W jaki sposób wyróżnić się w branży medycznej? Transmisje na żywo dla kliniki stomatologicznej

Transmisje na żywo mają wielki potencjał marketingowy. Jak go wykorzystać? Przeanalizujemy to. Zobacz też fotorelację z serii transmisji na żywo zrealizowanych dla firmy z branży medycznej.
Czas czytania 4 minut

Pracujesz w branży medycznej i nie wiesz, jak można pokazać swoją firmę na rynku lokalnym? Chcesz zostać zauważony, ale nie wiesz w jaki sposób to zrobić? Pozwól, że Ci podpowiem – świetnym pomysłem będą transmisje na żywo w mediach społecznościowych!

Transmisje na żywo w social mediach

Transmisje live podbiły social media. Już od dłuższego czasu Facebook kładł nacisk na popularyzację tego rodzaju postów, ale od kilku miesięcy wiodą one prawdziwy prym i cieszą się rosnącą popularnością wypierając przy tym tradycyjne posty publikowane na tablicy Facebooka.

Jest to obecnie najchętniej konsumowany content, jak i jedno z głównych narzędzi służących przedsiębiorcom do osiągania celów marketingowych w mediach społecznościowych. Ponadto trzeba podkreślić, że nie tylko Facebook promuje taką formę komunikowania. Gdyż możliwość transmitowania na żywo bez korzystania z dodatkowych narzędzi oferuje już większość platform social media.

Popularność transmisji live w wynikach danych

Przesyt obrazów, reklam i banerów sprawia, że jesteśmy nimi zmęczeni. Dlatego oprócz reklam sponsorowanych w social mediach, musimy sięgać po nowe formy komunikacji. Tym bardziej, że autentyczność i szczerość zyskują coraz bardziej na znaczeniu w strategii marketingowej poszczególnych firm. Odpowiedzią na te potrzeby są transmisje live.

Dane wskazują, że w 2021 roku wartość rynku transmisji na żywo ma wynosić ponad 70 bilionów dolarów (źródło: Neil Patel). Warto też zwrócić uwagę na to, że jego wartość wzrosła aż o 99% pomiędzy kwietniem 2019 a kwietniem 2020 (źródło: Daily eSports).

Aż 80% użytkowników mediów społecznościowych deklaruje, że chętniej ogląda wideo na żywo, niż czyta blogi. Natomiast przeszło 60% użytkowników szuka w wyszukiwarce Google informacji na temat tego, co właśnie ogląda na żywo (źródło: Neil Patel).

Jak widać dane wskazują, że popularność i zainteresowanie transmisjami live cieszy się niebywałym zainteresowaniem użytkowników mediów społecznościowych. Warto więc wykorzystać ten potencjał i włączyć nagrywanie transmisji live także w swojej firmie. Tak jak już od kilku lat sukcesywnie robi to gabinet stomatologiczny Aleksander Makara. Przyjrzyjmy się ich działaniom bliżej.

Aktywność w social mediach branży stomatologicznej

Stomatologia Aleksander Makara to klinika świadcząca usługi z zakresu higieny jamy ustnej i posiada wieloletnie doświadczenie. Na stronie internetowej gabinetu możemy znaleźć szczegółowe informacje o usługach oraz informacje przydatne dla każdego odbiorcy. Jednak, aby trafiali oni na strony internetowe gabinetu, warto pokazać się mediach społecznościowych.

Gabinet stomatologiczny ma już silną renomę na rynku lokalnym, ale nastawienie na rozwój sprawia, że wciąż dopracowują swoje działania marketingowe. To właśnie dlatego poprowadziłam dla nich już 12 live’ów.

Od trzech lat mam możliwość obserwowania, jak to centrum stomatologiczne się rozwija oraz jak wygląda praca lekarzy od wewnątrz. Ponadto mogę zwracać uwagę na sposób prezentacji firmy potencjalnym pacjentom w social mediach. Dzięki temu widzę, jak nasze transmisje live angażują nowych pacjentów, a także czym możemy zaciekawiać nowoprzybyłe na profil osoby. Bo pomyśl – czy często widujesz transmisje na żywo w branży stomatologicznej?

