Szkolenie indywidualne dla coacherki z wideo marketingu

Szkolenia indywidualne to doskonały sposób na rozwój marki osobistej i stworzenie dla niej profesjonalnej strategii marketingowej. Niedawno miałam przyjemność przeprowadzić takie szkolenie dla trenerki personalnej. Poznaj szczegóły.
Czas czytania 5 minut

Wideo marketing to dziedzina marketingu internetowego, która wyjątkowo prężnie się rozwija stając się odpowiedzią na potrzeby odbiorców treści w mediach społecznościowych. Warto wykorzystać ten trend content marketingu i publikować nie tylko na dedykowane platformy video, ale również włączyć wideo do swojej strategii komunikacji w social mediach. Tak też postanowiła zrobić Karolina, która jest coachem i prowadzi studio z ofertą treningów personalnych dedykowanych dla kobiet. Niedawno bowiem miałam przyjemność przeprowadzić dla niej szkolenie indywidualne dotyczące wideo marketingu na potrzeby mediów społecznościowych.

Wideo w mediach społecznościowych

Kilka lat temu Snapchat zrewolucjonizował media społecznościowe pod względem umożliwienia swoim użytkownikom publikacji krótkich filmów. Szybko trend ten przeniósł się także na inne platformy społecznościowe i obecnie szczególny prym w tym zakresie wiodą Instagram Stories, TikTok oraz Facebook Stories. W ten sposób dziś możemy mówić o jednym z najważniejszych trendów w mediach społecznościowych na przestrzeni ostatnich kilku lat.

Przy okazji lektury trendów prognozowanych przez ekspertów z branży marketingu internetowego łatwo zauważyć, że 2021 i 2022 rok w reklamie są i będą pod wielkim wpływem wideo. O dominacji tego formatu z zakresu digital marketingu świadczą między innymi stale rosnąca konsumpcja treści wideo w Internecie oraz coraz większy ich udział w planowanych działaniach poszczególnych marek. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców kreujących swoje marki osobiste stara się wdrożyć trend wideo do swoich strategii komunikacji w mediach społecznościowych.

Świadomość różnorodności w ramach video content marketingu pozwala zrozumieć, z jak dużym uogólnieniem mamy do czynienia mówiąc o trendzie wideo w social media. Ciężko bowiem porównywać do siebie content na YouTube do formatu ulotnych Stories, treści live, czy wideo na TikToku. Warto zauważyć, że serwisy bazujące na treściach wideo, jak YouTube czy TikTok, zyskują w Polsce coraz większą popularność.

Przeprowadzając szkolenie indywidualne dedykowane marce osobistej (jak w przypadku działalności Karoliny) podkreślam, że warto zacząć od kręcenia wideo na potrzeby stories i reklam sponsorowanych dla mediów społecznościowych. Kolejne kanały natomiast można wdrażać, gdy już zyskamy praktyczne umiejętności.

Branża trenerów personalnych a media społecznościowe

Szeroko pojęty coaching to branża, która od kilku lat prężnie się rozwija w naszym kraju. Trenerzy personalni oferujący swoje wsparcie w zakresie dbałości o zdrowie, rozwój osobisty i aktywność fizyczną cieszą się rosnącym zainteresowaniem. Jednak, aby móc docierać do nowych potencjalnych klientów, muszą zadbać o to, aby promować swoje marki osobiste także w social mediach.

Karolina prowadzi swoje studio treningów personalnych, a oprócz tego szkoli kobiety w zakresie rozwoju osobistego. Uważam, że to świetne połączenie, ponieważ u Karoliny kobieta może zadbać o siebie holistycznie. Połączenie takich usług daje też szerokie perspektywy w zakresie promocji za pomocą mediów społecznościowych poprzez odpowiednią strategię komunikacji video. Podczas takich zajęć i dnia pracy mnóstwo dzieje się w ciągu dnia! Warto to pokazać w social media, aby przyciągnąć nowe zainteresowane osoby. Można przemycać zarówno treści ze studia, jak i dzielić się wiedzą ekspercką dot. rozwoju osobistego.

