Nowoczesny marketing w social mediach dla instruktorki jogi – konsultacja indywidualna

Czym jest nowoczesny marketing? Agnieszka prowadząca studio jogi już to wie, dzięki indywidualnym konsultacjom o promocji w social mediach. Poznaj szczegóły!
Czas czytania 5 minut

Instruktorzy jogi mają duży potencjał do nagrywania ciekawych wizualnie relacji na social media. Mogą pokazywać zarówno swoją praktykę, jak i ćwiczenia całej grupy. Jest także wiele pytań, które nurtują potencjalnych podopiecznych i obawiają się przyjść na pierwsze zajęcia, bo nie są świadomi. W związku z tym jest bardzo szeroki wachlarz możliwości i tematów do tworzenia wartościowego contentu, który zaciekawi i spełni oczekiwania odbiorców poszczególnych komunikatów. 

Dzięki konsultacjom indywidualnym z nowoczesnego marketingu w social media każdy z tych aspektów realizuje teraz JoyFlowYoga Studio. Założycielka studia zgłosiła się do mnie na szkolenie podczas, którego mogłam przekazać jej wiele istotnych informacji z zakresu marketingu internetowego, prowadzenia konta na social media i tworzenia atrakcyjnego, przyciągającego uwagę contentu. 

W jaki sposób instruktor jogi może wykorzystać social media?

Agnieszka (założycielka studia) ma naturę introwertyczki, dlatego wydawało jej się, że nie nadaje się na twórczynię video i prezentowanie swojego wizerunku w mediach społecznościowych w celu budowania marki. Nic bardziej mylnego! Introwertycy świetnie odnajdują się w formacie video, a jedyne co muszą zrobić, to się przełamać. Właśnie w tym pomagam na moich szkoleniach. Nie tylko edukuję o aktualnych trendach i konkretnych działaniach w zakresie skutecznego marketingu internetowego, ale i pomagam budować marki osobiste w social mediach.

JoyFlowYoga to wyjątkowe miejsce tworzone z miłością i pasją do jogi, relaksacji i budowania siły wewnętrznej poprzez wzmacnianie ciała. Misją Agnieszki jest to, aby za pomocą dynamicznych form jogi, które dzięki płynnym sekwencjom łączącym oddech z ruchem, wyzwalać w ćwiczących poczucie relaksacji, radości i pozytywnych emocji. Studio zaprasza do udziału w zajęciach, podczas których wspólnie możecie cieszyć się praktyką i rozwijać swoje umiejętności pod czujnym okiem zaangażowanego nauczyciela. Grupy nie przekraczają 10 osób, dzięki czemu każdy może liczyć na właściwą opiekę i wsparcie.

To właśnie niniejsze atuty JoyFlowYoga postanowiłam pomóc wyeksponować w social mediach za pomocą konkretnych działań marketingowych i wizerunkowych. Duże znaczenie w marketingu internetowym ma bowiem pokazywanie i akcentowanie silnych stron marki, aby wyróżnić ją na tle licznej konkurencji.

Szkolenie z marketingu dla instruktorki jogi

Szkolenie z wideo marketingu rozpoczęłyśmy od analizy prowadzonego przez Agnieszkę firmowego konta w social mediach. Zaznaczyłam, które działania były robione dobrze, a które wymagają dalszej pracy lub całkowitej modyfikacji. Rozmawiałyśmy na temat odpowiedniej strategii i ustalenia grupy docelowej studia. Szukałyśmy kadrów, w których studio będzie wyglądać korzystnie. Dyskutowałyśmy również o tym, co można publikować na koncie Joy Flow Yoga.

Dlaczego należy zacząć od określenia grupy docelowej? Zazwyczaj właściciele marek osobistych chcą trafić nie do każdego, a właśnie do osób, które będą zainteresowane ich ofertą. Trzeba więc zastanowić się kim są tacy odbiorcy. Jaki jest ich wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania, status finansowy i społeczny itd. Tylko na tej podstawie zyskujemy świadomość kim są odbiorcy naszych komunikatów w social media i wiemy, jak je tworzyć, aby budziły zainteresowanie. Podczas szkolenia z Agnieszką wskazałam jej, jak dobierać cechy grup odbiorców do poszczególnych kategorii jej oferty firmowej, a także w jaki sposób to wykorzystać podczas tworzenia contentu oraz optymalizacji reklam płatnych.

Trend wideo marketingu a studio jogi

Wideo marketing to jeden z kluczowych trendów w marketingu internetowym, który coraz bardziej nabiera na sile i efektywności. Warto więc wykorzystać ten potencjał i wdrażać formy wideo do swoich komunikatów w social mediach i nie tylko. Dane wskazują, że współcześni użytkownicy Sieci zdecydowanie chętniej oglądają materiały w formie krótkich wideo niż inne rodzaje komunikatów. Co więcej, wbrew pozorom wdrożenie wideo marketingu nie wymaga szczególnych nakładów inwestycyjnych. Wystarczy dawka wiedzy, otwarta postawa, smartfon i kilka darmowych aplikacji do video edycji. 

