JAK ZARABIAĆ WIĘCEJ NA FACEBOOKU, PISZĄC MNIEJ POSTÓW?

Czas czytania 3 minut

Jeżeli Twoja strona na Facebooku się nie rozwija, przygotowaliśmy konkretne rozwiązanie, które to zmieni. Większość osób zakłada, że firmowa strona na Facebooku napędzana jest przez częste publikowanie postów sprzedażowych o określonych godzinach. Przekonamy Cię, że jest inaczej i podamy strategię opartą na zasadzie „mniej znaczy więcej”, która w 3 prostych krokach pomoże Ci rozwinąć stronę na Facebooku i tym samym dotrzeć do potencjalnych klientów. Zobacz jak zarabiać więcej na Facebooku, pracując mniej.

Myślenie magiczne w prowadzeniu Facebooka

Osoby prowadzące swoje strony na Facebooku koncentrują się zazwyczaj na publikowaniu możliwie jak największej ilości postów o określonych godzinach. Przy czym niniejsze posty prezentują głównie ofertę sprzedażową. Sposób myślenia i oczekiwania względem tego rodzaju promocji wynika z założenia, że:

1. Wiele osób korzysta z Facebooka, więc ja również mogę.
2. Założenie Facebooka jest proste, więc będę pisać posty.
3. Klienci będą je lajkować i komentować, więc wzrośnie mi sprzedaż.

Niestety z czasem okazuje się, że niniejsze podejście jest nieefektywne i pojawia się frustracja. Traktowanie strony na Facebooku wyłącznie jako prezentację oferty firmowej nie działa z kilku powodów:
– posty są brzydkie, więc nie przyciągają uwagi,
– publikowane są ciągłe promocje,
– niskie zasięgi,
– zamknięcie się w bańce,
– brak wartości dla klienta.

Jak zarabiać na Facebooku
4 kluczowe cechy dobrego posta

Rozwiązanie – mniej znaczy więcej

Zmiany warto rozpocząć od określenia, kto jest Twoją grupą docelową. Zakładając Facebooka pewnie zapraszasz do jego polubienia rodzinę, znajomych, aktualnych klientów i to tej grupie będą się wyświetlać Twoje darmowe posty organiczne. W efekcie w kółko docierasz do tych samych osób nie mając przy tym dostępu do całej grupy docelowej. Co możesz zrobić? Zmienić swoją strategię z typowej na bardziej rozsądną. Zamiast publikować wiele postów, zmniejsz ich ilość i systematycznie wdrażaj rozsądną strategię płatnej reklamy na Facebooku.

Decydując się na płatne reklamy wychodzisz poza grono swoich fanów i prezentujesz posty prawie całej grupie docelowej (około 90%). A tymczasem robiąc reklamę na Facebooku kosztem około 2zł możesz ją pokazać nawet 1000 nowym osobom. Inwestując w płatne reklamy zyskujesz też całkowitą kontrolę nad tym do ilu klientów dotrzesz w perspektywie określonego czasu i zmierzysz efekty kampanii reklamowej.

3 kroki do zarabiania więcej na Facebooku
To może działać znacznie skuteczniej!

Przykładowy plan w 3 krokach

Przygotowaliśmy dla Ciebie prosty schemat działania, dzięki któremu w ciągu kilku tygodni zyskasz możliwość rozwinięcia swojej strony na Facebooku i tym samym dotrzesz do większej liczby potencjalnych klientów. Jednocześnie dowiesz się teraz jak zarabiać na facebooku pisząc mniej postów. Najlepszym pomysłem na strategię działania przy minimalnym wkładzie jest oparcie kampanii na trzech krokach:

1. Wideo pierwszego kontaktu

Nagraj wideo trwające około minuty, na którym po krótce przywitasz się z osobami oglądającymi i zaprezentujesz swoje atrybuty. Zadbaj o efektowną prezencję, branżowe otoczenie, a całość zwieńcz napisami, odpowiednią obróbką graficzną i dźwiękową. Nagranie uruchom w reklamie płatnej na stałe. Wideo ma pokazać Twoje najważniejsze i najlepsze atrybuty, produkty, prezencję. Takie wideo będzie budować zasięgi i regularnie wpływać na wzrost liczby odbiorców.

2. Przygotuj 1-2 posty miesięcznie

Stwórz rzetelny, merytoryczny artykuł, który opublikujesz na Facebooku. Ma to być wpis, który nie będzie brzmiał encyklopedycznie, lecz przyniesie rzeczywistą wartość. Tekst ma mówić o Twoich doświadczeniach, emocjach, o tym co się dzieje aktualnie w biznesie i jak to może pomóc Twoim potencjalnym klientom. Postów ma być mało, ale muszą pojawiać się cyklicznie. Pamiętaj, że komentujemy posty i reagujemy na nie wyłącznie, gdy działają na nasze emocje i dają nam coś wartościowego lub skłaniają do dyskusji.

3. Wyślij ofertę sprzedażową swoim fanom

Przygotuj atrakcyjną ofertę sprzedażową, którą zaprezentujesz wszystkim tym, którzy już odwiedzili Twoją stronę internetową, polubili Fanpage na Facebooku, polubili lub skomentowali opublikowane wcześniej posty lub filmy. Wynika to z tego, że sprzedaż osobom, które już Cię kojarzą jest zdecydowanie łatwiejsza. Oferta sprzedażowa może być zaprezentowana poprzez wideo lub atrakcyjną grafikę.

Jak wdrożyć strategię efektywnego prowadzenia Facebooka?

1. Nie korzystaj z przycisku „Promuj post”.
2. Sprawdź, czy Twoja strona na Facebooku jest odpowiednio przygotowana do reklamy – pobierz Checklistę klikając tutaj.
3. Stwórz kampanię reklamową za pomocą narzędzia – Manager reklam Facebook.

Zaprezentowana strategia jest idealnym rozwiązaniem dla małych firm skupionych na swoich zadaniach biznesowych i nie mogących w pełni poświęcić się Social Mediom lub nie posiadającym pracowników odpowiedzialnych za promocję. W ten sposób nie tylko zrozumiesz istotę działań na Facebooku, ale i skutecznie zrealizujesz najważniejsze zadania osiągając przy tym efektywność.

Więc jak? Da się zarabiać na Facebooku, pisząc mniej?

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.