Jakich błędów unikać budując markę osobistą w social mediach?

Budując markę osobistą w social mediach warto mieć świadomość tego, jakich błędów unikać. Dzięki temu przyspieszymy cały proces, zaoszczędzimy budżet marketingowy i bardziej świadomie podejdziemy do rozwoju.
Czas czytania 8 minut

Nie warto bagatelizować znaczenia social mediów w tworzeniu wizerunku osób i firm, gdyż dają one wyjątkowo szerokie możliwości nie tylko w zakresie pozyskiwania kontaktów i docierania do nowych odbiorców treści, ale również komunikowania tego, co tylko uważamy za sprzyjające rozwojowi naszej marki. Problem pojawia się jednak, gdy nie wiemy jak to zrobić, aby działania wizerunkowe w mediach społecznościowych przynosiły oczekiwane efekty marketingowe, a co za tym idzie także sprzedażowe. Jakich błędów nie popełniać budując swoją markę osobistą w Sieci? Jak ich uniknąć? Przygotowałem dla Ciebie kilka najczęściej popełnianych przez przedsiębiorców błędów, które utrudniają im bądź uniemożliwiają skuteczne wykreowanie marki osobistej w social mediach.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co to jest wizerunek marki osobistej?
  • Dlaczego budowanie wizerunku w Sieci jest istotne?
  • Jakich błędów unikać podczas budowania wizerunku marki osobistej w social mediach?
Mężczyzna, który chce zbudować markę osobistą

Czym jest marka osobista?

Według Jeffa Bezosa marka jest tym, co mówią o nas inni ludzie, za naszymi plecami. Oznacza to, że marka osobista jest po prostu opinią potencjalnych klientów na temat naszej firmy, tego co komunikujemy i co sobą reprezentujemy w Sieci. Personal branding jest sposobem, w jaki promujemy samych siebie w Internecie, aby pozyskać nowych odbiorców treści, klientów i generować większe zyski dla swojej działalności. Współcześnie kładziony jest szczególnie duży nacisk na budowanie w Internecie siły swoich firm w oparciu o wizerunek przedsiębiorcy i/lub jego zespołu. Stąd też tak duża popularność i sukcesy influencerów, YouTuberów, coachów, blogerów i innych przedstawicieli marek osobistych.

Na czym polega budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych?

Na budowanie marki osobistej składają się wszelkiego rodzaju działania komunikacyjne, promocyjne i wizerunkowe, których celem jest tworzenie i propagowanie własnego wizerunku. Ma to w perspektywie długofalowej przynosić efekty sprzedażowe i pozyskanie lojalnej rzeszy odbiorców dla naszych komunikatów w social mediach i nie tylko. Personal branding rozumiemy więc jako autopromocję w Internecie z naciskiem na media społecznościowe. 

Musisz jednak zdawać sobie sprawę z tego, że w procesie budowania marki osobistej chodzi nie tylko o to, jak prezentujesz się w Internecie, ale co wartościowego możesz zaoferować innym. Praca nad tym jak Cię widzą inni, jest sporym wyzwaniem i przede wszystkim musisz uzbroić się w cierpliwość, gdyż jest to proces potrzebujący czasu. Wymaga konsekwencji i odpowiedniego planu działania. Dziś nie wystarczy dobra oferta, zniżki i reklama. Silny wizerunek jest podstawą do tego, by Twój biznes sprawnie funkcjonował. A dlaczego warto? Otóż współcześni konsumenci gotowi są zapłacić więcej za produkty marek, które rozpoznają, i którym ufają.  Na dobrą markę składa się m.in. misja, wizja, obietnica, jakość, profesjonalna obsługa klienta, ale również spójna identyfikacja wizualna, tone of voice komunikacji, przekazywane wartości itd.

Czym lepszy i silniejszy wizerunek marki, tym więcej jest ona warta. Marka, która jest w stanie zapisać się w świadomości odbiorców za pomocą konsekwentnych działań i wartościowego dla odbiorców contentu może liczyć na większą sprzedaż.

Ikonki popularnych kanałów social media wykorzystywanych do budowania marki osobistej

Jakie korzyści przynosi personal branding?

