Wykonaliśmy:

320% wzrost sprzedaży z ruchu organicznego w ciągu 12 miesięcy

po przejęciu działań SEO po dużej i znanej agencji SEO, która nie dostarczała rezultatów.

Korzystałeś kiedyś z agencji SEO, która pomimo pobierania co miesięcznych opłat i wysyłania kolorowych raportów, nie dostarczała zupełnie żadnych rezultatów?



Jeśli tak - znam to uczucie.

Sprawdź jak budowa własnego działu SEO i zerwanie współpracy z zewnętrzną agencją SEO pozwoliło nam zwiększyć sprzedaż z ruchu pochodzącego z Google o 320% w ciągu zaledwie 12 miesięcy.

Dlaczego współpraca z Agencją SEO nie zawsze się opłaca

(nawet, jeśli to duża, znana i prestiżowa agencja)

Przed budową własnego działu SEO, do zwiększania naszej rozpoznawalności w wyszukiwarce Google korzystaliśmy z usług innej, zewnętrznej agencji SEO.
Była to duża i bardzo znana agencja - być może największa w Polsce.
Do współpracy przekonały nas liczne opinie zawarte na ich stronie, atrakcyjna cena usługi i duża rozpoznawalność ich marki. Dobrze znaliśmy ich nazwę, podobnie jak każdy marketingowiec w naszym kraju.
Ich oferta cenowa nie była wygórowana - wiedzieliśmy, że w tej kwocie nie będziemy mieć setek tysięcy wyświetleń miesięcznie.
Jednak płacąc comiesięczny abonament, oczekiwaliśmy jakichś rezultatów. Niekoniecznie dużych... ale przynajmniej zauważalnych.
W praktyce jednak okazało się, że ładne obrazki w raportach, obietnice rezultatów w opisie oferty czy bardzo rozpoznawalna marka...
Często nie przekładają się na rezultaty, a pieniądze wydane na znaną agencję SEO były po prostu wyrzucone w błoto.
W okresie współpracy odnotowaliśmy mikroskopijny wzrost ruchu... Który był mniej więcej taki, jakiego moglibyśmy oczekiwać bez korzystania z usługi SEO, wynikający z naturalnego rozwoju agencji.

320% wzrostu sprzedaży z SEO w 12 miesięcy - jak to możliwe i co Kaman Marketing robi inaczej, niż inne agencje?

Działania SEO mają dwie główne bolączki.

Pierwszą są niskiej jakości treści

Wiele agencji tworzy treści doskonale zoptymalizowane pod SEO, ale nie nadające się do czytania przez ludzi. Lanie wody, brak zrozumienia specyfiki branży, brak merytorycznej wartości...

Kiedyś taka strategia się sprawdzała. Jednak dziś Google znacznie lepiej radzi sobie w ocenianiu, czy dany artykuł jest wartościowy dla czytelnika i ma to duży wpływ na to, czy zajmie on pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania, czy dwudzieste.

Drugą bolączką jest brak umiejętności zamiany wygenerowanego ruchu na stronie w płatnych klientów.

To, że ktoś przeczytał nasz poradnik o tym, jak skonfigurować menedżera reklam w zdecydowanej większości przypadków nie przekłada się na sprzedaż.

Czytelnicy artykułów chcą przede wszystkim poszerzyć swoją własną wiedzę i umiejętności. Zazwyczaj nie szukają akurat agencji marketingowej do współpracy. Skuteczne rozwiązanie tych problemów to recepta na doskonałe wyniki oraz rezultaty często lepsze niż u konkurencji w postaci dużych firm ze znacznie większymi budżetami.

Wysokiej jakości content marketing

Postawiliśmy na wysokiej jakości treści tworzone z myślą o ludziach, nie tylko algorytmach. Osiągnięcie rezultatów lepszych, niż u konkurencji nie było trudne - ich artykuły to zazwyczaj “kopiuj i wklej” bez unikalnej wartości dla czytelnika.

Kluczem do naszego sukcesu okazały się:


wyspecjalizowany content writer

współpraca content writera z innymi specjalistami pracującymi w agencji

korzystanie z zagranicznych źródeł, case studies i badań, które posiadają znacznie więcej unikalnych i wartościowych informacji, niż treści z polskiej części Internetu

prócz tego nasze treści było oczywiście doskonale zoptymalizowane pod SEO

SEO+UX, czyli SEO sprzedażowe

Realizując SEO czerpaliśmy z z szerokiego zestawu umiejętności naszych specjalistów, które wybiegają poza kompetencje klasycznych agencji SEO.

W zwiększaniu sprzedaży kluczową rolę odegrały zoptymalizowane pod SEO strony sprzedażowe: tworzone we współpracy specjalisty SEO, specjalisty od psychologii sprzedaży oraz projektanta UX.

0 %

Strony sprzedażowe pod SEO mają średnio 500% większą szansę na to, że odbiorca wyśle do nas zapytanie, niż w przypadku wpisu blogowego.



Jak konkretnie wyglądają rezultaty naszych działań:

Analiza ruchu z Google na całej stronie

W okresie, gdy naszym SEO zajmowała się zewnętrzna agencja, nie odnotowaliśmy niemal żadnego wzrostu ruchu. Rezultat byłby niemal dokładnie taki sam, gdybyśmy w ogóle nie inwestowali w SEO.

Analiza ruchu z Google tylko na stronach sprzedażowych

W okresie pracy z zewnętrzną agencją SEO, ruch na stronach sprzedażowych był bardzo niewielki. W ciągu roku udało nam się go zwiększyć o 420%.

Wzrost ruchu o
0 %

w ciągu 12 miesięcy

Wzrost ruchu na stronach sprzedażowych o
0 %

w ciągu 12 miesięcy

Wzrost sprzedaży generowanej przez SEO o
0 %

w ciągu 12 miesięcy

Podsumowanie i prognoza na kolejny rok

SEO to gra długoterminowa - zwrot z inwestycji jest odłożony w czasie (rezultaty często są widoczne dopiero po 6 miesiącach), natomiast zwrot ten się kumuluje i rośnie z czasem.

Oznacza to, że przy inwestowaniu w SEO takiej samej kwot, ruch oraz sprzedaż będą regularnie wzrastać.

Im większy budżet - tym szybszy jest wzrost. To zupełnie inny sposób działania niż przy płatnych reklamach, gdzie trzymanie się tego samego budżetu zazwyczaj będzie oferować zbliżone wyniki.

Obecnie SEO odpowiada za ok 15% nowych klientów agencji, co jest doskonałym rezultatem po roku prac.

W ciągu kolejnego roku, przy zachowaniu dokładnie tego samego budżetu - spodziewamy się wzrostu sprzedaży wygenerowanej przez SEO o kolejne 40-60%

Chcesz sprawdzić, jak SEO może rozwinąc Twoją firmę?