Pozycjonowanie strony internetowej to jedno z kluczowych działań, które może zapewnić widoczność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google i przyciągnąć nowych klientów. Dla większości e-biznesów inwestycja w taką usługę to niemal konieczność. Też się nad nią zastanawiasz? Sprawdź więc, na jakie koszty się przygotować. Podpowiadam dziś, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej i co dokładnie uwzględnia taka wycena.
Co najczęściej obejmuje cena pozycjonowania strony?
Zastanawiasz się, ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych i czy masz w ogóle budżet na takie działanie? Najpierw musisz zadać sobie inne pytanie: czy stać mnie na to, aby wydawać środki tylko na reklamę płatną? O ile oferuje ona wyższy zwrot z inwestycji, o tyle wymaga ciągłych nakładów finansowych.
Z SEO jest trochę inaczej. Dobrze prowadzone pozycjonowanie strony internetowej zapewnia długoterminowe efekty. Dzięki niemu, to internauci sami natrafiają na Twoją ofertę. Nie mają więc poczucia, że atakuje ich reklama.
Odpowiedź na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, jest jednak kluczowa, dla oszacowania budżetu marketingowego.
Musisz jednak wiedzieć, że cena pozycjonowania strony internetowej zazwyczaj obejmuje szeroki wachlarz usług, które mają na celu poprawę widoczności w wynikach wyszukiwania. Co się do nich zalicza?
- Audyt SEO – analiza stanu technicznego strony, sprawdzanie szybkości ładowania, indeksowania oraz innych elementów technicznych, które mogą wpływać na pozycje w wyszukiwarce.
- Analiza słów kluczowych – wybór odpowiednich fraz, które przyniosą ruch i poprawią pozycjonowanie strony seo w Google.
- Optymalizacja treści – modyfikacja tekstów na stronie, aby lepiej odpowiadały na zapytania użytkowników i były zgodne z wymogami algorytmów wyszukiwarki.
- Link building – pozyskiwanie wartościowych linków z innych stron, które wspierają autorytet i widoczność Twojej strony internetowej.
- Optymalizacja techniczna strony – poprawki w kodzie strony, które wpływają na jej funkcjonalność i lepsze indeksowanie przez roboty Google.
- Działania UX – optymalizacja doświadczenia użytkownika na stronie , co może bezpośrednio wpływać na konwersje oraz pozycjonowanie strony.
- Konsultacje SEO – regularne spotkania z ekspertami SEO, omawianie postępów i dostosowywanie strategii w oparciu o wyniki oraz zmiany algorytmów.
- Analiza konkurencji – sprawdzenie, jak konkurencyjne strony radzą sobie w wynikach wyszukiwania i co można zrobić, aby je przegonić.
- Raportowanie i monitorowanie – regularne raporty o osiąganych wynikach oraz bieżące monitorowanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Czy tanie pozycjonowanie jest możliwe?
Nie brakuje osób, które na działaniach seo chcą zaoszczędzić. Musisz się jednak zastanowić, co tak naprawdę da Ci taka oszczędność. Zapewne nie chcesz stracić na jakości strony internetowej. Nie chcesz też trafiać jedynie do niewielkiego odsetka klientów.
Oczywiście możesz znaleźć oferty na tanie pozycjonowanie stron. Mówiąc tanie, mam na myśli koszt rzędu 600-1200 zł miesięcznie. Zazwyczaj opiera się ono na podstawowych usługach, takich jak optymalizacja kilku wybranych stron czy budowie niskiej jakości linków.
Warto mieć świadomość, że niskobudżetowe pozycjonowanie stron rzadko przynosi długotrwałe i stabilne efekty. Może się nawet okazać, że w ogóle ich nie zauważysz, a w skali roku, wydasz już kilka tysięcy złotych.
Jak to mówią: chytry płaci dwa razy.
Najlepiej zainwestować w kompleksową usługę pozycjonowania strony, która obejmie pełen zakres działań. Nie oznacza to od razu, że za seo masz płacić miliony monet.
Na niektórych działaniach faktycznie możesz zaoszczędzić. Chociażby na treściach, które stworzysz samodzielnie.
Ile kosztuje pozycjonowanie strony, za które warto zapłacić?
Sprawdź, ile kosztuje pozycjonowanie strony!
Koszt pozycjonowania strony internetowej może być bardzo zróżnicowany w zależności od potrzeb Twojej witryny i konkurencyjności branży. Najczęściej ceny zaczynają się od około 1500 zł miesięcznie. Taka cena obejmuje przeważnie pozycjonowanie lokalne i proste strony usługowe.
