Wykonaliśmy:

Kampania, w której WSZYSCY kupują. Zabrakło towaru!

Jak w rekordowo krótkim czasie dotrzeć do nauczycieli i dyrektorów w polskich szkołach, by mogli skorzystać z dofinansowania ogromnymi środkami z rządowych programów?

Obejrzyj wideo, żeby dowiedzieć się co potrafimy przygotować

Cel Klienta

Cel Klienta

Dotarcie do jak największej grupy nauczycieli i dyrektorów polskich szkół

Zaproponowaliśmy po kolei:

Razem z klientem mieliśmy już z poprzednich lat BARDZO, BARDZO pozytywne doświadczenia z edukacją w formie webinarów. Uznaliśmy, że ten model obecnie może sprawdzić się znakomicie
Klient po swojej stronie zajął się dopracowywaniem treści webinaru, by w ogóle poinformować grono nauczycieli o warunkach i możliwościach programu dla ich szkoły.
My zaczęliśmy od sprawdzenia grup docelowych i weryfikacji jakości odbiorców w różnych zasobach klienta (bazy mailowe, strona internetowa, fanpage)
Kluczowe w tej kampanii było jak najszybsze uruchomienie działać, na możliwie wysokich budżetach, by wyedukować jak największą pulę odbiorców. Czasu było od początku bardzo niewiele i szybka realizacja była ważniejsza niż perfekcyjność.
Po przeprowadzeniu pierwszego webinaru okazało się, że odzew jest większy niż się spodziewaliśmy, bo nauczyciele desperacko potrzebowali wyjaśnienia projektu prostym językiem. Zbudowana w poprzednich latach rozpoznawalność i wiarygodność Wojtka jako właściciela Robocamp, oraz całej firmy zdecydowanie pomagała.
Po przeprowadzeniu pierwszego webinaru okazało się, że odzew jest większy niż się spodziewaliśmy, bo nauczyciele desperacko potrzebowali wyjaśnienia projektu prostym językiem. Zbudowana w poprzednich latach rozpoznawalność i wiarygodność Wojtka jako właściciela Robocamp, oraz całej firmy zdecydowanie pomagała.

O co chodziło w kampanii?

  • Końcem 2021 roku Ministerstwo Edukacji ogłosiło, że przeznaczy ponad MILIARD złotych dofinansowań dla szkół publicznych w celu dofinansowania rozwoju pracowni robotyki (druk 3D, programowanie, komputery, sprzęt). 

  • Założenie świetne, bo na rynku realnie istnieje potrzeba kształcenia takich umiejętności. Dofinansowanie jednak zostało ograniczone czasowo do 2 miesięcy (listopad i grudzień 2021). To powodowało zagrożenie, że o programie nikt się nie dowie, lub nie zdąży wykonać wszystkich formalności wystarczająco szybko.

  • Warunkiem uzyskania środków, była finalizacja całego procesu do końca roku, więc gdy weźmiemy pod uwagę, że program zaczął być komunikowany od listopada, nie zostaje nam zbyt wiele czasu.

  • Naszemu klientowi (Robocamp) zależało na tym, by szkoły skorzystały z tego programu, ponieważ oferta firmy doskonale wpisywała się w wymagania formalne i potrzeby szkół (Robocamp oferuje gotowe propozycje lekcji i instrukcje dla nauczycieli, co ogromnie ułatwia im pracę z nowym zakresem materiału)
  • Samo zamówienie produktów od naszego klienta to jednak za mało- kwota zamówienia nie wystarczyłaby na wykorzystanie środków przeznaczonych dla szkoły z programu
  • Musieliśmy więc znaleźć inny niż typowo sprzedażowy model działania dla tej kampanii, by po pierwsze utrzymać wiarygodność firmy Robocamp, a po drugie faktycznie pomóc w wyborze sprzętu i składaniu wniosków nauczycielom, którzy zostali przez Ministerstwo wrzuceni na głęboką wodę.

Rezultaty:

Ponad 2000 nauczycieli oglądało webinary

Praktycznie wszyscy, którzy weszli na webinar oglądali do końca 98%

Prawie 90% zgłoszeń o współpracę po webinarze

Wyprzedaż większości asortymentu w pierwsze 3 dni od uruchomienia programu przez Ministerstwo

Przerost ilości zapytań wobec możliwości ich obsługi przez Customer service Robocamp.

Nasze działania

Zaproponowaliśmy po kolei:

  • Razem z klientem mieliśmy już z poprzednich lat BARDZO, BARDZO pozytywne doświadczenia z edukacją w formie webinarów. Uznaliśmy, że ten model obecnie może sprawdzić się znakomicie

  • Klient po swojej stronie zajął się dopracowywaniem treści webinaru, by w ogóle poinformować grono nauczycieli o warunkach i możliwościach programu dla ich szkoły. 

  • My zaczęliśmy od sprawdzenia grup docelowych i weryfikacji jakości odbiorców w różnych zasobach klienta (bazy mailowe, strona internetowa, fanpage)

  • Kluczowe w tej kampanii było jak najszybsze uruchomienie działać, na możliwie wysokich budżetach, by wyedukować jak największą pulę odbiorców. Czasu było od początku bardzo niewiele i szybka realizacja była ważniejsza niż perfekcyjność.
  • Po przeprowadzeniu pierwszego webinaru okazało się, że odzew jest większy niż się spodziewaliśmy, bo nauczyciele desperacko potrzebowali wyjaśnienia projektu prostym językiem. Zbudowana w poprzednich latach rozpoznawalność i wiarygodność Wojtka jako właściciela Robocamp, oraz całej firmy zdecydowanie pomagała.
  • Z każdym kolejnym webinarem (realizowanym raz w tygodniu) dokładaliśmy środki do budżetów reklamowych, bo mimo, że koszty pozyskiwania leadów rosły, wciąż efekt był wart zachodu. Nauczyciele edukowali się z nami regularnie bardzo chętnie.

Rezultaty:

Efektem skutecznej kampanii i bardzo dobrego webinaru było:

1. Ponad 2000 nauczycieli oglądało webinary

2. Praktycznie wszyscy, którzy weszli na webinar oglądali do końca 98%

3. Prawie 90% zgłoszeń o współpracę po webinarze

4. Wyprzedaż większości asortymentu w pierwsze 3 dni od uruchomienia programu przez Ministerstwo

5. Przerost ilości zapytań wobec możliwości ich obsługi przez Customer service Robocamp.

Okazało się, że docieranie do nauczycieli, dyrektorów, oraz burmistrzów gminy z treściami edukacyjnymi to świetny model budowania zaufania i sprzedaży.

Po raz kolejny potwierdza się, że na wyjątkowy rezultat marketingu składa się współpraca na linii klient-agencja, a żadna ze stron nie zrealizowałaby tego samodzielnie

Wiemy, że Robocamp planuje podobne działania już niebawem, również w innych krajach. 

Chcesz realnych efektów?

Kliknij poniżej, opisz swoje potrzeby i porozmawiajmy