W jaki sposób wyróżnić się w branży medycznej? Transmisje na żywo dla kliniki stomatologicznej

Transmisje na żywo mają wielki potencjał marketingowy. Jak go wykorzystać? Przeanalizujemy to. Zobacz też fotorelację z serii transmisji na żywo zrealizowanych dla firmy z branży medycznej.
Czas czytania 4 minut

Pracujesz w branży medycznej i nie wiesz, jak można pokazać swoją firmę na rynku lokalnym? Chcesz zostać zauważony, ale nie wiesz w jaki sposób to zrobić? Pozwól, że Ci podpowiem – świetnym pomysłem będą transmisje na żywo w mediach społecznościowych!

Transmisje na żywo w social mediach

Transmisje live podbiły social media. Już od dłuższego czasu Facebook kładł nacisk na popularyzację tego rodzaju postów, ale od kilku miesięcy wiodą one prawdziwy prym i cieszą się rosnącą popularnością wypierając przy tym tradycyjne posty publikowane na tablicy Facebooka.

Jest to obecnie najchętniej konsumowany content, jak i jedno z głównych narzędzi służących przedsiębiorcom do osiągania celów marketingowych w mediach społecznościowych. Ponadto trzeba podkreślić, że nie tylko Facebook promuje taką formę komunikowania. Gdyż możliwość transmitowania na żywo bez korzystania z dodatkowych narzędzi oferuje już większość platform social media.

Popularność transmisji live w wynikach danych

Przesyt obrazów, reklam i banerów sprawia, że jesteśmy nimi zmęczeni. Dlatego oprócz reklam sponsorowanych w social mediach, musimy sięgać po nowe formy komunikacji. Tym bardziej, że autentyczność i szczerość zyskują coraz bardziej na znaczeniu w strategii marketingowej poszczególnych firm. Odpowiedzią na te potrzeby są transmisje live.

Dane wskazują, że w 2021 roku wartość rynku transmisji na żywo ma wynosić ponad 70 bilionów dolarów (źródło: Neil Patel). Warto też zwrócić uwagę na to, że jego wartość wzrosła aż o 99% pomiędzy kwietniem 2019 a kwietniem 2020 (źródło: Daily eSports).

Aż 80% użytkowników mediów społecznościowych deklaruje, że chętniej ogląda wideo na żywo, niż czyta blogi. Natomiast przeszło 60% użytkowników szuka w wyszukiwarce Google informacji na temat tego, co właśnie ogląda na żywo (źródło: Neil Patel).

Jak widać dane wskazują, że popularność i zainteresowanie transmisjami live cieszy się niebywałym zainteresowaniem użytkowników mediów społecznościowych. Warto więc wykorzystać ten potencjał i włączyć nagrywanie transmisji live także w swojej firmie. Tak jak już od kilku lat sukcesywnie robi to gabinet stomatologiczny Aleksander Makara. Przyjrzyjmy się ich działaniom bliżej.

Aktywność w social mediach branży stomatologicznej

Stomatologia Aleksander Makara to klinika świadcząca usługi z zakresu higieny jamy ustnej i posiada wieloletnie doświadczenie. Na stronie internetowej gabinetu możemy znaleźć szczegółowe informacje o usługach oraz informacje przydatne dla każdego odbiorcy. Jednak, aby trafiali oni na strony internetowe gabinetu, warto pokazać się mediach społecznościowych.

Gabinet stomatologiczny ma już silną renomę na rynku lokalnym, ale nastawienie na rozwój sprawia, że wciąż dopracowują swoje działania marketingowe. To właśnie dlatego poprowadziłam dla nich już 12 live’ów.

Od trzech lat mam możliwość obserwowania, jak to centrum stomatologiczne się rozwija oraz jak wygląda praca lekarzy od wewnątrz. Ponadto mogę zwracać uwagę na sposób prezentacji firmy potencjalnym pacjentom w social mediach. Dzięki temu widzę, jak nasze transmisje live angażują nowych pacjentów, a także czym możemy zaciekawiać nowoprzybyłe na profil osoby. Bo pomyśl – czy często widujesz transmisje na żywo w branży stomatologicznej?

O czym mówić na live’ach klinik stomatologicznych?

Podczas transmisji na żywo w gabinecie stomatologicznym, Aleksander wraz z resztą zespołu dzieli się swoją wiedzą ekspercką. W ciekawy i przystępny dla „Kowalskiego” sposób opowiada o swojej pracy. Poza filmami eksperckimi rozpoczynamy również serię transmisji dotyczących zakresu usług oraz wyposażenia kliniki. Dzięki temu możemy pokazać zasoby gabinetu, umiejętności zespołu, a także funkcjonalność poszczególnych rozwiązań.

Opowiadamy również o tym jak przebiega leczenie pacjentów z konkretnymi problemami jamy ustnej. W ten sposób podkreślamy wysokie umiejętności stomatologów pracujących dla gabinetu i ich wysokie kwalifikacje. Wskazujemy również jak przebiegają wizyty oraz kontakt z danym pacjentem. Oferta gabinetu staje się więc bardziej przejrzysta i prezentujemy zaangażowanie zespołu pracującego w klinice.

Pomysły na live, które przyciągną nowych pacjentów

  • tematyka ekspercka – opowiadanie o pracy lekarzy stomatologów, problemy w branży, subiektywne opinie itd.
  • edukacja – treści edukujące potencjalnych pacjentów, wskazówki na temat dbania o higienę jamy ustnej itp.
  • backstage firmy – pokazanie, jak pracują lekarze i na czym polegają poszczególne zabiegi.

Dlaczego potrzebujesz mnie na LIVE?

Wiem, że przygotowanie oraz poprowadzenie transmisji na żywo wiąże się z niemałym stresem. Szczególnie, jeśli nie masz doświadczenia w tym zakresie. Za mną już ponad 600 LIVE, więc dokładnie wiem, z czym to się wiąże. Z przyjemnością pomogę Ci poprowadzić transmisję na żywo w taki sposób, aby widzowie nie wychodzili, lecz się zaangażowali. Bo głównym zadaniem LIVE jest zaangażować i zaciekawić tematyką oraz odpowiednią prezentacją.

Dzięki mojej obecności nie musisz martwić się aspektami technicznymi transmisji oraz myśleć o tym, w jaki sposób zachęcić widzów do uczestnictwa i wypowiadania się. Jestem też po to, by zagadać i podpytać, gdy się zatniesz lub w głowie pojawi się chwilowa pustka. Chętnie przeprowadzę dla Ciebie szkolenie z przeprowadzania transmisji na żywo.

Korzyści przeprowadzania transmisji na żywo

  • niski prób wejścia (brak kosztów, wystarczy smartfon, prosta realizacja pod względem technicznym),
  • szybki feedback,
  • budujesz lejek sprzedażowy,
  • efektywny sposób promocji i budowania wizerunku marki,
  • budowanie zaufania.

Obejrzyj przykładowe transmisje live zrealizowane dla moich klientów

Jeśli chcesz zobaczyć, jak wyglądały nasze poprzednie transmisje, KLIKNIJ TUTAJ.

Natomiast, jeżeli zainteresowała Cię taka forma współpracy ze mną – odezwij się uzupełniając brief

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.