Nowoczesny marketing w social mediach dla instruktorki jogi – konsultacja indywidualna

Czym jest nowoczesny marketing? Agnieszka prowadząca studio jogi już to wie, dzięki indywidualnym konsultacjom o promocji w social mediach. Poznaj szczegóły!
Czas czytania 5 minut

Instruktorzy jogi mają duży potencjał do nagrywania ciekawych wizualnie relacji na social media. Mogą pokazywać zarówno swoją praktykę, jak i ćwiczenia całej grupy. Jest także wiele pytań, które nurtują potencjalnych podopiecznych i obawiają się przyjść na pierwsze zajęcia, bo nie są świadomi. W związku z tym jest bardzo szeroki wachlarz możliwości i tematów do tworzenia wartościowego contentu, który zaciekawi i spełni oczekiwania odbiorców poszczególnych komunikatów. 

Dzięki konsultacjom indywidualnym z nowoczesnego marketingu w social media każdy z tych aspektów realizuje teraz JoyFlowYoga Studio. Założycielka studia zgłosiła się do mnie na szkolenie podczas, którego mogłam przekazać jej wiele istotnych informacji z zakresu marketingu internetowego, prowadzenia konta na social media i tworzenia atrakcyjnego, przyciągającego uwagę contentu. 

W jaki sposób instruktor jogi może wykorzystać social media?

Agnieszka (założycielka studia) ma naturę introwertyczki, dlatego wydawało jej się, że nie nadaje się na twórczynię video i prezentowanie swojego wizerunku w mediach społecznościowych w celu budowania marki. Nic bardziej mylnego! Introwertycy świetnie odnajdują się w formacie video, a jedyne co muszą zrobić, to się przełamać. Właśnie w tym pomagam na moich szkoleniach. Nie tylko edukuję o aktualnych trendach i konkretnych działaniach w zakresie skutecznego marketingu internetowego, ale i pomagam budować marki osobiste w social mediach.

JoyFlowYoga to wyjątkowe miejsce tworzone z miłością i pasją do jogi, relaksacji i budowania siły wewnętrznej poprzez wzmacnianie ciała. Misją Agnieszki jest to, aby za pomocą dynamicznych form jogi, które dzięki płynnym sekwencjom łączącym oddech z ruchem, wyzwalać w ćwiczących poczucie relaksacji, radości i pozytywnych emocji. Studio zaprasza do udziału w zajęciach, podczas których wspólnie możecie cieszyć się praktyką i rozwijać swoje umiejętności pod czujnym okiem zaangażowanego nauczyciela. Grupy nie przekraczają 10 osób, dzięki czemu każdy może liczyć na właściwą opiekę i wsparcie.

To właśnie niniejsze atuty JoyFlowYoga postanowiłam pomóc wyeksponować w social mediach za pomocą konkretnych działań marketingowych i wizerunkowych. Duże znaczenie w marketingu internetowym ma bowiem pokazywanie i akcentowanie silnych stron marki, aby wyróżnić ją na tle licznej konkurencji.

Szkolenie z marketingu dla instruktorki jogi

Szkolenie z wideo marketingu rozpoczęłyśmy od analizy prowadzonego przez Agnieszkę firmowego konta w social mediach. Zaznaczyłam, które działania były robione dobrze, a które wymagają dalszej pracy lub całkowitej modyfikacji. Rozmawiałyśmy na temat odpowiedniej strategii i ustalenia grupy docelowej studia. Szukałyśmy kadrów, w których studio będzie wyglądać korzystnie. Dyskutowałyśmy również o tym, co można publikować na koncie Joy Flow Yoga.

Dlaczego należy zacząć od określenia grupy docelowej? Zazwyczaj właściciele marek osobistych chcą trafić nie do każdego, a właśnie do osób, które będą zainteresowane ich ofertą. Trzeba więc zastanowić się kim są tacy odbiorcy. Jaki jest ich wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania, status finansowy i społeczny itd. Tylko na tej podstawie zyskujemy świadomość kim są odbiorcy naszych komunikatów w social media i wiemy, jak je tworzyć, aby budziły zainteresowanie. Podczas szkolenia z Agnieszką wskazałam jej, jak dobierać cechy grup odbiorców do poszczególnych kategorii jej oferty firmowej, a także w jaki sposób to wykorzystać podczas tworzenia contentu oraz optymalizacji reklam płatnych.

Trend wideo marketingu a studio jogi

Wideo marketing to jeden z kluczowych trendów w marketingu internetowym, który coraz bardziej nabiera na sile i efektywności. Warto więc wykorzystać ten potencjał i wdrażać formy wideo do swoich komunikatów w social mediach i nie tylko. Dane wskazują, że współcześni użytkownicy Sieci zdecydowanie chętniej oglądają materiały w formie krótkich wideo niż inne rodzaje komunikatów. Co więcej, wbrew pozorom wdrożenie wideo marketingu nie wymaga szczególnych nakładów inwestycyjnych. Wystarczy dawka wiedzy, otwarta postawa, smartfon i kilka darmowych aplikacji do video edycji. 

W związku z tym, ważną częścią konsultacji indywidualnej dla Agnieszki z Yoy Flow Yoga była także praktyczna nauka mówienia do kamery. Przed przystąpieniem do tego zadania omówiłyśmy ważne aspekty techniczne, jak np. ustawianie się kamerą względem światła, czy dostosowanie ustawień jakości nagrania wobec różnego światła sztucznego, techniki kompozycji kadrów i perspektyw itp. Ponadto pokazałam Agnieszce, w których przestrzeniach jej miejsca pracy warto nagrywać atrakcyjne filmy prezentujące jej pracę i atuty studia, które prowadzi. Oprócz ćwiczenia mówienia do kamery, omawiałyśmy najnowsze zmiany na Instagramie analizując, jak można je wykorzystać w biznesie. 

