Wprowadzenie nowego produktu na rynek to nie lada wyzwanie dla firmy. Założenie, że jeśli jest on wystarczająco dobry, to obroni się sam już od dawna się nie sprawdza. Nawet najlepszy produkt potrzebuje odpowiedniego rozgłosu, aby nie tylko odbiorcy się o nim w ogóle dowiedzieli, ale też by został odebrany z entuzjazmem. Warto w tym celu wykorzystać media społecznościowe, ale nie tylko!
Co zatem decyduje o sukcesie lub porażce komunikacyjnej nowej usługi lub produktu? Przygotowałam dla Ciebie opracowanie case study w tej tematyce. Jak branża motoryzacyjna może wykorzystać najnowsze trendy komunikacji w mediach społecznościowych, by docierać do nowych odbiorców?
Prezentacja produktu lokalnie i w mediach społecznościowych
Niedawno miałam przyjemność poprowadzić wydarzenie, którego celem była prezentacja nowego modelu Toyoty Yaris Cross, która odbyła się na rynku w Rzeszowie. Oprócz prezentacji samochodu lokalnie, zorganizowano również transmisję na żywo w mediach społecznościowych. Dzięki czemu udało nam się pokazać premierę nowego samochodu Toyoty znacznie szerszej grupie odbiorców. Akcja marketingowa opierała się więc na dwóch płaszczyznach – online oraz na rynku lokalnym.
Połączenie takich form prezentacji dało nam szerokie możliwości, a samo wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem zarówno lokalnie, jak i w mediach społecznościowych.
Media społecznościowe a branża motoryzacyjna
Branża motoryzacyjna cechuje się dużą dynamiką i szybkim rozwojem. Z czym Ci się to kojarzy? No właśnie – z marketingiem! Zarówno w motoryzacji, jak i w sektorze reklam warto być na czasie i się wyróżniać. Na portalach społecznościowych mamy w tym zakresie spore pole do popisu. Warto wykorzystać potencjał mediów społecznościowych, aby dotrzeć do nowych potencjalnych klientów. Tak właśnie zrobiła marka Toyota chcąc wypromować nowy model samochodu.
Informację o wydarzeniu, jakim była prezentacja nowego samochodu marki Toyota komunikowano już wcześniej w mediach społecznościowych z wykorzystaniem kampanii reklamowych. Jest to istotne dla danej branży i jej prezentacji w Internecie, gdyż pozwala wyróżnić się na platformach społecznościowych, ale i poinformować o wydarzeniu nie tylko osoby już obserwujące daną markę w Sieci, lecz również nowych odbiorców, którzy stanowią naszą grupę docelową.
Skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów
W przypadku prezentacji nowego modelu Toyoty Yaris Cross wykorzystano promocję na dwóch płaszczyznach – lokalnie oraz online. W ten sposób mogliśmy zainteresować nowym produktem zarówno przechodniów, którzy akurat przebywali na rzeszowskim rynku, jak i dotrzeć do osób, które były aktywne w Sieci.
Wydarzenie, które odbyło się na rynku w Rzeszowie sprawiło też, że gdy danego odbiorcę internetowego zainteresował samochód – przyszedł na rynek, aby obejrzeć go na żywo i móc bezpośrednio zadać pytania. I z drugiej strony, przechodzący przez miasto mieszkańcy usłyszeli szum, z ciekawości sprawdzili co się dzieje, a gdy prezentacja ich zaciekawiła – szczegóły modelu zobaczyli na stronie Toyoty.
Marketing oczekiwania a promocja nowego produktu
W czasach ogromnej różnorodności ofert produktów i coraz ostrzejszej konkurencji pomiędzy markami wszelkie metody, które umożliwiają wsparcie sprzedaży i promocji w social media, są na wagę złota. Zadbaj więc o kreatywność, odpowiednią promocję i nie pozostawaj w tyle, a potencjalny klient zauważy Twoją nową ofertę. Szczególnie, gdy właśnie zamierzasz wprowadzić na rynek zupełnie nowy produkt. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, warto wykorzystać marketing oczekiwania, a zwiększenie sprzedaży będziesz mógł odczuć już podczas premiery produktu.
Przeczytaj też: Rób content marketing, jakiego będą Ci zazdrościć!
Na czym polega marketing oczekiwania? Otóż już na kilka miesięcy przed planowaną premierą nowego produktu warto informować regularnie nowych klientów o tym, że przygotowujemy dla nich nowość. Idealnie do tego sprawdzi się promocja w mediach społecznościowych. Social media marketing pozwala nie tylko na budowanie świadomości marki, ale i wzbudzić zainteresowanie nową ofertą.
Promocja za pomocą mediów społecznościowych
Media społecznościowe zapewniają nam nie tylko rozrywkę, ale pozwalają także dotrzeć do potencjalnych klientów. Jednak, aby to się udało, marka i jej usługi muszą prezentować się atrakcyjnie, a publikowane treści odpowiadać na potrzeby i zainteresowania odbiorców. Materiały, które będą miały charakter wyłącznie informacyjny i sprzedażowy nie spełnią tych oczekiwań. Dlatego zadbaj, aby Twoje działania w mediach społecznościowych były ciekawe dla grupy docelowej. Wówczas proces wprowadzenia nowego produktu stanie się zdecydowanie łatwiejszy. Jak to zrobić?
Warto przygotować wcześniej akcję oczekiwania. Polega to na publikowaniu za pomocą social mediów treści zapowiadających premierę nowego produktu. Można nawet włączyć zegar na stronie internetowej oraz profilach społecznościowych, który będzie odliczał czas do nadchodzącej premiery. W ten sposób zbudujesz atmosferę oczekiwania na rynkową nowość.
Dobrze jest także zainspirować się akcją marketingową Toyoty Dakar Rzeszów. Zorganizowanie wydarzenia, które będzie transmitowane na żywo okaże się strzałem w dziesiątkę w swojej strategii marketingowej. Social media pozwala nagłośnić takie wydarzenie z wyprzedzeniem poprzez kampanie reklamowe. W ten sposób można uprzedzić nowych klientów o tym, że niebawem pojawi się nowy produkt na rynku.
Jak zorganizować wydarzenie z prezentacją nowego produktu?
Połączenie marketingu oczekiwania oraz prezentacji nowego produktu na lokalnym rynku wraz z transmisją online to masowe działanie, które przynosi znaczące efekty.
Jakie było moje zadanie podczas prezentacji samochodu?
Byłam konferansjerką i prowadzącą wydarzenie. Do moich obowiązków należało zadawanie pytań na temat danego modelu, kontynuowanie rozmowy w momencie zacięcia się rozmówcy, rozładowywanie stresu związanego z wystąpieniem publicznym. Jestem po to, by po prostu pomóc Ci prowadzić profesjonalną prezentację.