  • Budowanie zaufania
  • Odkrycie mocnych stron marki na tle konkurencji
  • Utrzymanie uwagi odbiorców 
  • Lepsze dotarcie do grupy docelowej
  • Lepsza rozpoznawalność w branży
  • Zdobywanie nowych znajomości i kontaktów biznesowych
  • Bycie postrzeganym jako autorytet w danej dziedzinie
  • Większe zainteresowanie marką oraz zwiększenie efektów sprzedażowych

Jednak, aby czerpać korzyści z budowania marki osobistej, należy unikać pewnych błędów, które mogą sprawić, że odbiorcy nam nie zaufają i nie będą zainteresowani naszymi komunikatami. Jakich błędów nie popełniać podczas budowania marki osobistej?

Napis budowanie marki proces

Najczęściej popełniane błędy podczas budowania marki osobistej

Brak zdefiniowanej grupy docelowej a media społecznościowe

Zdefiniowanie grupy docelowej jest to coś, co musisz zaplanować jeszcze zanim rozpoczniesz się promować w social mediach i ogólnie w Internecie oraz zanim poświęcisz się budowaniu marki osobistej. Pamiętaj, że bez strategii i planu działania, Twój marketing i budowanie wizerunku będą prowadzone na oślep i niekonsekwentnie. Brak określenia grupy docelowej zaskutkuje natomiast tym, że trudno będzie Ci stworzyć odpowiedni content, który trafi w potrzeby i oczekiwania osób, które w przyszłości mogłyby stać się Twoimi lojalnymi klientami. Każdy komunikat powinniśmy tworzyć w konkretnym celu – wzrostu rozpoznawalności marki, zwiększenia sprzedaży, ale również dla konkretnej grupy odbiorców zamiast do szerszego grona odbiorców. Inaczej będzie to tak zwane przepalanie czasu i pieniędzy, co nie ma sensu.

Brak zdefiniowania grupy docelowej sprawi, że Twoje komunikaty nie dotrą do osób, które będą nimi realnie zainteresowane, a więc poświęcany na promocję czas i budżet nie przyniosą efektów. Musisz dobrze przemyśleć, jaka jest charakterystyka osób, które mogą być zaciekawione zarówno Twoim contentem, jak i ofertą marki. Następnie dopracuj pod tym względem profile społecznościowe i reklamy płatne. Weź więc pod uwagę aspekty takie jak: wiek, płeć, zainteresowania, status życiowy, wartości, potrzeby, zawód, miejsce zamieszkania itp. Gdy sprecyzujesz kim konkretnie jest Twój odbiorca, będzie Ci dużo łatwiej budować wizerunek marki, która spełni oczekiwania swojej grupy docelowej.

Brak pomysłu na siebie w personal brandingu

Konkurencja w Sieci jest na tyle duża, że nie można pozwolić sobie na tzw. bylejakość. Brak wyróżniającego spośród tłumu pomysłu na siebie, a na dodatek niska jakość treści i materiałów wizualnych skutkują słabym odbiorem wizerunku. Dlatego właśnie konieczne jest, aby nie tylko mieć dobry pomysł na swój wizerunek, ale i wyróżnić się dobrą jakością contentu, którym będziemy się reprezentować. Dobrym pomysłem jest również wykorzystanie tzw. kontrapunktu wizerunkowego. W tym celu wystarczy postawić na coś, co nas wyróżni. Może to być kolor, forma grafik i wideo, ciekawe czcionki, sposób kadrowania, określona tematyka poruszanych treści itp.

Sztuczność vs autentyczność

Często popełnianym błędem jest to, że staramy się udawać w Sieci kogoś kim nie jesteśmy w rzeczywistości zakładając, że platforma społecznościowa przyjmie wszystko niczym papier. Wynika to oczywiście z naturalnych uwarunkowań społecznych i auto personalnych przekonań. Ponadto wydaje nam się, że w Internecie możemy wykreować się na kogoś, kto tylko nam się wymarzy np. poprzez naśladownictwo. Tymczasem udawanie innej osoby i bycie kimś na siłę wyjdzie na jaw prędzej czy później i jest to często powielaniem popełnianych błędów w świecie realnym. Warto pamiętać, że jednym z celów komunikacji poprzez social media jest uproszczenie kontaktu off-line i proces budowania relacji, a nie oszukiwanie innych. Warto się zastanowić dlaczego niektóre konta w social mediach nas przekonują i przyciągają, a inne mimo dobrych treści nie. Zwykle przyczyną jest wrażenie, że brakuje im autentyczności.