Bardziej rozbudowane kampanie mogą kosztować od 3 do nawet kilkunasty tysięcy złotych. Jak to mówią: sky is the limit. Najwięksi gracze wydają na seo nawet 15-20 tysięcy miesięcznie. Jeśli jednak prowadzisz sklep online średniej wielkości, nie musisz od razu sięgać po takie kwoty.
Przykładowy cennik pozycjonowania stron internetowych
Poniżej przedstawiam przykładowy cennik pozycjonowania. Rozłożyłam go na różne działania seo wykonywane przez agencje. Obejmują one m.in. analizę fraz kluczowych, audyt seo, pozyskiwanie wartościowych linków, artykuły sponsorowane pisane przez agencje i wiele więcej.
Ceny obejmują dość szerokie widełki z uwagi na to, że każda firma inaczej podchodzi do swoich wycen. Nieco inaczej wygląda koszt pozycjonowania stron internetowych, które dotyczą małych e-sklepów, a inaczej dużych biznesów online.
Poniżej przedstawiam przykładowy cennik pozycjonowania sklepu internetowego, rozłożony na różne działania SEO wykonywane przez agencje. Dotyczy on małych i średnich biznesów.
- Audyt SEO: 1500–4500 zł (w zależności od rozmiaru strony)
- Analiza słów kluczowych: 500–1000 zł
- Link building: 600–3000 zł miesięcznie (w zależności od liczby i jakości linków)
- Działania UX: 1000–5000 zł (optymalizacja pod kątem lepszego doświadczenia użytkownika)
- Konsultacje SEO: 300–600 zł za godzinę
- Artykuły sponsorowane: 350–1000 zł za artykuł
- Analiza konkurencji: 1000–2000 zł
Pakiet SEO nie musi obejmować wszystkich wymienionych usług. Niektóre z nich mogą też się w sobie zawierać, np. audyt SEO często uwzględnia analizę konkurencji.
To, ile kosztuje pozycjonowanie strony? Miesięczna opłata za pozycjonowanie w sensownej opcji zaczyna się zazwyczaj od 2500 zł. Średnia cena dobrego pakietu dla e-sklepu wynosi ok 3500- 4000 zł.
Pamiętaj jednak, że każdy sklep internetowy ma inne potrzeby. To, co sprawdza się u innych niekoniecznie zadziała u Ciebie. Możesz działać w specyficznej niszy, mieć wiele problemów na stronie, które trzeba najpierw naprawić i uporządkować czy też Twojego biznesu dotyczą ograniczenia prawne.
Możesz też mieć do dyspozycji zespół specjalistów, który będzie współpracować z agencją albo wręcz przeciwnie – nie mieć żadnej wiedzy o seo ani czasu, żeby jakkolwiek się angażować.
Najlepiej, gdy agencja przygotuje dla Ciebie indywidualną wycenę i dokładnie ją z Tobą omówi.
Jak sprawdzić, czy efekty pozycjonowania warte są swojej ceny?
Wiesz już, ile mniej więcej kosztuje pozycjonowanie stron internetowych. Tylko skąd masz wiedzieć, czy nie wydajesz pieniędzy na darmo? W końcu dobra usługa pozycjonowania powinna się wybronić efektami.
Jak więc ocenić skuteczność pozycjonowania? Inwestycja w pozycjonowanie strony www to długoterminowy proces, dlatego warto na bieżąco monitorować efekty pracy agencji SEO. Zazwyczaj pojawiają się one po ok. 6 miesiącach.
Aby ocenić, czy wyniki są warte swojej ceny, zwróć uwagę na:
- Ruch na stronie – czy liczba odwiedzin zwiększa się regularnie?
- Pozycje w wynikach wyszukiwania – czy Twoja strona regularnie pnie się w górę w rankingu na wybrane słowa kluczowe?
- Konwersje – czy widoczny wzrost ruchu przekłada się na większą liczbę zapytań ofertowych lub zamówień?
Regularne raportowanie i transparentna współpraca z agencją SEO pomoże Ci zrozumieć, które działania przynoszą największe korzyści oraz na co warto przeznaczyć dodatkowy budżet.
Pamiętaj, że jakość strony internetowej oraz to, jak dobrze odpowiada na potrzeby użytkowników, ma kluczowe znaczenie dla sukcesu pozycjonowania w dłuższej perspektywie.
Chcesz poznać cennik działań seo w Kaman? Odezwij się do nas i zamów indywidualne wyceny pozycjonowania dla Twojego biznesu.