zachęcam Cię do podzielenia się swoją historią. Jak przygotowujesz się do biznesu? Jakie błędy popełniłeś na początku? Z jakimi największymi wyzwaniami się zmierzyłeś? 

Wiedza w pigułce

Co to jest strategia marketingowa?


Strategia marketingowa to plan działań i celów marketingowych pozwalający zrozumieć charakter firmy, jej miejsce na rynku, grupę docelową i to, jak się powinna rozwijać. Strategia opisuje ogólny status firmy, jej otoczenie biznesowe, szanse i zagrożenia, klientów, a także plan działania, który pozwoli zrealizować wyznaczone cele. Jest to sposób na pozyskanie pierwszych klientów.

Co to jest biznes plan?


Biznes plan tworzony jest przez początkujących przedsiębiorców i nie tylko w celach planistycznych, zarówno na wewnętrzne jak i zewnętrzne potrzeby przedsiębiorstwa. Jego głównym zadaniem jest ocena opłacalności przewidzianych przedsięwzięć gospodarczych. Opisuje zarówno obecną jak i przyszłą działalność gospodarczą. Powinien zawierać informacje odnośnie przewidywanych szans i zagrożeń, badanie rynku, analizę finansową oraz wyliczenia finansowe obrazujące planowane wyniki finansowe, a nawet szacować kwestie takie jak zatrudnienie pracowników, formę opodatkowania czy wybrane ubezpieczenia społeczne. Warto więc go wykonać na długo przed rozpoczęciem działalności, a nie gdy rejestracja firmy jest już w toku, a Ty stajesz się podatnikiem VAT.

Jeżeli chcesz założyć firmę i zastanawiasz się jak przygotować strategię, dobrze trafiłeś. Dobrze jest mieć profesjonalnego przewodnika, kogoś kto poprowadzi Cię w biznesie i pomorze zacząć z przytupem wejść na rynek, a nie tylko jak założyć własną firmę. Jeśli potrzebujesz wsparcia, porady, konsultacji albo promocji swojego biznesu, wypełnij BRIEF, a chętnie się z Tobą skontaktuję.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.