Kreowanie wizerunku w mediach społecznościowych powinno pokrywać się z wartościami, którymi kierujemy się na co dzień. Wówczas budowanie marki osobistej przyjdzie nam w sposób naturalny, bardziej intuicyjny, a w efekcie przyciągniemy odbiorców tym, że jesteśmy prawdziwi i przez to przystępniejsi w odbiorze. Charakter naszych wypowiedzi powinien pozostać taki sam, jakim posługujemy się naturalnie w rzeczywistości. 

Budując markę osobistą należy pamiętać, aby nie przestać być sobą. Warto zastanowić się jakie umiejętności, cechy osobowe, atuty nas wyróżniają z otoczenia. Ale także jakie mamy przekonania, poglądy oraz sposób ich wyrażania. Wszystko to ma bowiem swoje odzwierciedlenie w komunikacji. 

Budowanie marki osobistej w dużej mierze polega na umiejętnym wykorzystaniu indywidualnych cech naszej osobowości, doświadczeń i mocnych stron. Ważne jest zatem, aby nie fałszować swojego wizerunku oraz być jak najbardziej autentycznym i wiernym swoim wartościom. Dzięki temu nasza marka będzie unikalna i bardziej przystępna dla odbiorców komunikatów.

Jeżeli chcesz poznać przykłady marek osobistych, które osiągnęły sukces, dzięki swojej autentyczności, spójności contentu oraz podkreśleniu wyróżniających cech osobowościowych – zapraszam TUTAJ.

Kobiet z maską

Oczekiwanie natychmiastowych efektów

Musisz mieć świadomość, że kreowanie wizerunku w mediach społecznościowych to długotrwały proces. Przez to, że dziś wrzucisz ciekawy content na swoje profile i świetnie go zareklamujesz, nie zbuduje Twojego wizerunku już jutro. Nie bez przyczyny tworzenie pozytywnego wizerunku określa się jako „budowanie”. Wyobraź sobie wielki, trwały, reprezentacyjny budynek np. siedzibę jakiejś globalnej firmy. Aby prezentował się efektownie i spełniał swoje funkcje, trzeba poświęcić lata. Cegła po cegle – tak można upraszając określić proces budowania wizerunku w Sieci. 

Uzbrój się więc w cierpliwość i bądź konsekwentny. Gdyż dużym błędem jest rezygnowanie z planów tylko dlatego, że od razu nie widać efektów podejmowanych działań. Załóż podejdźcie do tworzenia treści strategicznie, planuj aktywność w mediach z wyprzedzeniem i trzymaj się stabilnie swojego pomysłu na markę. 

Kiedy możesz zauważyć efekty swojej pracy? Oczywiście zależy to od budżetów na reklamy płatne, jakości i wartościowości contentu, atrakcyjności wizualnej marki itd. Ale zwykle szacuje się, że potrzeba na to poczekać od pół roku do dwóch lat.

Mężczyzna czeka na spotkanie dotyczące budowania marki osobistej

Kiepski content

Markę osobistą w mediach społecznościowych kształtujemy nie tylko poprzez pokazywanie swojego wizerunku, ale przede wszystkim przez to, jakie treści publikujemy. To właśnie nasze publikacje świadczą o nas samych. Dużym błędem osób budujących swoje marki w Sieci jest to, że publikują nieciekawy content, a do tego często jest też on nie atrakcyjny pod względem kreacji wizualnej. 

Jeżeli Twoje treści będą powszednie, płytkie, wyłącznie informacyjne i bez wartości dla odbiorców – nie zbudujesz na nich swojej renomy, a tym bardziej marki. To komunikat, w którym dajesz wartość, a nie tylko sprzedajesz jest wart uwagi odbiorców. Musi być szczery i jak najbardziej odległy od oferty reklamowej. W tym celu zabawiaj odbiorców, edukuj ich, opowiadaj o ciekawych faktach.

Idealnym przykładem marki, która daje odbiorcom ciekawy content jest Dziki Trener. Wyróżnia go nie tylko ekspresyjna forma wypowiedzi i sposób przekazu, który trafia do szerokiego grona odbiorców, ale także to, że o aspektach społecznych, wydarzeniach z kraju itp. mówi zarówno merytorycznie, jak i refleksyjnie. Połączenie autentyczności, specyficznej formy wypowiedzi, a także merytoryczne przekazywanie informacji, do których stosuje swoje subiektywne komentarze sprawiają, że staje się nie tylko coraz bardziej popularny, ale i ceniony.