Szkolenie z video na potrzeby mediów społecznościowych

Szkolenia dedykowane dla marek osobistych, które przeprowadzam oscylują wokół tematyki video marketingu. Serwisy społecznościowe mają bowiem wielki potencjał w zakresie promocji tego typu działalności. Karolina jako trenerka personalna i coach sukcesywnie prowadziła już swoje profile społecznościowe. Jednak postanowiła skorzystać z profesjonalnego szkolenia, dzięki któremu jej działania będą lepiej docierać do nowych klientów.

Karolina to kobieta, która oczekiwanie na dziecko postanowiła wykorzystać efektywnie poprzez zadbanie o swój rozwój jako przedsiębiorcy. Dzięki indywidualnemu podejściu podczas szkolenia mogłyśmy dobrać optymalne rozwiązania, które są precyzyjnie dopasowane do specyfiki jej marki i branży. Celem Karoliny jest rozwinięcie swojego profilu na Instagramie, by dotrzeć do większego grona odbiorców. Dlatego w sierpniu przyjechała do mnie na szkolenie indywidualne z zakresu video marketingu i social media.

Pomysły na potrzeby content marketingu i analiza działań w social media

Podczas naszego spotkania Karolina zauważyła, że brak u niej systematyczności oraz że rzadko mówi do kamery, mimo że nie ma z tym kłopotu. Wspólnie zastanawiałyśmy się nad tym, w jaki sposób może ożywić swoje konto, a także podzieliłam się z nią swoją ekspercką wiedzą na temat angażowania odbiorców w publikowane treści.

W kolejnej części szkolenia odbyła się burza mózgów! Co to znaczy? Wspólnie omawiałyśmy krok po kroku, czym zajmuje się Karolina, jakimi treściami może dzielić się z obserwującymi. Ale również o czym może opowiadać przy codziennych relacjach. Tworzyłyśmy ogólny plan działania przemycając w nim konkretne pomysły na posty.

Uznałyśmy, że najlepszą formą promocji działalności Karoliny będzie tworzenie livów edukacyjnych (np. krótkie szkolenie online) dla odbiorców. W nich będzie udzielać wskazówek dotyczących rozwoju osobistego oraz dbałości o zdrowie fizyczne i nie tylko. Dając taką wartość swoim obserwującym zatrzyma ich na dłużej na swoich profilach i zachęci do interakcji.

Ponadto zdecydowałyśmy, że Karolina będzie również nagrywać video, stories przedstawiające backstage jej działalności. Ale także efekty pracy z klientkami oraz informacje o nabytej wiedzy. W ten sposób pokaże się odbiorcom jako specjalistka w swoim zawodzie. Dobrym pomysłem było również wprowadzenie regularnych akcji na Instagram Stories “masz pytania – zadaj mi je”. Akcja ma polegać na zachęcaniu obserwatorek do zadawania pytań w czasie rzeczywistym, na które Karolina będzie odpowiadać. I prowadzić działania w tym zakresie.

Wysokiej jakości video marketing i merytoryczne treści

Oprócz konsultacji dotyczących treści i ogólnie pojętego content marketingu na potrzeby social media, zadbałyśmy także o formę publikacji. Aby była ona jak najbardziej przystępna i zachęcająca również pod względem wizualnym i estetycznym. Pokazałam Karolinie co może zrobić, by jej posty były atrakcyjniejsze i bardziej przyciągały uwagę.

Podczas szkolenia przekazałam jej także wiedzę o technikach, którymi kieruję się przy nagrywaniu video. Poleciłam sprawdzone aplikacje na smartfon, którymi warto się posiłkować podczas montowania swoich filmów. Ma to bowiem istotne znaczenie dla jakości tworzonych materiałów wideo oraz sposobu ich odbioru przez oglądających.

Wierzę, że Karolina wykorzysta nasze szkolenie indywidualne do lepszego i ciekawszego działania w Sieci. Oraz, że piękny czas oczekiwania na pociechę będzie również owocny pod kątem tworzenia angażujących treści oraz rozwoju zawodowego.

Jeśli interesuje Cię taka forma współpracy wypełnij brief, by poznać szczegóły oferty szkoleń indywidualnych.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.