Wartościowy content do wideo marketingu

Agnieszka świetnie poradziła sobie z zadaniem mówienia do kamery. Progres widać już było na samym spotkaniu. Ćwiczyłyśmy nagrania poprzez odpowiadania na najczęściej zadawane pytania przez potencjalnych klientów. Dzięki temu Agnieszka może teraz wykorzystać filmy jako relacje na Instagramie i Facebooku. 

Zazwyczaj dla uczestników moich szkoleń największe wyzwanie stanowi wymyślanie pomysłów na wideo i inne komunikaty na potrzeby promocji w social media. Często mówią “Ok, nauczysz mnie realizować wideo pod względem technicznym i nie tylko, ale skąd mam czerpać pomysły”. Zazwyczaj brak pomysłów na content i nastawienie wyłącznie sprzedażowe w komunikatach stanowią główny powód niepowodzenia w zakresie marketingu internetowego poszczególnych marek.

Social Media nie służą do sprzedaży lecz komunikacji. Szukamy w nich rozrywki, ciekawych rozmów i kontaktów, edukacji, wrażeń – chcemy miło spędzić czas. Nie wchodzimy na Facebooka czy Instagram, aby coś kupić. Jednak czasem zdarza się, że właśnie dzięki tym portalom pojawia się w nas chęć zakupu. Dlatego nie traktuj swoich stron w Social Mediach jako tablicy ogłoszeniowej lecz jako miejsce, w którym zbudujesz wokół swojej marki społeczność. Traktowanie swoich stron jako miejsca do wystawiania samych ogłoszeń sprzedażowych nie przyciągnie odbiorców. Aby osiągnąć ten cel, musisz im przekazywać jakieś wartości i korzyści. Możesz więc ich edukować dzieląc się wiedzą lub ciekawostkami, inspirować, zabawiać. Wówczas wzbudzisz nie tylko zainteresowanie, ale i z czasem pojawi się zaufanie do marki, a wtedy sprzedaż okaże się dużo łatwiejsza.

Skąd czerpać pomysły na content?

Pierwszym wyzwaniem, przed jakim staniesz planując swoje komunikaty do wideo i nie tylko jest wybór ich tematyki. Wiele osób zastanawia się, o czym właściwie tworzyć swoje publikacje. Skąd czerpać pomysły na nie?

1.  Lista pytań klienta

Stwórz listę 50 pytań i wątpliwości, jakie według Ciebie mogą mieć potencjalni klienci. Przeanalizuj, jakie pytania zadają Ci zazwyczaj klienci oraz jakie są ich wątpliwości. W ten sposób otrzymasz gotową listę tematów, które warto poruszać w swoich komunikatach. Tak stworzysz treści, które staną się odpowiedzią na potrzeby odbiorców, a więc będą też dla nich atrakcyjne.

2.  Porady

Edukowanie swoich odbiorców to nie tylko sposób na tworzenie atrakcyjnych dla nich treści, ale również przekazanie im czegoś od siebie. To jak prezent dla nich. Dając od siebie jakąś wartość, przywiązujesz odbiorców do siebie na dłużej, bo zapewne zechcą dowiedzieć się czegoś więcej. Ponadto w ten sposób podkreślasz też swój profesjonalizm. Możesz więc stworzyć listę porad, które udzielisz odbiorcom. Mogą one mieć różną formę – tekstu, nagrania, czy też live’a.

3. Twoje realizacje

Kolejną wartością, jaką możesz przekazać swojemu obserwatorowi jest prezentacja swojej pracy i jej efektów. Może to być publikacja wideo opinii zadowolonych klientów, ale i bieżące zdjęcia z zajęć. W ten sposób w atrakcyjnej formie pokażesz swoje umiejętności i atuty marki, ale i dasz wyraz aktywności.

Z zaciekawieniem obserwuję teraz działania Agnieszki i całego Studia Joy Flow Yoga. Widać zapał do działań i ZMIANY! Jeśli Ty również chcesz sprawdzić, co warto poprawić na Twoim Instagramie lub Facebooku  i nad tym popracować, zgłoś się do mnie wypełniając krótki BRIEF. Czekam na Ciebie!

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Bez kategorii

Na czym polega marketing w e-Commerce?

Czas czytania 4 minut Hasło e-Commerce jest popularne, ale co tak naprawdę oznacza? Na czym polega marketing w e-Commerce i jakie daje korzyści? Sprawdźmy! Co to jeste-Commercemarketing? Każdy produkt

Bez kategorii

Badanie efektywności kampanii reklamowej

Czas czytania 4 minut Badanie efektywności kampanii reklamowej w Internecie jest możliwe i charakterystyczne właśnie dla marketingu online. Możliwość mierzenia wszystkiego (m.in. zysków ze sprzedaży, zwrotu inwestycji czy efektywności

Co to jest marketing i na czym polega?

Czas czytania 4 minut Jeśli chcesz wiedzieć, co to jest marketing, przyjrzyj się swojej codzienności. Przeglądasz media społecznościowe i widzisz propozycje wycieczki tuż przed zaplanowaniem urlopu. Idziesz po bułki