Prezentacja nowego produktu w social mediach i nie tylko – Case study – Toyota Dakar Rzeszów

Prezentacja nowego produktu to wielkie wydarzenie w życiu każdej firmy. Jak odpowiednio przygotować promocję w social mediach i nie tylko?
Czas czytania 5 minut

Wprowadzenie nowego produktu na rynek to nie lada wyzwanie dla firmy. Założenie, że jeśli jest on wystarczająco dobry, to obroni się sam już od dawna się nie sprawdza. Nawet najlepszy produkt potrzebuje odpowiedniego rozgłosu, aby nie tylko odbiorcy się o nim w ogóle dowiedzieli, ale też by został odebrany z entuzjazmem. Warto w tym celu wykorzystać media społecznościowe, ale nie tylko!

Co zatem decyduje o sukcesie lub porażce komunikacyjnej nowej usługi lub produktu? Przygotowałam dla Ciebie opracowanie case study w tej tematyce. Jak branża motoryzacyjna może wykorzystać najnowsze trendy komunikacji w mediach społecznościowych, by docierać do nowych odbiorców?

Promotorka prezentuje nowy produkt marki Toyota

Prezentacja produktu lokalnie i w mediach społecznościowych

Niedawno miałam przyjemność poprowadzić wydarzenie, którego celem była prezentacja nowego modelu Toyoty Yaris Cross, która odbyła się na rynku w Rzeszowie. Oprócz prezentacji samochodu lokalnie, zorganizowano również transmisję na żywo w mediach społecznościowych. Dzięki czemu udało nam się pokazać premierę nowego samochodu Toyoty znacznie szerszej grupie odbiorców. Akcja marketingowa opierała się więc na dwóch płaszczyznach – online oraz na rynku lokalnym.

Połączenie takich form prezentacji dało nam szerokie możliwości, a samo wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem zarówno lokalnie, jak i w mediach społecznościowych.

Prezentacja nowego produktu marki Toyota w centrum miasta

Media społecznościowe a branża motoryzacyjna

Branża motoryzacyjna cechuje się dużą dynamiką i szybkim rozwojem. Z czym Ci się to kojarzy? No właśnie – z marketingiem! Zarówno w motoryzacji, jak i w sektorze reklam warto być na czasie i się wyróżniać. Na portalach społecznościowych mamy w tym zakresie spore pole do popisu. Warto wykorzystać potencjał mediów społecznościowych, aby dotrzeć do nowych potencjalnych klientów. Tak właśnie zrobiła marka Toyota chcąc wypromować nowy model samochodu.

Informację o wydarzeniu, jakim była prezentacja nowego samochodu marki Toyota komunikowano już wcześniej w mediach społecznościowych z wykorzystaniem kampanii reklamowych. Jest to istotne dla danej branży i jej prezentacji w Internecie, gdyż pozwala wyróżnić się na platformach społecznościowych, ale i poinformować o wydarzeniu nie tylko osoby już obserwujące daną markę w Sieci, lecz również nowych odbiorców, którzy stanowią naszą grupę docelową.

Kobieta z mikrofonem przemawia podczas prezentacji nowego produktu

Skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów

W przypadku prezentacji nowego modelu Toyoty Yaris Cross wykorzystano promocję na dwóch płaszczyznach – lokalnie oraz online. W ten sposób mogliśmy zainteresować nowym produktem zarówno przechodniów, którzy akurat przebywali na rzeszowskim rynku, jak i dotrzeć do osób, które były aktywne w Sieci.

Wydarzenie, które odbyło się na rynku w Rzeszowie sprawiło też, że gdy danego odbiorcę internetowego zainteresował samochód – przyszedł na rynek, aby obejrzeć go na żywo i móc bezpośrednio zadać pytania. I z drugiej strony, przechodzący przez miasto mieszkańcy usłyszeli szum, z ciekawości sprawdzili co się dzieje, a gdy prezentacja ich zaciekawiła – szczegóły modelu zobaczyli na stronie Toyoty.

Promotorka marki Toytoa prezentuje nowy produkt

Marketing oczekiwania a promocja nowego produktu

W czasach ogromnej różnorodności ofert produktów i coraz ostrzejszej konkurencji pomiędzy markami wszelkie metody, które umożliwiają wsparcie sprzedaży i promocji w social media, są na wagę złota. Zadbaj więc o kreatywność, odpowiednią promocję i nie pozostawaj w tyle, a potencjalny klient zauważy Twoją nową ofertę. Szczególnie, gdy właśnie zamierzasz wprowadzić na rynek zupełnie nowy produkt. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, warto wykorzystać marketing oczekiwania, a zwiększenie sprzedaży będziesz mógł odczuć już podczas premiery produktu.