O czym mówić na live’ach klinik stomatologicznych?

Podczas transmisji na żywo w gabinecie stomatologicznym, Aleksander wraz z resztą zespołu dzieli się swoją wiedzą ekspercką. W ciekawy i przystępny dla „Kowalskiego” sposób opowiada o swojej pracy. Poza filmami eksperckimi rozpoczynamy również serię transmisji dotyczących zakresu usług oraz wyposażenia kliniki. Dzięki temu możemy pokazać zasoby gabinetu, umiejętności zespołu, a także funkcjonalność poszczególnych rozwiązań.

Opowiadamy również o tym jak przebiega leczenie pacjentów z konkretnymi problemami jamy ustnej. W ten sposób podkreślamy wysokie umiejętności stomatologów pracujących dla gabinetu i ich wysokie kwalifikacje. Wskazujemy również jak przebiegają wizyty oraz kontakt z danym pacjentem. Oferta gabinetu staje się więc bardziej przejrzysta i prezentujemy zaangażowanie zespołu pracującego w klinice.

Pomysły na live, które przyciągną nowych pacjentów

  • tematyka ekspercka – opowiadanie o pracy lekarzy stomatologów, problemy w branży, subiektywne opinie itd.
  • edukacja – treści edukujące potencjalnych pacjentów, wskazówki na temat dbania o higienę jamy ustnej itp.
  • backstage firmy – pokazanie, jak pracują lekarze i na czym polegają poszczególne zabiegi.

Dlaczego potrzebujesz mnie na LIVE?

Wiem, że przygotowanie oraz poprowadzenie transmisji na żywo wiąże się z niemałym stresem. Szczególnie, jeśli nie masz doświadczenia w tym zakresie. Za mną już ponad 600 LIVE, więc dokładnie wiem, z czym to się wiąże. Z przyjemnością pomogę Ci poprowadzić transmisję na żywo w taki sposób, aby widzowie nie wychodzili, lecz się zaangażowali. Bo głównym zadaniem LIVE jest zaangażować i zaciekawić tematyką oraz odpowiednią prezentacją.

Dzięki mojej obecności nie musisz martwić się aspektami technicznymi transmisji oraz myśleć o tym, w jaki sposób zachęcić widzów do uczestnictwa i wypowiadania się. Jestem też po to, by zagadać i podpytać, gdy się zatniesz lub w głowie pojawi się chwilowa pustka. Chętnie przeprowadzę dla Ciebie szkolenie z przeprowadzania transmisji na żywo.

Korzyści przeprowadzania transmisji na żywo

  • niski prób wejścia (brak kosztów, wystarczy smartfon, prosta realizacja pod względem technicznym),
  • szybki feedback,
  • budujesz lejek sprzedażowy,
  • efektywny sposób promocji i budowania wizerunku marki,
  • budowanie zaufania.

Obejrzyj przykładowe transmisje live zrealizowane dla moich klientów

Jeśli chcesz zobaczyć, jak wyglądały nasze poprzednie transmisje, KLIKNIJ TUTAJ.

Natomiast, jeżeli zainteresowała Cię taka forma współpracy ze mną – odezwij się uzupełniając brief

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Co to jest lead sprzedażowy? Sposoby pozyskiwania

Czas czytania 3 minut Lead generation, czyli pozyskiwanie leadów to rodzaj marketingu przychodzącego (inbound marketing). Znasz lub chcesz doświadczyć sytuacji, w której potencjalny klient jako pierwszy kontaktuje się z

Landing page – Co to jest i do czego go użyć?

Czas czytania 3 minut Landing page można przetłumaczyć jako stronę lądowania, czyli miejsce, do którego trafia klient po kliknięciu w link. Główną cechą takiej strony jest prezentacja oferty firmy