Kampania, w której WSZYSCY kupują. Zabrakło towaru!

Wykonaliśmy:
Wyzwanie:

Jak w rekordowo krótkim czasie dotrzeć do nauczycieli i dyrektorów w polskich szkołach, by mogli skorzystać z dofinansowania ogromnymi środkami z rządowych programów?

O co chodziło w kampanii?

  • Końcem 2021 roku Ministerstwo Edukacji ogłosiło, że przeznaczy ponad MILIARD złotych dofinansowań dla szkół publicznych w celu dofinansowania rozwoju pracowni robotyki (druk 3D, programowanie, komputery, sprzęt). 

  • Założenie świetne, bo na rynku realnie istnieje potrzeba kształcenia takich umiejętności. Dofinansowanie jednak zostało ograniczone czasowo do 2 miesięcy (listopad i grudzień 2021). To powodowało zagrożenie, że o programie nikt się nie dowie, lub nie zdąży wykonać wszystkich formalności wystarczająco szybko.

  • Warunkiem uzyskania środków, była finalizacja całego procesu do końca roku, więc gdy weźmiemy pod uwagę, że program zaczął być komunikowany od listopada, nie zostaje nam zbyt wiele czasu.

  • Naszemu klientowi (Robocamp) zależało na tym, by szkoły skorzystały z tego programu, ponieważ oferta firmy doskonale wpisywała się w wymagania formalne i potrzeby szkół (Robocamp oferuje gotowe propozycje lekcji i instrukcje dla nauczycieli, co ogromnie ułatwia im pracę z nowym zakresem materiału)
  • Samo zamówienie produktów od naszego klienta to jednak za mało- kwota zamówienia nie wystarczyłaby na wykorzystanie środków przeznaczonych dla szkoły z programu
  • Musieliśmy więc znaleźć inny niż typowo sprzedażowy model działania dla tej kampanii, by po pierwsze utrzymać wiarygodność firmy Robocamp, a po drugie faktycznie pomóc w wyborze sprzętu i składaniu wniosków nauczycielom, którzy zostali przez Ministerstwo wrzuceni na głęboką wodę.

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Razem z klientem mieliśmy już z poprzednich lat BARDZO, BARDZO pozytywne doświadczenia z edukacją w formie webinarów. Uznaliśmy, że ten model obecnie może sprawdzić się znakomicie

  • Klient po swojej stronie zajął się dopracowywaniem treści webinaru, by w ogóle poinformować grono nauczycieli o warunkach i możliwościach programu dla ich szkoły. 

  • My zaczęliśmy od sprawdzenia grup docelowych i weryfikacji jakości odbiorców w różnych zasobach klienta (bazy mailowe, strona internetowa, fanpage)

  • Kluczowe w tej kampanii było jak najszybsze uruchomienie działać, na możliwie wysokich budżetach, by wyedukować jak największą pulę odbiorców. Czasu było od początku bardzo niewiele i szybka realizacja była ważniejsza niż perfekcyjność.
  • Po przeprowadzeniu pierwszego webinaru okazało się, że odzew jest większy niż się spodziewaliśmy, bo nauczyciele desperacko potrzebowali wyjaśnienia projektu prostym językiem. Zbudowana w poprzednich latach rozpoznawalność i wiarygodność Wojtka jako właściciela Robocamp, oraz całej firmy zdecydowanie pomagała.
  • Z każdym kolejnym webinarem (realizowanym raz w tygodniu) dokładaliśmy środki do budżetów reklamowych, bo mimo, że koszty pozyskiwania leadów rosły, wciąż efekt był wart zachodu. Nauczyciele edukowali się z nami regularnie bardzo chętnie.

Rezultaty:

Efektem skutecznej kampanii i bardzo dobrego webinaru było:

1. Ponad 2000 nauczycieli oglądało webinary

2. Praktycznie wszyscy, którzy weszli na webinar oglądali do końca 98%

3. Prawie 90% zgłoszeń o współpracę po webinarze

4. Wyprzedaż większości asortymentu w pierwsze 3 dni od uruchomienia programu przez Ministerstwo

5. Przerost ilości zapytań wobec możliwości ich obsługi przez Customer service Robocamp.

Okazało się, że docieranie do nauczycieli, dyrektorów, oraz burmistrzów gminy z treściami edukacyjnymi to świetny model budowania zaufania i sprzedaży.

Po raz kolejny potwierdza się, że na wyjątkowy rezultat marketingu składa się współpraca na linii klient-agencja, a żadna ze stron nie zrealizowałaby tego samodzielnie

Wiemy, że Robocamp planuje podobne działania już niebawem, również w innych krajach. 

Chcesz realnych efektów?

Kliknij poniżej, opisz swoje potrzeby i porozmawiajmy