Przeczytaj też: Rób content marketing, jakiego będą Ci zazdrościć!

Na czym polega marketing oczekiwania? Otóż już na kilka miesięcy przed planowaną premierą nowego produktu warto informować regularnie nowych klientów o tym, że przygotowujemy dla nich nowość. Idealnie do tego sprawdzi się promocja w mediach społecznościowych. Social media marketing pozwala nie tylko na budowanie świadomości marki, ale i wzbudzić zainteresowanie nową ofertą.

Promocja za pomocą mediów społecznościowych

Media społecznościowe zapewniają nam nie tylko rozrywkę, ale pozwalają także dotrzeć do potencjalnych klientów. Jednak, aby to się udało, marka i jej usługi muszą prezentować się atrakcyjnie, a publikowane treści odpowiadać na potrzeby i zainteresowania odbiorców. Materiały, które będą miały charakter wyłącznie informacyjny i sprzedażowy nie spełnią tych oczekiwań. Dlatego zadbaj, aby Twoje działania w mediach społecznościowych były ciekawe dla grupy docelowej. Wówczas proces wprowadzenia nowego produktu stanie się zdecydowanie łatwiejszy. Jak to zrobić?

Warto przygotować wcześniej akcję oczekiwania. Polega to na publikowaniu za pomocą social mediów treści zapowiadających premierę nowego produktu. Można nawet włączyć zegar na stronie internetowej oraz profilach społecznościowych, który będzie odliczał czas do nadchodzącej premiery. W ten sposób zbudujesz atmosferę oczekiwania na rynkową nowość.

Dobrze jest także zainspirować się akcją marketingową Toyoty Dakar Rzeszów. Zorganizowanie wydarzenia, które będzie transmitowane na żywo okaże się strzałem w dziesiątkę w swojej strategii marketingowej. Social media pozwala nagłośnić takie wydarzenie z wyprzedzeniem poprzez kampanie reklamowe. W ten sposób można uprzedzić nowych klientów o tym, że niebawem pojawi się nowy produkt na rynku.

Jak zorganizować wydarzenie z prezentacją nowego produktu?

Połączenie marketingu oczekiwania oraz prezentacji nowego produktu na lokalnym rynku wraz z transmisją online to masowe działanie, które przynosi znaczące efekty.

Jakie było moje zadanie podczas prezentacji samochodu?

Byłam konferansjerką i prowadzącą wydarzenie. Do moich obowiązków należało zadawanie pytań na temat danego modelu, kontynuowanie rozmowy w momencie zacięcia się rozmówcy, rozładowywanie stresu związanego z wystąpieniem publicznym. Jestem po to, by po prostu pomóc Ci prowadzić profesjonalną prezentację. 

Prezentacja nowego produktu marki samochodowej Toyota

Jeśli chcesz zobaczyć naszą transmisję na żywo, KLIKNIJ TUTAJ

A może Ty również masz w planach przedstawienie swojego produktu/usługi na żywo lub online? Jeśli chcesz, bym Ci w tym pomogła – skontaktuj się ze mną uzupełniając brief (KLIK).

Lepsze wyniki marketingu bez zwiększania budżetu.

Pobierz darmowy ebook i dowiedz się, jak dzięki zmianie swojego podejścia do zarządzania marketingiem osiągać lepsze efekty przy tym samym budżecie. Zapoznaj się z najlepszymi praktykami współpracy opartymi na problemach jakie rozwiązaliśmy u klientów.

Pobierając go otrzymasz też newsletter KAMAN. To jedna wskazówka tygodniowo o tym jak poprawić Twój marketing.

Ostatnie najciekawsze artykuły

handlowiec wdraa strategię lead management
DIGITAL MARKETING

Lead management – zwiększ sprzedaż dzięki 5 wskazówkom!

Czas czytania 6 minut Pozyskiwanie leadów, czyli proces lead generation to podstawowe zadanie działu sprzedaży w każdej branży. Nie wystarczy jednak zdobyć kontakt do potencjalnego klienta. Trzeba jeszcze nawiązać

DIGITAL MARKETING

Co to są leady w marketingu B2B i jak je generować?

