Chcesz skorzystać ze wsparcia agencji, ale masz mocno ograniczony budżet? Nie wiesz, ile kosztuje strategia marketingowa i czy na pewno warto w nią zainwestować? Dobrze opracowana i z sukcesem wdrożona strategia to skuteczny sposób, by osiągnąć wyznaczone cele biznesowe oraz zwiększyć zyski przedsiębiorstwa. Bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia trudno jednak przygotować ją samodzielnie – dużo lepszym rozwiązaniem jest powierzenie tego zadania specjalistom. Na jakie wydatki należy się nastawić, podejmując współpracę z agencją? W dzisiejszym artykule bierzemy pod lupę strategie marketingowe – wyjaśniamy, co to jest i ile kosztuje.
Strategia marketingowa – co to jest?
Zanim przejdziemy do omawiania kosztów, wyjaśnijmy, co to jest strategia marketingowa. W dużym skrócie to zbiór zasad postępowania, które wyznaczają drogę reklamową, jaką musi pokonać marka, by osiągnąć wyznaczone cele. Przedsiębiorstwa najczęściej skupiają się na budowaniu pozytywnego wizerunku, uzyskaniu przewagi konkurencyjnej, dotarciu do jak największej liczby potencjalnych klientów, osiągnięciu konkretnych wyników sprzedażowych. Cele biznesowe mogą być jednak różne i są mocno związane z charakterem działalności oraz sytuacją rynkową. Najważniejsze, by były możliwe do osiągnięcia w założonym czasie.
Jakie są najważniejsze elementy strategii marketingowej? Oprócz wyznaczenia celów tworzenie strategii powinno obejmować m.in.:
- działania analityczne: ocenę sytuacji rynkowej marki i analizę konkurencji,
- zdefiniowanie grupy docelowej,
- określenie kanałów i narzędzi, które posłużą do realizacji działań marketingowych,
- przygotowanie wytycznych komunikacyjnych.
Ważne też, by uwzględnić w niej monitorowanie podjętych działań, mierzenie efektów i bieżącą optymalizację wdrożonych rozwiązań. Nawet najlepsza strategia może bowiem wymagać aktualizacji.
Ile kosztuje strategia marketingowa?
Usługi marketingowe mają mocno zróżnicowane ceny – nie inaczej jest w przypadku opracowywania strategii marketingowych. Z czego to wynika? Przede wszystkim z faktu, że każde przedsiębiorstwo jest inne, a osiągnięcie wyznaczonych celów wymaga podjęcia różnych działań. Specyfika branży, wielkość firmy, konkurencja na rynku – wszystko to wpływa na proces przygotowywania i wdrażania strategii. Warto podkreślić też, że ceny są mocno związane z poziomem usług, który prezentuje dana osoba czy agencja marketingowa. Wsparcie zespołu doświadczonych, wykwalifikowanych specjalistów wiąże się z wyższymi kosztami niż pomoc początkującego freelancera. Należy jednak odpowiedzieć sobie, które rozwiązanie okaże się bardziej opłacalne w dłuższej perspektywie.
Przejdźmy jednak do tytułowego pytania: ile kosztuje strategia marketingowa? Ceny wahają się od tysiąca do kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Nie jesteśmy jednak w stanie podać Ci jednej, uniwersalnej kwoty. Małe i średnie firmy mogą nastawić się na ceny z dolnego pułapu, z kolei duże przedsiębiorstwa i międzynarodowe korporacje powinny spodziewać się większego wydatku. Jeśli chcesz poznać konkretne kwoty, skontaktuj się z nami – porozmawiamy o szczegółach. Agencja KAMAN z powodzeniem przygotowuje strategie marketingowe dla firm z różnych branż.
Zachęcamy do zapoznania się z pełną ofertą agencji. Nasze usługi to m.in. kompleksowa obsługa marketingowa i profesjonalna obsługa social media (Facebook, Instagram, YouTube, TikTok). Jeśli chcesz samodzielnie rozwijać swoją markę, polecamy szkolenie marketing internetowy.