Kobieta trzymająca telefon w dłoni

Brak strategii marketingowej

Podstawą budowania i promowania marki w Sieci jest dobrze przemyślana strategia działania, która będzie dopasowana do naszych możliwości. Bez tego kreowanie marki w sposób zorganizowany, spójny i systematyczny może okazać się czymś nieosiągalnym. Planowanie marketingu warto zacząć jeszcze zanim marka pojawi się w Sieci. Niezwykle istotne znaczenie w marketingu mają te kwestie:

  • spójny charakter komunikatów i kreacji wizualnej (identyfikacja wizualna, sposób komunikacji itd.),
  • regularność i systematyczność działań w social mediach i nie tylko,
  • plan działania,
  • konsekwencja i analiza.
Mężczyzna czyta na tablecie o budowaniu marki osobistej

Przekonanie, że nie mogę pokazywać swoich słabości

Niniejszy błąd jest silnie związany z kwestią byciem autentycznym podczas budowania i prezentowania swojej marki osobistej. Wiele osób zakłada, że kluczem do sukcesu jest eksponowanie wyłącznie swoich mocnych stron i wyróżniających atutów, a przy tym ukrywanie pewnych słabości. Tymczasem pokazywanie swoich słabości jest wbrew pozorom świadectwem wielkiej siły i wspiera budowanie marki osobistej poprzez podkreślenie jej autentyczności. Dzięki temu pokazujemy, że nie jesteśmy nieomylni i tak jak wszyscy popełniamy błędy. A to sprawia, że odbiorcy komunikatów i treści bardziej się z nami utożsamiają. Pokazanie prawdziwego siebie jest oznaką wielkiej odwagi, dlatego nie warto kreować się na kogoś kim się nie jest. Równocześnie możesz dzięki temu stać się inspiracją i motywować innych.

Sprawdź też: Storytelling w marketingu internetowym, dlaczego jest tak ważny?

Podsumowując

Media społecznościowe dają nam wyjątkowo szerokie możliwości w zakresie rozwoju firm, ale i budowania silnych marek osobistych. Unikając błędów, wdrażając odpowiednią strategię działania, oferując wartościowy i wysokiej jakości content oraz opłacając reklamy płatne, możemy nie tylko dotrzeć do wielu odbiorców, którzy staną się nam lojalni, ale w efekcie zbudować markę, która zacznie przynosić zyski.

Wiedza w pigułce

Jak zbudować markę osobistą?

  • Miej wyjątkowy pomysł na siebie
  • Bądź autentyczny
  • Zadbaj o konsekwencję
  • Miej specjalizację i buduj wizerunek eksperta
  • Wyróżnij się
  • Reklamuj się
  • Dawaj wartościowy content
  • Odpowiadaj na potrzeby i oczekiwania grupy docelowej

Dlaczego warto budować wizerunek eksperta w swojej branży?

Aby pozyskać zaufanie odbiorców komunikatów, zacznij dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Możesz prowadzić kanał na YouTube, stworzyć newsletter, czy też założyć blog branżowy, a także tworzyć edukacyjne livy i webinary w mediach społecznościowych. Coraz popularniejsze jest też budowanie marki na Tik Toku. Będzie to forma prezentacji Twoich zasobów i umiejętności, a także dowód na to, że doskonale znasz się na tym, co oferujesz. Dając wartościowe treści edukacyjne zatrzymasz odbiorców na dłużej, a z czasem przekonasz ich do tego, że warto zapłacić za dodatkowe usługi/produkty.

Jeżeli potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w budowaniu marki osobistej lub nie wiesz jak przygotować strategię marketingową na jej potrzeby – kliknij i wypełnij BRIEF. Chętnie pomogę Ci rozwinąć markę i udzielę indywidualnych konsultacji.

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

handlowiec wdraa strategię lead management
DIGITAL MARKETING

Lead management – zwiększ sprzedaż dzięki 5 wskazówkom!

Czas czytania 6 minut Pozyskiwanie leadów, czyli proces lead generation to podstawowe zadanie działu sprzedaży w każdej branży. Nie wystarczy jednak zdobyć kontakt do potencjalnego klienta. Trzeba jeszcze nawiązać

DIGITAL MARKETING

Co to są leady w marketingu B2B i jak je generować?

Czas czytania 7 minut Prowadzenie biznesu ma jeden główny cel – zysk. Żeby zarabiać, trzeba jednak najpierw zdobyć klientów. W otoczeniu wzmożonej konkurencji, zwłaszcza w Internecie, nie jest to

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.