Czas czytania 7 minut Prowadzenie biznesu ma jeden główny cel – zysk. Żeby zarabiać, trzeba jednak najpierw zdobyć klientów. W otoczeniu wzmożonej konkurencji, zwłaszcza w Internecie, nie jest to

Rezultaty:

Wygenerowane 142 836,50 zł sprzedaży w przeciągu 5 miesięcy współpracy

Ponad 9 – krotny zwrot z inwestycji dla klienta sprzedającego produkty dla dzieci

Wyzwanie:

Duża marka produktów do włosów – dostępna w drogeriach, sklepach stacjonarnych oraz innych sklepach internetowych – chciała wzmocnić sprzedaż produktów przez swój własny sklep. Dodatkowym wyzwaniem było stworzenie lejka sprzedażowego, w którym pokazujemy działania, opinie oraz efekty stosowania produktów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Podział lejka sprzedażowego na różne segmenty odbiorców, w zależności od tego czy znają markę lub czy widzą reklamy produktów pierwszy raz

  • Podział optymalizacji na grafiki przedstawiające różne produkty i na różne zainteresowania oraz dane behawioralne jak zdrowe włosy, serum do włosów, utrata włosów, produkty do włosów itp.

  • Testowanie różnego typu grafik np. przedstawiających działanie produktów oraz ich efekty po określonym czasie stosowania. Dodatkowo wzmocniliśmy to działanie o przejrzystą komunikację i przykuwające oko grafiki

Rezultaty:

Koszt zakupu: 13,79 zł
Ilość zakupów: 759
Łączną wartość zakupów: 80 273,91 zł
ROAS (zwrot z inwestycji) : 7,67

Wyzwanie:

Klientka z wieloletnim doświadczaniem na rynku chciała pozyskać jak najwięcej nowych klientek, na zakup drogiego sprzętu do elektrostymulacji. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

Przygotowanie wideo do reklam, nagranie webinaru oraz wykonanie kilkudziesięciu zdjęć

Stworzenie landing page z możliwością zapisania się (zostawienia adresu email) do obejrzenia darmowego webinaru

Przygotowanie kampanii typu Lead Ads, do pozyskiwania kontaktów bezpośrednio w środowisku Facebooka

Utworzenie automatycznej kolejki maili z merytoryczną treścią i możliwością umówienia się na rozmowę przez Calendy

Przygotowanie konta na Calendly z zapisami na 30-minutową rozmowę

Rezultaty:

W ciągu czterech miesięcy uzyskaliśmy 434 leady (adresy e-mail lub numer telefonu).

Co miesiąc wzrost liczby pozyskanych leadów o ok. 30%

Ponad 600 000 wyświetleń reklam na Facebooku i Instagramie.

Rezultaty:

Ponad 600 zakupów o łącznej wartości 312,000 zł, dla sklepu internetowego sprzedającego buty online Zwrot z inwestycji na poziomie 700%

Wyzwanie:

Jak sprawić, żeby okulary przeciwsłoneczne sprzedawały się przez cały rok? Jak dotrzeć do osób, dla których kupno okularów za 1500 złotych jest czymś naturalnym?

Takie wyzwania czekały na nas w przypadku tego klienta.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Wykorzystanie nagrywanych przez właścicielkę wideo, według naszych wytycznych.
  • Ciągłe rozbudowywanie bazy fanów na Instagramie, poprzez skuteczne kampanie na pozyskanie nowych obserwujących.
  • Kampania delikatnie przepychająca do zakupu w sklepie internetowym.
  • Mocne wykorzystanie wiadomości prywatnych na Instagramie, jako główny kanał sprzedażowy.

Rezultaty:

W trzy miesiące liczba wysyłanych wiadomości prywatnych na IG wzrosła o ok. 40%, a wartość zamówień o ok. 175%.

Pozyskaliśmy ponad 6000 nowych obserwatorek w pięć miesięcy.

Ponad 2 000 000 wyświetleń reklam na Facebook i Instagramie.

Wyzwanie:

W czasie pandemii sklep stacjonarny przeniósł swoją sprzedaż również do sieci. Przypadek jakich wiele. Jak dobre wyniki stacjonarne przełożyć na dobre wyniki online, bez sprzedaży własnych produktów?

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Pozyskanie ponad 5000 nowych obserwatorów na Instagramie. Koszt pozyskania nie przekroczył 1 zł za osobę.

Wzrost liczby transakcji o ponad 400% patrząc rok do roku. W pół roku z poziomu ok. 75 zamówień miesięcznie doszliśmy do poziomu ponad 380 zamówień miesięcznie.

Sklep stacjonarny notuje rekordowe zyski, gdzie sprzedaje m.in. foteliki samochodowe (również promowane przez nas).

Wyzwanie:

Klient prowadzący usługi samochodowe (renowacja, naprawa, sprzedaż felg) chciał sprzedawać więcej przez swój sklep internetowy, w głównej mierze skupiając się na sprzedaży opon, felg oraz całych zestawów do samochodów. 

