Szkolenie z marketingu internetowego dla przedszkola „Zuzia”

Przeczytaj i przekonaj się dlaczego nawet placówki oświatowe powinny zająć się prowadzeniem marketingu internetowego. Poznaj też szczegóły, jak warto zaprezentować przedszkole w Internecie.
Czas czytania 4 minut

Czytając tytuł tego artykułu zapewne zastanawiasz się, dlaczego przedszkole potrzebuje szkoleń z nowoczesnego marketingu. Nic w tym dziwnego, gdyż powszechnie postrzegamy przedszkola i inne placówki oświatowe jako miejsca, które nie wymagają promocji ani działań marketingowych. Wiąże się to z tym, że zapominamy, że prywatne placówki są przecież firmami.

Kobiety na szkoleniu z marketingu internetowego w social media

Branża edukacyjna i wczesnoszkolna ma ogromny potencjał na marketing w social mediach, bo… nikt w tej branży tego nie robi! A warto. W jaki sposób jednak zrobić to dobrze? Dowiedz się z tego artykułu! Te same rady usłyszały uczestniczki szkolenia, skorzystaj więc i Ty!

Specjalistka od marketingu prowadzi szkolenie z social media

Pokaż swoje umiejętności i zasoby w Internecie

Pokaż rodzicom, że masz pojęcie o tym, co robisz. Oddanie swojego dziecka pod opiekę innych łączy się z ogromnym stresem. Jesteś ekspertem w tym co robisz, dlatego pokaż to w social mediach. Prowadząc placówkę przedszkolną z pewnością masz wielki zasób wiedzy i doświadczenia w kwestii opieki nad danymi grupami wiekowymi dzieci oraz profesjonalnie podchodzisz do zapewnienia im nie tylko odpowiedniej opieki emocjonalnej, ale i w zakresie rozwoju i edukacji. Pokaż swoją wiedzę i doświadczenie, by rodzice mieli pewność, że oddają swoją pociechę w dobre ręce. Tym bardziej, że zdecydowana większość przedszkoli wciąż bagatelizuje kwestię digital marketingu. Warto więc wybić się na tle konkurencji i przyciągnąć osoby potencjalnie zainteresowane poprzez prezentowanie swoich zasobów.

Marketingowiec prowadzi prezentacje o marketingu w social media

Marketing internetowy a działalność przedszkola

Czy wiesz, że dla 75% kupujących korzystanie z mediów społecznościowych stanowi część procesu zakupowego?

Social media to idealne miejsce, aby zaprezentować nie tylko walory przedszkola, ale i sposób w jaki na co dzień funkcjonuje. Strategia marketingowa na facebooku może okazać się strzałem w dziesiątkę. Warto tu pokazywać na bieżąco kulisy codziennego dnia w przedszkolu – rodzice przecież są bardzo ciekawi, co się dzieje, gdy dzieci nie ma razem z nimi! Chociaż kilkunastosekundowe “podglądnięcie” swojego dziecka napawa rodziców spokojem, że wszystko jest w porządku a pociecha się dobrze bawi i jest szczęśliwa. Takim zabiegiem sprawisz także, że potencjalni klienci, czyli rodzice podopiecznych szybciej przekonają się do tego, że warto powierzyć swoje dziecko właśnie Twojej placówce.

Reklamy płatne na Facebooku a strona przedszkola

Budowanie zaufania jest wyjątkowo istotne, gdy chcemy przekonać potencjalnych klientów do naszej działalności. W tym celu musisz systematycznie i konsekwentnie prowadzić swoje kanały mediów społecznościowych. Warto również zainwestować w reklamy płatne na Facebooku, aby móc poszerzać grono odbiorców swoich treści. Optymalizuj swoje reklamy dobierając odpowiednią grupę docelową pod kątem wieku, płci, zainteresowań (np. dzieci, rodzicielstwo, edukacja, wychowanie, rozwój), lokalizacji itp. W ten sposób Twoje reklamy będą docierać do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane usługami przedszkola i mieszkają w jego okolicy. Zadbaj o przyciągającą uwagę i zachęcającą kreację wizualną reklamy. Dobierz ciekawe zdjęcie lub grafikę, a tekst napisz językiem korzyści zachęcając odbiorców do interakcji.

Zespół kobiet kręci filmy na szkoleniu z marketingu internetowego

Wizerunek przedszkola to wizerunek przedszkolanek

Daj sobie zaufać. Badania wskazują, że aby skutecznie budować zaufanie odbiorców do konkretnej firmy, osoby, czy marki, najlepiej jest pokazywać wizerunek autentycznych osób je reprezentujących. W sumie to nic odkrywczego, gdyż gdy firma ma ludzką twarz, staje się dla nas bardziej rzetelna, autentyczna i godna zaufania. Postrzegamy ją wówczas nie jako twór z usługami, lecz osoby, które ją tworzą i dają nam określone wartości. Pokazując twarz pracowników placówki rodzice będą wiedzieć, kto zadba o ich dzieci. Dzięki skróceniu dystansu i szybszemu zaufaniu Twoich potencjalnych klientów szybciej sprzedasz miejsce w przedszkolu.

Sprawdź też: Jakich błędów unikać budując markę osobistą w social mediach?

Przedszkole przyjazne niczym drugi dom

Pokaż przyjazne dzieciom miejsce – nie surowy urząd. Pokaż, jak miłe miejsce udało Ci się stworzyć, zaprezentuj zajęcia, jakie prowadzone są w Twoim przedszkolu, pokaż zabawki, którymi dziećmi się bawią. Takie treści pokazują ciepło i troskę o to, by dzieci przychodziły do przyjaznego im miejsca. Możesz nagrać filmiki z zabaw z dziećmi, zrobić zdjęcia podczas poszczególnych zajęć. W ten sposób pokażesz, że przedszkole w ciekawy sposób organizuje czas dzieciom.

Podziel się ekspercką wiedzą pedagogiczną

Aby zachęcić rodziców do powierzenia dzieci pod opiekę Twojego przedszkola, warto także pokazać im, że zarówno Ty, jak i Twoja kadra jesteście profesjonalnymi pedagogami. Jak to zrobić? Wystarczy, że podzielisz się z nimi swoją ekspercką wiedzą. Możesz przygotować livy, webinary, czy też porady w formie graficznej, na których będziesz udzielać wskazówek dotyczących rozwoju, wychowania, opieki nad dziećmi. Dzięki temu odbiorcy zobaczą, że znasz się na tym co robisz i chętniej powierzą Ci swoje pociechy pod opiekę.

Kobiety uczą się robić zdjęcia na szkoleniu z marketingu internetowego

Jak widzisz, warto zadbać o tworzenie relacji z obserwującymi poprzez social media. Jest to kilka uniwersalnych porad, które mogą przydać się w branży wczesnoszkolnej. Jeśli jednak potrzebujesz spersonalizowanych porad, zgłoś się do nas! Wypełnij brief odpowiadając mi jakiej formy pomocy potrzebujesz, a ja z chęcią Ci jej udzielę 🙂

Obejrzyj także skrót ze szkolenia, by wiedzieć jak to wygląda:

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

lead generation
Bez kategorii

Generowanie leadów – 5 największych błędów małych firm

Czas czytania 10 minut Generowanie leadów sprzedażowych i przekuwanie ich na płacących klientów jest kluczowe dla każdego przedsiębiorstwa. Z perspektywy małych firm, które często operują na niewielkich budżetach, jest to

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.