Jeżeli Twoja strona na Facebooku się nie rozwija, przygotowaliśmy konkretne rozwiązanie, które to zmieni. Większość osób zakłada, że firmowa strona na Facebooku napędzana jest przez częste publikowanie postów sprzedażowych o określonych godzinach. Przekonamy Cię, że jest inaczej i podamy strategię opartą na zasadzie „mniej znaczy więcej”, która w 3 prostych krokach pomoże Ci rozwinąć stronę na Facebooku i tym samym dotrzeć do potencjalnych klientów. Zobacz jak zarabiać więcej na Facebooku, pracując mniej.
Myślenie magiczne w prowadzeniu Facebooka
Osoby prowadzące swoje strony na Facebooku koncentrują się zazwyczaj na publikowaniu możliwie jak największej ilości postów o określonych godzinach. Przy czym niniejsze posty prezentują głównie ofertę sprzedażową. Sposób myślenia i oczekiwania względem tego rodzaju promocji wynika z założenia, że:
1. Wiele osób korzysta z Facebooka, więc ja również mogę.
2. Założenie Facebooka jest proste, więc będę pisać posty.
3. Klienci będą je lajkować i komentować, więc wzrośnie mi sprzedaż.
Niestety z czasem okazuje się, że niniejsze podejście jest nieefektywne i pojawia się frustracja. Traktowanie strony na Facebooku wyłącznie jako prezentację oferty firmowej nie działa z kilku powodów:
– posty są brzydkie, więc nie przyciągają uwagi,
– publikowane są ciągłe promocje,
– niskie zasięgi,
– zamknięcie się w bańce,
– brak wartości dla klienta.
Rozwiązanie – mniej znaczy więcej
Zmiany warto rozpocząć od określenia, kto jest Twoją grupą docelową. Zakładając Facebooka pewnie zapraszasz do jego polubienia rodzinę, znajomych, aktualnych klientów i to tej grupie będą się wyświetlać Twoje darmowe posty organiczne. W efekcie w kółko docierasz do tych samych osób nie mając przy tym dostępu do całej grupy docelowej. Co możesz zrobić? Zmienić swoją strategię z typowej na bardziej rozsądną. Zamiast publikować wiele postów, zmniejsz ich ilość i systematycznie wdrażaj rozsądną strategię płatnej reklamy na Facebooku.
Decydując się na płatne reklamy wychodzisz poza grono swoich fanów i prezentujesz posty prawie całej grupie docelowej (około 90%). A tymczasem robiąc reklamę na Facebooku kosztem około 2zł możesz ją pokazać nawet 1000 nowym osobom. Inwestując w płatne reklamy zyskujesz też całkowitą kontrolę nad tym do ilu klientów dotrzesz w perspektywie określonego czasu i zmierzysz efekty kampanii reklamowej.
Przykładowy plan w 3 krokach
Przygotowaliśmy dla Ciebie prosty schemat działania, dzięki któremu w ciągu kilku tygodni zyskasz możliwość rozwinięcia swojej strony na Facebooku i tym samym dotrzesz do większej liczby potencjalnych klientów. Jednocześnie dowiesz się teraz jak zarabiać na facebooku pisząc mniej postów. Najlepszym pomysłem na strategię działania przy minimalnym wkładzie jest oparcie kampanii na trzech krokach:
1. Wideo pierwszego kontaktu
Nagraj wideo reklamowe na social media trwające około minuty, na którym po krótce przywitasz się z osobami oglądającymi i zaprezentujesz swoje atrybuty. Zadbaj o efektowną prezencję, branżowe otoczenie, a całość zwieńcz napisami, odpowiednią obróbką graficzną i dźwiękową. Nagranie uruchom w reklamie płatnej na stałe. Wideo ma pokazać Twoje najważniejsze i najlepsze atrybuty, produkty, prezencję. Takie wideo będzie budować zasięgi i regularnie wpływać na wzrost liczby odbiorców.
2. Przygotuj 1-2 posty miesięcznie
Stwórz rzetelny, merytoryczny artykuł, który opublikujesz na Facebooku. Ma to być wpis, który nie będzie brzmiał encyklopedycznie, lecz przyniesie rzeczywistą wartość. Tekst ma mówić o Twoich doświadczeniach, emocjach, o tym co się dzieje aktualnie w biznesie i jak to może pomóc Twoim potencjalnym klientom. Postów ma być mało, ale muszą pojawiać się cyklicznie. Pamiętaj, że komentujemy posty i reagujemy na nie wyłącznie, gdy działają na nasze emocje i dają nam coś wartościowego lub skłaniają do dyskusji. O skutecznym contencie przeczytasz w naszym artykule: Rób content marketing, jakiego będą Ci zazdrościć!
3. Wyślij ofertę sprzedażową swoim fanom
Przygotuj atrakcyjną ofertę sprzedażową, którą zaprezentujesz wszystkim tym, którzy już odwiedzili Twoją stronę internetową, polubili Fanpage na Facebooku, polubili lub skomentowali opublikowane wcześniej posty lub filmy. Wynika to z tego, że sprzedaż osobom, które już Cię kojarzą jest zdecydowanie łatwiejsza. Oferta sprzedażowa może być zaprezentowana poprzez wideo lub atrakcyjną grafikę.
Jak wdrożyć strategię efektywnego prowadzenia Facebooka?
1. Nie korzystaj z przycisku „Promuj post”.
2. Sprawdź, czy Twoja strona na Facebooku jest odpowiednio przygotowana do reklamy – pobierz Checklistę klikając tutaj.
3. Stwórz kampanię reklamową za pomocą narzędzia – Manager reklam Facebook.
Zaprezentowana strategia jest idealnym rozwiązaniem dla małych firm, które nie mogą zainwestować w obsługę social media, skupionych na swoich zadaniach biznesowych i nie mogących w pełni poświęcić się Social Mediom lub nie posiadającym pracowników odpowiedzialnych za promocję. W ten sposób nie tylko zrozumiesz istotę działań na Facebooku, ale i skutecznie zrealizujesz najważniejsze zadania osiągając przy tym efektywność.
Więc jak? Da się zarabiać na Facebooku, pisząc mniej?