W związku z tym, ważną częścią konsultacji indywidualnej dla Agnieszki z Yoy Flow Yoga była także praktyczna nauka mówienia do kamery. Przed przystąpieniem do tego zadania omówiłyśmy ważne aspekty techniczne, jak np. ustawianie się kamerą względem światła, czy dostosowanie ustawień jakości nagrania wobec różnego światła sztucznego, techniki kompozycji kadrów i perspektyw itp. Ponadto pokazałam Agnieszce, w których przestrzeniach jej miejsca pracy warto nagrywać atrakcyjne filmy prezentujące jej pracę i atuty studia, które prowadzi. Oprócz ćwiczenia mówienia do kamery, omawiałyśmy najnowsze zmiany na Instagramie analizując, jak można je wykorzystać w biznesie. 

Wartościowy content do wideo marketingu

Agnieszka świetnie poradziła sobie z zadaniem mówienia do kamery. Progres widać już było na samym spotkaniu. Ćwiczyłyśmy nagrania poprzez odpowiadania na najczęściej zadawane pytania przez potencjalnych klientów. Dzięki temu Agnieszka może teraz wykorzystać filmy jako relacje na Instagramie i Facebooku. 

Zazwyczaj dla uczestników moich szkoleń największe wyzwanie stanowi wymyślanie pomysłów na wideo i inne komunikaty na potrzeby promocji w social media. Często mówią “Ok, nauczysz mnie realizować wideo pod względem technicznym i nie tylko, ale skąd mam czerpać pomysły”. Zazwyczaj brak pomysłów na content i nastawienie wyłącznie sprzedażowe w komunikatach stanowią główny powód niepowodzenia w zakresie marketingu internetowego poszczególnych marek.

Social Media nie służą do sprzedaży lecz komunikacji. Szukamy w nich rozrywki, ciekawych rozmów i kontaktów, edukacji, wrażeń – chcemy miło spędzić czas. Nie wchodzimy na Facebooka czy Instagram, aby coś kupić. Jednak czasem zdarza się, że właśnie dzięki tym portalom pojawia się w nas chęć zakupu. Dlatego nie traktuj swoich stron w Social Mediach jako tablicy ogłoszeniowej lecz jako miejsce, w którym zbudujesz wokół swojej marki społeczność. Traktowanie swoich stron jako miejsca do wystawiania samych ogłoszeń sprzedażowych nie przyciągnie odbiorców. Aby osiągnąć ten cel, musisz im przekazywać jakieś wartości i korzyści. Możesz więc ich edukować dzieląc się wiedzą lub ciekawostkami, inspirować, zabawiać. Wówczas wzbudzisz nie tylko zainteresowanie, ale i z czasem pojawi się zaufanie do marki, a wtedy sprzedaż okaże się dużo łatwiejsza.

Skąd czerpać pomysły na content?

Pierwszym wyzwaniem, przed jakim staniesz planując swoje komunikaty do wideo i nie tylko jest wybór ich tematyki. Wiele osób zastanawia się, o czym właściwie tworzyć swoje publikacje. Skąd czerpać pomysły na nie?

1.  Lista pytań klienta

Stwórz listę 50 pytań i wątpliwości, jakie według Ciebie mogą mieć potencjalni klienci. Przeanalizuj, jakie pytania zadają Ci zazwyczaj klienci oraz jakie są ich wątpliwości. W ten sposób otrzymasz gotową listę tematów, które warto poruszać w swoich komunikatach. Tak stworzysz treści, które staną się odpowiedzią na potrzeby odbiorców, a więc będą też dla nich atrakcyjne.

2.  Porady

Edukowanie swoich odbiorców to nie tylko sposób na tworzenie atrakcyjnych dla nich treści, ale również przekazanie im czegoś od siebie. To jak prezent dla nich. Dając od siebie jakąś wartość, przywiązujesz odbiorców do siebie na dłużej, bo zapewne zechcą dowiedzieć się czegoś więcej. Ponadto w ten sposób podkreślasz też swój profesjonalizm. Możesz więc stworzyć listę porad, które udzielisz odbiorcom. Mogą one mieć różną formę – tekstu, nagrania, czy też live’a.

3. Twoje realizacje

Kolejną wartością, jaką możesz przekazać swojemu obserwatorowi jest prezentacja swojej pracy i jej efektów. Może to być publikacja wideo opinii zadowolonych klientów, ale i bieżące zdjęcia z zajęć. W ten sposób w atrakcyjnej formie pokażesz swoje umiejętności i atuty marki, ale i dasz wyraz aktywności.

Z zaciekawieniem obserwuję teraz działania Agnieszki i całego Studia Joy Flow Yoga. Widać zapał do działań i ZMIANY! Jeśli Ty również chcesz sprawdzić, co warto poprawić na Twoim Instagramie lub Facebooku  i nad tym popracować, zgłoś się do mnie wypełniając krótki BRIEF. Czekam na Ciebie!

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.