Wideo marketing to dziedzina marketingu internetowego, która wyjątkowo prężnie się rozwija stając się odpowiedzią na potrzeby odbiorców treści w mediach społecznościowych. Warto wykorzystać ten trend content marketingu i publikować nie tylko na dedykowane platformy video, ale również włączyć wideo do swojej strategii komunikacji w social mediach. Tak też postanowiła zrobić Karolina, która jest coachem i prowadzi studio z ofertą treningów personalnych dedykowanych dla kobiet. Niedawno bowiem miałam przyjemność przeprowadzić dla niej szkolenie wideo marketingu na potrzeby mediów społecznościowych.
Wideo w mediach społecznościowych
Kilka lat temu Snapchat zrewolucjonizował media społecznościowe pod względem umożliwienia swoim użytkownikom publikacji krótkich filmów. Szybko trend ten przeniósł się także na inne platformy społecznościowe i obecnie szczególny prym w tym zakresie wiodą Instagram Stories, TikTok oraz Facebook Stories. W ten sposób dziś możemy mówić o jednym z najważniejszych trendów w mediach społecznościowych na przestrzeni ostatnich kilku lat.
Przy okazji lektury trendów prognozowanych przez ekspertów z branży marketingu internetowego łatwo zauważyć, że 2021 i 2022 rok w reklamie są i będą pod wielkim wpływem wideo. O dominacji tego formatu z zakresu digital marketingu świadczą między innymi stale rosnąca konsumpcja treści wideo w Internecie oraz coraz większy ich udział w planowanych działaniach poszczególnych marek. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców kreujących swoje marki osobiste stara się wdrożyć trend wideo do swoich strategii marketingowych w mediach społecznościowych.
Świadomość różnorodności w ramach video content marketingu pozwala zrozumieć, z jak dużym uogólnieniem mamy do czynienia mówiąc o trendzie wideo w social media. Ciężko bowiem porównywać do siebie content na YouTube do formatu ulotnych Stories, treści live, czy wideo na TikToku. Warto zauważyć, że serwisy bazujące na treściach wideo, jak YouTube czy TikTok zyskują w Polsce coraz większą popularność.
Przeprowadzając szkolenie indywidualne dedykowane marce osobistej (jak w przypadku działalności Karoliny) podkreślam, że warto zacząć od kręcenia wideo na potrzeby stories i reklam sponsorowanych dla mediów społecznościowych. Kolejne kanały natomiast można wdrażać, gdy już zyskamy praktyczne umiejętności. Szkolenie video marketing to zatem początek.
Branża trenerów personalnych a media społecznościowe
Szeroko pojęty coaching to branża, która od kilku lat prężnie się rozwija w naszym kraju. Trenerzy personalni oferujący swoje wsparcie w zakresie dbałości o zdrowie, rozwój osobisty i aktywność fizyczną cieszą się rosnącym zainteresowaniem. Jednak, aby móc docierać do nowych potencjalnych klientów, muszą zadbać o to, aby promować swoje marki osobiste także w social mediach. Nie wiesz, jak? Szkolenie social media okaże się więc doskonałym wyborem.
Karolina prowadzi swoje studio treningów personalnych, a oprócz tego szkoli kobiety w zakresie rozwoju osobistego. Uważam, że to świetne połączenie, ponieważ u Karoliny kobieta może zadbać o siebie holistycznie. Połączenie takich usług daje też szerokie perspektywy w zakresie promocji za pomocą mediów społecznościowych poprzez odpowiednią strategię komunikacji video. Podczas takich zajęć i dnia pracy mnóstwo dzieje się w ciągu dnia! Warto to pokazać w social media, aby przyciągnąć nowe zainteresowane osoby. Można przemycać zarówno treści ze studia, jak i dzielić się wiedzą ekspercką dot. rozwoju osobistego.
