Szkolenie z marketingu internetowego dla przedszkola “Zuzia”

Przeczytaj i przekonaj się dlaczego nawet placówki oświatowe powinny zająć się prowadzeniem marketingu internetowego. Poznaj też szczegóły, jak warto zaprezentować przedszkole w Internecie.
Czas czytania 4 minut

Czytając tytuł tego artykułu zapewne zastanawiasz się, dlaczego przedszkole potrzebuje szkoleń z nowoczesnego marketingu. Nic w tym dziwnego, gdyż powszechnie postrzegamy przedszkola i inne placówki oświatowe jako miejsca, które nie wymagają promocji ani działań marketingowych. Wiąże się to z tym, że zapominamy, że prywatne placówki są przecież firmami.

Branża edukacyjna i wczesnoszkolna ma ogromny potencjał na marketing w social mediach, bo… nikt w tej branży tego nie robi! A warto. W jaki sposób jednak zrobić to dobrze? Dowiedz się z tego artykułu! Te same rady usłyszały uczestniczki szkolenia, skorzystaj więc i Ty!

Pokaż swoje umiejętności i zasoby w Internecie

Pokaż rodzicom, że masz pojęcie o tym, co robisz. Oddanie swojego dziecka pod opiekę innych łączy się z ogromnym stresem. Jesteś ekspertem w tym co robisz, dlatego pokaż to w social mediach. Prowadząc placówkę przedszkolną z pewnością masz wielki zasób wiedzy i doświadczenia w kwestii opieki nad danymi grupami wiekowymi dzieci oraz profesjonalnie podchodzisz do zapewnienia im nie tylko odpowiedniej opieki emocjonalnej, ale i w zakresie rozwoju i edukacji. Pokaż swoją wiedzę i doświadczenie, by rodzice mieli pewność, że oddają swoją pociechę w dobre ręce. Tym bardziej, że zdecydowana większość przedszkoli wciąż bagatelizuje kwestię marketingu. Warto więc wybić się na tle konkurencji i przyciągnąć osoby potencjalnie zainteresowane poprzez prezentowanie swoich zasobów.

Marketing internetowy a działalność przedszkola

Social media to idealne miejsce, aby zaprezentować nie tylko walory przedszkola, ale i sposób w jaki na co dzień funkcjonuje. Warto tu pokazywać na bieżąco kulisy codziennego dnia w przedszkolu – rodzice przecież są bardzo ciekawi, co się dzieje, gdy dzieci nie ma razem z nimi! Chociaż kilkunastosekundowe “podglądnięcie” swojego dziecka napawa rodziców spokojem, że wszystko jest w porządku a pociecha się dobrze bawi i jest szczęśliwa. Takim zabiegiem sprawisz także, że potencjalni klienci, czyli rodzice podopiecznych szybciej przekonają się do tego, że warto powierzyć swoje dziecko właśnie Twojej placówce.

Reklamy płatne na Facebooku a strona przedszkola

Budowanie zaufania jest wyjątkowo istotne, gdy chcemy przekonać potencjalnych klientów do naszej działalności. W tym celu musisz systematycznie i konsekwentnie prowadzić swoje kanały mediów społecznościowych. Warto również zainwestować w reklamy płatne na Facebooku, aby móc poszerzać grono odbiorców swoich treści. Optymalizuj swoje reklamy dobierając odpowiednią grupę docelową pod kątem wieku, płci, zainteresowań (np. dzieci, rodzicielstwo, edukacja, wychowanie, rozwój), lokalizacji itp. W ten sposób Twoje reklamy będą docierać do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane usługami przedszkola i mieszkają w jego okolicy. Zadbaj o przyciągającą uwagę i zachęcającą kreację wizualną reklamy. Dobierz ciekawe zdjęcie lub grafikę, a tekst napisz językiem korzyści zachęcając odbiorców do interakcji.

Wizerunek przedszkola to wizerunek przedszkolanek

Daj sobie zaufać. Badania wskazują, że aby skutecznie budować zaufanie odbiorców do konkretnej firmy, osoby, czy marki, najlepiej jest pokazywać wizerunek autentycznych osób je reprezentujących. W sumie to nic odkrywczego, gdyż gdy firma ma ludzką twarz, staje się dla nas bardziej rzetelna, autentyczna i godna zaufania. Postrzegamy ją wówczas nie jako twór z usługami, lecz osoby, które ją tworzą i dają nam określone wartości. Pokazując twarz pracowników placówki rodzice będą wiedzieć, kto zadba o ich dzieci. Dzięki skróceniu dystansu i szybszemu zaufaniu Twoich potencjalnych klientów szybciej sprzedasz miejsce w przedszkolu.

Przedszkole przyjazne niczym drugi dom

Pokaż przyjazne dzieciom miejsce – nie surowy urząd. Pokaż, jak miłe miejsce udało Ci się stworzyć, zaprezentuj zajęcia, jakie prowadzone są w Twoim przedszkolu, pokaż zabawki, którymi dziećmi się bawią. Takie treści pokazują ciepło i troskę o to, by dzieci przychodziły do przyjaznego im miejsca. Możesz nagrać filmiki z zabaw z dziećmi, zrobić zdjęcia podczas poszczególnych zajęć. W ten sposób pokażesz, że przedszkole w ciekawy sposób organizuje czas dzieciom.

Podziel się ekspercką wiedzą pedagogiczną

Aby zachęcić rodziców do powierzenia dzieci pod opiekę Twojego przedszkola, warto także pokazać im, że zarówno Ty, jak i Twoja kadra jesteście profesjonalnymi pedagogami. Jak to zrobić? Wystarczy, że podzielisz się z nimi swoją ekspercką wiedzą. Możesz przygotować livy, webinary, czy też porady w formie graficznej, na których będziesz udzielać wskazówek dotyczących rozwoju, wychowania, opieki nad dziećmi. Dzięki temu odbiorcy zobaczą, że znasz się na tym co robisz i chętniej powierzą Ci swoje pociechy pod opiekę.

Jak widzisz, warto zadbać o tworzenie relacji z obserwującymi poprzez social media. Jest to kilka uniwersalnych porad, które mogą przydać się w branży wczesnoszkolnej. Jeśli jednak potrzebujesz spersonalizowanych porad, zgłoś się do nas! Wypełnij brief odpowiadając mi jakiej formy pomocy potrzebujesz, a ja z chęcią Ci jej udzielę 🙂


Obejrzyj także skrót ze szkolenia, by wiedzieć jak to wygląda:

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Co to jest lead sprzedażowy? Sposoby pozyskiwania

Czas czytania 3 minut Lead generation, czyli pozyskiwanie leadów to rodzaj marketingu przychodzącego (inbound marketing). Znasz lub chcesz doświadczyć sytuacji, w której potencjalny klient jako pierwszy kontaktuje się z

Landing page – Co to jest i do czego go użyć?

Czas czytania 3 minut Landing page można przetłumaczyć jako stronę lądowania, czyli miejsce, do którego trafia klient po kliknięciu w link. Główną cechą takiej strony jest prezentacja oferty firmy