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Przygotowanie struktury lejka sprzedażowego, z podziałem na górną część lejka oraz na remarketing

  • Dostosowanie zdjęć do odbiorców i pokazanie czym się zajmuje klient – ma zarówno felgi jak i całe komplety opon, ma asortyment do różnych modeli oraz dodatkowo, że istnieją różne formy finansowania zakupu

  • Opracowaliśmy w social media nowe grupy odbiorców, nowe kreacje reklamowe oraz uruchomiliśmy kampanie, dopasowane do nowych klientów z innego targetu niż dotychczas

Rezultaty:

Budżet: 2,000 euro/ miesięcznie
Ilość zakupów: 103
Łączną wartość zakupów: 86 271,45 euro
ROAS (zwrot z inwestycji) : 17,25

Wyzwanie:

Nasza Klientka posiada markę osobistą i jest już znana w świecie korektorów tekstu. Zgłosiła się do nas, abyśmy pomogli jej wygenerować rekordowy przychód sprzedaży jej flagowego produktu czyli kursu online przygotowującego do zawodu korektora.
Okno sprzedażowe trwało 10 dni i poprzedzone było bezpłatnym webinarem połączonym z warsztatami.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • kampanię zapisów na listę oczekujących, aby ogrzewać grupę odbiorców poprzez kampanię mailingową stworzoną przez klientkę
  • kampanię na zapisy na darmowy webinar, aby jak najwięcej nowych osób dowiedziało się, na czym polega praca korektora
  • kampanię remarketingową do osób z listy oczekujących oraz uczestników webinaru
  • kampanię sprzedażową do tzw. “zimnego ruchu”
    kampanię na obserwujących na Instagramie

Rezultaty:

Klientka oczekiwała minimum powtórzenia wyniku z poprzedniej edycji kursu. Każda wartość powyżej, miała dać klientce dużą satysfakcję z osiągniętego wyniku. Zapowiedzi w postaci kampanii mailingowej do listy oczekujących oraz zapisy na bezpłatny webinar pozwoliły nam stworzyć wartościowe grupy odbiorców, do których powróciliśmy z komunikatami sprzedażowymi, po otwarciu okna sprzedażowego. Dzięki tym działaniom, już pierwszego dnia sprzedaży, klienci złożyli aż 26% wszystkich zamówień! Osoby niezdecydowane, które nie dokonały jeszcze zakupu, a miały wcześniej styczność z marką, ostatniego dnia otrzymały komunikat o ostatniej szansie na zdobycie nowych umiejętności. Końcowy wynik sprzedażowy był niemal DWUKROTNIE wyższy, niż w poprzedniej edycji. To na tyle dobry wynik, że klientka podjęła decyzje o kontynuowaniu współpracy i przygotowaniu kolejnych produktów, które z sukcesem pomożemy jej sprzedać.

Wyzwanie:

Gabriel przychodził do nas z niczym. Miał jedynie rozgrzebany lokal z wizją studia treningu EMS w Rzeszowie. Marketing budowaliśmy więc od zera.

W tej branży klienci wiążą się głównie na umowy – na 12 lub 18 miesięcy. Jak ich pozyskać?

Zaproponowaliśmy po kolei:

 

  • Od początku postawiliśmy na komunikacje bezpośrednią, czyli telefony i wiadomości prywatne
  • Studio do dzisiaj nie posiada swojej strony internetowej, więc opieramy się tylko na działaniach w social mediach
  • Gabriel i Agnieszka, według naszych wytycznych, przygotowali wiele filmów reklamowych jeszcze przed rozpoczęciem działalności studia
  • Skupiliśmy się głównie na kampaniach zasięgowych, gdzie celem było wyświetlenie wideo

Rezultaty:

  • Podpisanych ponad 200 długoterminowych umów (najwięcej na 18 miesięcy)
  • Ponad 3 000 000 wyświetleń reklam na terenie województwa podkarpackiego
Kurs będzie odbywał się w okresie 3 miesięcy, tj. wrzesień-październik-listopad 2023 r. Zjazdy stacjonarne będą odbywać się w: Warszawie*, Krakowie*, Łodzi*
*O dokładnym miejscu i adresie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
 
Zjazdy stacjonarne odbędą się w następujących terminach*:
  • 16-17.09.2023 oraz 23-23.09.2023
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 14 i 22.10.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
  • 18 i 19.11.2023 r.:
Sobota w godz. 10:00-18:00
Niedziela w godz. 9:00-17:00 
*O dokładnej dacie zjazdu poinformujemy uczestników najpóźniej na 14 dni przez terminem
  • 2.12.2023 r. – zakończenie kursu i wręczenie certyfikatów (offline).
 
Spotkania LIVE w ramach Kursu będą prowadzone według harmonogramu, który zostanie opublikowany w lipcu 2023 roku na Grupie na platformie Facebook.