Szkolenie z video na potrzeby mediów społecznościowych
Szkolenia dedykowane dla marek osobistych, które przeprowadzam oscylują wokół tematyki video marketingu. Serwisy społecznościowe mają bowiem wielki potencjał w zakresie promocji tego typu działalności. Karolina jako trenerka personalna i coach sukcesywnie prowadziła już swoje profile społecznościowe. Jednak postanowiła skorzystać z profesjonalnego szkolenia, dzięki któremu jej działania będą lepiej docierać do nowych klientów.
Karolina to kobieta, która oczekiwanie na dziecko postanowiła wykorzystać efektywnie poprzez zadbanie o swój rozwój jako przedsiębiorcy. Dzięki indywidualnemu podejściu podczas szkolenia mogłyśmy dobrać optymalne rozwiązania, które są precyzyjnie dopasowane do specyfiki jej marki i branży. Celem Karoliny jest rozwinięcie swojego profilu na Instagramie, by dotrzeć do większego grona odbiorców. Dlatego w sierpniu przyjechała do mnie na szkolenie indywidualne z zakresu video marketingu i social media.
Pomysły na potrzeby content marketingu i analiza działań w social media
Podczas naszego spotkania Karolina zauważyła, że brak u niej systematyczności oraz że rzadko mówi do kamery, mimo że nie ma z tym kłopotu. Wspólnie zastanawiałyśmy się nad tym, w jaki sposób może ożywić swoje konto, a także podzieliłam się z nią swoją ekspercką wiedzą na temat angażowania odbiorców w publikowane treści.
W kolejnej części szkolenia odbyła się burza mózgów! Co to znaczy? Wspólnie omawiałyśmy krok po kroku, czym zajmuje się Karolina, jakimi treściami może dzielić się z obserwującymi. Ale również o czym może opowiadać przy codziennych relacjach. Tworzyłyśmy ogólny plan działania przemycając w nim konkretne pomysły na posty.
Uznałyśmy, że najlepszą formą promocji działalności Karoliny będzie tworzenie livów edukacyjnych (np. krótkie szkolenie online) dla odbiorców. W nich będzie udzielać wskazówek dotyczących rozwoju osobistego oraz dbałości o zdrowie fizyczne i nie tylko. Dając taką wartość swoim obserwującym zatrzyma ich na dłużej na swoich profilach i zachęci do interakcji.
Ponadto zdecydowałyśmy, że Karolina będzie również nagrywać video, stories przedstawiające backstage jej działalności. Ale także efekty pracy z klientkami oraz informacje o nabytej wiedzy. W ten sposób pokaże się odbiorcom jako specjalistka w swoim zawodzie. Dobrym pomysłem było również wprowadzenie regularnych akcji na Instagram Stories „masz pytania – zadaj mi je”. Akcja ma polegać na zachęcaniu obserwatorek do zadawania pytań w czasie rzeczywistym, na które Karolina będzie odpowiadać. I prowadzić działania w tym zakresie.
Wysokiej jakości video marketing i merytoryczne treści
Oprócz konsultacji dotyczących treści i ogólnie pojętego content marketingu na potrzeby social media, zadbałyśmy także o formę publikacji. Aby była ona jak najbardziej przystępna i zachęcająca również pod względem wizualnym i estetycznym. Pokazałam Karolinie co może zrobić, by jej posty były atrakcyjniejsze i bardziej przyciągały uwagę.
Podczas szkolenia z video marketingu przekazałam jej także wiedzę o technikach, którymi kieruję się przy nagrywaniu video. Poleciłam sprawdzone aplikacje na smartfon, którymi warto się posiłkować podczas montowania swoich filmów. Ma to bowiem istotne znaczenie dla jakości tworzonych materiałów wideo oraz sposobu ich odbioru przez oglądających.
Wierzę, że Karolina wykorzysta nasze szkolenie indywidualne do lepszego i ciekawszego działania w Sieci. Oraz, że piękny czas oczekiwania na pociechę będzie również owocny pod kątem tworzenia angażujących treści oraz rozwoju zawodowego.