Agencja marketingowa vs reklamowa vs interaktywna – co je łączy, a co dzieli? Niewątpliwie mianownikiem łączącym wskazane rodzaje agencji są podobne założenia i cele. Najczęściej dążą do zwiększenia widoczności marki, ugruntowania jej pozycji na rynku, dotarcia do grup docelowych, a w konsekwencji generowania sprzedaży. Tym, co odróżnia poszczególne agencje, są przede wszystkim kanały i metody, jakie wykorzystują do osiągnięcia założonego celu.
Agencja marketingowa, co to właściwie jest?
Zacznijmy od określenia zakresu działań agencji marketingowej. Znając jej sposób funkcjonowania, łatwiej będzie zrozumieć różnice panujące między agencjami. Na samym początku warto podkreślić, że spektrum działań agencji marketingowej jest bardzo szerokie. Skupia się na długoterminowym rozwoju marki i budowaniu relacji z klientami.
Do zadań agencji marketingowej należy opracowanie strategii marketingowej, która obejmuje m.in. badanie rynku, analizę konkurencji, identyfikację grup docelowych, opracowanie kompleksowego planu działań i kanałów dystrybucji, stworzenie harmonogramu oraz przygotowanie budżetu. Dodatkowo agencje oferują usługi marketingowe związane z badaniami rynkowymi, analizą danych i doradztwem marketingowym, w tym strategicznym. Po opracowaniu strategii, w kolejnym kroku agencja wdraża przygotowany plan, a na koniec bada efektywność.
Jak widać, zakres jest bardzo szeroki, a plan działania może zawierać reklamę w internecie czy na nośnikach zewnętrznych takich jak billboardy. Agencja również projektuje identyfikację wizualną, obsługuje kanały social media i kreuje materiały video.
Agencja interaktywna, co to i czym się różni?
Agencja interaktywna zajmuje się e-marketingiem, co oznacza, że specjalizuje się w obszarze marketingu internetowego. Podobnie, jak pozostałe agencje dąży do zaistnienia marki i zwiększenia sprzedaży, ale wykorzystuje do tego główny kanał, jakim jest internet. Badania wskazują, że rynek reklamy online zwiększył się w 2022 roku dwucyfrowo. Tego kanału nie można więc ignorować.
Do zadań agencji interaktywnej należy prowadzenie wszelkich działań reklamowych w internecie, czyli e-commerce, e-PR, projektowanie i budowanie stron internetowych, obsługa social media czy prace z zakresu SEO i SEM. W przypadku agencji interaktywnych cała obsługa marketingowa przenosi się do strefy internetu.
Osoby zainteresowane tym obszarem lub chcące odmienić wizerunek swojej firmy w internecie, mogą skorzystać z doświadczenia i wiedzy specjalistów. Pomocne i niezbędne do poszerzenia wiedzy i wdrożenia zmian może okazać się szkolenie marketing internetowy prowadzone przez Agencję Interaktywną KAMAN Marketing. Z usług agencji korzystają duże spółki, sieci franczyzowe, lokalne firmy i marki osobiste. Referencje są w 100% pozytywne. Już dzisiaj możesz skorzystać z usług agencji interaktywnej.
Agencja reklamowa, co to i czym się zajmuje?
Agencja reklamowa w głównej mierze zajmuje się przygotowaniem i wdrażaniem kampanii reklamowych. W agencji zamówisz reklamę na billboardach, w prasie, radiu czy telewizji. Poza tym agencje reklamowe zajmują się produkcją gadżetów reklamowych, projektowaniem ulotek, broszur, teczek, katalogów i innych materiałów marketingowych. Tworzą stoiska targowe, kreacje i hasła reklamowe. Coraz częściej proponują obsługę reklamy w internecie. Jednak mimo wszystko jest to obszar działań charakterystyczny dla agencji interaktywnej.